Se indlæg
 Udskriv debat
Dansker dræbt i taxi ulykke
Thomas72
En dansker blev dræbt, da en taxi forulykkede efter chaufføren var faldet i søvn.

[img]http://www.stickboybangkok.com/images/2017/04/Danish-Tourist-Dead-In-Taxi-Crash-After-Driver-Falls-Asleep-At-The-Wheel-2.jpg[/img] is not a valid Image.

https://www.stick...eep-wheel/

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

FarangDingDong
Jeg vil mene at det er dumt hvis man er så langt fra Bangkok og så bestiller en taxa derfra. Jeg kunne aldrig finde på det. Jeg har kørt lange ture i taxa hundredvis af gange i Thailand og jeg tager altid hensyn til hvad der er bedst for mig og for chaufføren
Livet er for kort til lange underbukser

FarangDingDong
Der må da have været en i kærestens familie eller omgangskreds som kunne have kørt turen

johnhelt
FarangDingDong skrev:

Der må da have været en i kærestens familie eller omgangskreds som kunne have kørt turen

Ja, gisninger er der nok af..det ved du jo ligesom ikke en dyt om Kloge Aage

vandango
johnhelt skrev:

FarangDingDong skrev:

Ugens elendigste og negative indlæg, få dig et liv.

FarangDingDong
johnhelt skrev:

FarangDingDong skrev:

Det er meget tragisk med denne ulykke. Dog vil jeg stadig mene at det er dumt at ringe til en chauffør i Bangkok for at tage denne tur.

johnhelt
vandango skrev:

johnhelt skrev:

FarangDingDong skrev:

Ugens elendigste og negative indlæg, få dig et liv.

Hvis det er mig du snakker til Van så knyt sylten...

Webmaster
johnhelt skrev:
Hvis det er mig du snakker til Van så knyt sylten...

Vandango og Johnhelt,

Lad os lige holde tonen herinde.
De indlæg om Kloge Aage, ugens værste indlæg og det citeret indlæg hører sig ikke til her på siden.

Tak.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
JohnBKK
FarangDingDong skrev:

Jeg vil mene at det er dumt hvis man er så langt fra Bangkok og så bestiller en taxa derfra. Jeg kunne aldrig finde på det. Jeg har kørt lange ture i taxa hundredvis af gange i Thailand og jeg tager altid hensyn til hvad der er bedst for mig og for chaufføren

Enig... og som der skrives er han kørt fra BKK kl. 05 om morgenen, måske har han haft nattevagt, og lige vil slutte med denne tur?

Undgår helst at køre med dem, men lige før Songkran skulle jeg fra BKK og 300 km. nordpå, og alt var udsolgt i Mor Chit, bad luck, og hvad gør man så? Fandt en taxi - SUV - placerede mig foran ved chaufføren - bliver klaustrofobisk hvis jeg sidder bagi en normal Toyota, hovedet banker jo op i taget ved alle de bump på den lorte Asia Highway, så jeg mente det var OK med den større vogn, og chaufføren så rimelig rolig, afbalanceret og frisk ud. Men det blev sgu en tur jeg sent vil glemme, alt for meget palaver og sniksnak, TV kiggeri på en dumbphone placeret på rattet, tlf. opkald til kællinger og konen, pinong, luksau, ma, por osv. osv. På et tidspunkt oppe forbi Chainat kiggede jeg over på ham, der var blevet underligt stille, og da kørte krabaten sgu med hænderne hvilende på lårene, mens han styrede med knæene! WTF???!! råbte jeg til ham, og så blev han sur, de er totalt fuldstændigt bindegale, der er intet at gøre, helt, helt umulige i deres overlegne idiotiske macho-tilstand. Var de så bare dygtige og intelligente, men de er livsfarligt snotdumme i hovedet..

Hammer

Thomas72
JohnBKK skrev:

FarangDingDong skrev:

Enig... og som der skrives er han kørt fra BKK kl. 05 om morgenen, måske har han haft nattevagt, og lige vil slutte med denne tur?

Undgår helst at køre med dem, men lige før Songkran skulle jeg fra BKK og 300 km. nordpå, og alt var udsolgt i Mor Chit, bad luck, og hvad gør man så? Fandt en taxi - SUV - placerede mig foran ved chaufføren - bliver klaustrofobisk hvis jeg sidder bagi en normal Toyota, hovedet banker jo op i taget ved alle de bump på den lorte Asia Highway, så jeg mente det var OK med den større vogn, og chaufføren så rimelig rolig, afbalanceret og frisk ud. Men det blev sgu en tur jeg sent vil glemme, alt for meget palaver og sniksnak, TV kiggeri på en dumbphone placeret på rattet, tlf. opkald til kællinger og konen, pinong, luksau, ma, por osv. osv. På et tidspunkt oppe forbi Chainat kiggede jeg over på ham, der var blevet underligt stille, og da kørte krabaten sgu med hænderne hvilende på lårene, mens han styrede med knæene! WTF???!! råbte jeg til ham, og så blev han sur, de er totalt fuldstændigt bindegale, der er intet at gøre, helt, helt umulige i deres overlegne idiotiske macho-tilstand. Var de så bare dygtige og intelligente, men de er livsfarligt snotdumme i hovedet..

Hammer

Præcis, mange af chaufførerne i Thailand kører med hovedet under armen og ikke så underlig at Thailand indtager den kedelige 2. plads med flest trafik dræbte i Verdenen.

Her på min sidste ferie fik Jeg hyret en kvindelig chauffør som Jeg fik anbefalet af min kammerat, til at køre mig fra PTY til BKK lufthavn og hun kørte pænt og hendes smart phone så men ikke skyggen af.
Turen kostede 1300 thb, men hellere gi lidt mere fremfor at ende på en "etværelses med låg på" bare fordi et fjols bag rettet falder i søvn eller roder med sin skide smart phone.

Nu er danske medier også begyndt at skrive om ulykken.

http://nyheder.tv...i-thailand

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

energy
Nu er danske medier også begyndt at skrive om ulykken.

http://nyheder.tv...i-thailand
[/quote]

Ja de følger godt med her på TP. Smile

vandango
Foretrækker de store busser hvor der altid er chauffør samt servicemedarbejder ombord.
Min hustru henter mig altid på moshit busstation, og trods mange tilbud om taxi direkte til korat takker jeg altid nej.
Inde i korat kører jeg tit forbi et større firma der reparerer store havarerede busser, minder mig om at ulykker kan ske i alle slags køretøjer.

Nahm
Selvfølgelig ved vi alle at de kører AHT, de "taxi chauffører" i LOS, vi der har rejst derud masser af gange har set det mange mange gange, og vi er altid lidt nervøse når vi er passager i en taxi derude....især når man selv er skolet i Dk...

De har ikke lært at køre bil som prof. taxi chauffør i Dk gør , ej heller som bus chauffør i Dk ( ja , jeg har selv kørekort til disse i Dk.....)...

En tanke som har strejfret mig er, kunne det fx. være at disse ikke udannede thai chaufførøer føler sig lidt pressede på deres manglende køre evner bag rattet når der er en falang i bilen ??? og som kompentation prøver at spille smarte ved at tale i tlf. mm og virke "dygtige".. og have overskud, eller er de bare ALTID nogle fjolser når de kører ??

I hvert fald er de bare mega dårlige....deres skuespil hjælper ikke, falang vinder der igen igen,,,,men det fatter de ej heller, de fjolser.
Redigeret af Nahm d. 28/04-2017 18:04
Mvh,
Nahm

gunther
Der vist ikke mange prof. taxichauffører eller buschauffører tilbage i DK, hovedparten er kamelklappere med stor mangel på prof.
Har oplevet det mange, også på dette område er standarden faldet meget i det nye DK.

rinpoche
Nahm skrev:

Selvfølgelig ved vi alle at de kører AHT, de "taxi chauffører" i LOS, vi der har rejst derud masser af gange har set det mange mange gange, og vi er altid lidt nervøse når vi er passager i en taxi derude....især når man selv er skolet i Dk...

De har ikke lært at køre bil som prof. taxi chauffør i Dk gør , ej heller som bus chauffør i Dk ( ja , jeg har selv kørekort til disse i Dk.....)...

En tanke som har strejfret mig er, kunne det fx. være at disse ikke udannede thai chaufførøer føler sig lidt pressede på deres manglende køre evner bag rattet når der er en falang i bilen ??? og som kompentation prøver at spille smarte ved at tale i tlf. mm og virke "dygtige".. og have overskud, eller er de bare ALTID nogle fjolser når de kører ??

De er med undtagelser, som oftest nogle amfetamin junkies med et stadigt løbende indtag af Red Bull og deslige.
For at kunne køre så mange timer som muligt uden at falde helt sammen.

Jeg har oplevet et par ting med dem. Fx. da den ene, der selvfølgelig kendte vores destination - Haha - kørte det halve af Bkk rundt som en fartgal idiot på bumpede veje, hvilket fik sønniken til at kaste op. Jeg fik standset vores kamikaze pilot, og bad ham blot om at skride med et par hundrede baht lige i synet. (Jeg havde sagt til ham, at han skulle sætte farten ned og spørge om lokalkendskab, men han lyttede ikke)

Han følte sig ikke foranlediget til at forfølge sagen. Klogt nok, jeg var total pissed af efter 20 timers rejse og hans pis.

Anden gang var da jeg tog en taxa fra Swarmpy, det første jeg sagde til ham: gider du at sætte taxa meter til? Ja, ja, senere. Jeg sagde det 2 gange til ham efterfølgende... Ja, ja, senere. Jeg gad ikke det der pis.

Så tog jeg fat i hans arm, godt fat: Du sætter mig af her lige og nu! Det var ude midt på motorvejen.
Men han satte mig af, fik - som husker det - 100 baht. Og farvel med dig. Fik intet problem med at praje en taxi meter taxa på motorvejen.

Og så kommer den værste. Jeg var godt nok ikke med, og min ex har fortalt mig den.

Hun skulle fra Swarmpy til et hotel i Bkk for at overnatte en enkelt nat hos sin kusine ventede på hende der. Hun fik en taxa, og afsted kørte de. Chaufføren var ligeledes som min ex fra Esan og de chattede lystigt. Men efterhånden fik tonen en mere og mere lummer klang fra hans side. Han foreslog at de kunne stoppe lige nu og her på et motel han kendte og "hygge sig lidt sammen".
Da blev hun sgu bange, de var i mørke omgivelser hun slet ikke kendte. Og hun er en lille dame.

Hun gjorde gode miner til slet spil, og foreslog at de kunne køre til et hotel, hendes bookede hotel hvor kusinen opholdt sig (det vidste chaufføren ikke). Som den macho swinger han var, var det naturligt at han blev vartet bedst muligt op.

Da de ankom dertil, sprang min ex ud af bilen medbringende kun sin håndbagage - det var i øvrigt også det eneste hun havde med - og anråbte sikkerhedsvagten foran hotellet. Taxa chaufføreren speedede op og forlod det potentielle åsted i høj fart. Jamen, jamen, han havde jo ikke engang fået betalt sin taxa bon.

Seneste oplevelse. Vi havde booked en privat taxa fra Hua Hin til Bangplee.
Jeg var afsted sammen med mine 2 drenge, og vi var hjemad farende. Skulle blot have en enkelt overnatning i Bangplee og så med flyet.

Vores chauffør var en fin fyr, kørte godt nok lidt hurtigt, men ikke for hurtigt, og vi ville også hurtigt frem.
Så eksploderer forhjuls dækket pludseligt. Ved 90 km i timen. Vognen svirrer rundt, men han er rutineret og får kontrolleret den tilstrækkeligt til at vi ikke kommer i en uheldsvanger ulykkes statistik.

Vi får kigget på reservehjulet, det er lige så glat som en rundbarberet barne numse... Og totalt fladt....
Det er de resterende dæk på bilen i øvrigt også, men i det mindste holder de luft.

Så lister vi os på et smadret dæk rundt med 10 km i timen, og besøger 6-7 forskellige repair shops, inden vi finder et sted der kan forsyne vores "grandiøse" SUV med en ny sut. (Det tog 3 timer)
DER blev drengene sgu godt nok trætte af situationen...

Turen fra Hua Hin til Bangphlee i Samut Prakan, tæt på lufthavnen tog således 7 timer. Burde have taget max. 3 timer.

Jeg kører nu kun selv lejede biler af ordinær konstellation, og det jeg ikke selv kan fikse, kan det nærmeste værksted altid.

Og jeg står selv for kørsels sikkerheden, det har jeg det godt med. Ikke mere pis, thank you very much.

Spring til debat: