Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Kone står til udvisning
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/06-2017 19:58
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Kasper Kragelund er en driftig herre med flere succesfulde virksomheder bag sig. En af dem er Aarhus Street Food, som han sammen med to kompagnoner driver i hjertet af byen. Til en ny bod på markedet har han forsøgt at få ansat sin thailandske kone, men hun har fået afslag på en ansøgning om arbejdstilladelse og står nu også til at blive udvist af Danmark. - Den skulle have åbnet fredag, og i to måneder har vi forsøgt at få en arbejdstilladelse. Fredag fik vi et brev om, at den var afvist, og hun har nu syv dage, inden hun skal være ude af landet. Hvis konen Janyaphon Tojor udvises, så dropper han mange af sine planer i Danmark og flytter til Thailand, hvor familien tidligere har boet i otte år. De har ansøgt om tilladelsen til Janyaphon Tojor via den såkaldte beløbsordning, som indebærer, at hun skal tjene, hvad der svarer til omkring 35.000 kr. om måneden, og det krav er opfyldt. - Så burde man efter min overbevisning kunne få arbejdstilladelse uden spørgsmål, men min kone bliver afvist på grund af manglende erhvervserfaring. I afvisningen står der også, at det vurderes, Janyaphon Tojor blot er blevet tilbudt jobbet for at få en opholdstilladelse, og det er ikke lovligt. Nødvendigt med stramme regler Udlændinge- og integrationsminister, Inger Støjberg (V), skriver i en mail til TV2 ØSTJYLLAND, at hun ikke kan gå ind i den konkrete sag. Hun skriver videre, at formålet med beløbsordningen ikke er at kompensere for stramme familiesammenføringsregler. "Vi ved godt, at reglerne gør det svært for nogle danskere at få deres udenlandske ægtefælle til landet. Men vi så op gennem 1990’erne, at lempelige familiesammenføringsregler skabte ghettodannelser præget af arbejdsløshed og kriminalitet. Den fejl ønsker vi ikke at gentage. Derfor er det nødvendigt at have stramme familiesammenføringsregler," skriver Inger Støjberg. Læs og se nærmere på: TV2 Østjylland Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2017 16:15
|
Der er nu oprettet en underskriftindsamling, som man kan finde på dette link: - Lad Kasper og hans familie blive i Danmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 11/06-2017 19:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Jamen altså, det er simpelthen skandaløst hun skal udvises, og så pga. manglende arbejdserfaring LOL, en thai pige kan da om nogle da netop finde ud af at lave god mad , og Street Food i Aarhus har altid mange kunder, det ligger også perfekt i byen, håber da pigen får lov at blive, men hun er nok for sød og pæn og har en ren straffeattest.....
Mvh,
Nahm |
|
|
jens |
Lagt på d. 11/06-2017 21:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Jeg er da også helt sikker på at det er umuligt at finde en Thailænder der i forvejen har opholdstilladelse der vil lave mad i hans streetfood bod for 35000kr om måneden. Der har han vist dummet sig og troet der var en nem vej til opholdstilladelse, istedet for at søge familiesammenføring. Så i dette tilfælde må det nok siges at myndighederne har foretaget en korrekt og saglig afgørelse. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 12/06-2017 14:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Hvorfor søger han ikke bare familiesammenføring til konen? Er der noget jeg har overset i denne sag? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/06-2017 14:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
farao54 skrev: Hvorfor søger han ikke bare familiesammenføring til konen? Er der noget jeg har overset i denne sag? De har tidligere boet 8 år i Thailand. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/06-2017 15:20
|
- Vi ved godt, at reglerne gør det svært for nogle danskere at få deres udenlandske ægtefælle til landet. - Men vi så op gennem 1990’erne, at lempelige familiesammenføringsregler skabte ghettodannelser præget af arbejdsløshed og kriminalitet. - Den fejl ønsker vi ikke at gentage. - Derfor er det nødvendigt at have stramme familiesammenføringsregler. Sådan skriver integrationsminister Inger Støjberg til Aarhus-avisen Stiften.dk, om den udvisningsafgørelse, der lige nu truer erhvervsmanden- og iværksætteren bag Street Food Aarhus, Kasper Kragelunds kone og tre børn. Læs nærmere på: Ekstra Bladet Med venlig hilsen
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/06-2017 19:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Fikundik? Fik hun dick? Fik han fiz? Synes han skulle pakke sammen den "selvstændige" biznessman, lidt for smart.. Bare der bræges selvstændig, så kræves total frihed til at kringle den. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/06-2017 20:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Der står ellers i afslaget, at en af begrundelser for afslaget er, at de er gift.. Selvom jeg er meget uenig i at parret ikke skal kunne bo sammen i Danmark, bemærker jeg en fejl, han har begået og som jeg har set mange gange... Erhvervsmanden Kasper Kragelund skrev: Jeg kan godt finde ud af at læse love, regler og kontrakter og valgte Beløbsordningen, da det er den løsning Udlændingestyrelsen anbefaler som den letteste Nej, det kan du desværre ikke...du har begået en klassisk "gør-det-selv" fejl, som håndværkere ofte må rette op på.. Her burde han have konsulteret en jurist eller advokat inden han kastede sig ud i opgaver, han ikke kunne gennemskue.. Men hvor er det dog ærgeligt, at vi kaster guldet på møddingen og beholder bundslammet |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 14/06-2017 20:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@ sudsakhon, Her burde han have konsulteret en jurist eller advokat inden han kastede sig ud i opgaver, han ikke kunne gennemskue.. Ja, trist han ikke gjorde det, og manden har jo tilsyneladende bunker af penge og er mega succes-fuld med street food i Aarhus, men mon ikke han finder en god løsning til sidst, det giver jo ingen mening at konen skal rejse ud af Dk, i det hele taget burde der slet ikke være regler for om ens kone kunne være i Dk eller ej, når man med lethed kan skaffe 35 kg/md. til løn for hende...hun bliver jo aldrig en udgift for Danmark med den ægtemand..... Mvh,
Nahm |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/06-2017 21:40
|
Han har bunker af penge og om hun arbejder med det samme eller venter til familiesammenføringen var i hus, for så at hjælpe til betyder intet for parrets økonomi Problemet er, at erhvervsmanden Kasper Kragelund har givet udtryk for at have den personlige -og givet også politiske holdning, at han ikke vil søge familiesammenføring. Derfor valgte han en anden og i hans øjne smarte løsning for åbenlyst at omgå reglerne ... Han glemte, desværre for familien, bare at læse det som er skrevet med småt.. |
|
|
energy |
Lagt på d. 14/06-2017 21:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
sudsakhon skrev: Der står ellers i afslaget, at en af begrundelser for afslaget er, at de er gift.. Selvom jeg er meget uenig i at parret ikke skal kunne bo sammen i Danmark, bemærker jeg en fejl, han har begået og som jeg har set mange gange... Erhvervsmanden Kasper Kragelund skrev: [quote]Jeg kan godt finde ud af at læse love, regler og kontrakter og valgte Beløbsordningen, da det er den løsning Udlændingestyrelsen anbefaler som den letteste Nej, det kan du desværre ikke...du har begået en klassisk "gør-det-selv" fejl, som håndværkere ofte må rette op på.. Her burde han have konsulteret en jurist eller advokat inden han kastede sig ud i opgaver, han ikke kunne gennemskue.. Men hvor er det dog ærgeligt, at vi kaster guldet på møddingen og beholder bundslammet[/ [url][/url]Jeg går ud fra du svarer på mit opslag, som jeg slettede igen for jeg havde ikke læst ordentlig efter. Men snakken går altså livligt på Facebook blandt thaierne og nogen mener det ene og nogen det andet. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/06-2017 22:08
|
Yep.. det var netop det, jeg svarede på.. -Og det undrer mig ikke, at der kagles mellem thaier. Det er ikke altid, at de lægger vægt på at få alle detaljer med, når tungerne løber... Men det gælder ikke bare i denne sag |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 15/06-2017 00:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Han pakker sammen og forlader landet. http://borsen.dk/...tikel.html Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 15/06-2017 00:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Jeg læser det også som om han har forsøgt at undgå de mere omsiggribende betingelser for familiesammenføring ved at bruge beløbsordningen, herunder at afkorte sagsbehandlingstiden. En mulighed, han kun har fordi han kan aflønne hende urealistisk højt = købe en opholdstilladelse. At manden er selvstændig, har skabt nok så mange job og måske har opfundet en kur mod kræft, taler ikke for at sagen skulle få et andet udfald. Havde han søgt efter de almindelige regler om ægtefællesammenføring, så havde det nok været en formsag, hvor hun havde fået OT efter en rum tid. Han havde også kunnet undgå de skærpede regler omkring tilknytningskravet, hvis han havde søgt efter det "rigtige" regelsæt fra starten. Af de uretfærdige sager, der med jævne mellemrum rammer medierne, så er dette en, hvor jeg ikke har den store medlidenhed, i hvert fald ikke med manden, der givetvis har taget de afgørende beslutninger. Men trist er det for både mand, kone og børn. |
|
|
energy |
Lagt på d. 15/06-2017 06:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
lincoln1242 skrev: Jeg må indrømme at jeg er enig med dig. Han kunne have bedt om familiesammenføring, som de fleste af os har gjort. Jeg læser det også som om han har forsøgt at undgå de mere omsiggribende betingelser for familiesammenføring ved at bruge beløbsordningen, herunder at afkorte sagsbehandlingstiden. En mulighed, han kun har fordi han kan aflønne hende urealistisk højt = købe en opholdstilladelse. At manden er selvstændig, har skabt nok så mange job og måske har opfundet en kur mod kræft, taler ikke for at sagen skulle få et andet udfald. Havde han søgt efter de almindelige regler om ægtefællesammenføring, så havde det nok været en formsag, hvor hun havde fået OT efter en rum tid. Han havde også kunnet undgå de skærpede regler omkring tilknytningskravet, hvis han havde søgt efter det "rigtige" regelsæt fra starten. Af de uretfærdige sager, der med jævne mellemrum rammer medierne, så er dette en, hvor jeg ikke har den store medlidenhed, i hvert fald ikke med manden, der givetvis har taget de afgørende beslutninger. Men trist er det for både mand, kone og børn.[/ [quote] Så havde han sikkert fået den. Det skal ikke være sådan, at bare fordi du har penge, du så kan betale dig til en opholdstilladelse og springe køen over. |
|
|
sony |
Lagt på d. 15/06-2017 07:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
energy skrev: lincoln1242 skrev: Jeg må indrømme at jeg er enig med dig. Han kunne have bedt om familiesammenføring, som de fleste af os har gjort. Jeg læser det også som om han har forsøgt at undgå de mere omsiggribende betingelser for familiesammenføring ved at bruge beløbsordningen, herunder at afkorte sagsbehandlingstiden. En mulighed, han kun har fordi han kan aflønne hende urealistisk højt = købe en opholdstilladelse. At manden er selvstændig, har skabt nok så mange job og måske har opfundet en kur mod kræft, taler ikke for at sagen skulle få et andet udfald. Havde han søgt efter de almindelige regler om ægtefællesammenføring, så havde det nok været en formsag, hvor hun havde fået OT efter en rum tid. Han havde også kunnet undgå de skærpede regler omkring tilknytningskravet, hvis han havde søgt efter det "rigtige" regelsæt fra starten. Af de uretfærdige sager, der med jævne mellemrum rammer medierne, så er dette en, hvor jeg ikke har den store medlidenhed, i hvert fald ikke med manden, der givetvis har taget de afgørende beslutninger. Men trist er det for både mand, kone og børn.[/ [quote] Så havde han sikkert fået den. Det skal ikke være sådan, at bare fordi du har penge, du så kan betale dig til en opholdstilladelse og springe køen over. Nej det kan bedre betale sig at være kriminel, og få en masse unger. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/06-2017 08:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
energy skrev: Jeg må indrømme at jeg er enig med dig. Han kunne have bedt om familiesammenføring, som de fleste af os har gjort. Så havde han sikkert fået den. Men er det nu så sikkert? Han har boet i Thailand i otte år, så ville tilknytningskravet ikke netop have betydet et afslag? sudsakhon, du skriver, at han har begået en klassisk gør det selv-fejl, men hvad ville du have rådet ham til ud fra de foreliggende oplysninger? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/06-2017 09:23
|
Jeg reagerer alene på de foreliggende oplysninger. Der fremhæver han, at det er en politisk beslutning at søge opholdstilladelse som det fremgår - og støttet af hans opfattelse af sine egne evner til lovfortolkning.. Uanset det konkrete indhold i ovenstående forhold, ligger det fast at at han ikke har forstået den juridiske sammenhæng. Hvad der så burde have stået i de relevante bestemmelser er en helt anden diskussion.. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 15/06-2017 09:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
for at have været helt sikker skulle han måske have brugt familiesammenføring efter EU-metoden og flensborg ville have været et godt sted at starte.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |