Se indlæg
Orlogskaptajnen Kjeld beskytter Danmark: Nu skal hans 13-årige papdatter udvises
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/05-2017 11:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
En ting, der altid blandes ind i diskussionen er, at kristendommen ikke er meget bedre.. Det argument understreger, at man har glemt sin konfirmationsforberedelse eller i mangel på deltagelse her, har man ikke forstået kristendommens dogmatiske opbygning. Findes der fundamentalistiske tosser i den overtro? Jo, da.. Til overflod.. Men hele forskellen på den overtro og islamisk overtro er hvorledes himmelnissens budskab er formidlet. Koranen er denne nisse direkte ord og ordre og den er ukrænkelig og uforanderlig.. Intet bogstav eller komma er forkert sat og budskabet må ikke kritiseres eller ændres. Hadith, dvs. Muhammeds adfærd giver retningslinjer for den rettroende muslim, der kan være særlig hellig, hvis de kopieres. Så med en ukrænkelig bog, der beskriver drab på anderledes tænkende, racisme, slavehandel og en pædofil krigsherre og massemorder som et eksempel, der er højeste mål, lader det ikke nazisterne meget nyt at finde på. Gør den enkelte muslim så alt det? Nej, da.... Heldigvis. Men han forsvarer ukrænkeligheden og uforanderligheden. Som i øvrigt den fromme nazist, der ikke generer nogen, men fastholder racehygiejnen.. En god ide, der i øvrigt kan genfindes i den ukrænkelige koran Deri ligger forskellen.. |
|
|
click |
Lagt på d. 29/05-2017 11:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
De vantro skal ifølge Koranen behandles ret dårligt, både af Allah og af muslimerne. Koranen (2001), Sura 8:12 siger det fx således: "Jeg vil kaste rædsel i hjerterne på dem, der er vantro. - Og (I troende), slå dem da over deres halse og slå dem over fingerspidserne". (det er Sura 8:13 i i den danske Koranen 2001 Det her siger vist alt om hvad det er for nogle hjernedøde individer vi har med at gøre. Næ en god muslim er en død muslim og den dag der ikke er flere muhamedanere i verden kan verden igen opleve fred og ikke før Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/05-2017 11:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
sudsakhon skrev: Skære alle over en kam...? Det er jo netop det, mine indlæg handler om.. Vi skærer jo netop alle nazister over en kam.. Det er i den forbindelse vigtigt at skelne mellem hvad det er, at man mener skæres på den kam... Kan man skære alle jøder over en kam? Ja, da... De er alle jøder.. Opfører de sig forskelligt? Bare spørgsmålet er dumt, naturligvis gør de det.. Men ændrer dette, at de faktuelt set alle er jøder indtil de ikke gider være det mere? Nej, vel... Samme gør sig gældende for alle muslimer.. Det er nemmere (læs: mere korrekt) at skære en lille gruppe over én kam, hvis de deler den samme filosofi - som nazister i vore dage og som fanatiske wahhabitter og fanatiske jøder i de besatte områder. Det er noget helt andet at skære 1,5 milliarder muslimer over én kam. Ja, de er alle muslimer, ligesom de 2,1 milliarder der alle er kristne. Men det er ikke alle muslimer, der går ind for stening og terrordrab, ligesom det ikke er alle kristne, der er imod abort eller som går ind for terrordrab. Procentdelen af muslimer, jøder og kristne, der går ind for vold mod andre trosretninger, er langt mindre end procentdelen, der går ind for vold i de små grupperinger nævnt ovenfor. Kort sagt, du sammenligner æbler og pærer. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/05-2017 11:53
|
sudsakhon skrev: Koranen er denne nisse direkte ord og ordre og den er ukrænkelig og uforanderlig.. Intet bogstav eller komma er forkert sat og budskabet må ikke kritiseres eller ændres. Koranen tolkes forskelligt [*] - ligesom biblen tolkes forskelligt. Der er også mange kristne, der mener, at biblen er "nissens" direkte ord og ordre, og at den er ukrænkelig og uforanderlig. Ikke mindst i USA, hvor over en tredjedel af befolkningen tror, at Jorden er yngre end 10.000 år. * Som webmaster var inde på tidligere, er der stor forskel på tolkningen i fx Iran og Saudi Arabien, og man kan spekulere på, om ikke vi havde været bedre tjent med at være venner med Iranerne, der trods alt er noget nærmere den vestlige filosofi end wahabisterne i Saudi Arabien er. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/05-2017 11:59
|
Nej, Kim.. Man kan NETOP skære alle muslimer over en kam, da det efter 20 indslag da må stå relativt skarpt skåret i granit at den fælles reference ikke defineres ud fra adfærd, herunder voldshandlinger, men den fælles referenceramme. At den fælles ramme er modbydelig, og for muslimer ukrænkelig og uforanderlig giver netop anledning til rejste kritik. At koranen og hadith fortolkes forskelligt er jo helt naturligt og netop årsagen til at ikke alle muslimer render rundt med en krumsabel og myrder såkaldte vantro. Problemet ligger ikke i adfærd, men i grundpræmissen om ukrænkeligheden og uforanderligheden. Det får du ingen muslim, uanset hvor moderat denne er, til at benægte.. Redigeret af sudsakhon d. 29/05-2017 12:21 |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 29/05-2017 15:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Jeg syntes ikke man kan sammenligne en politisk holdning med en religion, i og med det hedder sig at iranere er muslimer, blot fordi de er derfra, men rigtig mange er jo lige så lidt muslimer som vi er kristne. Mange holder jo bare Eid og Ramadan fordi det er TRADITION, ligesom vi holder påske mv. Kan ikke forstå det er SÅ svært at forstå ?? Og jo der er KÆMPE forskel på muslimer afhængig af hvor de er fra og hvilken gren de tilhører.. Men det er klart at for en landsbytosse DF'er som kun kender til det fra medierne, der er de alle bare mørkemænd som er farlige... Og John, du modsiger jo dig selv, du siger bosnierne er bedre fordi de er genetisk tættere på os Europæere.. Lige præcis, der ER forskel på FOLK, uanset om begge hedder sig at være muslimer.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 29/05-2017 15:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
sudsakhon skrev: Problemet ligger ikke i adfærd, men i grundpræmissen om ukrænkeligheden og uforanderligheden. .. Så ingen bryllupper mellem bøsser eller lebiske vil nogensinde finde sted i en moske. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 29/05-2017 15:11
|
Sudsakhon, har du spurgt alle muslimer da ? Jeg kender flere muslimer der ikke giver en skid for alt det i koranen og bare lever med de positive traditioner som Eid mv. ligesom vi lever med påske.. Men de hedder jo stadig "muslimer" ligesom vi er kristne, uden at være det. Der den store forskel er, at de desværre har diktaturer og præstestyre mv. som gør at det er mere ekstremt end her i vesten, fordi det er en måde at styre folk på. Iran er jo et glimrende eksempel inden præstestyret kom til.. De var stadig muslimer men gik i vestligt tøj og med løst hår osv.. https://qph.ec.qu...556c03fc-c image upload Redigeret af Atrox d. 29/05-2017 15:18 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/05-2017 15:41
|
Atrox.. Nu laver du jo så din egen definition af at være muslim. Er det så muslimer, at vi taler om? Bliver jeg som ateist pludselig kristen, fordi jeg drikker en påske pils eller giver nevøerne en julegave? |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 29/05-2017 16:22
|
sudsakhon skrev: Atrox.. Nu laver du jo så din egen definition af at være muslim. Er det så muslimer, at vi taler om? Bliver jeg som ateist pludselig kristen, fordi jeg drikker en påske pils eller giver nevøerne en julegave? Nej det gør jeg ikke, fordi man referere altid til "muslimerne" og "den muslimske indvandring" men hvis man skal følge din logik, så skal man altså spørge hver enkelt om de er muslim, og altså rigtig muslim, en der følger koranen. Og hvis man ikke gør det, så er man ikke muslim.. Hvis det er den måde der er den rigtige, så er Danmark jo på ingen måde et kristent land, det er meget få der følger biblen, personligt kender jeg ikke en eneste. Men vi blev da stadig alle i klassen konfirmeret og var døbt og vi holder alle jul og påske.. Men whatever, du VIL ikke forstå det.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/05-2017 16:50
|
sudsakhon skrev: Bliver jeg som ateist pludselig kristen, fordi jeg drikker en påske pils eller giver nevøerne en julegave? Hvis en muslim er lige så anti-kristen, som du er anti-muslim, så vil han sikkert drage den konklusion. Muslimer er altså ikke én stor fællesmasse. Der er muslimer, der spiser svinekød, og muslimer der drikker alkohol. Og der er muslimer, der dræber andre muslimer, selvom koranen siger, at det må de ikke. |
|
|
click |
Lagt på d. 29/05-2017 16:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Men whatever, du VIL ikke forstå det.. De farligste i samfundet (og det er ikke bare i Danmark men i hele den vestlige verden er de politiske korrekte der pladder op om muslimerne ikke udgør en fare for menneskeheden. Jeg kalder dem 5 kolonne folk At udføre femte kolonne-virksomhed kan således sammenlignes med landsforræderi. https://da.wikipe...te_kolonne Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/05-2017 16:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
click skrev: Men whatever, du VIL ikke forstå det.. De farligste i samfundet (og det er ikke bare i Danmark men i hele den vestlige verden er de politiske korrekte der pladder op om muslimerne ikke udgør en fare for menneskeheden. Jeg kalder dem 5 kolonne folk At udføre femte kolonne-virksomhed kan således sammenlignes med landsforræderi. https://da.wikipe...te_kolonne Enig, og der er flere i denne tråd og i dette forum, men selv aner de ikke at deres dejlige frie samfund er under afvikling, det vil komme som et chok for dem senere.. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 29/05-2017 17:10
|
Hvis i kendte mig, ville i have en helt anden opfattelse. Jeg hader kriminelle udlændinge (Sjakaler) og ekstremister ! Og har bokset med en del førhen. Men dertil og så blive en snæversynet landsbytosse DF'er som bare hader alt der minder om en muslim. Det er simpelthen under min intelligens ! Og der er desværre mange der hopper lige i.. Tiden i dag minder mere og mere om 30'erne og 40'erne, det er helt uhyggeligt at folk kan være så fatsvage. Gud fanden udgør "muslimerne" en fare, jeg er bare per defination imod at man mærker dem "muslimerne" for der findes altså 1,5 milliarder muslimer i verden og at være så naiv og dum at tro at de alle er farlige og hader os, er simpelthen så ufatteligt naivt og dumt. Hvis DF skulle genvinde min støtte, så skulle de gøre som trump og stramme op mod bestemte LANDE og ikke bare for alle.. Hvis de havde nosserne, så strammede de op for eksempelvis : Iran, Irak, Afghanistan, Somalia osv. osv. Men i stedet så strammer de for alle, til stor skade og irritation for især mange herinde, som har en asiatisk partner. Hvad jeg nok prøver at forklare jer er, at det har ikke en skid med religion at gøre, det har noget med FOLKENE at gøre.. Deraf mit eksempel med Bosniere og eksempelvis Somaliere - Begge er muslimske nationer, men der er himmelvid forskel på folkene. |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 29/05-2017 17:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Ved ikke om det er ren og skær dumhed eller om det er bevidst femte kolonne arbejde, Konen her er i hvert fald totalt udenfor pædagogisk rækkevidde. http://jyllands-p...r-dejlige/ |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/05-2017 17:20
|
Schwalbe-svaberen ku´passende spadsere en tur alene i f.eks. Cairo, bare lige for at prøve dem af de dejlige muslimske mænd! Sgu´ skræmmende med de nye generationer af dumme danskere.. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/05-2017 17:40
|
Når der refereres til den muslimske indvandring og de problemer de medfører, er det jo netop muslimer, hvis adfærd følger koranens anvisninger, der menes. Samme italesættelse anvendes jo ikke i forhold til den tidligere tamilske indvandring eller i forhold til kristne fra Levanten.. Altså de rigtige kristne, ikke muslimer som anvender taqiya.. Det er vigtigt at holde sig til definitionerne, når især følsomme emner diskuteres.. Eller taler man ikke om det samme |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/05-2017 17:53
|
JohnBKK skrev: Enig, og der er flere i denne tråd og i dette forum, men selv aner de ikke at deres dejlige frie samfund er under afvikling, det vil komme som et chok for dem senere.. Man kan så spørge, hvem der afvikler det frie samfund. Dem, der kommer fra en anden kultur, eller de danskere, der selv afvikler det frie samfund for at blokere for dem, de ikke kan lide. Der var engang, vi danskere var stolte af at tage mod flygtninge, og hvor vi gik forrest for at forbedre verden via internationale konventioner. I dag forsøger vi at blokere for flygtninge, og vi går efter den laveste fællesnævner i de internationale konventioner. Mange er endda fortalere for, at vi skal melde os ud af konventionerne, fordi den laveste fællesnævner ikke er lav nok. Efter min mening har disse mennesker - som alle er danske - afviklet meget mere af det danske samfund end flygtninge og tilflyttere nogensinde vil gøre. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 29/05-2017 17:56
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Atrox skrev: Hvis DF skulle genvinde min støtte, så skulle de gøre som trump og stramme op mod bestemte LANDE og ikke bare for alle.. Hvis de havde nosserne, så strammede de op for eksempelvis : Iran, Irak, Afghanistan, Somalia osv. osv. Men i stedet så strammer de for alle, til stor skade og irritation for især mange herinde, som har en asiatisk partner. Helt enig i at der "skydes" med spredhagl mod alt og alle i stedet for at målrette indsatsen mod problemerne. Det er den form for "ligestilling" som også gør livet surt for f.eks. dansk-thailandske forhold via alle de underlige stramninger vi har set i de seneste år. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 29/05-2017 18:20
|
Kim Ludvigsen skrev: JohnBKK skrev: Enig, og der er flere i denne tråd og i dette forum, men selv aner de ikke at deres dejlige frie samfund er under afvikling, det vil komme som et chok for dem senere.. Man kan så spørge, hvem der afvikler det frie samfund. Dem, der kommer fra en anden kultur, eller de danskere, der selv afvikler det frie samfund for at blokere for dem, de ikke kan lide. Der var engang, vi danskere var stolte af at tage mod flygtninge, og hvor vi gik forrest for at forbedre verden via internationale konventioner. I dag forsøger vi at blokere for flygtninge, og vi går efter den laveste fællesnævner i de internationale konventioner. Mange er endda fortalere for, at vi skal melde os ud af konventionerne, fordi den laveste fællesnævner ikke er lav nok. Efter min mening har disse mennesker - som alle er danske - afviklet meget mere af det danske samfund end flygtninge og tilflyttere nogensinde vil gøre. Verden er da totalt ligeglad med 5,6 mio. danskere, som jo desværre i deres megalomane selvforståelse mener de kan og skal redde hele lortet. Gu´skal de da ej, det handler om at overleve som folk og nation i disse tider, vågn da op mand.. Konventionerne? Skrot dem dog, de er lavet til perioden efter WW2, som verden ser ud nu er det rent nationalt selvmord at følge dem. Bare trist at det skal gå helt ad h..... til galt førend det går op for folk.. Du skriver at "vi går forrest for at forbedre verden" - hold da op, det er jo sygt, og så bliver man overrasket når f.eks. Danida bruger løs af danskeres hårdt beskattede indtægter til at fjolle med projekter i Asien til en rund mia. kr. - og hvor Thailand så bare køber hardwaren til billige penge i Kina! Snotdumme er vi sgu´ - så kom bare ned fra det verdensfjerne foragtelige højrøvede stade, og hjælp nogle danskere istedet. Der er mange områder i DK der bliver afviklet i disse år, udkants Danmark, "Den rådne banan" osv. osv. - bare fordi parnasset synes der skal centraliseres og spares penge, men klart, når det koster 50-60 mia. om året at ha´de skide muslimer og andet rak gående og fedte den af, og de vælter stadig ind over grænsen - derfor skal der spares, derfor lukkes der posthuse, off. kontorer, sygehuse, m.v. Har intet med DF at gøre, DF er mainstream nu, andre må til og skrue bissen på.. Redigeret af JohnBKK d. 29/05-2017 18:35 |
|
Spring til debat: |