Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Taxi fra Phuket Airport
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 05/07-2017 13:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
Nogen gode råd ang. transport fra Phuket airport til Downtown Patong? Ville have bestilt her hjemmefra, men satser lidt på at hvis et tidligere fly har pladser, at man så vælger at fylde op, som er vanen i andre lande, og på den måde er det jo lidt dumt at ha bestilt og betalt for kørsel på et senere tidspunkt. Tænkte mere om der er noget vi helt skal undgå ? turen koster vel i nærheden af 800 Baht, så med det in mente er det jo bare at finde en der vil køre, men det må også gerne være bare lidt safe Som jeg husker det er der adskillige operatører med skranker når man kommer ud, men er der noget bestemt at foretrække? Rejser i morgen 6/7 så hurtige input er velkomne omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 05/07-2017 16:52
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Jeg har bestilt via nettet til 790 B https://online-ph...et-airport |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2017 19:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Dem med taximeter koster vist 650-750 baht.
|
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 05/07-2017 20:18
|
det var jeg også tilbøjelig til, men hvis jeg så kommer 2 - 3 timer før, er de jo spildt.. de skal jo have et ankomst tidspunkt ;-) omne ignotum pro magnifico
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 05/07-2017 20:19
|
altså der hvor man bare går udenfor og hen til en taxi skranke ligesom i Bkk omne ignotum pro magnifico
|
|
ps12 |
Lagt på d. 05/07-2017 20:50
|
lindegaard skrev: det var jeg også tilbøjelig til, men hvis jeg så kommer 2 - 3 timer før, er de jo spildt.. de skal jo have et ankomst tidspunkt ;-) Du skal jo ikke betale inden tiden. Desuden får du en mail med et billede hvor du kan henvende dig til en guide fra firmaet samt et telefon nummer. The driver will meet you at the exit of the arrival terminal - outside the airport, near the red office of Air Asia. Tel.: +666 000 35 887 |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 05/07-2017 20:55
|
ps12 skrev: lindegaard skrev: det var jeg også tilbøjelig til, men hvis jeg så kommer 2 - 3 timer før, er de jo spildt.. de skal jo have et ankomst tidspunkt ;-) Du skal jo ikke betale inden tiden. Desuden får du en mail med et billede hvor du kan henvende dig til en guide fra firmaet samt et telefon nummer. The driver will meet you at the exit of the arrival terminal - outside the airport, near the red office of Air Asia. Tel.: +666 000 35 887 ok.. men hvis så man kommer før tid, har man jo spildt mandens tid tænker jeg.. men så har de nok bare en anden chauffør ;-) omne ignotum pro magnifico
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/07-2017 22:03
|
Ja, bortset fra, at der vist ikke er en skranke her. Man skal bare gå forbi de sædvanlige taxi-hajer og udenfor. Nu har de lavet om i lufthavnen, så jeg er ikke helt sikker på, hvor de holder i forhold til, hvor du kommer ud. Men de er tydeligt markeret med taxi-skilte, og de er vist alle farvet gule. Der er en særlig lufthavns-"skat" på 100 baht som tillægges taximetertaksten - de anslåede 650-750 baht er inklusive skatten. Jeg tror ikke, du finder en billigere pris end taximeter-vognene, medmindre en pirattaxi giver et bedre tilbud. Og så for øvrigt: God tur |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 06/07-2017 00:07
|
Kim Ludvigsen skrev: Ja, bortset fra, at der vist ikke er en skranke her. Man skal bare gå forbi de sædvanlige taxi-hajer og udenfor. Nu har de lavet om i lufthavnen, så jeg er ikke helt sikker på, hvor de holder i forhold til, hvor du kommer ud. Men de er tydeligt markeret med taxi-skilte, og de er vist alle farvet gule. Der er en særlig lufthavns-"skat" på 100 baht som tillægges taximetertaksten - de anslåede 650-750 baht er inklusive skatten. Jeg tror ikke, du finder en billigere pris end taximeter-vognene, medmindre en pirattaxi giver et bedre tilbud. Og så for øvrigt: God tur Tak Kim.. det bliver den forhåbentligt, god 8 dage i Patong, og så må vi se hvad den så byder på omne ignotum pro magnifico
|
|
click |
Lagt på d. 06/07-2017 03:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
8 dage i Patong, og så må vi se hvad den så byder på Nemt svar støj & larm i 8 x 24 timer god fornøjelse Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 06/07-2017 06:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
lad være med at bestille, en Taxa koster 800 Bath til Patong. der MiniVan til 200 Bath. der masser Taxa skranker i lufthavnen.
[img][/img]
|
|
|
ps12 |
Lagt på d. 06/07-2017 15:27
|
jeg forstår ikke din tekst, hvorfor skal man ikke bestille en taxi til 790 B til Patong, når du skriver det koster 800 B via en af skrankerne. Nu er jeg forvirret på rimeligt højt niveau |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 06/07-2017 17:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Ps12 Det forstår jeg godt du er. 10 B er mange penge at spare. Men hvis nu du når en maskine før så skal du enten vent på den taxa du har bestilt, eller betale et gebyr for afbestilling. Se det er en risiko. Så 10 b tjent kan hurtigt blive til 400 B tabt. :-) Stadig forvirret? Kim
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2017 19:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Der kører vel en songtaew ell. bus - hvis det handler om at spare - hvordan kommer lufthavns folkene ellers på job? Men prisen på taxa er vel ok, det er jo Phucket, man kan køre i Bangkok på kryds og tværs en hel dag til den pris! |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 06/07-2017 20:31
|
Det var nu ikke de 10 B der var min pointe. De ryger jo alligevel som drikkepenge. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 10/03-2018 13:52
|
Opdaterer, lidt sent, hvad der egentlig blev løsningen. Jeg besluttede at tage en chance og finde en løsning når vi kom derned, og godt for det, da vi var mere end 1 døgn forsinkede grundet vejret omkring Frankfurt på udturen. Det blev til en ganske fin overnatning i Tyskland og en dejlig tur dernedover med Thai istedet for LH, så havde jeg bestilt var den bare gået til spilde... Vel ankommet HKT, gik jeg bare til skranken for taxi lige udenfor til højre og betalte 820 Baht for turen til Karon beach, Best western. Vi endte senere på turen i Patong, og fik der en aftale med en sød moden kvindelig chauffør der kørte os til HKT fra Patong for 500 Baht. Tak til Ludvigsen for PM ang. dette, havde bare ikke set hans besked før nu... sorry omne ignotum pro magnifico
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 10/03-2018 13:52
|
Opdaterer, lidt sent, hvad der egentlig blev løsningen. Jeg besluttede at tage en chance og finde en løsning når vi kom derned, og godt for det, da vi var mere end 1 døgn forsinkede grundet vejret omkring Frankfurt på udturen. Det blev til en ganske fin overnatning i Tyskland og en dejlig tur dernedover med Thai istedet for LH, så havde jeg bestilt var den bare gået til spilde... Vel ankommet HKT, gik jeg bare til skranken for taxi lige udenfor til højre og betalte 820 Baht for turen til Karon beach, Best western. Vi endte senere på turen i Patong, og fik der en aftale med en sød moden kvindelig chauffør der kørte os til HKT fra Patong for 500 Baht. Tak til Ludvigsen for PM ang. dette, havde bare ikke set hans besked før nu... sorry omne ignotum pro magnifico
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 10/03-2018 14:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Man undres over de sindssyge priser dernede.. Kørte forleden fra Mo Chit til Huamark, BKK - 147 THB. |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 10/03-2018 14:42
|
JohnBKK skrev: Man undres over de sindssyge priser dernede.. Kørte forleden fra Mo Chit til Huamark, BKK - 147 THB. Præcis... Fra rembrant til Suvarnabumi gav jeg 350 Baht incl noget highway og tips hvilket jeg sgu egentlig syntes ok i betragtning af at jeg ikke har været der i flere år og ikke var helt ajour med "kulturen" .. omne ignotum pro magnifico
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/03-2018 17:10
|
Af hensyn til andre, som måske leder efter en løsning, og som falder over denne tråd. Hvis man har tid nok, kan man tage en minivan. Turen fra lufthavnen til Patong koster typisk 150 baht, turen fra Patong til lufthavnen koster typisk 200 baht - nogle turboder vil måske starte med en højere pris. (2018-priser). Ulempen fra lufthavnen og til feriestedet er, at den stopper ca. ½ time ved en tursælger undervejs, og afhængig af hvor ens hotel er i forhold til de andre passagerers, skal man måske vente til de andre er sat af, før det bliver ens tur. Ekstra tid i forhold til en taxi: mellem en halv og en hel time. På turen til lufthavnen fra feriestedet, er der ikke et stop ved tursælgeren, men her risikerer man at skulle rundt og samle andre passagerer op. Ekstra tid i forhold til en taxi: mellem 0 og en halv time. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |