Se indlæg
Hvor mange penge sender i?
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 11/08-2017 09:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
lek skrev: John eller andre navne. dem som ikke vil erkende de ... KØBER... fisse i Thailand, aner ik en skid om hvad der foregår. man får ik en thai kone.. man køber en. Sådan er det jo også for thai mænd.. Det kan ende up i noget fornuftig, klart... Men de fleste taber spillet. Igen præcis som thai mænd. Selvfølgelig køber vi f..... ! Er der noget galt i det? Kvinderne hernede køber ogsp p.. på diverse Karaoke Bar som ligger over hele landet og frede være med det. |
|
|
lek |
Lagt på d. 11/08-2017 09:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
moerk5002 skrev: lek skrev: John eller andre navne. dem som ikke vil erkende de ... KØBER... fisse i Thailand, aner ik en skid om hvad der foregår. man får ik en thai kone.. man køber en. Sådan er det jo også for thai mænd.. Det kan ende up i noget fornuftig, klart... Men de fleste taber spillet. Igen præcis som thai mænd. Selvfølgelig køber vi f..... ! Er der noget galt i det? Næh intet galt i det. Bare folk ville indse hvad de laver, så var al debat om Thailand meget bedre og mere seriøs. For købe koner eller ej, så er der jo mange gode sider ved thailand. Kvinderne hernede køber ogsp p.. på diverse Karaoke Bar som ligger over hele landet og frede være med det he he nå detr må man ik tale om |
|
|
Jasper |
Lagt på d. 11/08-2017 10:01
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Alle får det til at lyde som det er en thai problem, men det sker jo overalt i denne verden. |
|
|
lek |
Lagt på d. 11/08-2017 10:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Jasper skrev: Alle får det til at lyde som det er en thai problem, men det sker jo overalt i denne verden. Det har du fuldstændig ret i. I DK er koner også rasende dyre.. Problemet her er nok mere at alle lukker øjnene for fakta. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/08-2017 11:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg kan sagtens se fordelene i at have kærester på leasing vilkår.. Men var spørgsmålet ikke mere rettet mod forhold, hvor man(d) på den ene eller anden måde blev involveret i sin udvidede families økonomiske forhold? Og her er det jo stadig interessant om forventninger om forpligtelser er anderledes end tilsvarende for en thailandsk mand |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 11/08-2017 15:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
sudsakhon skrev: Jeg kan sagtens se fordelene i at have kærester på leasing vilkår.. Og her er det jo stadig interessant om forventninger om forpligtelser er anderledes end tilsvarende for en thailandsk mand I såkaldte HI-SO kredse er den patriarkalske familieform stadig meget udbredt i TH, manden er forsørgeren og kvinden føder børn. Måske problemerne opstår når nogle thaikvinder til stadighed fejlagtigt forveksler farang med noget 'hi-so' og derfor tror at han skal forsøge hende resten af livet. I den anden ende af den sociale skala er det modsat ret normalt at en pige forsørger en thaifyr som de er helt forelsket i, fx har de fleste barpiger jeg har snakket med haft/har en thaifyr som de med glæde forsørger. Og ja, de barpiger vi betaler til smutter selv ned på de små 'gaybars' el. karaoke huller og betaler for en omgang fra tid til anden. ja, man skulle være thaifyr... mht. forhold mellem en udlænding og en thai/asiat finder jeg tonen her i tråden noget infantil og selvforstærkende. Folk må leve deres liv som det passer dem, men at alle forhold skulle være baseret på kalkuleret økonomi er noget af en ølbøvsende påstand. A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
kimsonic |
Lagt på d. 11/08-2017 16:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Haha jeg har sgu også min pung med til thailand,men jeg går ikke og forærer mine penge til thaierne..de skal sgu ikke ha en skid de dovne kællinger, find en ærlig pige der ikke forventer penge for alting,og som ikke piller ved dine ting når du lægger dem på bordet.dem er der sjovt nok også et par stykker af hvis man vil have et seriøst bekendtskab |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 12/08-2017 02:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Nå, jeg havde lige skrevet et langt indlæg som så forsvandt da jeg tryggede på Gem svar - Det bliver i det næste liv. Note to self: Skriv længere tekster i textprogram istedet for direkte online. Men ja - send penge og gør noget godt for din kone og din mad smager bedre og dit sexliv bliver sikkert også en tand bedre. Det er en del af den thailandske kultur så det er en vigtig del af ens partners selvværd og indre velvære. Win win Beklager det dårlige bidrag men mit originale skriv er væk. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 12/08-2017 02:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Og gode indlæg Horror.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Jasper |
Lagt på d. 12/08-2017 10:44
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Det tror jeg ikke, du gør med den indstilling, du har overfor pigerne. Tiltal dog andre mennesker, som du selv ønsker at blive tiltalt. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 13/08-2017 21:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
gode indlæg fra The horror og Gambit.. Mange af jer andre, i er sku nogle ynkelige stakler.. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 13/08-2017 21:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Atrox skrev: gode indlæg fra The horror og Gambit.. Mange af jer andre, i er sku nogle ynkelige stakler.. --------------------------------------------------------------------------------- Hvad sker der hvis du fx stopper med at betale ??? altså lukker HELT af Ps, jeg giver også penge til min pige da jeg ikke ønsker hun skal arbejde på fabrik 12 timer hver dag, de småpenge giver jeg gerne, så kan hun jo slappe af ved familien...når hun kommer til Dk fast stopper pengestrømmen.. Mvh,
Nahm |
|
|
Thaidreamer |
Lagt på d. 13/08-2017 22:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 183 |
sys hurtigt tonen og stemningen herinde bliver nedladende og træls |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 13/08-2017 23:14
|
Som det så rigtigt bliver nævnt i dagens "stickman", så er 'penge' et af de mest gennemkneppet emner vedr. thai/farang forhold...og den dag vi bliver trætte af emnet, er der kommet nye til og den samme debat kan starte forfra, ligesom mænd for 20-30 år siden sad på en bar i Thailand og diskuterede nøjagtigt dette. Om 150 år kan det være thailandske kvinder der sidder og snakker om hvordan de europæiske mænd kun går efter deres penge hehe, spøg til side.. For at få noget på det rene...alle forhold er baseret på 'noget'...man giver lidt og får lidt igen...intet forhold er baseret på ingenting, vi får alle noget ud af det, ellers slutter et forhold. Sommetider giver vi mere end vi får igen og omvendt, men mennesket knytter sig til andre så længe vi får noget igen... Men folk må forstå at et thai/asiatisk forhold til en farang kan være baseret på andet end kolde kontanter som det bliver foreslået i tråden. God sex, status, tryghed, sprogfærdigheder, smukke børn, kulturel indsigt osv...listen kunne være meget længere over ting et forhold kan bygges på, nogle kalder denne samlet pakke for 'kærlighed', jeg kalder det: 'følelsen af at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt'...alligevel ender det i mange folks øjne altid med at blive kogt ned til noget så ucharmerende som PENGE.....en nat med en prostitueret handler om penge, ja! men at give 10-20-30 år eller mere af sit liv må handle om andet? Husk ligeledes på at mange danske mænd der er gift/kæreste med en thai også får en masser ud af dem retur....specielt de expats der bosætter sig i TH og først finde hoved og hale i samfundet når de har fundet sig en kæreste som kan lære dem om livet og kulturen. Det er nærmest blevet en del af 'expat pakken'. Jeg har prøvet singlelivet i TH, så jeg er ikke imponeret over folk som herinde snakker om at thaikvinder kun vil have dine penge og at en prostitueret i ny og næ bare er ren lykke og billigere i længden. MEN jeg ved også at folk befinder sig forskellige steder i livet...når man er i 30'erne begynder ting som familieliv at betyde noget....når folk så "har været der", er blevet skilt igen og ungerne flyttet hjemmefra..så kommer der andre prioriteter og måder at se verden på....andre starter blot forfra...respekt for det...livet har ikke en manual og heldigvis for det. Redigeret af The_Horror d. 13/08-2017 23:37 A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 14/08-2017 00:01
|
og så er der alle de expats som ikke fravælger en thaikæreste som måske påstået, men bliver fravalgt fordi de er håbløse at leve sammen med, enten af alkoholiske grunde el. andre personlighedsbrister...denne vinkel kommer vi sjovt nok sjældent ind på herinde..men den gemmer vi til en anden tråd. tilbage til tråden. A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/08-2017 00:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Og det er ikke meget anderledes "hjemme"...I øvrigt noget "farang"kvinder hader, når emnet bliver bragt på banen- http://www.indepe...86826.html |
|
|
Nero |
Lagt på d. 14/08-2017 07:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
sudsakhon skrev: Og det er ikke meget anderledes "hjemme"...I øvrigt noget "farang"kvinder hader, når emnet bliver bragt på banen- http://www.indepe...86826.html Min er faring er, at når man oplyser 'farang kvinden' i Dk om at man bor i Thailand, er deres første tanke, pervers sexualitet. Indrømmet det er gætteri. Men det føles sådan når de kigger på en. Nogle kvinder stiller en byge af spørgsmål efterflg. Men de fleste finder 'Gamle Gris' blikket frem.! Andre får også hidset deres mænd op til at bebrejde den 'Gamle Gris' at han ta'r til Thailand Redigeret af Nero d. 14/08-2017 08:11 |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 14/08-2017 07:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
rigtigt nero. der er 20 års forskel på mig og kone og jeg er 64. hva fanden skulle jeg med en kone 20 år aeldre end mig, en på 84 år. nej tak du. jeg er glad og tilfreds med den jeg har. og hun er osse tilfreds nu på 12 år sammen hver dag og nat |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 14/08-2017 13:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Nahm skrev: Atrox skrev: gode indlæg fra The horror og Gambit.. Mange af jer andre, i er sku nogle ynkelige stakler.. --------------------------------------------------------------------------------- Hvad sker der hvis du fx stopper med at betale ??? altså lukker HELT af Ps, jeg giver også penge til min pige da jeg ikke ønsker hun skal arbejde på fabrik 12 timer hver dag, de småpenge giver jeg gerne, så kan hun jo slappe af ved familien...når hun kommer til Dk fast stopper pengestrømmen.. I min situation, sender vi 10.000 baht om mdr. til hendes mor. Hendes mor bor alene da min kones far er død for en del år siden. Inden jeg tog min kone til Danmark, arbejdede min kone og gav sin mor penge og hun boede hjemme ved sin mor. Hendes mor har ikke noget arbejde og er ældre kvinde. Da jeg så fjerner hendes "indtægt" i form af datteren som ellers gav sin mor penge og hiver hende til Danmark hvor hun ikke har noget arbejde og indtægt. Så syntes jeg kun det er fair jeg kompensere. Skulle min kone få et arbejde her i Danmark på et tidspunkt, så er det selvfølgelig hende der betaler til sin mor. Det har ikke en skid med købekvinder at gøre. Det de her klamme typer, som jeg ærligt talt ikke kan fordrage, ikke forstår, er at systemet dernede er ikke som herhjemme. Hvis man skal sammenligne skal man sammenligne med herhjemme for 60 år siden og så er det stadig ikke helt så godt. Der er ikke noget sikkerhedsnet og derfor ville min kone selvfølgelig aldrig stoppe sit job og tage til Danmark hvis jeg nægtede at hjælpe hendes mor, for så ville hun blive og arbejde videre og hjælpe hende selv. Det kan man da hverken pege fingre af eller mene gør hende til en købekvinde. En helt anden ting er, at jeg elsker min kone og hendes familie og derfor kunne det aldrig falde mig ind at de skulle leve fattige imens vi lever i overflod. Jeg er klar over rigtig mange klamme svin (som jeg vælger at kalde dem) mener at deres kones familie er et irriterende vedhæng som er med i prisen for at få ung fisse og tjenestepige. Men lever man i et oprigtigt forhold hvor man elsker hinanden, så vil man jo også det bedste for hinandens familier. Jeg har brugt tusindvis og atter tusindvis af kroner på at bygge deres hus dernede og renovere/udbygge. Hendes brors datter tager jeg mig af og betaler hendes privatskole og uniform mv. Fordi hun er kvik i pæreren og ikke skal gå på den gratis skole. Det er mit eget forslag og mig der har sørget for det. Det er ikke noget jeg er presset til, men noget jeg har gjort af egen fri vilje, fordi jeg ønsker at hjælpe og elsker min Thai familie, det er mine børns familie og derfor også min familie! Min kone er ikke bare et stykke kød jeg dunker i for en pris. Som så mange andres herinde er det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/08-2017 16:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Atrox skrev: Nahm skrev: Atrox skrev: gode indlæg fra The horror og Gambit.. Mange af jer andre, i er sku nogle ynkelige stakler.. --------------------------------------------------------------------------------- Hvad sker der hvis du fx stopper med at betale ??? altså lukker HELT af Ps, jeg giver også penge til min pige da jeg ikke ønsker hun skal arbejde på fabrik 12 timer hver dag, de småpenge giver jeg gerne, så kan hun jo slappe af ved familien...når hun kommer til Dk fast stopper pengestrømmen.. I min situation, sender vi 10.000 baht om mdr. til hendes mor. Hendes mor bor alene da min kones far er død for en del år siden. Inden jeg tog min kone til Danmark, arbejdede min kone og gav sin mor penge og hun boede hjemme ved sin mor. Hendes mor har ikke noget arbejde og er ældre kvinde. Da jeg så fjerner hendes "indtægt" i form af datteren som ellers gav sin mor penge og hiver hende til Danmark hvor hun ikke har noget arbejde og indtægt. Så syntes jeg kun det er fair jeg kompensere. Skulle min kone få et arbejde her i Danmark på et tidspunkt, så er det selvfølgelig hende der betaler til sin mor. Det har ikke en skid med købekvinder at gøre. Det de her klamme typer, som jeg ærligt talt ikke kan fordrage, ikke forstår, er at systemet dernede er ikke som herhjemme. Hvis man skal sammenligne skal man sammenligne med herhjemme for 60 år siden og så er det stadig ikke helt så godt. Der er ikke noget sikkerhedsnet og derfor ville min kone selvfølgelig aldrig stoppe sit job og tage til Danmark hvis jeg nægtede at hjælpe hendes mor, for så ville hun blive og arbejde videre og hjælpe hende selv. Det kan man da hverken pege fingre af eller mene gør hende til en købekvinde. En helt anden ting er, at jeg elsker min kone og hendes familie og derfor kunne det aldrig falde mig ind at de skulle leve fattige imens vi lever i overflod. Jeg er klar over rigtig mange klamme svin (som jeg vælger at kalde dem) mener at deres kones familie er et irriterende vedhæng som er med i prisen for at få ung fisse og tjenestepige. Men lever man i et oprigtigt forhold hvor man elsker hinanden, så vil man jo også det bedste for hinandens familier. Jeg har brugt tusindvis og atter tusindvis af kroner på at bygge deres hus dernede og renovere/udbygge. Hendes brors datter tager jeg mig af og betaler hendes privatskole og uniform mv. Fordi hun er kvik i pæreren og ikke skal gå på den gratis skole. Det er mit eget forslag og mig der har sørget for det. Det er ikke noget jeg er presset til, men noget jeg har gjort af egen fri vilje, fordi jeg ønsker at hjælpe og elsker min Thai familie, det er mine børns familie og derfor også min familie! Min kone er ikke bare et stykke kød jeg dunker i for en pris. Som så mange andres herinde er det. Det sgu´da Jesus, Hallelujadadadada, hahahahahahahaaaa! PS: Du glemte at massere dit Ego ved at hævde hvor meget du tjener, os lavtlønsbundskrab vil nemlig gerne vide det.. |
|
Spring til debat: |