Se indlæg
Turist død af myg i Thailand
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 22/06-2017 22:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Ferieparadiset Phuket er en populær rejsedestination for mange danskere og udlændinge.
Desværre endte paradiset i et mareridt for en australsk mand i 60'erne. Han døde efter efter 10 dages ferie i Phuket, fordi han var stukket af en myg i Thailand, det skriver ABC. Da han kom hjem igen til Australien, blev han indlagt på hospitalet, hvor hans liv endte. Myggen havde givet ham sygdommen Japansk hjernehindebetændelse, som endte med at tage livet af ham. Hans symptomer var, at han havde svært ved at holde sig vågen og var forvirret, derfor tog han til hospitalet. Cirka hver tredje, der får sygdommen, ender med at dø. Det drejer sig dog kun om få, der rent faktisk får sygdommen. Risikoen er en ud af en million. ... http://www.bt.dk/...i-thailand Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 23/06-2017 10:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hmmm.. Da jeg skulle arbejde i Thailand, var anbefalingen kun at blive vaccineret mod JE, hvis jeg skulle bo oppe nordpå.. Checkede lige nyeste anbefalinger: Hvis du opholder dig i Thailand i over 1 måned mellem maj og oktober, anbefales vaccination mod Japansk Hjernebetændelse. Kunne tyde på, at sygdommen er blevet mere udbredt. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 23/06-2017 15:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Det er ikke kun japansk hjerne betændelse der er mere udbredt, det er også dansk hjerne betændelse som især plager landet mere og mere. Det viser sig at Leo, Chang og Sangsom er en af grundene til denne betændelse opstår så hyppigt og er svær at komme af med igen Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2017 15:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
- du glemte ildvandet Lao Khao.. Er aldrig blevet vaccineret mod den japaner, er det noget man bør gøre? |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 23/06-2017 17:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
JohnBKK skrev: - du glemte ildvandet Lao Khao.. Er aldrig blevet vaccineret mod den japaner, er det noget man bør gøre? Ikke nødvendigvis. Bare hold dig væk fra myggene, eller hold dem væk fra dig. NØD BRYDER ALLE REGLER
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 23/06-2017 17:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg drøfter behovet med en vaccine klinik i Korat, efter jeg har droppet den dyre vaccine hos egen læge. Det skulle være så billigt så jeg måske napper den med, når jeg flytter mine teltpæle til Korat. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 23/06-2017 20:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
cali111 skrev: JohnBKK skrev: - du glemte ildvandet Lao Khao.. Er aldrig blevet vaccineret mod den japaner, er det noget man bør gøre? Ikke nødvendigvis. Bare hold dig væk fra myggene, eller hold dem væk fra dig. Tak for det, havde slet ikke overvejet den mulighed, men da jeg nu er flyttet ned fra betonbunkeren på 16. etage i Bangcock og ud til "pløremudrede-åh-er-naturen-ikk´-skjøn fucking baannok" - hvor man stort set bliver stukket af de kræ hver eneste dag, da er dit råd værdiløst.. Men wtf, vi skal vel dø af et eller andet og denne her lyder da OK, hvor man vil sove hele tiden, det gør jeg sådan set allerede nu, hahahahaaa! |
|
|
lung |
Lagt på d. 23/06-2017 22:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
kommer til at tænke på for mange år siden, jeg sad sammen med min gamle ven Ib fra Pattaya, jeg spurgte ham om hvor slemt det var med det der Aids... han gloede på mig og sagde, hvorfor spørger du om det, du sidder med en smøg i hånden... hvor mange kender du der er død af Aids og hvor mange af lungekræft. det gav lidt stof til eftertanke livet er fyldt med farer, hvorfor vægte den ene fare frem for den anden. vi skal alle herfra når tiden er inde.. så lev bare livet med glæde, vi skal herfra når tiden er inde. mon ikke faren ved at køre mc i Thailand er større som så meget andet ?? Redigeret af lung d. 23/06-2017 23:06 |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 23/06-2017 23:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@lung Der dør nok flere af den sygdom end vi tror...jeg havde en kammerat / bekendt kaj fra Herning, han boede i Pattaya, fik hiv, og døde på sygehuset af aids i DK... Mvh,
Nahm |
|
Spring til debat: |