Se indlæg
 Udskriv debat
Orlogskaptajnen Kjeld beskytter Danmark: Nu skal hans 13-årige papdatter udvises
Webmaster
Begrundelsen lyder, at Udlændingestyrelsen vurderer, at Yiming ikke kan opnå en vellykket integration i Danmark.

- Det er totalt sort, siger Yimings stedfar, orlogskaptajn i Søværnet, Kjeld Gaard-Frederiksen.

- Yiming er da noget af det velintegrerede, jeg nogensinde har oplevet. Hun taler dansk, hun er stærkt afholdt og har en stor vennekreds og hun hun er flittig og motiveret i skolen. Hvad er det, man vil have, spørger, siger 53-årige Kjeld Gaard-Frederiksen.

Ingen fatter, hvorfor Yiming skal skilles fra sin mor og sin nye familie. Moderen har forældremyndigheden. I Kina ønsker pigens far ikke at have hende boende, fordi han har stiftet ny familie. Tilbage er kun nogle bedsteforældre - eller en kostskole.

- Udlændingestyrelsen siger, at udvisningen er det bedste for Yimings tarv. Sikke noget vrøvl. Det vil tværtimod ødelægge hendes liv at blive smidt ud. Hendes tarv har det bedst hos dem, der elsker hende - og der er her i familien, siger Kjeld Gaard-Frederiksen.

Link: http://ekstrablad...es/6682924

Ja godt nok ikke direkte thai-relateret, men lignende kunne uden tvivl også ske for en dansk/thai-familie.
Ud af landet med danskere og mennesker som vil Danmark det godt, og så i stedet ind med Hamas og lignende crap....

Sørgeligt.......
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sudsakhon
Jeg ser ofte i lignende sager, at folk tillægger usaglige forhold en afgørende vægt, der uanset hvor godt de ser ud i et formiddagsblad, ikke efter loven kan inddrages.

Men lige netop i sager hvor mulighed for vellykket integration skal vurderes, skal de i artiklen beskrevne forhold vægtes.

-Det er selvfølgelig svært at udtale sig uden at have set den konkrete afgørelse, men er der er allerede med de oplysninger i artiklen rigelig grund til underen over afgørelsen

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
Ham her smuttede da frivilligt, hurra for det..

http://politiken....integreret

1 stk. muslim mindre, det er sgu´ OK..

Men den lille kineserpige burde blive her, få en god uddannelse, bidrage til samfundet, hvis hun da ikke får hjemve til Kina på et tidspunkt.

De er sgu´ underlige de udlændinge. Har mødt mange fra forskellige lande, og et fælles karaktertræk har de alle haft:

En fuldstændig absurd opfattelse af sig selv, deres evner, deres medbragte kultur, samt en utålelig sarthed og tyndhudethed hvis man stiller dem spørgsmål om hvorfor de egentlig er her..
Redigeret af JohnBKK d. 27/05-2017 15:16

natty
JohnBKK skrev:

Men den lille kineserpige burde blive her, få en god uddannelse, bidrage til samfundet, hvis hun da ikke får hjemve til Kina på et tidspunkt.

De er sgu´ underlige de udlændinge. Har mødt mange fra forskellige lande, og et fælles karaktertræk har de alle haft:

En fuldstændig absurd opfattelse af sig selv, deres evner, deres medbragte kultur, samt en utålelig sarthed og tyndhudethed hvis man stiller dem spørgsmål om hvorfor de egentlig er her..

Ja ja lille søde bkkjohn.
Jeg arbejder i en del af cph som du aldrig ville sætte dine ben i.
Nej jeg hader ikke nogen, men er såååå træt af offermentaliten af visse muslimer, jeg brækker mig, men egentlig også såkaldte resoursesvage danskerne
Nå det var udlændinge det her handler om, når jeg siger de skal åbne browseren står de stadig efter fem minutter og glor ind i skærmen.
Jeg vil dog sige at flere af mine kollegaer er hvad vi vil kalde kultur muslimer.....søde...dejlige..elsker når jeg fortæller om miner rejser til Tel Aviv
Men de muslimer har også fortalt mig mange sandheder om deres trosfæller, og det er ikke skønt at høre på.
Bare for at fortælle at ikke alle er ens, men ham der lægen.....ytttt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

JohnBKK
natty skrev:

JohnBKK skrev:

Ja ja lille søde bkkjohn.
Jeg arbejder i en del af cph som du aldrig ville sætte dine ben i.
Nej jeg hader ikke nogen, men er såååå træt af offermentaliten af visse muslimer, jeg brækker mig, men egentlig også såkaldte resoursesvage danskerne
Nå det var udlændinge det her handler om, når jeg siger de skal åbne browseren står de stadig efter fem minutter og glor ind i skærmen.
Jeg vil dog sige at flere af mine kollegaer er hvad vi vil kalde kultur muslimer.....søde...dejlige..elsker når jeg fortæller om miner rejser til Tel Aviv
Men de muslimer har også fortalt mig mange sandheder om deres trosfæller, og det er ikke skønt at høre på.
Bare for at fortælle at ikke alle er ens, men ham der lægen.....ytttt.

Jeg har været i den del mange gange, kørte i perioder taxa om natten i Kbh. og Århus, så jeg kender det hele: Tingbjerg, Nørrebro, Gjellerup, Hasle, og jeg har kørt med mange af de unge muslimske gangsta´s der ynder at jage skræk i livet på søde rare milde danskere!

"Åben browseren"? Måske de troede det var bruseren?

................... LOL LOL
Redigeret af JohnBKK d. 28/05-2017 09:06

sudsakhon
Man hører i diskussionen om islam ofte argumenter om at 95% af de, der har valgt at være muslimer er fredelige og at man ikke "må" generalisere..

Det er utvivlsomt korrekt.

Men hvad med alle de fredelige nynazister, der aldrig har begået vold eller udtrykt sig hadefuldt.. De afskys alene af den grund, at deres fælles reference og verdenssyn er modbydeligt..

Muslimer og de kulturradikale slår knuder på sig selv for at forklare, at man godt kan være muslim uden at være en savlende, hadefuld ekstremist.. -Ment på den måde, at det er krænkende at henregne de fredelige muslimer til den samlede mængde af konflikt den overtro afstedkommer..
Lige fra jihad med mord og terror, til krav om at et samfund skal være tvangsindlagt til at respektere islams doktriner i forhold til madvaner, beklædning og hvad man må tegne på papir

Men hvorfor kan man så tilsyneladende ikke være nynazist med samme italesatte privilegier ??

Kan man ikke være nynazist uden at få smidt Hitler i hovedet?
-Og uden at skulle konfronteres med den vold enkeltstående nynazister begår?

Zenia Stampe-segmentet vil naturligvis hævde, at det ikke kan sammenlignes, da nazisme er et modbydeligt verdenssyn og bare det at man har lidt disse holdninger, skal man stemples og udskammes..

Men samme må jo så gære sig gældende, idet man som muslim anser koran og hadith som ukrænkelige, uforanderlige..Hvor kun fortolkningen af dette uforanderlige skiller jihadisten fra den moderate..

-Er det ikke det samme med et nazistisk verdenssyn? Det er kun fortolkningen, der adskiller hvordan man vil udleve sine syge ideer..

Atrox
sudsakhon skrev:

Man hører i diskussionen om islam ofte argumenter om at 95% af de, der har valgt at være muslimer er fredelige og at man ikke "må" generalisere..

Det er utvivlsomt korrekt.

Men hvad med alle de fredelige nynazister, der aldrig har begået vold eller udtrykt sig hadefuldt.. De afskys alene af den grund, at deres fælles reference og verdenssyn er modbydeligt..

Muslimer og de kulturradikale slår knuder på sig selv for at forklare, at man godt kan være muslim uden at være en savlende, hadefuld ekstremist.. -Ment på den måde, at det er krænkende at henregne de fredelige muslimer til den samlede mængde af konflikt den overtro afstedkommer..
Lige fra jihad med mord og terror, til krav om at et samfund skal være tvangsindlagt til at respektere islams doktriner i forhold til madvaner, beklædning og hvad man må tegne på papir

Men hvorfor kan man så tilsyneladende ikke være nynazist med samme italesatte privilegier ??

Kan man ikke være nynazist uden at få smidt Hitler i hovedet?
-Og uden at skulle konfronteres med den vold enkeltstående nynazister begår?

Zenia Stampe-segmentet vil naturligvis hævde, at det ikke kan sammenlignes, da nazisme er et modbydeligt verdenssyn og bare det at man har lidt disse holdninger, skal man stemples og udskammes..

Men samme må jo så gære sig gældende, idet man som muslim anser koran og hadith som ukrænkelige, uforanderlige..Hvor kun fortolkningen af dette uforanderlige skiller jihadisten fra den moderate..

-Er det ikke det samme med et nazistisk verdenssyn? Det er kun fortolkningen, der adskiller hvordan man vil udleve sine syge ideer..

Det er ikke kun det der adskiller den moderate fra jihadisten.. Der er rigtig mange muslimer der er lige så lidt muslimer som de fleste danskere er kristne. At sige "muslimer" er fuldstændig tumpet og meget uvidende. Der er astronomisk forskel på muslimer fra Bosnien og Afghanistan eller Indonesien og Iran.

Rigtig mange "muslimer" er muslimer af betegnelse, ligesom vi er kristne. Fordi vores land er det, altså det er vores statsreligion. Så din sammenligning er faktisk elendig, da det du sammenligner med er en politisk holdning og ikke et mærke man bliver født med, ligesom kristen eller muslim er.

Løsningen på det her "muslim" problem vi har.. Er at stoppe indvandringen fra bestemte LANDE og ikke vurdere på deres religion.. Jeg ser da gerne indonesere eller bosniere i Danmark.. Men ønsker jeg Somalier, Afghanere og Irakere ? Nej tak.

JohnBKK
Atrox skrev: "Det er ikke kun det der adskiller den moderate fra jihadisten.. Der er rigtig mange muslimer der er lige så lidt muslimer som de fleste danskere er kristne. At sige "muslimer" er fuldstændig tumpet og meget uvidende. Der er astronomisk forskel på muslimer fra Bosnien og Afghanistan eller Indonesien og Iran. "

Øh, den forstod jeg ikke lige med mit begrænsede, intolerante og snævertsynede intellekt, kan du uddybe?

For mig er der sgu´ ingen forskel på de krabater... Muslim/Islam, same, same shit..

Cool

sudsakhon
Der er rigtig mange muslimer der er lige så lidt muslimer som de fleste danskere er kristne.

At sige "muslimer" er fuldstændig tumpet og meget uvidende

I forhold til det første, er jeg enig. Det er netop det, der min pointe.

Men du misser så min pointe med den næste kommentar.

Man kan NETOP sammenligne "muslimer" uanset hvor meget de går op i at følge deres overtro, idet de refererer til et fælles udgangspunkt: Koran og hadith.

Der er astronomisk forskel på muslimer fra .....
Nej, der er INGEN forskel på deres reference..igen de refererer til et fælles udgangspunkt: Koran og hadith.

Men der er naturligvis forskellen i måden, at de dyrker deres overtro.

Her er det interessant at huske hvorfor er nazister modbydelige, selvom de kun er en lille smule nazister og ikke går mere op i nazismen end danskere går op i kristendommen. Ja, hvorfor?
Grundet deres fælles reference, der ikke er ændret, uanset hvor lidt eller meget de dyrker deres nazisme...
Fuldstændig det samme gør sig gældende med muslimer..Uanset hvor lidt de dyrker deres overtro

Iøvrigt fødes man ind i islam eller kristendom, fuldstændigt som man fødes ind i alle andre kulturnormer.. Om det er kommunistiske, nazistiske eller buddhistiske
her er ingen forskel, det er forældre og det omgivende samfund, der præger de små børn..

Når børnene er store nok, tager de et aktivt valg (naturligvis igen præget af omgivelserne)
Men når det valg er nazisme eller islam, accepteres en grundpræmis, uanset hvor aktivt man udlever sit valgs dogmatik..

-Det er DETTE, som er ens for islam og nazisme, da begge er modbydelige udgangspunkter.

Atrox
sudsakhon skrev:

Der er rigtig mange muslimer der er lige så lidt muslimer som de fleste danskere er kristne.

Man kan NETOP sammenligne "muslimer" uanset hvor meget de går op i at følge deres overtro, idet de refererer til et fælles udgangspunkt: Koran og hadith.

Nej, der er INGEN forskel på deres reference..igen de refererer til et fælles udgangspunkt: Koran og hadith.

Her er det interessant at huske hvorfor er nazister modbydelige, selvom de kun er en lille smule nazister og ikke går mere op i nazismen end danskere går op i kristendommen. Ja, hvorfor?
Grundet deres fælles reference, der ikke er ændret, uanset hvor lidt eller meget de dyrker deres nazisme...
Fuldstændig det samme gør sig gældende med muslimer..Uanset hvor lidt de dyrker deres overtro

Iøvrigt fødes man ind i islam eller kristendom, fuldstændigt som man fødes ind i alle andre kulturnormer.. Om det er kommunistiske, nazistiske eller buddhistiske
her er ingen forskel, det er forældre og det omgivende samfund, der præger de små børn..

Når børnene er store nok, tager de et aktivt valg (naturligvis igen præget af omgivelserne)
Men når det valg er nazisme eller islam, accepteres en grundpræmis, uanset hvor aktivt man udlever sit valgs dogmatik..

-Det er DETTE, som er ens for islam og nazisme, da begge er modbydelige udgangspunkter.

Du siger der ikke er forskel, og DE referere til et fælles udgangspunkt... har du snakket med alle muslimer ? Der er altså flere end du tror, der kender koranen lige så godt som jeg kender biblen (dvs. meget lidt) og som bare lever i et muslimsk land, ligesom vi lever i et kristent. Og som blot har de muslimske traditioner, så som ramadan og Eid.. Ligesom vi holder påske og kristi himmelfartdag osv..

Og selvfølgelig er der forskel på hvor muslimerne er fra, ellers er i da total uvidende..

Nu er jeg født i 80'erne, så er opvokset med de bosniske flygtninge som startede i vores skoleklasser i 90'erne. Og at sammenligne dem med Somaliere, Afghanere eller Irakere er fuldstændig uvidende og uintelligent. Der er kæmpe kæmpe forskel.

Tjek i øvrigt billeder af Iran i 60'erne inden præstestyret fik magten..

sudsakhon
Øhhhh? Hvordan kan man være muslim uden at have koranen som sit udgangspunkt? Det er jo faktisk det, der definerer islam.. Hverken mere eller mindre..
Og det ændrer sig ikke uanset hvilken pragmatisk tilgang man har til dogmatikken eller hvor intensivt man udlever sin religiøsitet.
Det er det sidste, som er forskelligt for de nævnte grupper.

Hele min pointe er så, at hvordan kan man acceptere, at en nazist, der bare sidder derhjemme og er sådan lidt hyggenazistisk og ellers ikke generer nogen, stadig bliver skammet ud og lagt for had, alene grundet sit verdenssyn, når det tilsvarende muslimske skal fredes.

Spørgsmålet må være, om man skal dømme alene på handlinger? Det er dette jeg kan forstå, at man mener..

Fint... Men så må man igen stille spørgsmålet om hvorfor nynazisten, der intet ulovligt har foretaget og aldrig har generet nogen så stadig skal lægges for had?
Hvorfor skal han ikke omfavnes i mangfoldighedens varme favntag og respekteres
som et menneske med sine meninger..

Altså med den italesættelse man hører om at omfavne islam

JohnBKK
Atrox skrev:

sudsakhon skrev:

Du siger der ikke er forskel, og DE referere til et fælles udgangspunkt... har du snakket med alle muslimer ? Der er altså flere end du tror, der kender koranen lige så godt som jeg kender biblen (dvs. meget lidt) og som bare lever i et muslimsk land, ligesom vi lever i et kristent. Og som blot har de muslimske traditioner, så som ramadan og Eid.. Ligesom vi holder påske og kristi himmelfartdag osv..

Og selvfølgelig er der forskel på hvor muslimerne er fra, ellers er i da total uvidende..

Nu er jeg født i 80'erne, så er opvokset med de bosniske flygtninge som startede i vores skoleklasser i 90'erne. Og at sammenligne dem med Somaliere, Afghanere eller Irakere er fuldstændig uvidende og uintelligent. Der er kæmpe kæmpe forskel.

Tjek i øvrigt billeder af Iran i 60'erne inden præstestyret fik magten..

At du er født i 80´erne fortæller jo en hel del, især om uvidenhed.

Bosniere er vel sådan set bare mere normale i hovedet fordi de genetisk er tættere på Europa. De folk der bor nede i den varme ørken er totalt kulrede, samme med deres profeter, både Jesus og Muhammed, de så syner, brændende buske, engle og alt muligt, det var ørkenheden der gik dem på tror jeg..

Webmaster
Atrox skrev:

Mig bekendt har Mirsad Bektašević boniske rødder.

Omkring krigen i 90'erne, så må vi ikke glemme at der i Bosnien var Mujahedin-enheder og f.eks. de ”sorte svaner” mv. og at der i Bosnien blev begået folkedrab af muslimske bosniakker mod de bosniske kroater og serbere. Nogle muslimere blev også retsforfulgt ved Den Internationale Krigsforbryderdomstol i Haag, men til stor undren frifundet.

Men bortset fra det så er der naturligvis stor forskel på bosniske muslimere, ligesom der er på så mange andre folk, religioner, nationaliteter.

Omkring Iran, husk nu de er hovedsageligt persiske Shia'er og ikke arabere og Sunni'er. En stor og væsentlig forskel. Og for at være ærlig, så mener jeg personligt at vesten har satset på den forkerte hest med fravalget af perserne. Men mange mener naturligvis anderledes end mig og fred være med det.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Kim Ludvigsen
JohnBKK skrev:
De folk der bor nede i den varme ørken er totalt kulrede, samme med deres profeter, både Jesus og Muhammed, de så syner, brændende buske, engle og alt muligt, det var ørkenheden der gik dem på tror jeg..

Det er jo sådan set det, der er Atrox' pointe, så det er lidt sjovt, at du kalder ham uvidende. Hans pointe - som jeg er meget enig i - er, at man kan ikke bare kan skære alle af en vis religion i hele verden over én kam, uanset om det er muslimer, jøder eller kristne. Der er meget store regionale forskelle på de forskellige religioner, og der er såmænd også store lokale forskelle.

Personligt undrer jeg mig over, at de fleste i dag kan se, at forfølgelsen af jøder i 30'erne var forkert, mens en del af de samme mennesker synes, det er helt i orden at forfølge muslimer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
Jo, gu´kan man skære alle over en kam qua deres religion, 100% du.

Islam: Vi er udvalgte til at regere verden fordi Muhammed er den sidste profet, alle før ham er derfor ugyldige. Dermed er der opstået en arrogance i alle muslimer, på trods af at alle ved hvor uduelige de er og hvor rådne deres samfund er.

Jødedom: Samme problem som Muslimer, et udvalgt folk, der gør dem utåleligt arrogante, men de er ikke uduelige, tværtimod, men ligeså sprængfarlige i deres ønske om at styre verden efter deres syge religion.

Kristendom: Mæh, siger det lille lam, og dør af skræk!

Tuttelu Tralla
Redigeret af JohnBKK d. 29/05-2017 10:18

Webmaster
JohnBKK skrev:

Nåda, Kim på banen nu.. !

Husk nu at alle meninger er lige gode. Der skal være plads til at vi alle kan komme med vores meninger, også dem som man ikke selv er enig i.
Med venlig hilsen

Webmaster

JohnBKK
Jojo, solly, jeg slettede også den kommentar..

Kim Ludvigsen
JohnBKK skrev:

Kristendom: Mæh, siger det lille lam, og dør af skræk!

Du har vist ikke fulgt med i US-politik, hvor kristne af forskellige afarter netop ønsker at styre såvel USA som andre lande efter deres "syge religion". Vi ser det også i Europa, fx i form af forbud mod abort og skilsmisse.

Og det underbygger selvfølgelig lige netop, at der er forskel på religion i forskellige områder og internt i områderne.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Skære alle over en kam...?
Det er jo netop det, mine indlæg handler om..
Vi skærer jo netop alle nazister over en kam..

Det er i den forbindelse vigtigt at skelne mellem hvad det er, at man mener skæres på den kam...

Kan man skære alle jøder over en kam? Ja, da... De er alle jøder..
Opfører de sig forskelligt? Bare spørgsmålet er dumt, naturligvis gør de det..
Men ændrer dette, at de faktuelt set alle er jøder indtil de ikke gider være det mere? Nej, vel...

Samme gør sig gældende for alle muslimer..

Webmaster
Alt religion er et åg, hvis jeg spørges. Også derfor jeg for snart mange år siden valgte at forlade den danske folkekirke - en religion jeg var indmeldt i uden mit eget samtykke og til trods for jeg nægtede at blive konfirmeret (konfirmere dåben).
Med venlig hilsen

Webmaster

Spring til debat: