Se indlæg
Hanrej
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/06-2017 18:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
"Hanrej er en gammel og nedladende betegnelse, for en mand hvis kone er ham utro. Ordet stammer fra tysk hahnrei som er en kastreret hane." https://da.wikipe...iki/Hanrej Havde da hørt om det mange gange, hvor en Farang finder en thaidame, bygger hus i baan nok, kommer på visit 2 gange om året, og tror alt er fjong med det.. og så har hun sin thaimand gående som medhjælp til at holde hus og omgivelser i orden, uden at Farang fjolset aner en skid om det! Men at det sker så tit som jeg nu ved, er sgu´ chokerende. Troede også at det hørte til udelukkende i Isaan, men nej, selv her i "riskammeret" nord for Nakhon Sawan findes det. Kører forbi et kæmpe hus på en stor hjørnegrund oppe ved hovedvejen hver dag, og fruen fortalte at det tilhører en Ajarn dame som er gift med en svensker og hvor hendes thaimand fungerer som handyman på domicilet. Svensken er i Sveriges land for det meste, kommer kun på visit, og jeg har ikke set ham i de 4 mdr. jeg nu har boet her. Adspurgt fruen hvor mange tilfælde af det arrangement der findes i denne lille provinsflække, var svaret: "Too many..!" Kender andre ærede medlemmer til det samme hvor i bor? Redigeret af JohnBKK d. 12/06-2017 19:06 |
|
|
Sifdia |
Lagt på d. 12/06-2017 19:12
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hmmmm. Ved ikke om jeg kender til det. Vil dog fortælle en lille historie. Har kendt min Thai pige siden november sidste år. Besøgte hende i januar 2017. Havde hende på besøg i 5½ uge i april/maj 2017. Hun er en skøn og vidunderlig pige, 15 år yngre end mig. Hun efterlod 1/3 af hendes tøj og sko, hun ville komme tilbage for at bo her. Har med flybillet betalt, indtil nu kr. 45.000 for børnepasning af 1 barn, flybillet og lidt underhold. Måtte sende kr. 6.000 til Thailand da der manglede penge til børnepasning i de 5 uger. I forgårs talte jeg med hende på video. Hun havde problemer med at tilslutte hendes nye fladskærm (meget stor) og malerne gik og gjorde stuen fin.... Faderen til barnet findes ikke???? Jeg besluttede at afslutte forholdet i dag.... Jae ved ikke om jeg kan melde mig i koret med alle de falang der er blevet tørret i røven..... |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 12/06-2017 21:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
#2 Jae ved ikke om jeg kan melde mig i koret med alle de falang der er blevet tørret i røven..... jo, og big time... og du ved det, du kender gamet derude, ses tydeligt på måden du skriver din historie på Mvh,
Nahm |
|
|
gunther |
Lagt på d. 12/06-2017 23:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Der kan skrives mange bøger om Farangs ding dong som bliver taget så grueligt ved røven, mange opdager det ikke engang, så længe de betaler går det godt. Lige en lille sandfærdig historie, kender den uheldige helt. Han ankommer til LOS første gang for 10 år siden er da tæt på de 60 år. kommer på bar i Patty er nu blevet en meget handsum man, møder en barluder, det er big love, rejser flere gange derud fra Holland hvor han bor, kunne lige så godt have været Danmark. Luderen bliver gravid, Farang hjælper med at leje butik til salg af tøj, køber også et hus nogle farangs viser at de er rigtige mænd. Pigen bliver født. farang kommer til Patty for at se afkommet, butikken er næsten kørt i sænk, pengene er væk , men det er stadig big love. Farang lukker sit arkitektfirma i Holland for at være sammen med sin lille datter og elskede kone i Patty, det har indtil nu kostet mange penge. Bliver enige om at sælge huset, butikken er færdig og flytte til Isan. Her bliver bygget et flot hus samt købt masser af jord, da der nu skal startes svinefarm samt dyrkes masser af ris og majs. Barluderen bliver gravid igen og føder en velskabt søn, så farang har travlt, der er meget at se til. En dag jeg kommer på besøg sidder farang som er min ven alene med børnene, jeg spørger hvor er konen, min ven havde sagt pengene er sluppet op, du må arbejde, så hun var taget tilbage til Patty for at arbejde på bar igen, det eneste hun kan finde ud af. Han tog for 4 år siden børnene med til Holland og lever et godt liv med sine børn, moderen har som mange ingen kontakt med børnene og savner dem heller ikke. Besøgte barluderen sidste år for at se hvordan det gik, hun var meget glad nu, boede stadig i huset og havde fået en nu nummer 3 ding dong farang som kom fra England, kunne også ligeså godt havde været Danmark. Den nye sponsor farang sender 20.000 THB om måneden, kommer en gang om året ca 3 uger. Thai eksmanden bor der selvfølgelig hele tiden undtagen når the handsum man kommer. Ja, det er bare en af mange sandfærdige beretninger, men hver dag kl ca 15 afgår et fly fra Katrup og efter ca 10 timer er man blevet en meget handsum man. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/06-2017 23:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hehehe...under alle disse historier, som jeg ikke er ukendt med, er en bannerreklame for filippinske babes.... Same game..but different.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/06-2017 00:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
I mit næste liv vil jeg være barluder i Pattaya. Hvis jeg bliver født som mand, vil jeg være strisser i Pattaya, og knalde naive faranger mr. ATM´s der kører på scooter med mindst en genstand indenfor vesten. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/06-2017 11:18
|
Ja, der penge i os, sålænge vi lever.. men også når vi dør! Har gået og funderet over hvad jeg vil gøre hvis jeg møder den tåbe svensker en dag. Fortælle ham hvad de krabater laver? Måske han allerede ved det? Nå, men luftede tanken for fruen at jeg måske ville gi´ham et venligt praj, hvortil hun svarede: "Not do, too dangerous, they will kill you if they find out" ! "They" - er alle de der nu nyder godt af svindelnummeret, og det er hele familien - og den er stor - som de typisk er på landet.. |
|
|
gunther |
Lagt på d. 13/06-2017 14:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Farang skal altid huske på, at når kassen er tom er mindre værd end den laveste rangerende bøffel i flokken. No One er altid my family, de griner af ham den sjove farang, mange fatter intet. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 13/06-2017 14:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
oho..jeg tror det er mere reglen end undtagelsen. Har selv kendskab til mindst 5 af disse historier, alle fra isaan, min ex kone har historierne fra alle de andre sladdertanter. I de fleste tilfælde er der tale om det farang tror er broderen, men som i virkeligheden er en kæreste/elsker. I ét tilfælde er farangen helt indforstået, bare hun er "klar" når han ankommer. Han hygger sig sikkert også tilsvarende i USA (Hawaii) hvor han er fra. Et andet tilfælde er en dansker, som i øvrigt bor en spytklat fra mig når jeg er i isaan (rimelig pudsigt når man tænker på afstanden). Han arbejder angiveligt i udlandet (ikke DK), har en pæn indtægt og når han ikke er i TH bor elskeren hos hende og kører rundt i hans bil. Det er ganske accepteret og pigerne er egentlig ligeglade med hvad andre tænker eller siger. Det er ex-bar piger som alligevel ved at folk snakker grimt om dem pga. deres baggrund og livsstil (misundelse i mange tilfælde). I mine øjne er det en risiko man må tage med når man efterlader sin kone/kæreste i Thailand. Man kan ikke forvente at de bare lever i cølibat fordi en farang sender lidt penge hver måned. Nej, det er ikke særlig venligt el. sympatisk, men kulturen og moralen hos disse individer er bare sådan...det er accepteret. Get over it. Jeg har selv været sammen med kvinder i TH som senere viser sig at have kærester/ægtefæller i udlandet. De vil bare have noget sex med unge mænd og bekræftelse. Den slags foregår også i Thai miljøet i DK...min vens thai kone er altid opdateret med det nyeste sladder om hvilken thaipige der er sammen med andre danske mænd osv. Det hele kan sikkert koges ned til at disse piger enten ikke bliver tilfredsstillet seksuelt el. fordi de formoder at manden også selv er utro og derfor er det OK. Jeg har kun mødt en thai person (min ex kone) som jeg virkelig stolede på, hun var slet ikke typen til den slags og havde heller ikke baggrund i barmiljøet. Faktisk den eneste thai jeg nogensinde har stolet på. Selv min nuværende kæreste har jeg mistænkt for at hygge sig med en 'loverboy', men igen...det er prisen for at have en yngre dame og ikke bo sammen (pt.). A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 13/06-2017 16:38
|
El_Hollor skrev: "Det er ganske accepteret og pigerne er egentlig ligeglade med hvad andre tænker eller siger. Det er ex-bar piger som alligevel ved at folk snakker grimt om dem pga. deres baggrund og livsstil (misundelse i mange tilfælde). " Der er ingen ex-bartøzer her i området såvidt jeg forstår på bysladderen, tværtimod, det er nogle kornfede bønder der sjældent har været uden for provinsen. Damen jeg nævnte er undtagelsen, hun er lærerinde, ser godt ud, men hendes thaimand ligner en bums, hvilket ikke overrasker mig, de er nogle dovne, fordrukne slapsvanse mange af dem. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/06-2017 12:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Her i min Moo Baan boede der for nogle aar siden en franskmand som var gift med en rimelig flot Thai dame. Jeg fandt aldrig ud af hvad franskmanden gik og lavede for han var hjemme det meste af tiden men han naevnte dog noget om "import/export" og det kan daekke mange ting. Men Thai fruen havde sin "brormand" boende i huset konstant. Franskmanden og Thai damen havde et barn sammen. Lige pludselig var huset tomt. Tilfaeldigvis moedte jeg franskmanden i Foodland hvor han havde en ny dame med vistnok fra Cambodia. Hvad der skete med barnet ? ingen ide. Thai damen og "brormand" moedte jeg tilfaeldigvis ved en nudelshop i naerheden af mit kontor paa Rama IV Road. Jeg vekslede et par faa ord med dem og de boede nu paa Rama II vejen der gaar sydpaa. Huset blev solgt efter at have staaet tomt i lang tid og Thai damen har garanteret scoret kassen ved salget. " |
|
Spring til debat: |