Se indlæg
Overførsel af penge ifm lejlighedskøb
|
|
nan |
Lagt på d. 28/02-2017 10:40
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Vi holder på at købe lejlighed i Jomtien. I den forbindelse skal jeg høre om nogen her på Thai Portalen har anbefalinger som kan spare os for de høje vekselomkostninger i Thai banken. dd ville banken give 472 for 100 dkr ved trf af dkr fra Dansk Bank. Til sammenligning kan jeg se at de mange små vekselsteder i dag giver ca 490. En hel del at spare når man skal veksle ca 700.000 dkr. På forhånd tak for gode råd. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/02-2017 11:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Det lyder mystisk.. Kasikornbank veksler til 5,00: http://www.kasiko...hange.aspx |
|
|
jens |
Lagt på d. 28/02-2017 11:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Jeg syntes nu emnet har været debatteret et par gange, men hvis du mener at Thaibanken giver en ringe kurs, så overfør i Thaibaht fra Danskebank. Kursen du får er den der hedder betaling til udlandet, dvs 4,96 i dag. http://www-2.dans...7CMSValuta Og hvis du har Bangkokbank koster det max 500baht i gebyr at modtage dem i Thailand. http://www.bangko...ees.aspx#1 Men du burde nu få en kurs i dag der hedder 4,925 ved bankoverførsel til bangkokbank, da det er den der hedder TT (telex transfer) der gælder ved overførsel. http://www.bangko...Rates.aspx Det er så også ringere end Danskebanks kurs, af samme årsag overfører jeg også altid i Baht fra danskebank. Det er faktisk en forskel på ca 25000baht på 700000kr. Men det kan godt være at du skal splitte din overførsel op i flere der er under 100000kr medmindre du har tænkt dig at betale ejendomsværdiskat af lejligheden. Pga overførsler over 100000 skal indberettes til skat med angivelse af formål. http://www.skat.d...x?Id=53010 Så kan du også lave dem i netbank hvor gebyret er kun er 50kr pr overførsel, så kommer du dog til at betale 7*500baht i Thailand. |
|
|
jens |
Lagt på d. 28/02-2017 11:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
John det er vist du skal købe Danske kroner, telex tranfer siger 4,9193 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 28/02-2017 11:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Uha, det var en svipser, solly... Haft hedeslag idag. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 28/02-2017 11:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Det er vist ikke helt galt. Jeg 'fik' 4,9112 ved overførsel til Bangkok Bank fra Vestjysk Bank i går. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/02-2017 13:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Ved stoerre beloeb kan det betale sig at snakke med ens Thai bank og lave en aftale. |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 28/02-2017 20:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
nan skrev: Vi holder på at købe lejlighed i Jomtien. I den forbindelse skal jeg høre om nogen her på Thai Portalen har anbefalinger som kan spare os for de høje vekselomkostninger i Thai banken. dd ville banken give 472 for 100 dkr ved trf af dkr fra Dansk Bank. Til sammenligning kan jeg se at de mange små vekselsteder i dag giver ca 490. En hel del at spare når man skal veksle ca 700.000 dkr. På forhånd tak for gode råd. Hvis du skal købe lejlighed i Thailand skal dine penge øremærkes til en Condo og overføres fra en Dansk Bank For at de vil godkende handlen på landOffice ....sådan er det bare...har selv købt i Jomtien,dog til en lidt bedre kurs men også 6 år siden |
|
|
Nero |
Lagt på d. 01/03-2017 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Klovn skrev: nan skrev: Vi holder på at købe lejlighed i Jomtien. I den forbindelse skal jeg høre om nogen her på Thai Portalen har anbefalinger som kan spare os for de høje vekselomkostninger i Thai banken. dd ville banken give 472 for 100 dkr ved trf af dkr fra Dansk Bank. Til sammenligning kan jeg se at de mange små vekselsteder i dag giver ca 490. En hel del at spare når man skal veksle ca 700.000 dkr. På forhånd tak for gode råd. Hvis du skal købe lejlighed i Thailand skal dine penge øremærkes til en Condo og overføres fra en Dansk Bank For at de vil godkende handlen på landOffice ....sådan er det bare...har selv købt i Jomtien,dog til en lidt bedre kurs men også 6 år siden Det er samme erfaring mine venner lige har været i gennem. De vil se bank overførslerne på Land Office, før de kan tinglyse. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 01/03-2017 11:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Klovn skrev: nan skrev: Vi holder på at købe lejlighed i Jomtien. I den forbindelse skal jeg høre om nogen her på Thai Portalen har anbefalinger som kan spare os for de høje vekselomkostninger i Thai banken. dd ville banken give 472 for 100 dkr ved trf af dkr fra Dansk Bank. Til sammenligning kan jeg se at de mange små vekselsteder i dag giver ca 490. En hel del at spare når man skal veksle ca 700.000 dkr. På forhånd tak for gode råd. Hvis du skal købe lejlighed i Thailand skal dine penge øremærkes til en Condo og overføres fra en Dansk Bank For at de vil godkende handlen på landOffice ....sådan er det bare...har selv købt i Jomtien,dog til en lidt bedre kurs men også 6 år siden Er der ikke noget med, at det er godt at kunne bevise indførsel af penge. Hvis man siden hen ønsker at sælge og føre pengene ud af landet igen? |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 01/03-2017 18:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Nan, de kurser du nævner er ikke korrekt. Du kigger i den forkerte kolonne. Anbefaling fra mig er, at du overfører i Danske kroner. Men pres sælger alt det du kan, det er købers marked. PAS OGSÅ PÅ OM DET ER EN THAI, DER ER EJER NU-eller farlang. Kvoten 49/51 % skal jo overholdes. Overførsler over 75000 Dkr. skal indberettes til SKAT, hvilket betyder at du beskattes i Danmark af at eje fast ejendom i Thailand! Se reglerne på SKATs hjemmeside. Det er korrekt, at man/køber skal bevise overfor landoffice, at pengene kommer via en overførsel fra en dansk bank! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
nan |
Lagt på d. 01/03-2017 20:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Tak for mange gode informationer. Jeg tror at kursen som jeg nævnte på 472 er den normale kontantkurs fra banken som er væsentlig lavere end overførsler fra Dansk bank til Thai konto. Jeg har netop fået kurs 495 ved overførsel til Resort i Jomtien. By the way, helt korrekt at det nu er købers marked. Vi køber direkte fra sælger til en god pris og uden broker commision |
|
Spring til debat: |