Se indlæg
Nyt dansk pas i Thailand
|
|
Boes |
Lagt på d. 31/01-2017 04:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Det var nyt , hvad fan... gor man hvis man pludseligt skal vise pas til f.eks. biberne ???? Brev fra ambasaden i BKK: Hej Boes Din nye pas er ankommet. De bedes sende os dit gamle pas, som efter annullering bliver returneret sammen med det nye pas. Med venlig hilsen WASANA DEDDUANGRUM / KONSULARMEDARBEJDER +66 (0) 2343 1137 ROYAL DANISH EMBASSY, BANGKOK 10 SATHORN SOI 1 (SOI ATTAKARN PRASIT) / 10120 BANGKOK TELEFON +66 (0) 2343 1100 / WWW.THAILAND.UM.DK Ekspeditionstid for Borgerservice (pas, kørekort og anden bistand) Både for personlige og telefoniske henvendelser Mandag – torsdag: 10.00-12.00 & 13.00-15.00 Registration on the list of Danes Abroad http://um.dk/da/r...skerliste/ "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 31/01-2017 05:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Tag en kopi af passet. Burde vaere tilstraekkeligt. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 31/01-2017 05:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
eller et billede til din telefon virker dog ikke til en Nokia 6210 |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 31/01-2017 06:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Medbring brevet på Jeres færden (i stedet for passet) indtil passene er retur igen. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 31/01-2017 06:38
|
Brevet er vistnok paa dansk og det forstaar BIBs sikkert udmaerket. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 31/01-2017 06:43
|
Ja, det er paa dansk, se ovenfor, saa nok ikke til saa meget hjalp.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 31/01-2017 06:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
OK, det har I naturligvis ret i, jeg troede det var i DK pga brevet var på dansk, men det fremgår jo tydeligt nok, at det er i Bkk |
|
|
OleH |
Lagt på d. 31/01-2017 15:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
En kopi af passet vil sikkert være nok. Og hvis du vil være sikker, kan du vel tage en lille ferie i Bangkok og selv afhente dit pas på ambassaden, det er vel en mulighed, og så går tiden med det....... Nakhonchaiair kører vist fra Udon til Bangkok, og de plejer at køre forsvarligt, synes jeg, en mulighed for at få lidt frisk luft..... Personligt er jeg aldrig, gennem de sidste ti års ophold i Thailand, blevet bedt om at vise mit pas til politiet. Hvis man bliver standset i trafikken, vil de se ens kørekort og evt. forsikringspapirer. De eneste steder, jeg har været nødt til at vise pas, har været på Immigration, i banker samt når jeg checker ind i Suvarnabhumi. |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 31/01-2017 16:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Eller anskaf et Thai ID kort (det lyserøde). Så skal du ikke vise pas, og komme med paskopier (åbne bankkonto, kørekort, hos lægen, m.m.). |
|
|
Boes |
Lagt på d. 01/02-2017 11:59
|
Naa, saa sendtes passet til BKK med EMS (38 TH Har naturligvis sikret kopier af alt og beholdt arrival card, receipt of notification of aliens adress, notify your adress again on... ( 90 days) Foruden disse dokumenter "cykler" jeg til stadighed rundt ogsaa med Yellow housebook, Thai drivers licence, pink Thai Id kort, just in case..... P.S. Nej jeg har aldrig gennem 15 aar skulle vise pas til BIB'erne, men man kan aldrig vide vel ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/02-2017 15:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Boes skrev: P.S. Nej jeg har aldrig gennem 15 aar skulle vise pas til BIB'erne, men man kan aldrig vide vel ? Jeg har prøvet det én gang, sådan da. Jeg blev i efteråret stoppet i Kamphaeng Phet på min vej til Sukhothai. Politiet uden for storbyerne har det gerne med at slippe udlændinge igennem diverse kontroller, fordi de ikke kan snakke engelsk, så det var lidt overraskende at blive stoppet. Og endnu mere fordi det var en kørende patruljebil, der stoppede mig og ikke ved et checkpoint. Det var så heller ikke politiet, viste det sig, men immigration. De ville se pas, og det var ikke nok med en kopi. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/02-2017 15:49
|
Kim Ludvigsen skrev: Boes skrev: P.S. Nej jeg har aldrig gennem 15 aar skulle vise pas til BIB'erne, men man kan aldrig vide vel ? Jeg har prøvet det én gang, sådan da. Jeg blev i efteråret stoppet i Kamphaeng Phet på min vej til Sukhothai. Politiet uden for storbyerne har det gerne med at slippe udlændinge igennem diverse kontroller, fordi de ikke kan snakke engelsk, så det var lidt overraskende at blive stoppet. Og endnu mere fordi det var en kørende patruljebil, der stoppede mig og ikke ved et checkpoint. Det var så heller ikke politiet, viste det sig, men immigration. De ville se pas, og det var ikke nok med en kopi. @Kim Ludvigsen - formoder at du ville checke ind paa et hotel i Sukhothai hvor udlaendige skal vise pas ved check-in saa under alle omstaendigheder ville du have dit pas paa din person. I dagligdagen er der sikkert ikke mange udlaendige som render rundt med deres pas konstant. Jeg goer ihvertfald ikke. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/02-2017 16:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - formoder at du ville checke ind paa et hotel i Sukhothai hvor udlaendige skal vise pas ved check-in saa under alle omstaendigheder ville du have dit pas paa din person. I dagligdagen er der sikkert ikke mange udlaendige som render rundt med deres pas konstant. Jeg goer ihvertfald ikke. Jeg havde skam også passet med mig. Det lå i bunden af mine pakkenelliker, så jeg prøvede først med kopien, men det var ikke nok. Til daglig, har jeg ikke passet med mig; diverse myndigheder har også flere gange fortalt, at det er nok med en kopi. Men enten havde immigration-betjentene ikke hørt om det, eller de var ligeglade, eller de havde måske villet nøjes med kopien, hvis passet havde ligget på et hotel eller lignende. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/02-2017 12:40
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - formoder at du ville checke ind paa et hotel i Sukhothai hvor udlaendige skal vise pas ved check-in saa under alle omstaendigheder ville du have dit pas paa din person. I dagligdagen er der sikkert ikke mange udlaendige som render rundt med deres pas konstant. Jeg goer ihvertfald ikke. Jeg havde skam også passet med mig. Det lå i bunden af mine pakkenelliker, så jeg prøvede først med kopien, men det var ikke nok. Til daglig, har jeg ikke passet med mig; diverse myndigheder har også flere gange fortalt, at det er nok med en kopi. Men enten havde immigration-betjentene ikke hørt om det, eller de var ligeglade, eller de havde måske villet nøjes med kopien, hvis passet havde ligget på et hotel eller lignende. Normalt har jeg en kopi af pas liggende i bilen og hvis vi rejser up-country har jeg altid mit pas med. Overvejer at erhverve det lyseroede ID kort for faranger. En investering paa THB 60.-. |
|
|
milex |
Lagt på d. 02/02-2017 14:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Det lyserøde ID-kort dokumenterer da ikke at du lovligt opholder dig i kongedømmet. Det kan man kun se ud af dine viseringer i dit pas. |
|
Spring til debat: |