Se indlæg
 Udskriv debat
immigration og transfer tider BKK
lindegaard
Er der nogen med erfaringer i om der er alenlange køer og lange behandlingstider ved ankomst i tidsrummet kl 13 -15 i BKK ?

Kan man, som ved nogle destinationer i verden, forvente timer's venten eller plejer det at være smooth ?

Vi skal videre fra Don Muang, til phuket, og har ikke bestilt den billet endnu, da jeg ikke kan finde noget info om transfortiden fra Suwarnabumi til Don Muang... har ladet mig fortælle der går "shuttle" bus af en slags.

Har kig på et fly videre ud af BKK kl 18 men er lidt i tvivl om det kan nåes, da der også er check in tid, sikkert på mellem 1- 2timer også.
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

THansen
lindegaard skrev:

Er der nogen med erfaringer i om der er alenlange køer og lange behandlingstider ved ankomst i tidsrummet kl 13 -15 i BKK ?

Kan man, som ved nogle destinationer i verden, forvente timer's venten eller plejer det at være smooth ?

Vi skal videre fra Don Muang, til phuket, og har ikke bestilt den billet endnu, da jeg ikke kan finde noget info om transfortiden fra Suwarnabumi til Don Muang... har ladet mig fortælle der går "shuttle" bus af en slags.

Har kig på et fly videre ud af BKK kl 18 men er lidt i tvivl om det kan nåes, da der også er check in tid, sikkert på mellem 1- 2timer også.

Ingen nævneværdig ventetid da jeg ankom for omkring 45 minutter siden, omkring kl. 14:45. Kan desværre ikke sige om det er normalt for en søndag eftermiddag. Sikkerhedstjekket var tilgæld lidt langsomt torsdag eftermiddag omkring 13:30 da jeg/vi rejste ud af landet, omkring 25-30 minutter.

lindegaard
@THansen
tak for hurtig respons.

ved du by any chance hvad de kræver af mødetid før en indenrigs afgangSmile

Dalton
Nu ved jeg ikke hvorfor du vil omkring Don Muang, i stedet for indenrigs ud af BKK. En hurtig søgning viser priser på ca samme niveau.

Sidst da jeg også skulle videre, godt nok til Krabi landede jeg kl. 12:50 i BKK
og havde booket ud kl. 17:15 også af BKK,for at være på den sikre side, og der var masser af tid.

lindegaard
Dalton skrev:

Nu ved jeg ikke hvorfor du vil omkring Don Muang, i stedet for indenrigs ud af BKK. En hurtig søgning viser priser på ca samme niveau.

Sidst da jeg også skulle videre, godt nok til Krabi landede jeg kl. 12:50 i BKK
og havde booket ud kl. 17:15 for at være på den sikre side, og der var masser af tid.

det ville jeg også gerne, ud af Suvarnabumi, men de jeg fandt var med "VietAir", og nogle har fortalt mig de ikke er så reliable altid. Ikke safety wise, men mere med hensyn til at overholde afgange, tit aflysninger. Ved det jo ikke personligt men har blot hørt det.

BKKtil Krabi var fra Suvarnabumi??

hiks
Kan ikke huske om det er thai smile eller thai lion der flyver fra suwannaphum, begge ejet af thai airways. Priserne ligger på 800 til 1600 bath.

I højsæsonen januar er der lange køer, ja mod forevisning af billet køre der en bus gratis til don muang airport.

Prøv og tjekke emiraterne eller quatar en eller begge flyver til phuket.

Dalton
Ja det var fra Suvarnabhumi og med Thai air for 1600 thb incl bagage

Nå jeg søger på en tilfældig dato BKK - HKT kommer der flere selskaber op bl.a Thai smile, Thai Air og Bangkok airways og priserne ligger på stort set det samme mellem 250 og 300 kr

Kim Ludvigsen
lindegaard skrev:

ved du by any chance hvad de kræver af mødetid før en indenrigs afgangSmile

Det afhænger af selskabet, og om du har bagage, der skal checkes ind. Hvis det er Air Asia, og du ikke har bagage til indtjekning, er 15-45 minutter normalt rigeligt. Det afhænger af køen ved sikkerhedstjekket.

Hvis du skal indtjekke bagage, afhænger det også af køen ved skranken - ditto hvis det er et selskab, hvor du ikke selv kan checke ind på en automat. I de tilfælde skal du sikkert regne med en times tid, men det kan også være mere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
lindegaard
@kim

tusind tak

er lige ved at booke billet, til først phuket.

retur bkk/hkt 2 stk 1300 kr. det ersgu da ok.
checkede så lige tilsvarende til Koh Samui.... 3400kr noget af en forskel...

ville nemlig fra hkt til usm og så ende i bkk, men bare hkt/usm stod i omkring 1500 kr.

der må være dyre landingsafgifter eller ingen konkurrence.. underligt med en så populær destination.

Kim Ludvigsen
lindegaard skrev:

der må være dyre landingsafgifter eller ingen konkurrence.. underligt med en så populær destination.

Lufthavnen på Koh Samui ejes af Bangkok Airways, der åbenbart opkræver nogle store afgifter - eller også vil de bare ikke have lavprisselskaberne ind. Hverken Air Asia, Nok Air eller Orient Thai benytter lufthavnen. Til gengæld er det en meget hyggelig lufthavn.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
vandango
Kim Ludvigsen skrev:

lindegaard skrev:

Lufthavnen på Koh Samui ejes af Bangkok Airways, der åbenbart opkræver nogle store afgifter - eller også vil de bare ikke have lavprisselskaberne ind. Hverken Air Asia, Nok Air eller Orient Thai benytter lufthavnen. Til gengæld er det en meget hyggelig lufthavn.

Ja Bangkok Koh Samui er, når man tager i betragtning af flyveturens længde, nok de dyreste flybilletter jeg nogensinde har set i verden.

Da jeg selv skulle til Koh Samui med min hustru blev det 19.000 baht bangkok retur.
Vi tog en anden vej og sparede 10.000 baht.

JohnBKK
Jeg nød min første tur dertil, men da var jeg også "firt love idiot" - så det passede fint med et dyrt og snobbet "Boutique Airline" - med god plads i en B717, tidl. MD80 MadDog, og da vi ankom til den yndige lufthavn blev vi så mødt af de typiske Samui Van drivers, der pressede prisen op, op, op på en kort tur til Lamai Beach.. Det tog jeg i stiv arm og stift smil, dvs. betalte prisen..

Dalton
Åh ja, Samui Airport, første gang troede jeg sgu jeg var landet i Jesperhus Blomster-park, komplet med små fut tog og akvarier med fisk på toiletterne.

Glansen gik dog af da jeg en anden gang, på grund af uvejr og 3 dages strømsvigt på hele øen, måtte stå i kø en hel dag inden vi kom afsted til aften.

Den lille lufthavn var propfuld, og ingen siddepladser og ingen information.
Det var en sej omgang.

JohnBKK
.......................... LOL LOL

Ja, charmen forsvinder hurtigt så...

hiks
Gå ind på thaismile hjemme side og se prisen bangkok til phuket

Spring til debat: