Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor mange penge sender i?
jens
Jeg går skam på arbejde hver dag her i dk og det samme gør min kone.
Men hvad med dig bidrager du til noget, eller skal jeg konkludere du er en samfundsnasser uden jeg reelt ved noget om det.

Nahm
jens skrev:

Jeg går skam på arbejde hver dag her i dk og det samme gør min kone.
Men hvad med dig bidrager du til noget, eller skal jeg konkludere du er en samfundsnasser uden jeg reelt ved noget om det.

Næ du, jeg er ikke en nasser, du skriver bare at piger fra visse områder af LOS er mindre gode...det er så ikke alle derfra der er lort....tænk før du skriver..du skal ikke genere min kæreste...
Mvh,
Nahm

jens
100% enig det er selvfølgelig ikke alle derfra der er sådan, de er bare noget overrepræsenteret i den statistik iflg egne iagttagelser igennem 23 år.
Og det tror jeg også du kan finde andre brugere herinde med samme opfattelse som har mange års omgang med thailændere.
Og blot til oplysning jeg forstår det meste thai og taler også lidt til husbehov.
Og undskyld hvis du føler dig trådt på, men der er en ting man skal huske i Thailand .

Vi har et ordsprog her i dk der hedder .
Penge er ikke alt.
I Thailand er penge næsten alt.

Men jeg gider ikke bidrage ydeligere til denne tråd for der er altid nogle der vil føle sig trådt over tæerne når fakta fremlægges.

Nahm
@ jens

Og blot til oplysning jeg forstår det meste thai og taler også lidt til husbehov.

Ja , det gør jeg da også, ....og lidt til...vi er nok på samme nivo he he Smile
Mvh,
Nahm

ps12

Fes den ind, ps12???????

nej forklar mig det.

I modsaetning til dig har jeg både alderen og pengepungen med mig, og lige på de to felter bliver du slået hjem som to ludobrikker, og mine 72 kg på 181 cm højde er nok også godt nok.

Du gemmer dig bag en eller anden latterlige profilbilled, som absolut intet har med dig at gøre, så nok mere dig, der har noget t skjule.

Vi er måske nogle mennesker, der har tjent vaesenligt mere end dig John. Så for os betyder det nok INGENTING at sende 4000kr. Det har jeg taenkt mig mig gøre lige så laenge det passer mig og ikke DIG. I denne sammenhaeng er du blot den irriterende myg, der skal klappes.Du har ret til at have din mening, men at gáere dig til dommer over mine gerninger, er alt overstregen, hvad jeg tillader en novice som som dig som oven i koebet løj sig selv død. ( så er vi tilbage tilbage ved det med trovaerdighed)
Fes den ind ?
Så udstiller du dine lave danskkundskaber ved at bruge mange ???????? Hvad er formålet med dem ?

JohnBKK
Du opfører dig som en dum og naiv nybegynder og turist, og er med til at ødelægge "markedet", fordi du vænner dem til at penge bare falder ned fra himlen.

Du kyler vel også omkring dig med drikkepenge og betaler gladeligt 1000 THB for en taxi fra lufthavnen til downtown Bangkok, og chaufføren får vel også et "wai" oveni????????????? Pfft

Du er en amatør og en tåbe..

Nero
ps12 skrev:

Fes den ind, ps12???????

nej forklar mig det.

I modsaetning til dig har jeg både alderen og pengepungen med mig, og lige på de to felter bliver du slået hjem som to ludobrikker, og mine 72 kg på 181 cm højde er nok også godt nok.

Du gemmer dig bag en eller anden latterlige profilbilled, som absolut intet har med dig at gøre, så nok mere dig, der har noget t skjule.

Vi er måske nogle mennesker, der har tjent vaesenligt mere end dig John. Så for os betyder det nok INGENTING at sende 4000kr. Det har jeg taenkt mig mig gøre lige så laenge det passer mig og ikke DIG. I denne sammenhaeng er du blot den irriterende myg, der skal klappes.Du har ret til at have din mening, men at gáere dig til dommer over mine gerninger, er alt overstregen, hvad jeg tillader en novice som som dig som oven i koebet løj sig selv død. ( så er vi tilbage tilbage ved det med trovaerdighed)
Fes den ind ?
Så udstiller du dine lave danskkundskaber ved at bruge mange ???????? Hvad er formålet med dem ?

Så er vi nede på niveauet: Min far er stærkere end din.! Det er sgu tyndt PS12.
Og uanset om du har ret, med dine oplysninger om din voldsomme økonomi (jeg tjener mere end dig John), så er min erfaring, at dem som har så travlt med at oplyse dette, for det meste er nogle stakler, med økonomiske problemer.
'Folk som har penge' ... har ikke behov for at skilte med det.

JohnBKK
Så sku´det vidst være sat på plads, tak Nero!

........................... LOL LOL

lek
He he..

Lær nu thai.........

sender man penge hver mdr. så er man i de fleste tilfælde en idiot der bliver taget i hoved og røv.

Når forældre bliver for gamle til at arbejde.
Eller pga sygdom ikke kan arbejde..
Ja så skal vi forsørge dem...

Men indtil da, udnytter de bare tåbelige farang. Og de gør det med et kæmpe smil.

Svigermor får 1000,- thb til hendes fødselsdag... De betaler vi.

ps12
Nero skrev:

ps12 skrev:

Fes den ind, ps12???????

nej forklar mig det.

Fes den ind ?

Så er vi nede på niveauet: Min far er stærkere end din.! Det er sgu tyndt PS12.
Og uanset om du har ret, med dine oplysninger om din voldsomme økonomi (jeg tjener mere end dig John), så er min erfaring, at dem som har så travlt med at oplyse dette, for det meste er nogle stakler, med økonomiske problemer.
'Folk som har penge' ... har ikke behov for at skilte med det.

Der blev stillet et uhyre simpel spørgsmål som jeg tillod mig at svare på.
At Tumpen så ikke kunne undlade at kommenterer, hvad jeg gør eller burde gøre. Rager i den grad ikke det fjols.Så Nero ta ham bare i forsvar jeg er lidt ligeglad. JohnBB er bareberet som som den stakkel han er, men nu skal vi måske samle sammen til endnu en af hans dødsfald. At I andre ikke har gennemskuet ham for laengst er mig en gåde. men op til jer. I mine øjne er han ynkelig og på niveau med manse og suuuuk.

Thaidreamer
syntes altid disse tråde render af sporet , og folk sviner hinanden til .. det er sgu lidt trættende Sad

om folk sender 500 thb eller 5000 thb er vel op til vedkommende , og andre behøver jo ikke latterliggøre andre , man ka sige sin mening f.eks at man sys det er meget eller lidt..

dem som påstår de aldrig bidrager med noget som helst , dem tror jeg simpelthen ikke på , og de må da ikke eje empati for andre..

The_Horror
1) det er et privat anliggende som ingen bør blande sig i. Bum.

2) ingen skal dikterere om andre bør sende penge til familiemedlemmer el. ej, uanset hvad de har hørt, læst eller er blevet indbildt.

3) Du er ikke et fjols hvis du har valgt at sende penge til andre mennesker. Omvendt er du heller ikke et fjols hvis du ikke sender noget, da det er dine egne penge. Tåben er den der sender MOD sin vilje el. sender mere end vedkommende har råd til, især hvis det er til folk som har rigeligt i forvejen.

4) hvis man sender, så sender man det der føles rigtig ud fra den situation man står i.

bare mit pip....trust your instinct og din sunde fornuft.
Redigeret af The_Horror d. 05/08-2017 14:12
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

Nero
The_Horror skrev:

2) ingen skal dikterere om andre bør sende penge til familiemedlemmer el. ej, uanset hvad de har hørt, læst eller er blevet indbildt.

3) Du er ikke et fjols hvis du har valgt at sende penge til andre mennesker. Omvendt er du heller ikke et fjols hvis du ikke sender noget, da det er dine egne penge. Tåben er den der sender MOD sin vilje el. sender mere end vedkommende har råd til, især hvis det er til folk som har rigeligt i forvejen.

4) hvis man sender, så sender man det der føles rigtig ud fra den situat
[/b]

Du har ret i 2-3-4. Men ikke i 1. Trådstarter spørger jo om hvor meget vi sender.

Så kan man svare eller lade være.

click
En ting er da sikkert her i denne tråd DEN KLOGE NARRE DEN MINDRE KLOGE og det er da her bevist at det i disse tilfælde ikke er thaierne der er de mindre kloge her Tuttelu Tralla
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

The_Horror
Nero skrev:

The_Horror skrev:

[/b]

Du har ret i 2-3-4. Men ikke i 1. Trådstarter spørger jo om hvor meget vi sender.

Jeg har især ret i #1, men som det fremgår af tråden har folk jo netop travlt med at blande sig i andres anliggender istedet for blot at fortælle om hvad man selv gør. Man skal følge sit hjerte og ikke lade sig dikterere af hvad andre mener der er for lidt eller for meget. Debatten minder om den udødelige diskussion om hvad man skal betale for en prostitueret og om man overhovedet skal betale for den slags.

Min egen situation er pt. den at jeg betaler et relativt beskeden beløb, typisk mellem 10.000-15.000 THB, til min kæreste i de perioder hvor vi ikke er/bor sammen, dette bliver jeg ved med indtil hun selv er i arbejde igen en gang. I mellemtiden må hun selv styrer hvor meget der går til familien og hvor meget hun selv vil bruge. Jeg finder denne løsning naturlig da det at hjælpe hinanden er en del af et forhold, uanset hvor i verden man befinder sig. Desuden ved jeg og kæresten at det kun er en midlertidig løsning. Når kæresten i fremtiden er kommet i arbejde, må hun selv finde en økonomisk løsning med sin familie om sine egne penge. Jeg føler mig ikke udnyttet og jeg respekterer at andre ikke gør tingene på denne måde. Jeg kender flere dansk/asiatiske forhold hvor det påstås at der ikke er penge involveret i forholdet og det er fint for dem. Det kommer også an på hvilken situation partneren står i.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

Nero
The_Horror skrev:

Nero skrev:

The_Horror skrev:

[/b]

Jeg har især ret i #1, men som det fremgår af tråden har folk jo netop travlt med at blande sig i andres anliggender istedet for blot at fortælle om hvad man selv gør. Man skal følge sit hjerte og ikke lade sig dikterere af hvad andre mener der er for lidt eller for meget. Debatten minder om den udødelige diskussion om hvad man skal betale for en prostitueret og om man overhovedet skal betale for den slags.

Min egen situation er pt. den at jeg betaler et relativt beskeden beløb, typisk mellem 10.000-15.000 THB, til min kæreste i de perioder hvor vi ikke er/bor sammen, dette bliver jeg ved med indtil hun selv er i arbejde igen en gang. I mellemtiden må hun selv styrer hvor meget der går til familien og hvor meget hun selv vil bruge. Jeg finder denne løsning naturlig da det at hjælpe hinanden er en del af et forhold, uanset hvor i verden man befinder sig. Desuden ved jeg og kæresten at det kun er en midlertidig løsning. Når kæresten i fremtiden er kommet i arbejde, må hun selv finde en økonomisk løsning med sin familie om sine egne penge. Jeg føler mig ikke udnyttet og jeg respekterer at andre ikke gør tingene på denne måde. Jeg kender flere dansk/asiatiske forhold hvor det påstås at der ikke er penge involveret i forholdet og det er fint for dem. Det kommer også an på hvilken situation partneren står i.

Nej, du har ikke ret i 1)
Trådstarter vil vide hvad vi andre betaler.

The_Horror
Nero skrev:

The_Horror skrev:

Nero skrev:

The_Horror skrev:

[/b]

ja og halvdelen af tråden handler om hvad andre synes er det rigtige el. forkerte at gøre. Ja, vi kan diskuterer emnet og fortælle vores historier, men til syvende og sidst er der ingen facitliste og hvad du giver din bedre halvdel's familie kan være interessant for andre at høre om, men ikke noget jeg skal blande mig i el. forsøge at irettesætte.

Nero

ja og halvdelen af tråden handler om hvad andre synes er det rigtige el. forkerte at gøre. Ja, vi kan diskuterer emnet og fortælle vores historier, men til syvende og sidst er der ingen facitliste og hvad du giver din bedre halvdel's familie kan være interessant for andre at høre om, men ikke noget jeg skal blande mig i el. forsøge at irettesætte.

Tak.!

The_Horror
Nero skrev:

Tak.!

tak? jeg underbyggede jo lige min påstand om at #1 var korrekt. Det er meningen du skal fortsætte kampen, ikke give mig ret. Så meget for en misforståelse.
Redigeret af The_Horror d. 05/08-2017 20:17

sudsakhon
På et eller andet plan, om man bliver tørret eller om man frivilligt hjælper sin nye udvidede familie, er det et emne, der ikke kan ignoreres.
Sagen er, at det er en del af thailandske kulturnormer at kommune tankegang, er mere udbredt end i vores kultur. -Og det gælder især økonomiske forhold.
-At det så både åbner mulighed for, og konkret resulterer i en masse snyd, bedrag og manipulation, kan ingen være uenige om.

-Hvad dog er udenfor diskussion, er at et forhold med en thailænder bliver et mix mellem forskellige kulturnormer.. "For better and for worse"..som de ville sige derovre..

Der for synes jeg, at trådstarters spørgsmål er både relevant og interessant. Det burde behandles med ovennævnte præmis in mente.
Der er givetvis nogen, der ikke bidrager til sin udvidede familie, overhovedet. Og der er givetvis nogen, der føler at de bliver tørret godt og grundigt.
Men herimellem er en syndig blanding af netop kulturnormer fra to forskellige lande, grådighed og sikkert også påpasselighed eller reel nærighed.

Måske kunne jeg underholde med, at Thailand er langt fra det værste samfund for denne problematik.

Jeg har haft brug for en "thai-pause" og var tæt på at blive gift med en vietnamesisk pige (der kom til DK som barn)
Hell, jeg lærte endda nok vietnamesisk til at føre en simpel samtale og kunne sgu kommunikere med dem, da jeg var i Vietnam.

Hendes familie var stort set alle i DK (flygtninge i 70'erne) men alligevel kunne man mærke belastningen (kravene) fra deres efterladte Vietnam.
Det hele vendte tilbage som erindring om forskellige kulturnormer, da jeg så programmet "sporløs"

En herboende adopteret pige fik tårevædet kontakt med sin (igen meget udvidede ) familie i Vietnam..
Det hele endte i gråd, da pigen, hvor Vietnamesisk kultur var ukendt, opdagede at hun nu skulle fungere som økonomisk malkeko.. DE havde allerede efter korte mødre involveret hendes økonomi i deres og nærmest lagt betalingsplaner for pengestrømmen sydpå... Der var et interview, hvor hun vist afbrød forbindelsen

Se, I Thailand kan man se alle nuancer.. Jeg kan sgu også genkende det at man får en pils på verandaen, og folk begynder at "sive ind"..sjovt nok
Men heldigvis er jeg lige så tit en af de, der siver ind.. Og der er både pils og mad.. Også uden at falangen betaler..

Det er en del af thai kultur, på godt og ondt
Men bare man ikke bliver malkekoen (ville ikke skrive tyr)

Hvor vil jeg hen med alt dette?

Det er vigtigt, ifølge min ydmyge (kender ordet) mening, at høre hvordan andre indretter dette uundgåelige spørgsmål..

Som jeg selv skriver. Men ex-kone var rig. Der var det mig, som blev finansieret..
Min nuværende kone er af samme middelklasse som mig selv (økonomisk set) men hun er hård overfor dovenskab.

- Jeg har derfor intet imod at være med til at finansiere videreuddannelse...
Men øl-penge??? 5555 Den må de tage med fruen..
Hendes tunge er skarpere end en skalpel

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: