Se indlæg
hvor meget vædske i håndbagagen
|
|
ps12 |
Lagt på d. 07/07-2017 19:45
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej Jeg legede cheap Charlie og købte en kampagne billet fra Karup til Cph til 199 kr. men til den type billet må jeg kun medbringe håndbagage, det går nok også,( behøver jo ikke vise den ekstra rygsæk ved indcheck) men nu er jeg i tvivl om reglerne omkring medbringe vædske. Jeg har en gennemsigtig genlukkelig 1 liters plastikpose, hvor jeg ønsker at medbringe en deodorant til mig selv 75 ML og lidt EDT 50 ML til kæresten, men posen kan ikke lukkes, er det et problem. For så skal jeg til at tage parfumen ud af den flotte indpakning.)Jeg har også noget tandpasta 75 ML skal det også i den pose, for så begynder pladsen at blive træng. Det skal lige siges, at resten af rejsen har jeg kuffert med i prisen, så det er kun udrejse fra Karup der volder mig lidt problemer. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/07-2017 20:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Uha, en lidt nervøs OCD rejsende? https://www.cph.d...ndbagagen/ God tur.. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 07/07-2017 22:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Vi har oplevet, at på vej hjem fra LOS, hvor vi havde nam prik pau (chilipasta), som en tante i familien havde lavet, samt "durian gurn" der er en slags marcipan lavet af durianfrug, blev regnet som væske. Der var lidt krise, da fruen forvandlede sig til en tasmansk djævel, da de ville konfiskere hendes lækkerier.. Jeg nåede at få en af håndtaskerne checket ind, uden at der blev startet en ny krise der også, så alt endte lykkeligt. Men væsker er åbenbart et meget bredt begreb, der ikke følger hvad jeg har lært i kemitimerne |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 07/07-2017 22:21
|
rettidig omhu = OCD Men mange tak for dit fine link, hvor jeg hæfter mig ved disse ord ...Du må gerne medbringe mere end én beholder med væske, men ikke flere end der kan være i én genlukkelig plastpose på max. 1 liter. Du må kun medbringe én af disse poser per person. For der står jo ikke noget om at posen skal kunne lukkes. Så det bliver spændende. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 07/07-2017 22:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
#3 Ja, det er ret utroligt, har selv oplevet det med en rejsemakker, de tager alt med et mindste vandindhold, derfor er det bare i kufferten med det, så er alle glade. Redigeret af Nahm d. 07/07-2017 22:35 Mvh,
Nahm |
|
|
THansen |
Lagt på d. 08/07-2017 04:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
ps12 skrev: Hej Jeg legede cheap Charlie og købte en kampagne billet fra Karup til Cph til 199 kr. men til den type billet må jeg kun medbringe håndbagage, det går nok også,( behøver jo ikke vise den ekstra rygsæk ved indcheck) men nu er jeg i tvivl om reglerne omkring medbringe vædske. Jeg har en gennemsigtig genlukkelig 1 liters plastikpose, hvor jeg ønsker at medbringe en deodorant til mig selv 75 ML og lidt EDT 50 ML til kæresten, men posen kan ikke lukkes, er det et problem. For så skal jeg til at tage parfumen ud af den flotte indpakning.)Jeg har også noget tandpasta 75 ML skal det også i den pose, for så begynder pladsen at blive træng. Det skal lige siges, at resten af rejsen har jeg kuffert med i prisen, så det er kun udrejse fra Karup der volder mig lidt problemer. Du kan spare lidt plads ved at nøjes med en tube tandpasta i rejsestørrelse (15 ml) og så putte den store tube tandpasta i din indtjekkede kuffert. |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 08/07-2017 20:45
|
Thansen det går desværre ikke for jeg medbringer jo kun en kuffert, og det er den der skal være håndbagage på indenrigsruten. Mens den bliver til alm bagage resten af turen fra Cph og til thailand. |
|
|
natty |
Lagt på d. 09/07-2017 14:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Har du overvejet at købe nogle nye poser? De koster ikke mange håndører. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
milex |
Lagt på d. 09/07-2017 15:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Faktisk tror jeg de er temmelig ligeglade med om det er en genlukkelig plast-pose. Jeg har ikke brugt det i mange år - bare en alm. plast frysepose. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 09/07-2017 16:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Har du slet ikke overvejet, at lade dine vædsker blive i Danmark ? Ps: Har hørt at man kan købe både tandpasta, deodorant og diverse andre ting, flere steder i Thailand. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/07-2017 17:24
|
Gunter skrev: Har du slet ikke overvejet, at lade dine vædsker blive i Danmark ? Ps: Har hørt at man kan købe både tandpasta, deodorant og diverse andre ting, flere steder i Thailand. Hvad med kropsvædsker? |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 09/07-2017 18:21
|
Gunter du er bare dagens mand i skysovs. Jeg slår mig selv hårdt i hovedet 500 gange i ærgrelse over ikke selv at komme på den ide. Det er klart, jeg behøver jo slet ikke medbringe en kuffert eller andet, for alt kan jo købes i Thailand.Så hvorfor slæbe tøj mv med. Så mange tak GUNTHER, og du lever i den grad op til dit profilbillede. Hvor er det berigende at være på dette forum. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/07-2017 18:38
|
Minder mig om en afbestillingsrejse til Mallorca engang i forne tider, havde det meste på korpus og resten i en plastikpose, og ellers købte jeg dernede, fin tur faktisk.. Nu er man vel mere forvænt, men det kniber mig altid at fylde mere end 14-15 kilo i en kuffert..! |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 09/07-2017 18:45
|
John BKK ja jeg plejer også at kunne holde den under de 10 kg alt efter, hvor meget ost og andre danske sager jeg skal medbringe til venner og bekendte. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/07-2017 19:02
|
Aha, en af samme slags, herligt.. det gælder om at rejse uden for meget bagage, både i livet og på tur.. |
|
|
kimsonic |
Lagt på d. 11/07-2017 21:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
de tog min dåsemakrel fra mig !!!.men ægget var åbenbart hårdkogt,for det fik lov til at blive |
|
|
sjusju |
Lagt på d. 12/07-2017 10:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 61 |
I Marseille lufthavn tog de min Cambert Ost, den var ellers ret fast i det Flydende er tydeligvis et relativt stort område |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 12/07-2017 21:23
|
kimsonic skrev: de tog min dåsemakrel fra mig !!!.men ægget var åbenbart hårdkogt,for det fik lov til at blive Det kan jeg godt nikke genkendende til. Havde tre dåser i min håndbagage, men tolderen lod nåde gå for ret og synes jeg skulle smide dåserne i min kuffert når jeg kom til Cph før videreflyvning. Hvilket jeg så gjorde. |
|
Spring til debat: |