Se indlæg
 Udskriv debat
Comedyklubben “Smiling Table”
Webmaster
Satirisk anlagt reality-serie. Komikerne Brian Lykke og Kasper Nielsen er trætte af at ske i rørte vande. Der er for mange komikere at konkurrere med, så i stedet for at slås om det samme publikum, har de besluttet at drage et sted hen, hvor danskerne ikke overservices med dansk komik. Valget falder på det for danskerne så yndede rejsemål Phuket, i Thailand. Her åbner de comedyklubben “Smiling Table”, for at sprede grin og glæde blandt de danske turister og fastliggere. Men i ethvert paradis gemmer der sig altid en slange, og langsomt begynder smilet at stivne.

Lyt selv med på: Radio 24syv
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
The_Horror
Radio 24/7 kører pt. en række udsendelser hvor man følger komikerne Brian (Mørk) og Kasper (?) der prøver at starte en Comedy Klub i Patong (Phuket). Lyder som en håbløst undskyldning for at bosætte sig i Thailand, men ikke desto mindre mener de de alvorligt (tror jeg). Det er ikke særlig god el. seriøs radio, men det minder lidt om den første gang man selv kom til Thailand og var imponeret over alt ligefra vejret, venligheden, tøsefnisen og flirten...ja, man kan nærmest mærke de kommende skilsmisser fra de danske koner..

Lyt selv (podcast):

link:

http://www.radio2...dk/forside

se under programmer (Comedy Klubben Smiling Table)
Redigeret af The_Horror d. 15/08-2017 17:49
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

GAMBIT
The_Horror skrev:

Radio 24/7 kører pt. en række udsendelser hvor man følger komikerne Brian (Mørk) og Kasper (?) der prøver at starte en Comedy Klub i Patong (Phuket). Lyder som en håbløst undskyldning for at bosætte sig i Thailand, men ikke desto mindre mener de de alvorligt (tror jeg). Det er ikke særlig god el. seriøs radio, men det minder lidt om den første gang man selv kom til Thailand og var imponeret over alt ligefra vejret, venligheden, tøsefnisen og flirten...ja, man kan nærmest mærke de kommende skilsmisser fra de danske koner..

Lyt selv (podcast):

link:

http://www.radio2...dk/forside

se under programmer (Comedy Klubben Smiling Table)

Jep - har smålyttet lidt til det når jeg har haft tid eller det har kørt i radioen - Hvad der virker som en rigtig mission har jeg en anelse om er en opsat komisk fortælling om hvordan deres seriøse intentioner om at starte en biz op ender i hat og briller med et tyk lag clichéer omkring Thailand og de danskere som bor der fast, som også er med i programmet.

Jeg kan tage fejl, men det må tiden vise når jeg har fået hørt hele programmet igennem.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
[img]https://billedeupload.dk/images/QjzqR.jpg[/img] is not a valid Image.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

The_Horror
De kalder det en "satirisk anlagt reality-serie", men jeg har lidt svært ved at høre om det hele er en joke el. de rent faktisk tror på at man kan holde en dansksproget stand up klub kørende en hel sommer.

Jeg hader jo at skulle skyde andres idéer ned ligesom jeg hader når folk ikke tror på mine projekter, men spørgsmålet er om der er danske turister/expats nok på Phuket til at det kan løbe rundt.

Personligt ville jeg som turist aldrig deltage i et dansk comedy arrangement i Thailand. Det siger mig ingenting. Som fastboende expat måske 1 gang pr. halve år hvis beliggenheden og prisen var ok.

Måske de skulle overveje en international comedy klub...så begynder idéen at ligne noget. Men et dagligt show er nok for meget af det gode. Ét el. to shows om ugen, hvor man evt. lejer sig ind på et eksisterende sted er nok mere oplagt. Spørgsmålet er om man kan leve af det; publikum er prissensitive, udlejerne grådige, de optrædende gør det næppe gratis osv...kan to danske mænd med koner og børn leve af det en hel sommer?

Måske jeg overtolker deres radioprogram, måske de slet ikke er seriøse omkring det, men blot hygger sig på deres undskyldning for en ferie i Thailand betalt af Radio 24Syv.
Redigeret af The_Horror d. 16/08-2017 06:49

rinpoche
Jeg hører aldrig radio, undtagen når jeg kører på job. Og jeg hører kun radio 24/7.

Deres udsendelse "Comedy Klubben" er uden undtagelse den mest ligegyldige, uinteressante, ikke morsomme, udvandede og fade udsendelse, jeg nogen sinde har lidt den tort at skulle lytte til. Men heldigvis er der en udvej. Sluk.

Næh, så vil jeg hellere lytte til "Romer riget". Med Knud Romer. Han sparker igennem. Eller Cordua og Steno. Just me saying Smile

GAMBIT
rinpoche skrev:

Jeg hører aldrig radio, undtagen når jeg kører på job. Og jeg hører kun radio 24/7.

Deres udsendelse "Comedy Klubben" er uden undtagelse den mest ligegyldige, uinteressante, ikke morsomme, udvandede og fade udsendelse, jeg nogen sinde har lidt den tort at skulle lytte til. Men heldigvis er der en udvej. Sluk.

Næh, så vil jeg hellere lytte til "Romer riget". Med Knud Romer. Han sparker igennem. Eller Cordua og Steno. Just me saying Smile

Nu er jeg på 5 afsnit af Comedy Klubben - Jeg vil sige at det indtil videre er noget af en flad reportage når det kun er de 2 klovne man lytter til, her bliver cliché komedien virkelig kørt talentløst ud - I øvrigt er det nemt at høre i afnsit 3 "En slags start" at den Thailandske udlejer Lawan er spillet af en dansker, Thai/engelsk accenten stinker. - Det er meget afslørende for programmets troværdighed. Vil dog sige at indholdsværdien stiger noget mere når Hotel ejer John og Fynboen Leif er med indover indslagende, især Leif er en hyggelig, venligsindet og god fortæller.

Har lige mistet al respekt for Brian Mørk, som opfører sig som en idiot - Og hvis det er fordi han vil skildre en type som der rejser til Thailand for at drikke og hore, ja så er det igen, i mine øjne, et lavmålet angreb på Thailand og det Thailandske folk. Min kone bryder sig bestemt ikke om at lytte til hvordan de portrættere hendes land og befolkning, og jeg bliver helt flov af at danske medier igen fodrer fordommende.

Jeg tror det er endnu en case af fordækt ferieophold betalt af en medievirksomhed og det virker.

Rinpoche, Hører meget radio - men KUN radio 24/7 og hovedsageligt Romerriget da det både er informativt og underholdende - Knud rocks!
- Eldridge Cleaver

rinpoche
Enig. Hmm. Han minder mig om en jeg kender herinde... Wink

The_Horror
Brian Mørk er ikke min kop te....han minder om en forkælet duksedreng fra Jylland. Han vil hele tiden kontrollere og udvise det overblik han ikke er i besiddelse af. Med andre ord, spille cool...unge splejset jyder i blomstret skjorter kan bare ikke være cool.

Den anden virker lidt bedre, men det lyder hele tiden som om han ikke aner hvad de laver og hvorfor. I afsnittet 'på stranden' kan man høre en typisk udsigt af en farangs første møde med begrebet "Den Gule Feber", en klassisk 'Me Tarzan, You Jane' samtale som ender brat da han må erkende at han har både kone og børn derhjemme i DK.

Fedt at andre også hører 24Syv. Jeg er fast dagligt lytter...undtagen Rushid's Roulette som giver mig brækfornemmelser. Ellers sluger jeg det meste råt.

milex
Der er altså forskel på Brian Mørk og Brian Lykke.

Her er Brian Mørk - og han er ikke med i udsendelsen:

https://www.googl...vgS6zJ7QBQ

Her er Brian Lykke - og han er vel hovedkraften i udsendelsen:

https://www.googl...vATjmY3ICQ

Men iøvrigt rimelig kedelig udsendelse.

The_Horror
sorry, mente Brian Lykke..men kan heller ikke lide Brian Mørk :-)

GAMBIT
Ja, same same.

Brian mørk er ikke noget uden hans skæg, deri ligger hele han identitet. Endnu et medieskabt affaldsprodukt. Utroligt at den menige dansker finder sig i den slags sideshow pis.
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
milex skrev:

Der er altså forskel på Brian Mørk og Brian Lykke.

Her er Brian Mørk - og han er ikke med i udsendelsen:

https://www.googl...vgS6zJ7QBQ

Her er Brian Lykke - og han er vel hovedkraften i udsendelsen:

https://www.googl...vATjmY3ICQ

Men iøvrigt rimelig kedelig udsendelse.

Faktisk ER Brian Mørk med - Afsnit 15 "Mørk dag i Patong" Smile

Kasper Nielsen bliver mere og mere interessant at lytte til da hans rolle er skiftet fra at være utilpas i Thailand til at være særdeles afslappet og tunet sig ind på the Thaiway.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
Som fast radio 24Syv lytter hører jeg selvfølgelig stadig med på dette program.

Jeg må sige at ham Kasper Nielsen træder i den ene lort efter den anden. Det ene afsnit slår han op med en thaipige han har flirtet med i 2 uger og brugt 40.000 THB på. Det næste afsnit bliver han smaskforelsket igen og kysser på en ny pige, hvorefter han i ægte dansk mand anno 2017 manér bryder i gråd og må tilstå at han har en kone og børn i DK.

Hver anden sætning han siger til hende er et kompliment til enten hende el. Thailand (rosenrødt?)...resten af tiden fyrer han ting af som:

"I have a lot of Money" (sagt med falsk beskedenhed).

"It would be cool to say to Danish people that I have a Club in Thailand".

I hans gråd får han sagt at det er bare fordi: "you are so beautiful and you are so poor" og klassikeren "Thailand is doing something to me". Han får også sagt at hun er den smukkeste han nogensinde har set...

Fik lidt respekt tilbage for Brian Lykke...godt nok er han total selvfed over den smule succes han har i DK, men han fik da sagt det helt rigtige til Kasper Nielsen:

"Ved du hvad du er Kasper? der findes ét ord for sådan en som dig: FARANG!".

Er der i øvrigt nogle Phuket drenge som kender en eller anden gut der kalder sig "Hasse"? Han lyder lidt ****** agtig og hedder nok i virkeligheden Hassan. I det ene program ringer han Brian Lykke op og fortæller at alle kender "Hasse" fra Phuket og præsenterer sig som DIN konsulent på Phuket. Han fortæller at han har de rigtige (=illegale) kontakter og står klar hvis de skal have hjælp til (=illegale) aktiviteter.

rinpoche
The_Horror skrev:

Fik lidt respekt tilbage for Brian Lykke...godt nok er han total selvfed over den smule succes han har i DK, men han fik da sagt det helt rigtige til Kasper Nielsen:

Øhh, det er han, du og vi da også.

Hvor vil du hen med det? Forstår jeg ikke. Medmindre du ekstrapolerer på udtrykket og får det til at lyde negativt, ligesom hvis jeg siger: Der er et ord for sådan èn som dig, du er THAI!

Det er altså noget sludder. Sorry to say..

JohnBKK
De har vel allerede lært nogle "wannabe" vaner af de lokale.

Bemærker af og til hvis en thai udtaler farang med faldende tonefald, så betyder det egentlig "en stille rysten på hovedet" eller "tsk-tsk-tsk"..

The_Horror
rinpoche skrev:

The_Horror skrev:

Øhh, det er han, du og vi da også.

Hvor vil du hen med det? Forstår jeg ikke. Medmindre du ekstrapolerer på udtrykket og får det til at lyde negativt, ligesom hvis jeg siger: Der er et ord for sådan èn som dig, du er THAI!

Det er altså noget sludder. Sorry to say..

Det åbner jo op for den gamle diskussion om hvorvidt ordet farang/bak sida er nedladende i sig selv, også selvom det oftes bruges formelt og respektfuldt. Ordet har jo dobbelt betydning, men hvis jeg kaldte en person for 'kartoffel-dansker' ville de færreste tage det for respektfuldt.

Men jeg vil tro at Brian Lykke siger det for at udtrykke hans foragt over at hans kollega er ved at udvikle sig til en stereotyp "farang" (=ølbøvsende sexturist) ligesom hvis jeg sagde at du 'drikker som en grønlænder', eller den her på siden censurede version at ordet perser, nemlig '******'. Hørte man klippet er man heller ikke i tvivl om at han udtrykte i ordets negative forstand, altså de dårlige sider ved farangs i Thailand.
Redigeret af The_Horror d. 30/08-2017 19:52

The_Horror
JohnBKK skrev:

De har vel allerede lært nogle "wannabe" vaner af de lokale

De har i hvert fald lært at de gamle farangs er mest 'handsome' i low season, men 'not so handsome' i high season :-) derudover synes jeg ikke det lyder som om de har lært en dyt, hverken af de lokale el. danskerne.

GAMBIT
The_Horror skrev:

Som fast radio 24Syv lytter hører jeg selvfølgelig stadig med på dette program.

Jeg må sige at ham Kasper Nielsen træder i den ene lort efter den anden. Det ene afsnit slår han op med en thaipige han har flirtet med i 2 uger og brugt 40.000 THB på. Det næste afsnit bliver han smaskforelsket igen og kysser på en ny pige, hvorefter han i ægte dansk mand anno 2017 manér bryder i gråd og må tilstå at han har en kone og børn i DK.

Hver anden sætning han siger til hende er et kompliment til enten hende el. Thailand (rosenrødt?)...resten af tiden fyrer han ting af som:

"I have a lot of Money" (sagt med falsk beskedenhed).

"It would be cool to say to Danish people that I have a Club in Thailand".

I hans gråd får han sagt at det er bare fordi: "you are so beautiful and you are so poor" og klassikeren "Thailand is doing something to me". Han får også sagt at hun er den smukkeste han nogensinde har set...

Er der i øvrigt nogle Phuket drenge som kender en eller anden gut der kalder sig "Hasse"? Han lyder lidt ****** agtig og hedder nok i virkeligheden Hassan. I det ene program ringer han Brian Lykke op og fortæller at alle kender "Hasse" fra Phuket og præsenterer sig som DIN konsulent på Phuket. Han fortæller at han har de rigtige (=illegale) kontakter og står klar hvis de skal have hjælp til (=illegale) aktiviteter.

Meget besynderligt indlæg. Du er godt klar over at hele programmet er fiktion?

Desuden så skildrer fortællingen om 2 hovedpersoner der af forskellighed aldrig ville kunne drive en forretning sammen. De er 2 modsætninger.

Kasper som den sympatiske naive og godhjertede "samaritaner" og Brian som den kyniske, egoistiske og selvfede opportunist der vil drive forretning på hvad han fejlagtigt tror at hans navn vil gøre til en stor succes, og i øvrigt sælge sin loyalitet på vejen dertil.

Hotel John og Leif er ikke fiktive men giver programmet et troværdigt fundament som fortællingen kan udvikle sig fra.

Jeg tror de fleste af os har været i Kaspers sko - at blive ramt af medlidenhed for en eksotisk pige der fortæller historien om at klare sig med hvad hun kan få, og man beslutter sig for at hjælpe.
Men som i Kaspers tilfælde glemmer man virkeligheden og når den banker på, ja så kan fantasi pigen ikke indgå i dennes virkelighed og man må derfor dræbe baby og komme videre. Og blive klogere til næste gang.

(Skrevet fra en telefon, beklager kortfattethed)
- Eldridge Cleaver

JohnBKK
Hahahahahaaaa! Tak til GAMBIT - der åbenbart er den eneste med pæren nogenlunde i orden her på stedet, hvor det meste jo også er ren fiktion..

Husker da Isaan D-skålen på Phucket kom slæbende med sin veninde "O" - der var opløst i gråd fordi hendes forældre havde mistet huset i kortspil og derfor måtte flytte i en bræddehytte og om ikke farang ville være sød at hjælpe med 10K Baht så de i det mindste ku´ få købt lidt møbler og en riskoger til det nye domicil. Det tænkte jeg da noget over og var temmelig rørt og fyldt med ømhed og næstekærlighed for stakkels "O" og hendes forældre, som jeg aldrig mødte, men jeg ville sgu gerne i køjen med "O" og det ville måske være muligt hvis jeg gav de 10K af mit gode hjerte.. nå, trådskred, det var ellers en god historie den med "O" !

Tuttelu Tralla

Spring til debat: