Se indlæg
Hvor mange penge sender i?
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/08-2017 09:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Og hvilken relevans tjener dit indlæg her i denne tråd? Totalt irrelevant og lad mig tilføje.. hadefuldt. Ikke værdsat herfra. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 04/08-2017 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
rinpoche skrev: Og hvilken relevans tjener dit indlæg her i denne tråd? Totalt irrelevant og lad mig tilføje.. hadefuldt. Ikke værdsat herfra. Enig 'rinpoche' , men igen en ny på siden som er fuldstændig hæmmet for pli og godopførelse. Jeg ville ønske denne side en dag kun bliver med medlemmer som bruger eget navn og ikke sidder og gemmer sig bag et alias og sviner folk. Man kan også svine hinanden med eget navn, men så ved man da hvem det er og det vil holde en del af alt lortet ude.... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/08-2017 11:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Jeg ønsker slet ikke din respekt, hvordan h..... kan du dog tro det? Du er anonym, ps12, deltager i et forum hvor alle er anonyme, vågn op til det faktum og indret dig derefter. Det var forresten på thaitime.dk det foregik, og der var en grund dertil. Nogle hadefulde gamle mænd, en gammel dum kælling og en ligeså dum NGO bitch skulle opleve den ultimate joke, og den fik de, idioterne.. - og så vil jeg gerne i tråd med trådens indhold gentage: Det er tåbeligt at du sender 4K DKK pr. måned til en eller anden thai skøge. Hun er vel samlet op i en bar, de forlanger nemlig den slags penge og gerne endnu mere, men det vil du opleve senere hvis hun da ikke sparker dig ud inden. Tåbe... Redigeret af JohnBKK d. 04/08-2017 11:29 |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 04/08-2017 12:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
rinpoche skrev: cali111 skrev: Da jeg blev Thaigift i 1985, var jeg udmærket klar over, når der ikke er nogen folkepension, at det er børnenes pligt at tage sig af forældrene. Derfor gik vi til en advokat, hvor min kone lavede en forsørgerkontrakt med faderen. Da vi kom til Danmark, hvor min kone straks fik arbejde, sendte vi forsørgerkontrakten til skattevæsenet, hvor min kone fik fradrag for de 1000,00 kr. hun sendte hjem hver måned. Denne fradragsret er desværre afskaffet i dag, Ja, og ved du hvorfor? Denne fradragsret blev - og nu kan jeg sige nogle grimme ord - men lad mig blot sige som så: Misbrugt i aller højeste grad, både af herboende thailændere og deres ægtefæller. Snyd, svindel, bedrag og humbug, så har jeg vist ikke ladet noget ude. Denne ordning - fradrag - blev grov bollet i en udstrækning som du end ikke kan forestille dig. Ikke fordi det er den værste kriminalitet. OK. Det var jeg ikke klar over. Hvordan kunne man snyde med det? Dem jeg kendte, der også havde sådan en aftale, var der ikke noget snyd med. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
Nongluk |
Lagt på d. 04/08-2017 12:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
Jeg arbejder på en mellem stor arbejdsplads (150-200). Det kan vel ikke undgås at der så også er et par mænd (udover mig selv) der bor sammen med en thailænder. En af de andre burde føle sig lidt dårlig behandlet af sin thai kvinde. Nu kender jeg ham ikke så godt, og ved derfor ikke hvordan han behandler sin kvinde, men jeg har mødt dem begge til fester ect. Han oplever desværre alt for ofte at skulle reparere de skader hans (self juridisk konens) hus i Thailand, når de er på 'ferie'. Jeg overvejer selv at begynde at lede efter jord at kunne bygge på, men jeg er lidt i tvivl om beliggenheden. Bør man måske være snus fornuftig og bygge noget bevidst væk fra min kones landsby, sådan at der ikke er så store risiko for, at nogle 'bz' er boligen? I ved jo sikkert hvor svært thailændere har det med 'den private ejendomsret'. Hehe. Måske uanset hvad farangen siger, selv om jeg self vil prøve. Det er jo også godt, at familien passer på huset, checker det engang imellem, men det er godtnok min tanke at lade denne tjans gå (måske gensidigt) til en europæer. Jeg vil under ingen omstændigheder lade thailændere bo i 'mit' hus. Hvad tænker i om dette eller måske nærmere, hvad gør i? Har eller planlægger i hus tæt på fruens familie eller har i nogle stålsatte regler?
En ting er sjov, noget andet er skægt.
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/08-2017 13:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
cali111 Hvordan kunne man snyde med det? Er der fradragsmuligheder, som er svære at kontrollere, er der ingen ende på kreativiteten. Jeg kendte naturligvis til dansk/thailandske par, som var lidt kreative i beskrivelsen af deres forpligtelser, men det er for intet at regne med den systematiske snyd, der lukkede ordningen. Det er der skrevet kilometerlange rapporter om, men kort kan det siges at meget store områder i Mellemøsten blev finansieret og udbygget ved kreative familieforpligtelser |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 04/08-2017 14:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
JohnBKK skrev: Jeg ønsker slet ikke din respekt, hvordan h..... kan du dog tro det? Du er anonym, ps12, deltager i et forum hvor alle er anonyme, vågn op til det faktum og indret dig derefter. Det var forresten på thaitime.dk det foregik, og der var en grund dertil. Nogle hadefulde gamle mænd, en gammel dum kælling og en ligeså dum NGO bitch skulle opleve den ultimate joke, og den fik de, idioterne.. - og så vil jeg gerne i tråd med trådens indhold gentage: Det er tåbeligt at du sender 4K DKK pr. måned til en eller anden thai skøge. Hun er vel samlet op i en bar, de forlanger nemlig den slags penge og gerne endnu mere, men det vil du opleve senere hvis hun da ikke sparker dig ud inden. Tåbe... Helt enig med Johnbkk i det.... De må sgu selv lave noget og ikke tro det hele falder i hovedet på dem, bare fordi de har fundet en farang... Jeg har selv haft fast thai dame på i mange år (8 år) hun måtte selv arbejde, jeg gav hende ingen penge, til gengæld betalte jeg alle udgifter, husleje, mad etc. etc... Hvis ikke de arbejder får du bare en mere doven tøs, som ligge på sofaen hele dagen og æder konstant og bliver mere og mere fed..... |
|
|
ThanosDK |
Lagt på d. 04/08-2017 14:23
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
moerk5002 skrev: rinpoche skrev: Og hvilken relevans tjener dit indlæg her i denne tråd? Totalt irrelevant og lad mig tilføje.. hadefuldt. Ikke værdsat herfra. Enig 'rinpoche' , men igen en ny på siden som er fuldstændig hæmmet for pli og godopførelse. Jeg ville ønske denne side en dag kun bliver med medlemmer som bruger eget navn og ikke sidder og gemmer sig bag et alias og sviner folk. Man kan også svine hinanden med eget navn, men så ved man da hvem det er og det vil holde en del af alt lortet ude.... Enig |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 04/08-2017 14:52
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
JohnBKK skrev: Jeg ønsker slet ikke din respekt, hvordan h..... kan du dog tro det? Du er anonym, ps12, deltager i et forum hvor alle er anonyme, vågn op til det faktum og indret dig derefter. Det var forresten på thaitime.dk det foregik, og der var en grund dertil. Nogle hadefulde gamle mænd, en gammel dum kælling og en ligeså dum NGO bitch skulle opleve den ultimate joke, og den fik de, idioterne.. - og så vil jeg gerne i tråd med trådens indhold gentage: Det er tåbeligt at du sender 4K DKK pr. måned til en eller anden thai skøge. Hun er vel samlet op i en bar, de forlanger nemlig den slags penge og gerne endnu mere, men det vil du opleve senere hvis hun da ikke sparker dig ud inden. Tåbe... Haha ha jeg ønsker sateme heller ikke dine respekt din tumpe, du er for mig inderlig liggeyldig og Utrovaerdig. Så fxck dig og dig egen isecenesaettelse. |
|
|
ThanosDK |
Lagt på d. 04/08-2017 15:09
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Kære kamphaner. Syntes at thai-portalen er en god side, og syntes at enkelt tråd kan blive fyldt med sure personlige angreb som ikke vedkommer os andre, er yderst irriterende Kun I ikke udveksle mobilnumre, og klare jeres problemer privat , istedet for at fylde en tråd med jeres sure opstød? God weekend til alle Mvh Lars |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/08-2017 15:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Uden at skulle generalisere mere end at nævne forskelle i kulturnormer i Jylland og i Københavnsområdet, og det er endda i et så lille og relativt homogent land som vores, er der kæmpe forskelle i kulturnormerne i de forskellige regioner i Thailand. Men som i Danmark, hvor Stavnsbåndet er længe ophævet, er der i Thailand en stor influx fra rurale til urbane områder.. I beskrivelsen herunder, skal der naturligvis tages højde for dette, der i Danmark giver jokes som "den jyske ambassade" om politiskolen osv. Men det er stadig en god rette snor at tænke på de markante kulturforskelle i Kjøwenhawn (der for en jyde starter i Middelfart) og Gylland (der for en Københavner starter ved S-togets endestation) De store forskelle i kulturnormer mellem Thailands regioner ses især i forholdet tik moderens hierarkisk-sociale stilling.. Lidt frimodigt har moderen i Isaan-området samme betydning som "Mama" i Syditalien, dog med en mere direkte magtposition. Det bliver så interessant, når mange farang defacto danner par med piger fra netop denne etniske entitet. Det er der mange grunde til, som jeg ikke behøver at komme ind på her, men der er skrevet kilometervis af kloge afhandlinger, på verdens universiteter omkring dette emne. (jeg har tidligere refereret til Erik Cohens arbejde) JohnBKK, Du er også studeret 5555 Men du klarer vel frisag efter at være flyttet http://www.jstor....b_contents Nå, men moderens stilling i familiens hierarki gør at der ofte ses konfrontationer mellem en vestlig og en "laotisk" kulturnorm. Det er ikke et ukendt begreb, at den ny-vundne svigersøn og især hans økonomi indtænkes i moderens eget økonomiske råderum. Og det er ofte uden at han selv er enig heri. Nu er de jo ikke født i går, så de er jo ganske klar over at det ofte ikke er uden sværdslag, at denne ærede svigersøns økonomi skal medtænkes i moderens. Derfor lægges indirekte (og ofte direkte) pres på alle kanaler for at manipulere. Det kan være meget omfattende eller af mere eller mindre subtil karakter. Historier om syge vandbøfler og brødres uheld er jo et yderpunkt i denne skala. Selvom der ikke finder direkte "svindel" sted(sorry, havde ikke et bedre ord), ses mange kontraster trukket frem, f.eks. i spørgsmålet om Sinsot og så selvfølgelig almindelig økonomisk underhold. Jeg har ikke de vises sten til en løsning om hvor grønsen skal gå mellem de forskellige kulturnormer, men i min eget (nye) familie synes jeg at de indgåede aftaler har været fair for alle hele vejen igennem. Jeg vil ikke udnyttes som malke..Tyr, men vil heller ikke afskrive al thailandsk tradition, der i nogle tilfælde er helt reel. Jeg har været gift før, men det tæller ikke med i denne sammenligning, da hun var fra det såkaldte "hi-so", og både vores hus, bil osv. blev betalt af familien. Da vi senere flyttede til Danmark, blev rejse og konens virksomhedsopstart ligeledes finansieret af familien Men Hun blev her efter gensidig overenskomst om skilsmisse og jeg rejste til Thailand for at arbejde. Jeg mødte min nye kone på arbejdet, i forbindelse med at det var hendes kontor, der skulle projektere udvidelsen af fabriksområdet. Det korte og lange var, at hun som jeg var blevet single efter et langt forhold, men var dog ikke gift. Grunden til at jeg nævner dette er, at da jeg skulle modtages i familien, der er af almindelig middelklasse og fra BKK området (Ville svare til Roskilde, hvis det var i DK) var det med samme udgangspunkt, som hvis en dansk datter kom slæbende med en araber. -Altså lidt op ad bakke i starten. De vidste nemlig godt hvad "farang" var for "nogen". -Og "sådan en" skulle ikke lokke datteren i uføre. Hvorom alting er blev jeg lukket ind og vi skulle giftes et års tid senere. -I mellemtiden havde jeg opsagt min stilling og vi var flyttet til Danmark I spørgsmålet om Sinsot, der er interessant, idet det som sagt giver anledning til mange kultursammenstød, mente familien, at selvom datteren aldrig har været gift og var uden børn, så ville det se "godt" ud at "fremlægge" værdier som et symbol. Vi havde lige købt hus i Danmark, så værdien heraf (trods det er "ejet" af kreditforeningen) blev lagt som symbol for gommens vilje og evne til at være seriøs i ægteskabet tage sig af datteren.. Der blev lagt kontanter, der svarede til regningen for festen. Summa summarum, ingen kontanter blev udvekslet og traditionen blev respekteret for begge kulturer. -Alle var glade. Både min kone og jeg er heldigvis enige om, at det er den thailandske families pligt at underholde sig selv. I perioder med arbejdsløshed, må de ud og finde noget. -Det er ikke vores ansvar. Men vi har betalt lillesøsterens universitetsuddannelse. Hun er nu færdig og har godt arbejde. -Vi gør det samme for lillebroderen, når han er færdig med gymnasiet Det synes jeg, med tanke på det thailandske uddannelsessystem, er acceptabelt. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/08-2017 15:46
|
Sudsakhon skrev: "JohnBKK, Du er også studeret 5555 Men du klarer vel frisag efter at være flyttet" Yep, og er heldigvis ikke flyttet til Isaan (Laos) - samt Ma og Por er begge væk forlængst, så det er nemt her, kun nogle tanter og onkler som har hånden fremme, men de bliver pænt og høfligt afvist. Hele denne snak om penge undrer mig en del, jeg har aldrig betalt for f.... i DK, og da jeg rejste til Thailand første gang gik jeg da igang med at score på ægte dansk vis på Phucket, det gik sgu´ fint. Men jeg måtte dog ha´penge op af lommen til den lille Isaan frækkert med kæmpepatterne, og det var helt i orden for at få adgang til gramseriet! Min egen filosofi lyder: Hvis du aldrig har kunnet score damer i DK, fordi du er grim, usoigneret, ubehagelig, ucharmerende m.v., hvorfor i himlens navn så tro at det vil være anderledes i Thailand? Ergo: Grimme folk skal betale mere end os der ser godt ud og er charmerende og behagelige at være sammen med.. Fes den ind, ps12??????? Redigeret af JohnBKK d. 04/08-2017 16:13 |
|
|
jens |
Lagt på d. 04/08-2017 16:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Vi sender ikke så meget som en bøjet 5øre. Min kone er fra Bangkok og der bor resten af hendes famile også plus lidt i Rayong da hendes mor kom derfra. Dengang hendes mor levede og hun stadig afdragede på huset(som hun havde købt før jeg mødte hende) der sendte hun 500kr om måneden til afdrag og lidt til hendes mor at leve for. Da hendes datter som boede ved farens (velhavende) familie begyndte på universitet fik hun ca 1000kr om måneden imens hun læste. Det fortsatte så efter hun var færdig indtil moren smækkede kassen i på min opfordring da der åbenbart ikke var meget vilje til at skaffe sig et job så længe pengene kom strømmende fra mor i Danmark. Nu har hun så haft arbejde i nogle år og er lige blevet gift med en kollega fra Nordthailand. Så vi var til stort bryllup som hans familie havde arrangeret/finanseret da konen havde meldt ud at det ville hun ikke stå for fra DK (der var vel 3-400 gæster). De måtte op med 100000 i Sinsod til konen plus 10 baht guld til datteren, så det har været en dyr omgang for hans forældre men tror nu de har kassen. De 100K gemmer vi så i Banken indtil de unge mennesker har noget fornuftigt at bruge dem til(og det er ikke en bil/MC) Hvis datteren fik dem i hånden så bliver de bare soldet op også er de pludselig væk. Og må sku godtnok tilstå at rigtig mange thaier er de fødte nasserøve, de kan lugte på flere kilometers afstand hvis der er gang i et drikkelag hvor der er chance for de kan deltage uden selv at bidrage til indkøb af drikkevarer. Man skal ikke sidde og hygge sig længe med lidt øl og evt whisky før de begynder og komme sivende fra nær og fjern. Det er de samme hver gang, heldigvis gider konen dem ikke og beder dem enten om at skride eller tager drikkevarerne og går ind. Det er værre med hendes søster der bor i HongKong, hun er noget alkoholiseret som rigtig mange thaier i øvrigt er. Hendes søn bor til leje i nabogaden(betalt af mor selvfølgelig), og der er en lille købmand med tilhørende borde udenfor. Når søsteren er i Thailand er der fest der fra morgen til aften hvor hun betaler hele gildet hver dag og de er der som fluer på en lort alle drukkammeraterne som hun syntes er åh så flinke. Her sidst vi var der rejste hun hjem 3 dage før os og der var fuldstændig ro efter sponsoren var rejst. Hører jævnligt historier om at nu er det ene eller andet familiemedlem på røven, for ikke så længe siden var det en nevø. Der sendte førnævnte søster 5000baht til ham for det var da synd for ham, dagen efter kan man se på facebook der er gang i det store druk og ædegilde Men det er jo enten eller for der er jo også masser af familemedlemmer og venner der altid giver hvad de kan uden forventning om at få noget igen. F.eks. vores gamle genbo som vel er den eneste Thaimand jeg nogensinde er blevet rigtig gode venner med. Første gang jeg var i Thailand(94) lærte jeg ham at kende og han var godt ved muffen som tekniker ved et af de store kontormaskinefirmaer. Der blev ikke sparet på noget hverken fra hans eller vores side, og vi har altid mødtes siden når jeg er i Thailand og det er muligt. Efter krisen i 97 blev han fyret og gik på tvangsaktion, men på trods af han kun havde en gammel faldefærdig pickup og boede i et blikskur så kom han og hentede os en dag for vi skulle med på tur og ud og spise og drikke på trods af han næsten ikke havde noget på det tidspunkt. Men han en nu også en enestående thailænder, han tog også hendes anden søsters 2 drenge under sine vinger og sørgede for de blev "udlært" kopimaskineteknikere. Den ene af dem er den nevø som jeg tidligere har nævnt som også er lidt af en nasserøv hvorimod broren heldigvis har lært nogle af hans gode egenskaber. Men jeg undrer mig også over alle de falanger der finanserer et hus ude i Nakhon nowhere. Konen har snakket om vi skal sælge hendes hus i Bangkok da datteren ikke gider at bo der ( det eneste der dur for de unge thaier idag er en condo i en betonsilo) Også købe et hus ved Hua Hin istedet. Men nu venter vi nok til Skytrain åbner ude på vibhavadi ca 1 km derfra for så har vi da en forventning om huspriserne stiger i området. Hvad med alle de thaikvinder der er kommet hertil som midaldrende er de egentlig klar over de får en ret begrænset brøkpension især med de nye regler der er foreslået. Nu er det jo ikke 40år mere men 47 år(90% af tiden) fra det 15 år indtil en pensionsalder på 67 man skal have boet i Danmark. Dette gælder også for danskere så har man været bosiddende i udlandet i en årrække bliver pensionen også beskåret. Selv min kone der er kommet til DK som 22årig og har arbejdet altid vil får beskåret hendes pension efter de nye regler. |
|
|
Nongluk |
Lagt på d. 04/08-2017 16:41
|
Hej igen. Jeg tror at jeg glemte at nævne at min kone aldrig har krævet noget. Hun er utrolig nøjsom, aflevere alle tjene penge til min disposition og jeg skal direkte presse hende til at købe tøj ect. Det er mig selv, der har foreslået at sende penge til hendes familie. Hun ringer praktisk talt aldrig hjem. Hun har kun brugt 50 kr på et libara taletidskort i år på at ringe, så det er sikkert min egen skyld, at jeg sender penge. Men jeg ved jo bare hvor meget det betyder for hende at jeg gør det. Jeg tror nu ikke rigtigt at udseende og charme spiller særligt meget ind ift 'det andet køn'. Jeg synes ikke jeg har særligt meget af disse dele, men har altid snakket bukserne af de flotteste tøsebørn. Det er vel også noget med gensidig respekt at gøre? Undskyld flosklen, men giver du meget kærlighed ud, får du sgu også meget igen. Og så meget forskel har jeg aldrig oplevet at der er på thai og danske piger. Men jeg kender selvfølgelig til de omtalte tanker omkring 'scoring i Thailand vs vs Danmark. En omtalte' private dancer', og ja, det er en glimrende bog om emnet barpiger i Thailand. Personligt hader jeg direkte go go piger. Men synes det er sjovt at opleve walking street pga musikken og atmosfæren. Man behøver jo ikke gå ind, der hvor det er 'farligst'. Jeg vil smutte igen, beklager hvis jeg ævlede mig uden om emnet. Rigtig god weekend til jer alle og atter engang, mange tak for jeres kommentarer, det var lærerigt og tankevækkende.
En ting er sjov, noget andet er skægt.
|
|
|
Nongluk |
Lagt på d. 04/08-2017 16:52
|
jens skrev: Vi sender ikke så meget som en bøjet 5øre. Min kone er fra Bangkok og der bor resten af hendes famile også plus lidt i Rayong da hendes mor kom derfra. Dengang hendes mor levede og hun stadig afdragede på huset(som hun havde købt før jeg mødte hende) der sendte hun 500kr om måneden til afdrag og lidt til hendes mor at leve for. Da hendes datter som boede ved farens (velhavende) familie begyndte på universitet fik hun ca 1000kr om måneden imens hun læste. Det fortsatte så efter hun var færdig indtil moren smækkede kassen i på min opfordring da der åbenbart ikke var meget vilje til at skaffe sig et job så længe pengene kom strømmende fra mor i Danmark. Nu har hun så haft arbejde i nogle år og er lige blevet gift med en kollega fra Nordthailand. Så vi var til stort bryllup som hans familie havde arrangeret/finanseret da konen havde meldt ud at det ville hun ikke stå for fra DK (der var vel 3-400 gæster). De måtte op med 100000 i Sinsod til konen plus 10 baht guld til datteren, så det har været en dyr omgang for hans forældre men tror nu de har kassen. De 100K gemmer vi så i Banken indtil de unge mennesker har noget fornuftigt at bruge dem til(og det er ikke en bil/MC) Hvis datteren fik dem i hånden så bliver de bare soldet op også er de pludselig væk. Og må sku godtnok tilstå at rigtig mange thaier er de fødte nasserøve, de kan lugte på flere kilometers afstand hvis der er gang i et drikkelag hvor der er chance for de kan deltage uden selv at bidrage til indkøb af drikkevarer. Man skal ikke sidde og hygge sig længe med lidt øl og evt whisky før de begynder og komme sivende fra nær og fjern. Det er de samme hver gang, heldigvis gider konen dem ikke og beder dem enten om at skride eller tager drikkevarerne og går ind. Det er værre med hendes søster der bor i HongKong, hun er noget alkoholiseret som rigtig mange thaier i øvrigt er. Hendes søn bor til leje i nabogaden(betalt af mor selvfølgelig), og der er en lille købmand med tilhørende borde udenfor. Når søsteren er i Thailand er der fest der fra morgen til aften hvor hun betaler hele gildet hver dag og de er der som fluer på en lort alle drukkammeraterne som hun syntes er åh så flinke. Her sidst vi var der rejste hun hjem 3 dage før os og der var fuldstændig ro efter sponsoren var rejst. Hører jævnligt historier om at nu er det ene eller andet familiemedlem på røven, for ikke så længe siden var det en nevø. Der sendte førnævnte søster 5000baht til ham for det var da synd for ham, dagen efter kan man se på facebook der er gang i det store druk og ædegilde Men det er jo enten eller for der er jo også masser af familemedlemmer og venner der altid giver hvad de kan uden forventning om at få noget igen. F.eks. vores gamle genbo som vel er den eneste Thaimand jeg nogensinde er blevet rigtig gode venner med. Første gang jeg var i Thailand(94) lærte jeg ham at kende og han var godt ved muffen som tekniker ved et af de store kontormaskinefirmaer. Der blev ikke sparet på noget hverken fra hans eller vores side, og vi har altid mødtes siden når jeg er i Thailand og det er muligt. Efter krisen i 97 blev han fyret og gik på tvangsaktion, men på trods af han kun havde en gammel faldefærdig pickup og boede i et blikskur så kom han og hentede os en dag for vi skulle med på tur og ud og spise og drikke på trods af han næsten ikke havde noget på det tidspunkt. Men han en nu også en enestående thailænder, han tog også hendes anden søsters 2 drenge under sine vinger og sørgede for de blev "udlært" kopimaskineteknikere. Den ene af dem er den nevø som jeg tidligere har nævnt som også er lidt af en nasserøv hvorimod broren heldigvis har lært nogle af hans gode egenskaber. Men jeg undrer mig også over alle de falanger der finanserer et hus ude i Nakhon nowhere. Konen har snakket om vi skal sælge hendes hus i Bangkok da datteren ikke gider at bo der ( det eneste der dur for de unge thaier idag er en condo i en betonsilo) Også købe et hus ved Hua Hin istedet. Men nu venter vi nok til Skytrain åbner ude på vibhavadi ca 1 km derfra for så har vi da en forventning om huspriserne stiger i området. Hvad med alle de thaikvinder der er kommet hertil som midaldrende er de egentlig klar over de får en ret begrænset brøkpension især med de nye regler der er foreslået. Nu er det jo ikke 40år mere men 47 år(90% af tiden) fra det 15 år indtil en pensionsalder på 67 man skal have boet i Danmark. Dette gælder også for danskere så har man været bosiddende i udlandet i en årrække bliver pensionen også beskåret. Selv min kone der er kommet til DK som 22årig og har arbejdet altid vil får beskåret hendes pension efter de nye regler. Mange tak for din historie. Meget spændende læsning. Du har da godt nok erfaringer at dele ud af. En ting er sjov, noget andet er skægt.
|
|
|
jens |
Lagt på d. 04/08-2017 18:13
|
ja på 23 år har jeg både set og hørt en del omkring thai/danske forhold. Og kender da også nogle stykker der er gift med en fra udon/nakhon nowhere men vi ser dem sjældent da konen ikke kan udstå Khun Lao som de bliver betegnet. De tænker kun på penge som hun siger, især en bekendt der har været i dk næsten lige så mange år, der bliver alt sendt til Thailand også det hun kan suge ud af manden. De bor i den mest ynkelige nedslidte boligforeningslejlighed hvor man skal bakke ind på toilettet hvis man skal sidde ned og mad består af det absolut billigste der kan fås. Der stinker så meget af bha la gammel fisk hjemme ved dem så man er ved at brække sig når man kommer ind. Heldigvis ser vi dem ikke mere, da invitationer aldrig blev gengældt pga hendes nærighed. Så alle dem i vores faste vennekreds er også holdt op med at invitere dem. Mht hus i Thailand er mit bedste råd lad være med købe/bygge noget i nærheden af hendes familie. 1. Hvad skal du bruge det til ? ( gider du være der i længere tid når du evt bliver pensionist. 2. Uanset hvad rykker familen ind og splitter det hele ad , som tidligere nævnt i tråden de har absolut ingen respekt for hvad der er dit og mit. 3. Det bliver sikkert heller ikke mere værd ude i 7 risrække med tiden. 4. Skal du absolut købe noget så gør det i et turistområde eller ved en af storbyerne, men husk nu at falang ikke kan eje jord men godt en condo. 5. Prøv at regne på hvor mange år du kan leje en bolig dernede kontra at købe. Mht du siger at din kone ikke ringer meget til Thailand , tror du ikke hun holder forbindelsen via den app der hedder LINE ligesom 95% af alle andre thailændere gør. Via den kan man ringe og skrive på dataforbindelsen ligesom FaceTime og messenger som så ikke er udbredte i Thailand . |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/08-2017 18:33
|
Tak til jens for at bidrage med værdifuld viden.. jeg ku´ha´skrevet noget lignende, men folk ville med garanti håne mig og kalde mig løgner, typisk.. Men sådan er livet jo. Det eneste Lao islæt vi har her i nabolaget (Banphot Pisai) er en tante´s køter, men hvordan f..... den er havnet her aner de ikke, den er skør, tæt på nervesammenbrud konstant, jeg kalder den "The Nervous Dog". |
|
|
jens |
Lagt på d. 04/08-2017 18:39
|
John Du kommer også med masser af guldkorn om hvad der er op og ned i Thailand. Og alle de tåber der render rundt med skyklapper på og håner dig for at sige sandheden. Lad dem blive plyndret og plukket til sidste 5øre af deres ti'rak fra nakhon nowhere, de får ingen medlidenhed herfra. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 04/08-2017 21:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@jens Du har vel heller ikke noget at tabe ud over din fp fra Dk ? så er livet også ret nemt ikk ? Mvh,
Nahm |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 04/08-2017 22:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Nahm skrev: @jens Du har vel heller ikke noget at tabe ud over din fp fra Dk ? så er livet også ret nemt ikk ? Sikke en latterlig kommentar at komme med. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
Spring til debat: |