Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Renovering af hus - taget.
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/06-2017 16:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Da jeg snart flytter til Thailand, er vi gået i gang med en renovering af huset, herunder det utætte tag. Det oprindelige hus har for år tilbage fået tilbygning både foran og bagved. Taget har været noget billigt bras, med div. utætheder pænt fordelt i huset, holdt ikke i særlig mange år. En af min hustrus kollegaer som er ingeniør står for renoveringen, og vi vil naturligvis have lavet et nyt ordentligt tag der kan holde i mange år. Efter de gamle tagsten er hevet af, er konstruktionen forstærket, og måske ombygget, er lidt svært at se for en udenforstående. Men blev lidt overrasket efter de seneste billeder. Min hustru har tidligere snakket om at vi skulle have et heat shield på taget. Kan se på billederne at de laver et flot skinnende metaltag på hele husets tagkonstruktion, med en afsluttende top - ser dælme flot ud. Herefter lægges tagstenene ovenpå. Bygningsarbejderne går rundt på heat snildet, der åbenbart også er meget solidt. Hvad er jeres erfaringer med sådanne et heat shield, er det noget der virker? Redigeret af vandango d. 26/06-2017 17:15 |
|
|
click |
Lagt på d. 26/06-2017 17:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Kig selv på dit shit Altså hvis du selv kan se det http://www.thaila...hread.php? thread_id=19620&pid=251502 404. Det er en fejl. Den anmodede webadresse blev ikke fundet på denne server. Det er alt, vi ved. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/06-2017 17:12
|
Hvad med det her? https://goo.gl/ph...vjWEW7sT49 |
|
|
click |
Lagt på d. 26/06-2017 18:00
|
Hvad med det her? Meget bedre nu kan man da se et tag med en blå pil fra Flemming M. Hansen Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/06-2017 18:05
|
Ha ha godt. |
|
|
click |
Lagt på d. 26/06-2017 18:15
|
Kender forøvrigt en dansker der lige er blevet færdigt med sit hus AV AV han har fortrudt at han ikke ville høre Han har fået lavet hele sit tag i metal uden isolering under (meget billig løsning men holder nok ikke i længden med mindre man er døv) når solen skinner er han og konen ved at dø af varme, når det regner er de ved at dø af larmen nu prøver de at sove med høreværn, men jeg tror de må bide i det sure æble og rive taget af igen eller få en meget kraftig isolering under sådan er der jo så meget Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/06-2017 18:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hehehe! Jeg hører ikke en lyd under mit CPAC Monier tag, de penge er godt givet ud.. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/06-2017 18:45
|
vandango skrev: Da jeg snart flytter til Thailand, er vi gået i gang med en renovering af huset, herunder det utætte tag. Det oprindelige hus har for år tilbage fået tilbygning både foran og bagved. Taget har været noget billigt bras, med div. utætheder pænt fordelt i huset, holdt ikke i særlig mange år. En af min hustrus kollegaer som er ingeniør står for renoveringen, og vi vil naturligvis have lavet et nyt ordentligt tag der kan holde i mange år. Efter de gamle tagsten er hevet af, er konstruktionen forstærket, og måske ombygget, er lidt svært at se for en udenforstående. Men blev lidt overrasket efter de seneste billeder. Min hustru har tidligere snakket om at vi skulle have et heat shield på taget. Kan se på billederne at de laver et flot skinnende metaltag på hele husets tagkonstruktion, med en afsluttende top - ser dælme flot ud. Herefter lægges tagstenene ovenpå. Bygningsarbejderne går rundt på heat snildet, der åbenbart også er meget solidt. Hvad er jeres erfaringer med sådanne et heat shield, er det noget der virker? Det kommer an på hvilke Somchai klamphuggere der har lavet lortet.. Tjek ham her, for tips og ideer, eller byg et nyt hus! http://www.alanth... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/06-2017 19:08
|
click skrev: Kender forøvrigt en dansker der lige er blevet færdigt med sit hus AV AV han har fortrudt at han ikke ville høre Han har fået lavet hele sit tag i metal uden isolering under (meget billig løsning men holder nok ikke i længden med mindre man er døv) når solen skinner er han og konen ved at dø af varme, når det regner er de ved at dø af larmen nu prøver de at sove med høreværn, men jeg tror de må bide i det sure æble og rive taget af igen eller få en meget kraftig isolering under sådan er der jo så meget Hvad med at brænde tagpap fast på metal taget, det kan da vel ikke være så dyrt? Ha ha da jeg så billedet, skyndte jeg mig også at kontakte fruen, som forsikrede mig at der skulle tagsten ovenpå. Vi har aluminiumsmarkiser ovre på hus siden ved carporten, jeg ved faktisk ikke hvorfor? nåh jo måske for at lede regnvandet ned i pisserenden. En aften hvor de andre i familien var gået i seng og huset mørkelagt, sneg jeg mig ud i carporten for at nyde dagens sidste smøg i fred og ro. Der var musestille udenfor, indtil et kæmpe brag næsten fik mig til at gøre stort i bukserne. Normalt når vi får kraftig regn, starter det med blæsende vejr samt regn der tager til i styrke. Men det Thai luskede vejr system havde sneget sig stille ind på mig, og brækkede sit indhold ud over vores hus og aluminiums markiser. Redigeret af vandango d. 26/06-2017 19:22 |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 28/06-2017 23:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
JohnBKK skrev: vandango skrev: Da jeg snart flytter til Thailand, er vi gået i gang med en renovering af huset, herunder det utætte tag. Det oprindelige hus har for år tilbage fået tilbygning både foran og bagved. Taget har været noget billigt bras, med div. utætheder pænt fordelt i huset, holdt ikke i særlig mange år. En af min hustrus kollegaer som er ingeniør står for renoveringen, og vi vil naturligvis have lavet et nyt ordentligt tag der kan holde i mange år. Efter de gamle tagsten er hevet af, er konstruktionen forstærket, og måske ombygget, er lidt svært at se for en udenforstående. Men blev lidt overrasket efter de seneste billeder. Min hustru har tidligere snakket om at vi skulle have et heat shield på taget. Kan se på billederne at de laver et flot skinnende metaltag på hele husets tagkonstruktion, med en afsluttende top - ser dælme flot ud. Herefter lægges tagstenene ovenpå. Bygningsarbejderne går rundt på heat snildet, der åbenbart også er meget solidt. Hvad er jeres erfaringer med sådanne et heat shield, er det noget der virker? Det kommer an på hvilke Somchai klamphuggere der har lavet lortet.. Tjek ham her, for tips og ideer, eller byg et nyt hus! http://www.alanth... har også fulgt ham en del på buriramxpats.... ser ud til han både gør et godt stykke arbejde (eller kan instruere sine arbejdere), og er ganske vellidt omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
lek |
Lagt på d. 29/06-2017 06:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 299 |
Jeg har ikke set eller oplevet dobbelt tag, så det er et gæt. Fordele Ja det reducerer regn støj. Men et blik tag under tegl, det bliver ekstrem varm og får ikke den naturlige afkøling når solen går ned.. Så kunne godt tænkes man lige får lavet en kæmpe radiator til langt ud på natten. Noget som helt sikker virker, både mod regn støj og varme. Et alm blik tag og så et rørtag udenpå... rør taget skal så skiftes ca hver 10. år, men det man har sparet kan betale det i mange år frem. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/06-2017 08:15
|
Hos os bliver bliktaget under teglstenene kaldet et heatshield, så effekten må være køling af undertaget. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2017 09:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg har ligget kigget lidt rundt på http://www.alanth... - bruger man slet ikke isolering, som vi kender det herhjemme? Jeg tænker på både tag og vægge. Hvis jeg skulle bygge i Thailand, ville det da umiddelbart være mit helt klare valg at bruge isolering, fordi der er brug for isolering 12 måneder i Thailand i stedet for de 6 måneder herhjemme. Jeg er godt klar over, at de lokale ikke tænker på den måde, men jeg havde forventet, at en vestlig entreprenør som Alan gjorde. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/06-2017 09:17
|
vandango skrev: Hos os bliver bliktaget under teglstenene kaldet et heatshield, så effekten må være køling af undertaget. Cool Roof, måske? [img]http://teakdoor.com/Gallery/albums/userpics/14334/DSCF1209_resize.JPG[/img] is not a valid Image. "Installing roof tiles. The foil is called Cool Roof. Supposed to reflect solar heat. Not sure how good it is but appears to help." http://teakdoor.c...ost2204992 |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 29/06-2017 10:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg har ligget kigget lidt rundt på http://www.alanth... - bruger man slet ikke isolering, som vi kender det herhjemme? Jeg tænker på både tag og vægge. Hvis jeg skulle bygge i Thailand, ville det da umiddelbart være mit helt klare valg at bruge isolering, fordi der er brug for isolering 12 måneder i Thailand i stedet for de 6 måneder herhjemme. Jeg er godt klar over, at de lokale ikke tænker på den måde, men jeg havde forventet, at en vestlig entreprenør som Alan gjorde. Hvis man påtænker at bruge AC så er det godt at isolere de rum hvor det bruges. Men hvis ikke så vil rummene blive varmet op i løbet af dagen og ikke være kølet ned før næste morgen og så er der varmt hele natten. Så at isolere et hus i Thailand er ikke så enkelt. Men det kan være godt at have tagudhæng så langt ud at solen ikke skinner på murene. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/06-2017 10:53
|
Jeg ville aldrig isolere et hus i Thailand, isoleringen holder på varmen. Der trænger jo også varme ind i huset fra andre steder end taget. Men varme har det heldigvis med at stige opad. Redigeret af vandango d. 29/06-2017 10:59 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/06-2017 11:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
vandango skrev: Jeg ville aldrig isolere et hus i Thailand, isoleringen holder på varmen. Der trænger jo også varme ind i huset fra andre steder end taget. Men varme har det heldigvis med at stige opad. Isolering holder både på varme og kulde. Og det er selvfølgelig ikke kun taget, jeg tænker på, jeg ville også isolere mure og gulv. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/06-2017 11:31
|
Kim Ludvigsen skrev: vandango skrev: Jeg ville aldrig isolere et hus i Thailand, isoleringen holder på varmen. Der trænger jo også varme ind i huset fra andre steder end taget. Men varme har det heldigvis med at stige opad. Isolering holder både på varme og kulde. Og det er selvfølgelig ikke kun taget, jeg tænker på, jeg ville også isolere mure og gulv. Ja, hvis du vil bygge oppe nordpå ell. i bjerge er det vel OK, men ellers er det da totalt spild af penge.. Med prisen på el spiller det ingen rolle at lade ens Aircon køle et varmt rum ned, selvom betonvæggene er godt lumre selv efter 1 times tid, no problem.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/06-2017 11:33
|
Ved nybyggeri vil det så være værd at overveje, men om det er pengene værd, det ved jeg så ikke. |
|
|
click |
Lagt på d. 29/06-2017 12:08
|
Nu ved jeg godt at emnet hedder "Renovering af hus - taget.# Men jeg kan ikke lade være, en god ting til ved nybygning er at lave sine vægge med to sten og mellemrum i mellem det kan jeg fortælle det tager varmen da kun den yderste sten bliver varm og den inderste altid vil være køligere Det er dobbelt så dyrt i sten og min byggemester tog sig til hoved da jeg fortalte ham at jeg ville have to lag sten med varmeskyende alufilt i mellem, men i dag er jeg glad for at jeg holdt fast vi har aldrig varme vægge som alle andre har
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |