Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
SKAT Årsopgørelsen 2016
|
|
Conrad |
Lagt på d. 11/03-2017 02:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Så er den klar på tastselv, men jeg måtte bruge en VPN for at kunne åbne hjemmesiden. Som sædvanligt fik jeg ikke automatisk hustruens fradrag efter at have klikket af at jeg er grænsegænger, men måtte igen skrive til dem, dårlig service. God weekend Conrad |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/03-2017 02:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Hej Conrad, Tak for påmindelsen. Må jeg lige spørge - Får man hele konens fradrag hvis ikke hun har haft indtjening i hele 2016 (hvilket er tilfældet) ? Der står at personfragdrag for 2016 er på 44.000 DKK - men der står jeg modtager ca 20.000 DKK Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/03-2017 02:57
|
Her er et udklip af gældende sektion http://www.clipul...qMo5bEQliw Havde regnet med at få udbetalt fuldt fradrag på 44.000 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/03-2017 03:37
|
Ok - jeg har læst mig til at man ikke får konens fulde uudnyttede personfradrag uden der bliver trukket diverse procenter til kommuneskat osv osv.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/03-2017 05:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
GAMBIT skrev: Her er et udklip af gældende sektion http://www.clipul...qMo5bEQliw Havde regnet med at få udbetalt fuldt fradrag på 44.000 Det har du ogsaa faaet. DKK 44,000.- 2X og saa kommer skatteprocenterne og de beloeb der staar ude til hoejre bliver fratrukket din skat. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/03-2017 05:43
|
hugoboerge skrev: GAMBIT skrev: Her er et udklip af gældende sektion http://www.clipul...qMo5bEQliw Havde regnet med at få udbetalt fuldt fradrag på 44.000 Det har du ogsaa faaet. DKK 44,000.- 2X og saa kommer skatteprocenterne og de beloeb der staar ude til hoejre bliver fratrukket din skat. Tak HB, Jeg er blevet klogere på sagen Havde håbet på en rask overførsel på + 44.000 DKK, det havde nu været rimeligt sprødt! Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 11/03-2017 07:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
En god tommelfinger regel er at den kontante værdi af fradraget er cirka en tredjedel. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 11/03-2017 09:36
|
GAMBIT skrev: Hej Conrad, Tak for påmindelsen. Må jeg lige spørge - Får man hele konens fradrag hvis ikke hun har haft indtjening i hele 2016 (hvilket er tilfældet) ? Der står at personfragdrag for 2016 er på 44.000 DKK - men der står jeg modtager ca 20.000 DKK Jo, man får hele hustruens personfradrag for 2016 hvis hun ikke har haft indtægt. Det er et fradrag i indtægten og derfor sparer man ca. 37 % af personfradraget, 37 % er skatteprocenter for grænsegængere. |
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 12/03-2017 01:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 43 |
Hej Conrad Må jeg spørge dig om hvordan du ordnede det med VPN fordi, jeg for slet ikke lov til at åbne siden? Og så vil jeg meget gerne høre om hvad du måtte skrive til skat, mht ag få konens fradrag, fordi jeg har heller ikke fået hendes fradrag selv om det er udfyldt på årsopgørelsen? Mvh |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 12/03-2017 01:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Conrad skrev: Så er den klar på tastselv, men jeg måtte bruge en VPN for at kunne åbne hjemmesiden. Som sædvanligt fik jeg ikke automatisk hustruens fradrag efter at have klikket af at jeg er grænsegænger, men måtte igen skrive til dem, dårlig service. God weekend Conrad Hej. Jeg er Thailand nu, og kan ikke åbne siden. Hvad er en VPN, og hvor finder jeg det/den? Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 12/03-2017 01:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
jimmikoldenborg skrev:
Conrad skrev: Så er den klar på tastselv, men jeg måtte bruge en VPN for at kunne åbne hjemmesiden. Som sædvanligt fik jeg ikke automatisk hustruens fradrag efter at have klikket af at jeg er grænsegænger, men måtte igen skrive til dem, dårlig service. God weekend Conrad Har fundet ud af hvad det er:-) Skal man bare downloade det? Da jeg var i Bangkok kunne jeg godt gå på skats side, men her på hotellet i Phuket kan jeg ikke. Hej. Jeg er Thailand nu, og kan ikke åbne siden. Hvad er en VPN, og hvor finder jeg det/den? Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
THansen |
Lagt på d. 12/03-2017 02:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
jimmikoldenborg skrev: Conrad skrev: Så er den klar på tastselv, men jeg måtte bruge en VPN for at kunne åbne hjemmesiden. Som sædvanligt fik jeg ikke automatisk hustruens fradrag efter at have klikket af at jeg er grænsegænger, men måtte igen skrive til dem, dårlig service. God weekend Conrad Hej. Jeg er Thailand nu, og kan ikke åbne siden. Hvad er en VPN, og hvor finder jeg det/den? Vh Jimmi Og det skyldes, at skat igen har været så venlige at udelukke brugere fra udlandet i at besøge deres hjemmeside. Lidt 'svineri' at man er forhindret i at bruge noget som ikke har noget at gøre med årsopgørelsen, eks. kommunikation med skat på hjemmesiden. Det burde kunne gøres bedre! VPN er, i den her forbindelse, kort sagt en metode til at 'få' en dansk ip-adresse så du kan omgå filtreringen/blokeringen fra skat eller dr - det vil se ud til at du befinder dig et andet sted end du rent faktisk gør. Ved brug sammen med dr vil du kunne se samme programmer som hvis du var i danmark og ikke kun dem som ikke er blokeret for adgang fra udlandet, |
|
|
click |
Lagt på d. 12/03-2017 02:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Skat lukker for alle udenlanske ip-adresser den første uge hvert år svineri af format vi som bor udenfor DK er andenrangdanskere undtagen når det gælder om at betale skat Her er dog noget som virker som man desværre må betale lidt for https://vpn-byen.dk/ Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 12/03-2017 06:10
|
Tommy123 skrev: Hej Conrad Må jeg spørge dig om hvordan du ordnede det med VPN fordi, jeg for slet ikke lov til at åbne siden? Og så vil jeg meget gerne høre om hvad du måtte skrive til skat, mht ag få konens fradrag, fordi jeg har heller ikke fået hendes fradrag selv om det er udfyldt på årsopgørelsen? Mvh Jeg downloadede VPN'en CyberGhost og så kunne jeg komme på tastselv. Jeg har iøvrigt flere gange haft svært ved at skrive en mail i Skats system og vedlægge en fil, fordi forbindelsen fra Thailand ikke tillod dette. Til Skat skrev jeg, hvorfor de ikke kan registrere at jeg er gift og beskattes som grænsegænger, så jeg ikke hvert år skal skrive at jeg er dette, så jeg kan få min hustrus personfradrag. Det er ikke nok at ændre i årsopgørelsen at du er grænsegænger og konen ingen indtægt har haft, du skal også skrive til Skat og gøre dem opmærksom på dette, det gælder i hvert fald for mig, jeg har aldrig fået fradraget automatisk. Desuden skrev jeg til dem at det er dårlig service over for deres kunder i Thailand og formodentligt også andre lande at man skal bruge VPN for at kunne logge på tastselv. Iøvrigt så havde den VPN jeg brugte ingen danske servere, men en norsk og det virkede også, så det er ikke alle udenlandske IP adresser der lukkes af for. Når jeg så bliver rigtig gammel og måske senil, så kan jeg nok ikke finde ud af alt dette og så er det ikke kun folkepensions tillæg Danmark har taget, men også min kones personfradrag. |
|
|
mai tikied |
Lagt på d. 12/03-2017 06:31
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Jeg kom fint igennem ved at bruge Tor Browser |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 12/03-2017 06:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Totalt skod... bruger tid på det lort, når man endelig er igennem får man denne besked: "SKATs TastSelv-service er midlertidig ude af drift. Prøv igen senere." |
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 12/03-2017 08:24
|
Er blevet lidt i tvivl om jeg har udfyldt årsopgørelsen rigtigt, når jeg kigger på min årsopgørelse er der 3 spørgsmål vedrørende grænsegænger, og det er her jeg kommer i tvivl, om det er rigtigt at sige ja til spørgsmål 1 og ikke andet, mener nemlig at jeg sidste år sagde ja til spørgsmål 2 og fik derefter at vide at det var forkert, håber på en hjælpende hånd |
|
|
click |
Lagt på d. 12/03-2017 09:05
|
Er blevet lidt i tvivl om jeg har udfyldt årsopgørelsen rigtigt, når jeg kigger på min årsopgørelse er der 3 spørgsmål vedrørende grænsegænger, og det er her jeg kommer i tvivl, om det er rigtigt at sige ja til spørgsmål 1 og ikke andet, mener nemlig at jeg sidste år sagde ja til spørgsmål 2 og fik derefter at vide at det var forkert, håber på en hjælpende hånd Jeg har lavet min og jeg mener det er spørgsmål 3 hvor der står at du har ændringer så kommer der noget frem med din kones Navn og fødselsdagsdata du skal udfylde og det er det samme rod hvert år der er garanteret x i ja til spørgsmål 1 men du skal flytte x til spørgsmål 3 og åbne den side og besvare spørgsmålene og hvis du svarer forkert popper det op med det er forkert utroligt besværligt men hvad gør man ikke for fradragenes skyld Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
click |
Lagt på d. 12/03-2017 09:09
|
mai tikied skrev Fint indspark Jeg kom fint igennem ved at bruge Tor Browser Jeg prøvede for sjov uden min vpn og rigtigt der kan du komme ind på skat men ikke på chrome og Mikrosoft edge osv. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Tommy123 |
Lagt på d. 12/03-2017 09:20
|
Det var det jeg gjorde sidste år og så fik jeg besked på ag det var forkert kun ja til spørgsmål 1 og ikke noget andet, det er sådan jeg husker det? Hvis der skulle være andre herind der mener at vide dette, er jeg meget interreseret i at vide hvad der er rigtigt og forkert |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |