Se indlæg
laos
|
|
bonoe |
Lagt på d. 17/02-2017 09:49
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Min kone og jeg tænker på at tage til Laos til sommer. Vi tænker på at tage ind i landet fra Udon Thani. vi vil bl.a. gerne til Vientiane. Er der nogen der har erfaringer med hvad man gør hvad man skal se og hvordan man gør med visa |
|
|
kanut |
Lagt på d. 17/02-2017 13:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Visa kan ordnes ved grænsen, husk 3 billeder + Dollars , hvor mange kan jeg ikke huske, 30-50 skulle række. Der er dejligt i Vientiane, sidst jeg var der med min søn cyklede vi rundt til bla. andet triumfbuen og langs Mekong floden og til forskellige hyggelig bydele. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Boes |
Lagt på d. 18/02-2017 07:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Som Kanut skriver visum før broen, hvor du også kan tage pasfotos. Visa on arrival, kan betales i THB el USD. Tag bussen over broen og en taxi ind til Vientiane. God tur Vientiane er herlig, god mad og hygge ! Går at betale med THB i Vientiane, men man får KIP retur og så er der måske problemer med dårlig kurs. Det bedste er nok at veksle. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 18/02-2017 08:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Det er absolut ikke godt at veksle til laotiske KIP, BRUG BAHT. bestil en bytur i en åben knallerttaxi, de fleste taler godt engelsk. men du skal besøge den skandinaviske bager, rigtig kaffe og lækre kager, der er ofte kø. du bliver chokeret over prisen i KIP, men betaler i baht. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
THansen |
Lagt på d. 18/02-2017 08:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Boes skrev: Som Kanut skriver visum før broen, hvor du også kan tage pasfotos. Visa on arrival, kan betales i THB el USD. Tag bussen over broen og en taxi ind til Vientiane. God tur Vientiane er herlig, god mad og hygge ! Går at betale med THB i Vientiane, men man får KIP retur og så er der måske problemer med dårlig kurs. Det bedste er nok at veksle. Ja, Vientiane er herlig og rart at byen ikke er større end at man kan gå rundt til det meste og næsten kan få set alt på et par dage. Byen er lidt af et antiklimaks, på den gode måde, når man er vant til mylderet med biler og mennesker i Bangkok Vil også foreslå veksling så snart det er muligt da betaling med usd/thb måske er mulig de fleste steder men kursen er umiddelbart ikke ret god på den måde. Ved veksling er der måske også en lille chance for at kunne kalde sig for millionær, i hvert fald for et kort øjeblik |
|
|
bonoe |
Lagt på d. 18/02-2017 12:34
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Tusind tak for de mange gode tilbagemeldinger. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 18/02-2017 15:00
|
Det er absolut ikke godt at veksle til laotiske KIP, skrev girobankHvad er din berundelse for det ??? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 18/02-2017 16:35
|
Min beGrundelse er, at det koster et vekselgebyr. dernæst hvor meget skal der veksles? hvad vil du gøre med de overskydende laotiske penge? veksl tilbage med nyt gebyr til følge? smide dem ud eller gi dem væk? gemme dem til næste gang? så det mest fornuftige er betal med Baht! Kun et råd fra min side, take it eller lad være! Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
THansen |
Lagt på d. 18/02-2017 17:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Girobank skrev: Min beGrundelse er, at det koster et vekselgebyr. dernæst hvor meget skal der veksles? hvad vil du gøre med de overskydende laotiske penge? veksl tilbage med nyt gebyr til følge? smide dem ud eller gi dem væk? gemme dem til næste gang? så det mest fornuftige er betal med Baht! Kun et råd fra min side, take it eller lad være! Det kostede ikke noget 'direkte' gebyr da jeg vekslede 2.000 thb til 452.720,00 lak (kurs 226,32) for omkring 1,5 år siden ved STB Bank i Vientiane. Det var så en grund mindre til at betale med baht ... Jeg fik stort set brugt den halve million på de par dage hvor jeg opholdt mig i hovedstaden. Ved egentlig ikke om der var den store besparelse at hente men det var efter min mening noget nemmere at kunne betale med den lokale valuta fremfor at skulle omregne til usd/thb hele tiden. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 19/02-2017 02:39
|
Det er jo netop pointen, hvor meget skal jeg veksle - forventer at bruge. Veksles for meget er det jo lidt dyrt. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Girobank |
Lagt på d. 19/02-2017 02:40
|
Det er jo netop pointen, hvor meget skal jeg veksle - forventer at bruge. Veksles for meget er det jo lidt dyrt Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/02-2017 03:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Girobank skrev: Det er jo netop pointen, hvor meget skal jeg veksle - forventer at bruge. Veksles for meget er det jo lidt dyrt Veksles der for meget, skal der veksles to gange. Betaler man med baht, skal der veksles hver gang, man betaler. Spørgsmålet er så, hvilken vekslingsmulighed, der er den dyreste. Jeg kender ikke til forholdene i Vientiane, men vist alle steder, jeg har været, vil betaling med en fremmed valuta været meget dyrere, fordi kursen er ringere end den et vekslingssted kan tilbyde. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 19/02-2017 03:20
|
"overskydende" KIP bruger jeg i taxfree på gransen ved hjemrejsen ev suppleret med THB - enkelt
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 19/02-2017 03:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Girobank skrev: Min beGrundelse er, at det koster et vekselgebyr. dernæst hvor meget skal der veksles? hvad vil du gøre med de overskydende laotiske penge? veksl tilbage med nyt gebyr til følge? smide dem ud eller gi dem væk? gemme dem til næste gang? så det mest fornuftige er betal med Baht! Kun et råd fra min side, take it eller lad være! Dit råd det STINKER rent ud sagt!!! Hvis du er så bange for at sidde tilbage med nogle KIP ja så bliv dog hjemme. Det er som at SKIDE på lokalbefolkningen at komme valsende med THB og DOLLARS som de skal omregne tilbageveklsing i KIP - Herregud mand, så bliver det ikke mere "Sokke i sandal Palle fra lille DÄNEMARK der vender hver en mønt - for DIG kan de små gule skævøjer ikke løbe om hjørner med" mentalitet. Har man THB i pungen når man indrejser til LAOS ja så brug dem. Dernest så går man over i en ATM og hæver 1x MAKS beløb af hvad ATM kan spytte ud og bruger dem og sørger for at give lidt drikke penge, både til rengøringen, bartenderen, restaurenten og til TUK driver, løber du tør så gå i ATM og hæv igen. Har du penge til over ved udrejse ja så brug dem som Boes nævner eller veksl dem til THB og lev med gebyrer og kurs, - du overlever nok GLOBOTROTTER. UTROLIGT at man kan være så opsat på at spare i små procenter, og besværliggøre det for ALLE der skulle være så uhældig at krydse veje med GIROBANK når ALT andet er så billigt! @Bonoe - Følg ikke Girobanks råd, så bruger du ikke energi på at spekulere i små pettitesser. Laos er det mest Laid Back land jeg endnu har været i, har selv kørt 2000KM gennem landet på motorbike - Drik en Kold, Smil og slap af og nyd et land hvor smilende stadig er varme. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 19/02-2017 06:35
|
Det var dog et pænt sprog du bruger overfor mig, jeg har da ikke skrevet grimt om dig. Hvordan folk bruger deres penge er deres egen sag. Jeg ville bare ikke veksle til de lokale KIP, da jeg kun var i hovedstaden. Så mange tak for din sviner!! Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
natty |
Lagt på d. 19/02-2017 16:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg synes man gøre hvad der er nemmest, og det variere sikkert fra person til person. For at spare et par håndører gider jeg ikke, at stå og regne på om jeg har fået korrekt vekslepenge tilbage i Kip. Næh jeg hæver lokal valuta enten i en atm eller i banken. Jeg har endnu ikke haft for mange ved afrejse. Sidste gang betalte jeg en del af hotelregningen med mine resterende Kip og resten i baht. Simpelt og nemt. Samme fremgangsmåde benytter jeg selvfølgelig også i Cambodja
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 20/02-2017 00:22
|
Girobank skrev: Det var dog et pænt sprog du bruger overfor mig, jeg har da ikke skrevet grimt om dig. Hvordan folk bruger deres penge er deres egen sag. Jeg ville bare ikke veksle til de lokale KIP, da jeg kun var i hovedstaden. Så mange tak for din sviner!! Jeg sviner dig bestemt ikke til - jeg kaster blot lys på hvor uskikkeligt manér du opfordrer andre til at gebærde sig med fremmed valuta i et land hvor studenterhuen ikke ligefrem trykker. Husk på at det er meget få steder i Laos, foruden hotel, restuaurant og barer hvor man overhovedet støder på et kasseapperat, så dit råd om at spare på vekslegebyrer er direkte usmagelig. En hævning i en ATM i Laos koster omkring 70 kr max, det er et lille offer for at gøre et kort eller længere ophold langt mere behageligt for både dig som gæst og for befolkningen du handler med. - Så hvis ikke du var klar over hvordan din grådighed kan være generende for andre så ved du det nu og burde hellere takke mig. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 20/02-2017 03:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Synes nu faktisk at Girobank har lidt ret. Jeg har rejst I Laos, baade privat og I forbindelse med arbejde, de sidste 13 aar, og THB er altsaa accepteret I selv den mindset flaekke og de lokale ser ingen problemer med at bruge den overhovedet. Dog bliver der rundet op til de lokales fordel men det er vel egentlig ogsaa ok. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 20/02-2017 04:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
GAMBIT skrev: Girobank skrev: Det var dog et pænt sprog du bruger overfor mig, jeg har da ikke skrevet grimt om dig. Hvordan folk bruger deres penge er deres egen sag. Jeg ville bare ikke veksle til de lokale KIP, da jeg kun var i hovedstaden. Så mange tak for din sviner!! Jeg sviner dig bestemt ikke til - jeg kaster blot lys på hvor uskikkeligt manér du opfordrer andre til at gebærde sig med fremmed valuta i et land hvor studenterhuen ikke ligefrem trykker. Husk på at det er meget få steder i Laos, foruden hotel, restuaurant og barer hvor man overhovedet støder på et kasseapperat, så dit råd om at spare på vekslegebyrer er direkte usmagelig. En hævning i en ATM i Laos koster omkring 70 kr max, det er et lille offer for at gøre et kort eller længere ophold langt mere behageligt for både dig som gæst og for befolkningen du handler med. - Så hvis ikke du var klar over hvordan din grådighed kan være generende for andre så ved du det nu og burde hellere takke mig. Det eneste "uskikenligt manér " er den måde du svare folk på når du er uenige i det de siger. Har selv været 2 gange i Vientiane, og der ved alle prisen i kip eller baht uden at skal regne på det. De er så vant til folk fra Thailand kommer, Samt de vil gerne havde baht til når de selv tager til Thailand og købe ind, vel det var det svar konen fik af dem hver gang de spurgte efter Baht frem for kip når vi betalte. En tips omkring hotel, Hvis i bestiller hotel før i kommer, Har mange af dem gratise afhentning ved grænse hvis man tager 2 overnatning eller mere, det gjorde vi brug af anden gang vi var der, Da vi ikke vidste det første gang. Og lige til sidst, God tur. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 20/02-2017 04:19
|
Du kan også sagtens betale med Euro hvis du alligevel kommer fra et EU land. Så kan det da ikke blive nemmere! så er vi tilbage til Min beGrundelse er, at det koster et vekselgebyr Ja pas på pengene da!
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
Spring til debat: |