Se indlæg
 Udskriv debat
Norwegian kredit kort?
Dalton
Som Milex skriver, tast det beløb du vil hæve.

Hæver konsekvent 20.000 på mit Nordea Master card uden problemer.

Har kikket lidt på et sort master card fra Coop, hæve i udland uden gebyr, men koster 29,- i måneden.
Nogen der kender til det?

https://mastercar...GQodYj4NMQ

Leif56
energy skrev:

Jeg har også fået mig et Norwegian visa kort og det fungerer fint.
Er jeg ikke bare heldig LOL LOL
Der er en ting som jeg aldrig har fundet ud, selvom jeg har været i Thailand ca 20 gange.
Jeg har ikke gidet at bruge tid på det.

Hvis man vil hæve mere end 2000 DKK i ATM a gangen, hvor kan man gøre det.
Hvilken bank ATM, for jeg har aldrig kunnet få mere end de ca 10000 BHT ud af gangen ?.

Jeg plejer at bruge Kasikorn i Patong, der kan der max udbetales 20 sedler d.v.s. sædvanligvis 20.000
hvis der er nok 1000 lapper ellers 10.000

Leif

Sifdia
Har haft Norwegian-kortet siden oktober sidste år. Er egentlig godt tilfreds. Bruger ikke kassekreditten men udelukkende muligheden for at bruge det hvis jeg har trukket til grænsen på mine øvrige kort. Har 2 visa og 2 master. Har flere gange været ude for at hoteller pludselig beder om kontant afregning og så er det ikke altid nemt med et eller to kort.

Nå tilbage til sporet. Er rigtig tilfreds med kortet. Har brugt det i Thailand, Norge, Finland og Island, samt få gange i DK. Ok kurser, ok maks, fin fakturering gode betingelser, og så tjener jeg lidt bonuspoint.

energy
Jeg mener at jeg har prøvet at ændre beløbet fra 10000 til 20000 bht og fik så at vide jeg max kunne hæve 10000 BHT men nu tager jeg snart afsted til LOS, og så vil jeg prøve at hæve 20000 BHT på mit Norwegian Visa kort. Smile

energy
Så er en vellykket ferie overstået og arbejdet kalder atter igen- :-)

Jeg hævede flere gange med mit Norwegian kort og det er som jeg skrev.
Nogle steder kan man max hæve 20000 BHT. F.eks (SCB Bank) og i andre ATM automater det fulde beløb (Bangkok Bank). 5000 DKK om dagen.

Så ved i det venner :-)

natty
Jeg har det også og er ganske tilfreds.
Indtil nu har de dog haft en højere vekselkurs end på mine andre DANSKE kort.
Til gengæld charger de ikke noget DANSK hævningsgebyr som andre kort.
Husk dog at betale hele beløbet som er brugt på kortet, hver måned, det er ikke billigt at bruge dem som kredit.

PS man optjener ikke Norwegian awards når man bruger kortet i ATM
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Thomas72
energy skrev:

Så er en vellykket ferie overstået og arbejdet kalder atter igen- :-)

Jeg hævede flere gange med mit Norwegian kort og det er som jeg skrev.
Nogle steder kan man max hæve 20000 BHT. F.eks (SCB Bank) og i andre ATM automater det fulde beløb (Bangkok Bank). 5000 DKK om dagen.

Så ved i det venner :-)

Det vil Jeg lige notere. Read the rules
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Girobank
energy skrev:

Det er jo ikke den store forskel.

Men hvordan tjener de penge på det?

De må afregne en dårligere kurs?

Kender ingen banker,der udfører noget gratis.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

energy
Girobank skrev:

energy skrev:

Det er jo ikke den store forskel.

Men hvordan tjener de penge på det?

De må afregne en dårligere kurs?

Kender ingen banker,der udfører noget gratis.

Jo der er en forskel på ca 5000 BHT hvis man kan hæve det fulde beløb og det gør at man får en bedre kurs, da man skal betale 220 BHT i gebyr, uanset hvor meget man hæver.
Banken tjener 1.75 % i valuta gebyr og hvis man så bruger deres kredit, så tjener de også på det.
Iøvrigt så er valutagebyret hos f.eks Nordea/Danske Bank på 2 % + 30 kr i gebyr og max 2000 kr om dagen på Visa, så det er billigere at bruge Norwegian visa kortet.

Spring til debat: