Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor mange penge sender i?
GAMBIT
JohnBKK skrev:

The_Horror skrev:

En anden ting folk bør huske på er at tiderne også er ændret....i dag er mange unge thaier kærester med jævnaldrende farangs...selv farangs uden den store bankbog...der er total disruption igang i Thailand...først kom de "nye" segmenter til landet, derefter begynder de at indgå forhold og spiser sig ind på den midaldrende hvide mands domæne...

Den gamle ide om den gamle farang med den unge Pocahontas findes stadig, men der er en udligning igang. Husk også på at langt fra alle ældre mænd har unge kærester...døm nu ikke verdensbilledet ud fra hvad man ser i gadebilledet i Pattaya el. Phuket.

Det skal vi denondelyneme ikke finde os i, hvad siger I andre gamle svin og grissebasser?

Der må ske noget, NU!

Vi vil ikke acceptere at tiderne ændrer sig, jeg vil beholde de gamle dage hvor jeg svinede mig til på Phucket med unge tøzer, helst uden at betale for det, de var nemlig vilde med en moden hanzum mand, jo de var sgu´- så bare prop jeres ungdomsævl skråt op, dengang ville de sgu ha´ noget modent sex af en erfaren mand der ikke led af for tidlig sædafgang, men ku´holde ud hele natten og morgenen med såmænd, men det aner I dumme unge mænd jo ikke en skid om, pæne, ordentlige, afrettede, femi-opdragede bøsserøve er I sgu´!

Hahahahahaaaa!

Bvdrrr

Haha !!! "Run-John" du har ikke kun erfaringen med dig - men også hukomelsen og humoren. Altid underholdende shit du lukker ud. I øvrigt er tidlig sædafgang noget man øver sig til - en fordel når man har hang til at gnubbe en af på restrooms rundt omkring.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Nahm
natty skrev:

Nahm skrev:

Den med stor aldersforskel og kærlighed imellem disse kan da selvfølgelig godt være ægte, jeg har da selv eksempel fra min danske familie, og det var super ægte kærlighed fra begge sider, det findes , det ved vi alle.

Selvfølgelig vil der altid være risiko for at der er bagtanker pengemæssigt som fx i forhold mellem en ældre dansk mand og ung thai pige, men her har jeg da også kendskab til at det kan være ægte. BIG TIME

Jeg selv er 10 år ældre end min thai kæreste, det synes jeg ikke er ret meget, da især ikke som værende Dansker, vi er jo sunde og ungdommelige og kan klare at arbejde hårdt hver dag, ...altså på nonstop, ikke en thai arbejdsdag

10 års forskel er jo ingen ting.

Selvfølgelig kan der opstå kærlighed, ikke at forveksle med forelskelse ved store aldersforskelle.
Men kærlighed er jo noget som KAN komme efter den første brændende forelskelse og overraskelse over at nogen gider den gamle krop.
Det eneste jeg ønsker fra mine medmedlemmer er realisme. Kald det bare kynisme, men det kan spare de ærede medlemmer og deres kærester/koner for en masse forventningssammenstød (ja langt ord).
Men igen vi er langt fra trådens start.

Jeg mente 19 års forskel, men det er jo ej heller så meget...Smile
Mvh,
Nahm

kimsonic
The_Horror skrev:

Lad nu være med at skændes om de her småting...

Jeg tror måske at harmen opstår fordi alle som har lidt forstand på Thailand ved at der findes (mange) thaikvinder som bare ikke fortjener en håndrækning af økonomisk art, eller en håndrækning af nogen art overhovedet!. Det er kvinder som serie-lyver, drikker, gambler, stjæler, er utro og generelt bare skider på os udlændinge. En del thaimænd har heller ikke det store tilovers for os og derfor har det længe været legalt at tage røven på os...det er en sport for dem. Disse kvinder søger bevidst og konstant hen imod målet om at finde en gavmild (=naiv) farang, og vi ved det...det old news, men min prinsesse er selvfølgelig anderledes end de andre :-)

Disse kvinder kan spottes på 10 km afstand...fx hader de hvis man kan snakke thai..."you know too much"...yep...de gifter sig med farang blot for vise at de kan...det en leg og vi er reduceret til legoklodser..tomme plastik dimser som barnet vokser fra på et tidspunkt...made in Denmark.

Jeg er selv blevet snydt ja, sommetider vil vi tages i røven...vi søger konstant hen til ydregrænserne blot for at lave et u-turn og tage samme tur tilbage..en livserfaring rigere.

Men...jeg mener ikke man skal stille spørgsmålstegn ved andre menneskers dømmekraft...Jeg kender mange som har brændt nallerne, men endnu flere der har ramt super jackpot hvad angår deres forhold med en thaikvinde...så at jeg skal stå og fortælle andre om hvad de skal gøre el. ikke gøre....ja, det ville være helt hul i hovedet...jeg skal ikke være dommer over andre fordi jeg selv har haft testiklerne i vridemaskineriet.

Lad folk gøre hvad de vil og lad dem prøve deres egne grænser af..den bedste skole er livets skole, ikke de lærdes skole.

Nongluk
Selverkendelse er selvfølgelig at foretrække fremfor naivitet. Jeg har forsøgt at forstå min thai hustru. Jeg har forsigtigt spurgt ind til årsagen til så mange thailændere, især kvinder, tager chancen i et fremmed koldt land, langt bort fra den familie, som de fleste er tvunget til, eller pr definition, elsker. Det handler da selvfølgelig om sikkerhed, stabilitet og penge. Mange kvinder i Thailand bliver frustreret over en thai kæreste /ægtefælle, hvor de knokler døgnet rundt, mens han dovner den, spiller kort, drikker whisky og Knepper udenom. Og hun bliver ikke regnet for andet end en slave. Det er vel ikke så mærkeligt, hvis en thai kvinde vil tage sin chance med en, forhåbentlig, arbejdsom dansker, der (igen forhåbentlig) betragter hende som ligeværdig og giver hende kærlighed og omsorg... Om det så er kærlighed der flytter hende 10.000 km er vist ret ligegyldigt. Et liv er bedre end ingen liv...
En ting er sjov, noget andet er skægt. Grin

GAMBIT
Citering af Atrox

I min situation, sender vi 10.000 baht om mdr. til hendes mor. Hendes mor bor alene da min kones far er død for en del år siden. Inden jeg tog min kone til Danmark, arbejdede min kone og gav sin mor penge og hun boede hjemme ved sin mor.

Et flot beløb at bidrage - Det er jeg sikker på du får en masse ud af selv i sidste ende.

Skulle min kone få et arbejde her i Danmark på et tidspunkt, så er det selvfølgelig hende der betaler til sin mor.

Nøjagtig det samme gælde for mig - når hun selv tjener sine penge må hun selv styre hvor meget hun vil sende - og ja, jeg kender hende nok til at vide at hun ikke sender mere end højst nødvændigt - og der er ikke noget jeg har tænkt mig at føre kontrol over, som en anden Stasi.

En helt anden ting er, at jeg elsker min kone og hendes familie og derfor kunne det aldrig falde mig ind at de skulle leve fattige imens vi lever i overflod.

Nøjagtig som jeg ville pointere i mit forsvundne indlæg - Tror mange gange vi i vores generation (start 30erne) også har et andet forhold til vores koners familier. Det er for mit vedkommende ikke en menneskehandel hvor jeg betaler hende fri og derefter aldrig have med hendes familie at gøre, men et ægteskab hvor vi begge indgår i hinandens familier på godt og ondt - og ja jeg har betalt sin sod med glæde og forventede da ikke at skulle have dem retur.

Hendes brors datter tager jeg mig af og betaler hendes privatskole og uniform mv. Fordi hun er kvik i pæreren og ikke skal gå på den gratis skole. Det er mit eget forslag og mig der har sørget for det.

Det er ikke noget jeg er presset til, men noget jeg har gjort af egen fri vilje, fordi jeg ønsker at hjælpe og elsker min Thai familie, det er mine børns familie og derfor også min familie!

Jeg selv har opfordret min kone vi skal hjælpe hendes søsters datter med skolegang - hun er 10 år og er en rigtig god og kvik pige, og hvis jeg kan hjælpe hende til at komme på gode skoler og derfra bryde hendes sociale arv og i sidste ende kan tage sig godt af hendes mor i voksenlivet ja så har jeg gjort en god gerning.

Godt at høre at den nye generation forstår at behandle kvinder som ligeværdige partnere og livsledsagere BVDr
Redigeret af GAMBIT d. 15/08-2017 22:23
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
The_Horror skrev:

En anden ting folk bør huske på er at tiderne også er ændret....i dag er mange unge thaier kærester med jævnaldrende farangs...selv farangs uden den store bankbog...der er total disruption igang i Thailand...først kom de "nye" segmenter til landet, derefter begynder de at indgå forhold og spiser sig ind på den midaldrende hvide mands domæne...

Den gamle ide om den gamle farang med den unge Pocahontas findes stadig, men der er en udligning igang. Husk også på at langt fra alle ældre mænd har unge kærester...døm nu ikke verdensbilledet ud fra hvad man ser i gadebilledet i Pattaya el. Phuket.

Helt enig med dig Horror - Den blomstrede åbenstående skjorte, utæmmede hårvækst og lykken i kold chang og misforstået kommunikation er skiftet ud med soigneret livstil og til dels god opførsel, ønsket om at producere unikke afkom og drømmen om det simple liv væk fra stress og jag.

Desuden har generations skiftet af thai kvinderne også ændret sig fra at være på jagt efter "big money" til ligeværdighed og partnerskab.

Men en ting har vi og den ældre generation tilfælles - Den danske kvinde har ingens interesse.
Redigeret af GAMBIT d. 15/08-2017 22:44
- Eldridge Cleaver

Atrox
GAMBIT skrev:

Citering af Atrox

I min situation, sender vi 10.000 baht om mdr. til hendes mor. Hendes mor bor alene da min kones far er død for en del år siden. Inden jeg tog min kone til Danmark, arbejdede min kone og gav sin mor penge og hun boede hjemme ved sin mor.

Et flot beløb at bidrage - Det er jeg sikker på du får en masse ud af selv i sidste ende.

Skulle min kone få et arbejde her i Danmark på et tidspunkt, så er det selvfølgelig hende der betaler til sin mor.

Nøjagtig det samme gælde for mig - når hun selv tjener sine penge må hun selv styre hvor meget hun vil sende - og ja, jeg kender hende nok til at vide at hun ikke sender mere end højst nødvændigt - og der er ikke noget jeg har tænkt mig at føre kontrol over, som en anden Stasi.

En helt anden ting er, at jeg elsker min kone og hendes familie og derfor kunne det aldrig falde mig ind at de skulle leve fattige imens vi lever i overflod.

Nøjagtig som jeg ville pointere i mit forsvundne indlæg - Tror mange gange vi i vores generation (start 30erne) også har et andet forhold til vores koners familier. Det er for mit vedkommende ikke en menneskehandel hvor jeg betaler hende fri og derefter aldrig have med hendes familie at gøre, men et ægteskab hvor vi begge indgår i hinandens familier på godt og ondt - og ja jeg har betalt sin sod med glæde og forventede da ikke at skulle have dem retur.

Hendes brors datter tager jeg mig af og betaler hendes privatskole og uniform mv. Fordi hun er kvik i pæreren og ikke skal gå på den gratis skole. Det er mit eget forslag og mig der har sørget for det.

Det er ikke noget jeg er presset til, men noget jeg har gjort af egen fri vilje, fordi jeg ønsker at hjælpe og elsker min Thai familie, det er mine børns familie og derfor også min familie!

Jeg selv har opfordret min kone vi skal hjælpe hendes søsters datter med skolegang - hun er 10 år og er en rigtig god og kvik pige, og hvis jeg kan hjælpe hende til at komme på gode skoler og derfra bryde hendes sociale arv og i sidste ende kan tage sig godt af hendes mor i voksenlivet ja så har jeg gjort en god gerning.

Godt at høre at den nye generation forstår at behandle kvinder som ligeværdige partnere og livsledsagere BVDr

Dejlig læsning GAMBIT. Jeg var begyndt at tro jeg var den eneste med den holdning herinde Pfft

GAMBIT
Atrox, det er du næsten også - foruden Horror og jeg, så er der noget af et generationskløft, og derved holdning, her på forumet Grin

(Ironi forekommer i allerhøleste grad)
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
i øvrigt skrev Patirak engang:

Ja, jeg har nu altid drømt om en Fransk eller Filippinsk partner. Synes det lyder hammer-sexet, når de snakker. Nu ville skæbnen så at jeg forelskede mig i en Thai, så jeg må leve med at det lyder "ad helvede til" og totalt usexet, når hun åbner munden ;-)

Tror problemet er at rigtig mange tror det er nemt eller i hvert fald nemmere med en Thai-kvinde end andre kvinder på jordkloden. Og det er måske også nemmere at få etableret selve kontakten, da der er massevis af villige Thai-kvinder, der står klar til at springe over en Farang-mand. Men problemet her er, at det ofte drejer sig om penge og ikke kærlighed.

Når hverdagen indtræffer (enten i DK eller Thailand), så kommer der pludselig mange andre bolde og udfordringer i spil. Den søde Thai-kvinde, som var så fantastisk på ferien stiller måske pludselig krav som man ikke var forberedt på, eller manden viser sig ikke at være så rig som først antaget. Og så er der familien som også skal tilgodeses. Man har pludselig massevis af Thaier rendende rundt i huset og aner ikke hvad der foregår omkring en osv.............

Det jeg vil frem til er, at det rent faktisk er MEGET sværere at finde en god Thai-partner og leve med hende end man går og tror. Jeg har efterhånden set et utal af Dansk/Thai forhold gå i stykker og min konklusion er at kun de forhold hvor BEGGE parter virkelig er oprigtig forelsket i hinanden holder i længden. Der er simpelthen alt for mange faktorer i spil, som gør det mest sandsynligt at et Dansk/Thai-forhold ikke har mange chancer. Det kræver nemlig umådelig tålmodighed fra begge parter og kræver noget, der ikke kan købes for penge.

Blot min mening.

- Eldridge Cleaver

Jasper
JohnBKK skrev:

Jeg ser ingen grund til at fortælle jer curlingmøgunger noget fra mit eget liv, det vil I slet ikke kunne fatte og forstå, men hyg jer med at forkæle og spolere de små dattjali prinsesser..

Netop der er mit problem med hensyn til dig. Du gør dig klog og smart(forsøger) uden at det virker særlig troværdig i mine øre.
Men dig om det for dine indlæg er alligevel uden værdi.

JohnBKK
Hør nu her unge mand - Jasper Montanus (?) / Jesper Berg (?) - hvis nu en noob trådte ind på mit brune stamværtshus i det bælgmørke Jylland, tror du så jeg ville fortælle ham nogetsomhelst personligt ved første møde, eller andet, eller flere?

Aldrig i livet, så væn dig til tonen jeg bruger, eller hold dig væk..

Cool

Atrox
JohnBKK skrev:

Hør nu her unge mand - Jasper Montanus (?) / Jesper Berg (?) - hvis nu en noob trådte ind på mit brune stamværtshus i det bælgmørke Jylland, tror du så jeg ville fortælle ham nogetsomhelst personligt ved første møde, eller andet, eller flere?

Cool

knap 4000 posts på 2 år.. altså 5-6 HVER ENESTE dag i 2 år i træk.. og alligevel er det eneste du skriver "yada yada bla bla"

Godt klaret John.. Du burde næsten få en pris for at være så ligegyldig og samtidig fylde så meget.

Nero
Atrox skrev:

JohnBKK skrev:

Cool

knap 4000 posts på 2 år.. altså 5-6 HVER ENESTE dag i 2 år i træk.. og alligevel er det eneste du skriver "yada yada bla bla"

Godt klaret John.. Du burde næsten få en pris for at være så ligegyldig og samtidig fylde så meget.

Den ligegyldige ramme, fylder du selv fint ud. Tak.

rinpoche
GAMBIT skrev:

Ja, jeg har nu altid drømt om en Fransk eller Filippinsk partner. Synes det lyder hammer-sexet, når de snakker. Nu ville skæbnen så at jeg forelskede mig i en Thai, så jeg må leve med at det lyder "ad helvede til" og totalt usexet, når hun åbner munden ;-)

Tror problemet er at rigtig mange tror det er nemt eller i hvert fald nemmere med en Thai-kvinde end andre kvinder på jordkloden. Og det er måske også nemmere at få etableret selve kontakten, da der er massevis af villige Thai-kvinder, der står klar til at springe over en Farang-mand. Men problemet her er, at det ofte drejer sig om penge og ikke kærlighed.

Når hverdagen indtræffer (enten i DK eller Thailand), så kommer der pludselig mange andre bolde og udfordringer i spil. Den søde Thai-kvinde, som var så fantastisk på ferien stiller måske pludselig krav som man ikke var forberedt på, eller manden viser sig ikke at være så rig som først antaget. Og så er der familien som også skal tilgodeses. Man har pludselig massevis af Thaier rendende rundt i huset og aner ikke hvad der foregår omkring en osv.............

Det jeg vil frem til er, at det rent faktisk er MEGET sværere at finde en god Thai-partner og leve med hende end man går og tror. Jeg har efterhånden set et utal af Dansk/Thai forhold gå i stykker og min konklusion er at kun de forhold hvor BEGGE parter virkelig er oprigtig forelsket i hinanden holder i længden. Der er simpelthen alt for mange faktorer i spil, som gør det mest sandsynligt at et Dansk/Thai-forhold ikke har mange chancer. Det kræver nemlig umådelig tålmodighed fra begge parter og kræver noget, der ikke kan købes for penge.

Blot min mening.

Jeg har altid godt kunne tænke mig en italiensk partner.

Det lyder knaldhamrende sexet når de taler. Og så har de personlighed, meget feminine og graciøse. Med iltert temperament - ikke nogen "silence treatment" her, hvis de bliver pissed af.

Nå, det var godt nok en generalisering der ville noget. Blot mit indtryk.

Præmissen for et dansk/thai forhold er meget, meget forskellig, om man bor i Thailand eller "udenbys".

I Thailand er kvinden i langt de fleste tilfælde afhængige af manden, økonomisk.
Og hun ved godt, at manden til enhver tid kan lave en "minister rokade".

I Danmark er hun selvfølgelig indledningsvis afhængig af opholdstilladelse med videre.
Men her har hun i højere grad kortene på hånden, idet rigtig mange godt vil have sig en thai kæreste/kone, selvom der er - om jeg så må sige - et par lig i lasten. Aldersniveau, tidligere mænd, børn og jegskalgivedig.

I Thailand og for thai mænd? Så er hun en død fisk i havet.

Min ex, som i parentes bemærket er en særdeles nydelig dame på trods af sine 40 år blev totalt bestormet med romantiske tilbud, da vores brud blev annonceret. Selvom hun havde mig, eks manden og 2 børn i bagagen.

Først fra de danske liderlige hanhunde, hangarounds i thai kredsen. Og senere da hun dristede sig ud i dating kulturen.

Det var aldrig sket i Thailand.

Blot for lige at gøre denne historie færdig, så er det med stor glæde at jeg ser hende gift igen med en god mand, som hun på trods af liden statur, men med en jern vilje, kan gøre lige som det passer hende Smile
Vi kalder ham karkluden. Smile

Nå, det var et sidespring - dem har jeg haft mange af.

Jeg sendte aldrig penge til svigermekanikken. De fik deres Sin Sot. 25.000 baht.
Dette lyder af lidt, da hun var ugift, ingen børn. Men til gengæld havde hun kun 6 års skolegang og kom fra en - om jeg så må sige - familie i ydmyge omstændigheder. Da min eks var barn, fik familien hjælp fra en australsk nødhjælps organisation, hvor hun og resten af de i alt 9 søskende fik hjælp fra især èn kvinde i organisationen.

De manglede ikke noget at spise, overhovedet ikke. De havde vidt strakte marker med ris, majs, blomkål.
Frugthaver med papaya, mango og jack fruit.

Jeg så det ikke som min opgave at give dem en vestlig livsstil anno 1994. Endvidere havde jeg dengang heller ikke midlerne til dette.

Jeg har boet hos familien i måneder, delt deres mad, sovet på gulvet under et myggenet og deltaget i deres daglige opgaver. Specielt i tørke tiden, var min daglige opgave blot at hente vand fra en brønd, mens resten af familien befandt sig i total apati under stylte huset på et flettet bambus stillads.

Jeg betalte broderparten af udgifterne ved vores hushold i Danmark, mere end broderparten faktisk. Hvad hun så har subsidieret familien med, ved jeg rent faktisk ikke.

Atrox
rinpoche skrev:

GAMBIT skrev:

Blot min mening.

Jeg har altid godt kunne tænke mig en italiensk partner.

Det lyder knaldhamrende sexet når de taler. Og så har de personlighed, meget feminine og graciøse. Med iltert temperament - ikke nogen "silence treatment" her, hvis de bliver pissed af.

Nå, det var godt nok en generalisering der ville noget. Blot mit indtryk.

Præmissen for et dansk/thai forhold er meget, meget forskellig, om man bor i Thailand eller "udenbys".

I Thailand er kvinden i langt de fleste tilfælde afhængige af manden, økonomisk.
Og hun ved godt, at manden til enhver tid kan lave en "minister rokade".

I Danmark er hun selvfølgelig indledningsvis afhængig af opholdstilladelse med videre.
Men her har hun i højere grad kortene på hånden, idet rigtig mange godt vil have sig en thai kæreste/kone, selvom der er - om jeg så må sige - et par lig i lasten. Aldersniveau, tidligere mænd, børn og jegskalgivedig.

I Thailand og for thai mænd? Så er hun en død fisk i havet.

Min ex, som i parentes bemærket er en særdeles nydelig dame på trods af sine 40 år blev totalt bestormet med romantiske tilbud, da vores brud blev annonceret. Selvom hun havde mig, eks manden og 2 børn i bagagen.

Først fra de danske liderlige hanhunde, hangarounds i thai kredsen. Og senere da hun dristede sig ud i dating kulturen.

Det var aldrig sket i Thailand.

Blot for lige at gøre denne historie færdig, så er det med stor glæde at jeg ser hende gift igen med en god mand, som hun på trods af liden statur, men med en jern vilje, kan gøre lige som det passer hende Smile
Vi kalder ham karkluden. Smile

Nå, det var et sidespring - dem har jeg haft mange af.

Jeg sendte aldrig penge til svigermekanikken. De fik deres Sin Sot. 25.000 baht.
Dette lyder af lidt, da hun var ugift, ingen børn. Men til gengæld havde hun kun 6 års skolegang og kom fra en - om jeg så må sige - familie i ydmyge omstændigheder. Da min eks var barn, fik familien hjælp fra en australsk nødhjælps organisation, hvor hun og resten af de i alt 9 søskende fik hjælp fra især èn kvinde i organisationen.

De manglede ikke noget at spise, overhovedet ikke. De havde vidt strakte marker med ris, majs, blomkål.
Frugthaver med papaya, mango og jack fruit.

Jeg så det ikke som min opgave at give dem en vestlig livsstil anno 1994. Endvidere havde jeg dengang heller ikke midlerne til dette.

Jeg har boet hos familien i måneder, delt deres mad, sovet på gulvet under et myggenet og deltaget i deres daglige opgaver. Specielt i tørke tiden, var min daglige opgave blot at hente vand fra en brønd, mens resten af familien befandt sig i total apati under stylte huset på et flettet bambus stillads.

Jeg betalte broderparten af udgifterne ved vores hushold i Danmark, mere end broderparten faktisk. Hvad hun så har subsidieret familien med, ved jeg rent faktisk ikke.

Hvor gammel var du, da hun var de 40 år ?

JohnBKK
En uvidende ignorant her på sitet har kaldt det jeg skriver for "bla-bla-bla yada yada" og en anden endnu større ignorant kalder mine indlæg "uden værdi"..

Hvis idioterne gad søge i tidligere indlæg, burde de æde det lort i sig, men here goes med mit yada yada. Kunne skrive en bog om kvinden i mit liv, hun er noget ganske særligt.

Mødte hende i 2003 på Phuket, hun var på ferie fra Bangkok med en veninde. Havde et godt job som damefrisør ude i Don Mueang, der kom en del HiSo´s og Lakorn skuespillere, ejeren havde den slags venner, og de gav gode drikkepenge, hun tjente mellem 15 og 20.000 THB pr. md. Yep, det er sandt, i 2003..

Som sagt mødtes vi på Phuket, men først 1 år efter blev vi faste partnere, troede egentlig ikke rigtig på hende i starten, men den var god nok. Der var ingen grund til at jeg partout skulle sende penge til hende, hun boede udmærket til leje i en Condo i Laksi, klarede sig selv qua det udmærkede job, men af og til røg der da 2-3000 THB afsted, sådan for syns skyld.

Hun har næsten samme baggrund som din eks., Rinpoche - 6 års skolegang og det meste af hendes barndom foregik som yngste medhjælp i huset og på familiens rismarker. De ældste søskende blev sendt på universiteter i Bangkok, mens hun blev hjemme og knoklede løs til deres underhold. Som 19 årig havde hun sparet penge op så hun kunne uddanne sig til damefrisør på en skole i Nakhon Sawan og 1 år efter rejste hun til Bangkok og fik job. Hun var ikke i baannok i mange, mange år, havde dårlige erfaringer derfa, det var et hårdt liv.

Faderen, alkoholikeren, ville på et tidspunkt sælge hende til en interesseret evtl. ægtemand, men hun stak af fra hjemmet og boede i skoven 3-4 mdr. Det glemte hun aldrig, hun var glad da svinet døde for ca. 15 år siden.

Jeg gentager: Der var ingen grund til at sende penge til ordentlige, arbejdsomme piger i 2003, og det er der sgu´ heller ikke idag!
Redigeret af JohnBKK d. 17/08-2017 12:33

rinpoche
Atrox skrev:

Hvor gammel var du, da hun var de 40 år ?

Jeg ser ingen særlig relevans i dit spørgsmål, men jeg vil alligevel svare dig.

50 år.

rinpoche
JohnBKK skrev:

Kunne skrive en bog om kvinden i mit liv, hun er noget ganske særligt.

[/b]

Det vil jeg gerne tillade mig at skrive under på.

Og med hensyn til en eventuel bog, hvad holder dig tilbage?
Jeg fornemmer også, at du har et stort skriver gen Smile

mvh

Nero
rinpoche skrev:

JohnBKK skrev:

Kunne skrive en bog om kvinden i mit liv, hun er noget ganske særligt.

[/b]

Det vil jeg gerne tillade mig at skrive under på.

Og med hensyn til en eventuel bog, hvad holder dig tilbage?
Jeg fornemmer også, at du har et stort skriver gen Smile

mvh

Enig Rin...
Og tak for dine indlæg. Vi er stadig nogle, som sætter pris på råd, fra erfarne og menneske kloge mænd, med en solid Thai' erfaring.

Atrox
JohnBKK skrev:

En uvidende ignorant her på sitet har kaldt det jeg skriver for "bla-bla-bla yada yada" og en anden endnu større ignorant kalder mine indlæg "uden værdi"..

Hvis idioterne gad søge i tidligere indlæg, burde de æde det lort i sig, men here goes med mit yada yada. Kunne skrive en bog om kvinden i mit liv, hun er noget ganske særligt.

Mødte hende i 2003 på Phuket, hun var på ferie fra Bangkok med en veninde. Havde et godt job som damefrisør ude i Don Mueang, der kom en del HiSo´s og Lakorn skuespillere, ejeren havde den slags venner, og de gav gode drikkepenge, hun tjente mellem 15 og 20.000 THB pr. md. Yep, det er sandt, i 2003..

Som sagt mødtes vi på Phuket, men først 1 år efter blev vi faste partnere, troede egentlig ikke rigtig på hende i starten, men den var god nok. Der var ingen grund til at jeg partout skulle sende penge til hende, hun boede udmærket til leje i en Condo i Laksi, klarede sig selv qua det udmærkede job, men af og til røg der da 2-3000 THB afsted, sådan for syns skyld.

Hun har næsten samme baggrund som din eks., Rinpoche - 6 års skolegang og det meste af hendes barndom foregik som yngste medhjælp i huset og på familiens rismarker. De ældste søskende blev sendt på universiteter i Bangkok, mens hun blev hjemme og knoklede løs til deres underhold. Som 19 årig havde hun sparet penge op så hun kunne uddanne sig til damefrisør på en skole i Nakhon Sawan og 1 år efter rejste hun til Bangkok og fik job. Hun var ikke i baannok i mange, mange år, havde dårlige erfaringer derfa, det var et hårdt liv.

Faderen, alkoholikeren, ville på et tidspunkt sælge hende til en interesseret evtl. ægtemand, men hun stak af fra hjemmet og boede i skoven 3-4 mdr. Det glemte hun aldrig, hun var glad da svinet døde for ca. 15 år siden.

Jeg gentager: Der var ingen grund til at sende penge til ordentlige, arbejdsomme piger i 2003, og det er der sgu´ heller ikke idag!

Men John, hvorfor diskutere vi så ? Som du kan læse af mit indlæg, hvis min kone tjente penge og kunne sende til sin mor selv, så ville jeg heller ikke nødvendigvis sende de 10k baht hver måned.

Du gav selv indtrykket af, at det VILLE du ikke, men din historie fortæller jo at det ikke var NØDVENDIGT..

Stor forskel på de to ting.

Hvis man elsker sin kone, så gør man vel hvad der er i sin magt for at hun og familien har det godt. Om det er en thai, dansk eller russisk svigerfamilie er vel lige meget egentlig.

Prøv at lade være med at virk så hård i filten, når du egentlig sikkert er en sød nok mand Kiss kiss

Spring til debat: