Se indlæg
 Udskriv debat
PLUS PLUS ++ priser. Hjælp efterlyses.
Druwor
JohnBKK skrev:

Kunne være interessant at høre hvad man egentlig får for den service charge..

God service?


Nu har jeg taget den med konen som er chef på et større 5* hotel, og svaret på "service charge" er meget enkelt. Normalt går 6-7% til de ansatte som bonus til deres løn. For min kones vedkommende har hun 35.000 i grundløn og 20-25.000 i service charge om måneden.

Det eneste du får ud af det er en større regning.

I deres restauranter på hotellet er det med i prisen på menukortet.
Men på hotel booking bliver det lagt på, en overnatning koster der fra 9.500THB til 79.000THB alt efter om du ønsker 120m2 eller 400m2
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...
 
natty
Druwor skrev:

JohnBKK skrev:

Kunne være interessant at høre hvad man egentlig får for den service charge..

God service?


Nu har jeg taget den med konen som er chef på et større 5* hotel, og svaret på "service charge" er meget enkelt. Normalt går 6-7% til de ansatte som bonus til deres løn. For min kones vedkommende har hun 35.000 i grundløn og 20-25.000 i service charge om måneden.

Det eneste du får ud af det er en større regning.

I deres restauranter på hotellet er det med i prisen på menukortet.
Men på hotel booking bliver det lagt på, en overnatning koster der fra 9.500THB til 79.000THB alt efter om du ønsker 120m2 eller 400m2


Jeg ved ikke hvilke steder I frekventerer, og nogle etablissementer er måske ikke helt fine i kanten, men det jeg fik at vide var at service charge gik til personalet i stedet for manglende drikkepenge fra nærige russere, kinesere og danskere. Grin

Når jeg så tænker på USA hvor man næsten ikke kan give nok, og det ikke er skrevet nogensteder, er det vel et mindre problem. Det er iøvrigt de færreste steder i Thailand jeg oplever det.
Redigeret af natty d. 09/02-2017 23:10
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
sudsakhon
@Natty
Det tror jeg sgu man har glemt at meddele de mange servicemedarbejdere ;-)
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
sudsakhon skrev:

@Natty
Det tror jeg sgu man har glemt at meddele de mange servicemedarbejdere ;-)


Jeg fik det nu at vide fra hestens egen mund, nemlig en medarbejder. Det er jo så nok ikke alle steder at arbejsgiveren er så reel.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
Spring til debat: