Se indlæg
 Udskriv debat
indrejse på nyt pas
handy
Hej er på ferie i Danmark og har fået et nyt pas og har retirement i det gamle så er ikke klar over skal jeg skrive visa nummer på indrejse sedlen eller blot rejse ind som turist uden visa og ordner de så dette på Immigration når jeg skal ha overflyttet visa til det nye pas ?

god dag .

1viggovax
du skal bruge dit visa som stadig er gyldig og dit r entry så vis både det gl pas og det nye. og gå hurtigt dvs enden 1 ugen til dit img. og få overflytet dit gylde visa til dit nye pas

Conrad
Når man fornyer pas på ambassaden i Bangkok så får man også et brev til Immigration, hvori ambassaden anmoder Immigration om at være pasindehaveren behjælpelig med det ønskede.

1viggovax
han kommer fra dk. med nyt pas, sådan som jeg ser det

handy
1viggovax skrev:

han kommer fra dk. med nyt pas, sådan som jeg ser det

ja jeg rejser fra Danmark sidst i juli så det er om jeg skal skrive mit visa nummer på og vise mit hullede gamle pas i immigration ved ankomst i lufthavnen...eller foretage mig ingenting og fa 30 dage ved ankomst i det nye og resten foregår på Immigrations kontoret i Buriram .

handy
1viggovax skrev:

du skal bruge dit visa som stadig er gyldig og dit r entry så vis både det gl pas og det nye. og gå hurtigt dvs enden 1 ugen til dit img. og få overflytet dit gylde visa til dit nye pas

ok overså dit svar før da jeg skrev en ny kommentar takker

1viggovax
håber du har laver re entry før du rejse til dk. det og dit gylde visa og visa nr skal du bruge i dit gl. pas sammen med det nye, og enden 1 uge skal du på imigration og helst der hvor dit visa er lavet og hvor du stempler 90 dage. brug det samme office og det koster ikke noget at flytte visa, det er en vigtig ting hvis du vil beholde dit retremint visa

handy
1viggovax skrev:

håber du har laver re entry før du rejse til dk. det og dit gylde visa og visa nr skal du bruge i dit gl. pas sammen med det nye, og enden 1 uge skal du på imigration og helst der hvor dit visa er lavet og hvor du stempler 90 dage. brug det samme office og det koster ikke noget at flytte visa, det er en vigtig ting hvis du vil beholde dit retremint visa
...

ja vi er en tur på ferie i DK hvert år så kun det med passet der var nyt for mig takker .

Kim Ludvigsen
Nu er det måske ikke nemmest i dette tilfælde, men kan man ikke også få "overflyttet" visaet på den thailandske ambassade i Danmark?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
@handy - foreslaar at du faar myndigheden som har udstedt dit nye pas til at udstede en erklaering paa engelsk der forklarer at du har faaet nyt pas nr. ................... til erstatning for pas nr. ......................... samt at udstedende myndighed anmoder immigrationen i Thailand om at vaere dig behjaelpelig bedst muligt. Det burde vaere et standard brev.

Hvad dit gennemhullede pas angaar saa er det vel kun de foerste sider (omslag osv) som er blevet gennemhullet og ikke siderne med gyldig visa og re-entry permit.

handy
hugoboerge skrev:

@handy - foreslaar at du faar myndigheden som har udstedt dit nye pas til at udstede en erklaering paa engelsk der forklarer at du har faaet nyt pas nr. ................... til erstatning for pas nr. ......................... samt at udstedende myndighed anmoder immigrationen i Thailand om at vaere dig behjaelpelig bedst muligt. Det burde vaere et standard brev.

Hvad dit gennemhullede pas angaar saa er det vel kun de foerste sider (omslag osv) som er blevet gennemhullet og ikke siderne med gyldig visa og re-entry permit.

det er borgerservice der udsteder et nyt pas dem for jeg ikke til at skrive en skid ....og for ikke hullet mit pas før jeg afhenter den nye og det er i kanten så man stadig kan se alle visa stempler ..

moerk5002
handy skrev:

hugoboerge skrev:

det er borgerservice der udsteder et nyt pas dem for jeg ikke til at skrive en skid ....og for ikke hullet mit pas før jeg afhenter den nye og det er i kanten så man stadig kan se alle visa stempler ..

Jeg fik et nyt pas på konsulatet i sin tid. Havde retirement visa i det gamle pas. De klipsede bare det 2 pas sammen, så jeg skulle bruge det indtil jeg skulle fornye visa.... Meget enkelt og ingen problemer.

handy
moerk5002 skrev:

handy skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg fik et nyt pas på konsulatet i sin tid. Havde retirement visa i det gamle pas. De klipsede bare det 2 pas sammen, så jeg skulle bruge det indtil jeg skulle fornye visa.... Meget enkelt og ingen problemer.

takker har dårlige erfaringer med thai Ambassaden i Hellerup så dem magter jeg ikke ...indfinder mig på Immigration når jeg er tilbage i Buriram et par dage efter ankomst vi har heldigvis fået et kontor i byen i 2016 god weekend .

Spring til debat: