Se indlæg
 Udskriv debat
registreret son udrejst
Pandabjornen
flytning til udlandet folkeregistreret
hvad er mulighederne
1 oplyse flytning til Thailand
og selv giver -bank-skat udbetaling.dk
besked om ny adresse
2 oplyse flytning til Thailand +
ny adresse bank og skat udbetaling.dk
får atomatisk besked her om

Conrad
Når du melder folkeregisterflytning til Thailand vil din adresse aromatisk blive registreret hos Skat og andre offentlige myndigheder, dog har Udbetaling Danmark før forlangt at de vil have særskilt besked, men om det stadig gælder ved jeg ikke.

De fleste banker, fagforeninger osv abonnerer på cpr registeret og får besked på adresse ændring, men min bank vil have særskilt besked om adresse ændring.

handy
Pandabjornen skrev:

flytning til udlandet folkeregistreret
hvad er mulighederne
1 oplyse flytning til Thailand
og selv giver -bank-skat udbetaling.dk
besked om ny adresse
2 oplyse flytning til Thailand +
ny adresse bank og skat udbetaling.dk
får atomatisk besked her om

skat skal ha en blanket udfyldt kan ikke mere huske hvad det hedder der kan printes på deres hjemmeside .

vh Handy

JohnBKK
Man rejser eller flytter ikke bare, der skal sandelig søges om tilladelse:

"Hvis du vil flytte til udlandet og er pensionist, kan du søge om at få din danske pension med"

https://www.borge...ion-flytte

Read the rules

milex
Tilladelse til hvad??

Man flytter da bare - oplyser om ny adresse - og vupti - du får at vide hvad din pension så vil være.

Såre simpelt.

click
Man flytter da bare - oplyser om ny adresse - og vupti - du får at vide hvad din pension så vil være.

Såre simpelt.

Ahh lidt ret har JohnBKK søge skal man da så ikke helt vuptiRead the rules
Hvis du vil flytte til udlandet og er pensionist, kan du søge om at få din danske pension med

https://www.borge...

Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Pandabjornen
melde til folke registeret flytning
bank skat udbetaling.dk
får atomatisk besked
tak

handy
jeg skulle nu også ringe den gang hed det pensions styrelsen og fik en sur madame i røret og fortalte jeg gerne ville ha min pension med til Thailand hvortil hun vredt svarede lad os se om det er noget du må !!! hvortil jeg svarede at det var for helvede ikke noget hun bestemte....og efterfølgende modtog jeg et brev så var det i orden ....Smile

JohnBKK
Er du pensioneret telegrafist, Pandabjornen?

Meget korte beskeder du laver!

...................... LOL LOL

Men ellers held og lykke med flytningen...

JohnBKK
handy skrev:

jeg skulle nu også ringe den gang hed det pensions styrelsen og fik en sur madame i røret og fortalte jeg gerne ville ha min pension med til Thailand hvortil hun vredt svarede lad os se om det er noget du må !!! hvortil jeg svarede at det var for helvede ikke noget hun bestemte....og efterfølgende modtog jeg et brev så var det i orden ....Smile

Yep, det var stilen dengang, husker de satans kællinger, helt vildt styrende.. måske derfor de valgte at jobbe i en Styrelse?

Tuttelu Tralla
Redigeret af JohnBKK d. 27/06-2017 18:02

GAMBIT
JohnBKK skrev:

Er du pensioneret telegrafist, Pandabjornen?

Meget korte beskeder du laver!

...................... LOL LOL

Men ellers held og lykke med flytningen...

LOL LOL Pandabjornen er futurist. Konge stil.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

kimsonic
haha John de er nu ikke blevet bedre med tiden de damer i udbetaling danmark..man skulle tro de havde mistet deres mand til en thaikvinde..jeg bliver konsekvent stillet igennem til en dame som hedder hanne holm..hun siger hun husker min sag og hun nyder at lave om på min forklaring,så jeg ikke kan få mine penge..nænej jeg bor hos min thaifamilie hedder det !! -uanset hvad jeg samler af vidner på at jeg skam bor her i københavn..

sudsakhon
@kimsonic

Det er nu ganske "nemt"..

Et afslag på pensionstillæg skal meddeles skriftligt og kan ankes inden 4 uger efter afgørelsen.

Det, som man skal angribe og modbevise konkret, er de faktuelle oplysninger, hvorpå afslaget er underbygget..

-Igen. En advokat koster måske lidt, men kan spare for meget i det lange løb.

Jeg ved godt, at jeg ofte henviser til at få professionel hjælp. Men det er jo ikke anderledes end at man sender sin bil på værksted, fordi man ikke ved hvordan man fixer et eller andet, der er i vejen med den

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
1viggovax
kunne man ik gå på ens kommune med id papir og så evt søge om brille eller tandlaege tilskud og derved bevise man er i dk. evt få copi af ansøgning med sagsbehandlers underskrift. kun en tanke. det kunne jo blive mange ting måske et sb mimrekort licens nedslag ovs

sudsakhon
Det ville være en af de ting, som UDB-Danmark BURDE undersøge af egen drift, inden afgørelse.

Uden at kende sagen i detaljer, er mit gæt at der måske er flere forhold i sagen. Både et opholdskrav og om hvorvidt ansøgeren anses for enlig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
kimsonic
ja en advokat er nok tiltrængt i sådan en sag hvor man har mistet sit pas-man betaler kontant i supermarkedet,så man kan ikke vise at ens kort er i brug herhjemme osv-.. en advokat kan skære det ud i pap for dem at det er deres ansvar at bevise hvis en person begår socialbedrageri !!

Spring til debat: