Se indlæg
 Udskriv debat
Top 10 Scams in Thailand
JohnBKK
Ja, jyden han er sej og snu, hehe!

Hørte mange beretninger fra farang på Phuket der var blevet snydt og tørret godt og grundigt af både thai, indiske skræddere, tøser, tuk-tuk´s osv. osv. - men jeg bemærkede også at de stort set lignede nogle bumser allesammen, med typisk farang kee-nok påklædning, Beer Chang T-shirt, shorts, flip-flops, samt ubarberede og uvaskede, de så faktisk ud ad h..... til, og gør man det er man udsat for alt muligt snas.

Når jeg gik i byen, og det var hver aften, så var det jeans, sko og skjorte, samt nyvasket og nybarberet med duftevand i hele hovedet, det gjorde en kæmpeforskel, men også en fordel at jeg var ædru, og "born hansum" - høj, slank, blond, knaldblå øjne, det var en svir hver eneste dag, og billigt. Der var flere tilfælde hvor tøserne syntes at penge egentlig ikke var så vigtigt, men de fik også en på opleveren allesammen.

Åh, disse minder..

............. LOL LOL

John
Blå øjet John ---- den var ny LOL LOL
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
juj
Ja John klæder skaber folk. Det lærte vi allerede som meget ung når der var bondebal på en af kroerne i om egnen. Og stald lugten skulle vaskes væk inden stadstøjet kom på.Pibe

JohnBKK
juj skrev:

Ja John klæder skaber folk. Det lærte vi allerede som meget ung når der var bondebal på en af kroerne i om egnen. Og stald lugten skulle vaskes væk inden stadstøjet kom på.Pibe

Yep, og næverne fik en tur med pimpstenen for at fjerne gravrust!

Wink

JohnBKK
John skrev:

Ja, den var lige på narcissist grænsen, faktisk hele indlægget, pyha!

Har set for meget The Donald idag, det smitter.

Tuttelu Tralla

hugoboerge
JohnBKK skrev:

John skrev:

Tuttelu Tralla

Jamen JohnBKK saa fortsaetter du vel i dag med at se balfallera ?

Nu vi er inde paa emnet "scams" og uden at vi skal begynde at rode os ud i amerikansk politik, men den stoerste scam i verden er det ikke den vi lige nu er vidne til ?

Der har vaeret lidt kontrovers omkring Trumps valg af sang til at starte ballet med og han valgte "My Way" som jo bekendt var et relativt stort hit med Frank Sinatra (top position # 27 i 1969) med tekst af Paul Anka.

Elvis Presley's pladeselskab udgav ogsaa "My Way" kort efter hans doed i 1977 og Presley's version toppede som # 22.

Tilbage til teksten omkring "My Way" og hvad kan vi saa udlede af den tekst?

The first line of the song is, “The end is near.”

And now, the end is near
And so I face the final curtain
My friend, I’ll say it clear
I’ll state my case, of which I’m certain
I’ve lived a life that’s full
I traveled each and every highway
And more, much more than this, I did it my way

How kind of Trump to admit the imminent destruction of America in the first line of his first song as president. For Brits, the irony is even greater. ‘My Way’ is the number one song used in funerals in the UK – fitting for the ceremony that could best be described as America’s funeral. The only way he could be less subtle would be if he played Chopin’s iconic funeral march.

The_Horror
Tak fordi du startede det HugoB, jeg tror ikke på din teori, men jeg vil gerne lege med og nu tager jeg så også lige sølvpapirshatten på:

Det er ikke enden på Amerika, det er enden på hans liv. Han bliver snigmyrdet og det ved han godt. Han har alderen, mere eller mindre sat nye folk på de poster han havde i sine virksomheder og stille roligt gjort klar til sin bortgang. Hvilken død han vil få, som den narcissist han er (apropos tidligere indlæg), så er det den perfekte afsked med livet. Han vil blive husket i lang tid nøjagtigt som JFK. Der vil være dokumentarfilm, spillefilm og blive skrevet bøger om ham og han liv. Ingen husker Harry Truman, Dwight Eisenhower, eller Lyndon Johnson, men alle vil huske Trump.

Årsagen er følgende: Gennemfører han lidt af den politik han har snakket om og kører han sit ego ræs uden hensyn til den magthavende superrige elite herunde de jødiske storfamilie som bl.a. per tradition har støttet begge præsidentkandidater igennem hele valgkampen. Ja, så vil de vælte ham. Omvendt ville han aldrig være blevet præsident hvis disse magthavere ikke stolede på ham. Du bliver ikke valgt af folket (elected) som præsident i USA, du bliver valgt (selected) af magthaverne bagved.

JFK overvejede at gøre Federal Reserve til statsejet, alene denne ide fik ham skudt. Gaddafi og Saddam Hussein rettede heller ikke ind økonomisk. Og det er også tilfælde med Assad i Syrien. Kigger man efter er der et mønster, men det er en længere historie.

Trump vil muligvis lide samme skæbne hvis han fører politik der interagerer med disse menneskers økonomiske interesser og politiske dagsordener. I hans taler tyder noget på det, men lad os se tiden an først.

Og apropos scam og Federal Reserve, så har du her med verdens klart største scam at gøre, så helt off topic er vi ikke, selvom vi røg langt ud. Læs selv om dette på det store internet.

igår læste jeg om denne mand som vil stille op til folketinget:

http://ekstrablad...ek/6495151

- Hvis du af uransaglige årsager ikke skulle være interesseret i at høre om et SCAM, de privatejede centralbanker har kørt i 1300 år, siden den første privatejede centralbank blev grundlagt af familien Fondi i Venedig. (Hvorfor mon det hedder 'funding', at få finansiering?), skal du vide at tricket koster den almindelige danske befolkning ca. DKK 80 Mia om året, (meget mere hvis man indregner 'multiplikatoreffekten'Wink.

- Det forstærker den økonomiske cyklus og gør opture for store og recessioner for dybe, og de enorme tragiske sociale menneskelige omkostninger det har til følge, se blot på Grækenland for eksempel.

Redigeret af The_Horror d. 21/01-2017 09:17
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

JohnBKK
"JFK overvejede at gøre Federal Reserve til statsejet, alene denne ide fik ham skudt. Gaddafi og Saddam Hussein rettede heller ikke ind økonomisk. Og det er også tilfælde med Assad i Syrien. Kigger man efter er der et mønster, men det er en længere historie. "

Næh, det var fordi han ville afvikle CIA´s magt... plus alle de andre nogle og 100 forskellige paranoia afdelinger..

Vældig meget årf tårpiik, men wtf..

OBS!! Breaking News:

Fear not, Oh Sheeple, he has arrived..

http://www.bt.dk/...-er-hendes

........... LOL LOL
Redigeret af JohnBKK d. 21/01-2017 10:58

JohnBKK
hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

John skrev:

Tuttelu Tralla

Nu vi er inde paa emnet "scams" og uden at vi skal begynde at rode os ud i amerikansk politik, men den stoerste scam i verden er det ikke den vi lige nu er vidne til ?

Der har vaeret lidt kontrovers omkring Trumps valg af sang til at starte ballet med og han valgte "My Way" som jo bekendt var et relativt stort hit med Frank Sinatra (top position # 27 i 1969) med tekst af Paul Anka.

Elvis Presley's pladeselskab udgav ogsaa "My Way" kort efter hans doed i 1977 og Presley's version toppede som # 22.

And now, the end is near

How kind of Trump to admit the imminent destruction of America in the first line of his first song as president. For Brits, the irony is even greater. ‘My Way’ is the number one song used in funerals in the UK – fitting for the ceremony that could best be described as America’s funeral. The only way he could be less subtle would be if he played Chopin’s iconic funeral march.

Som tidligere aktiv erhvervsmand er du skræmmende i din totale uvidenhed om hvordan verden hænger sammen, og især hvordan USA har kørt en selvmordskurs i ca. 35 år.

- men det er aldrig for sent at lære nyt, men det afhænger meget af dig selv, og hvor stædig du er.

https://www.youtu...yusTPUTYx0

Trump vil ha´hevet arbejdspladser hjem til USA, wtf er der galt i det?

hugoboerge
JohnBKK skrev:

hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

John skrev:

Tuttelu Tralla

And now, the end is near

Som tidligere aktiv erhvervsmand er du skræmmende i din totale uvidenhed om hvordan verden hænger sammen, og især hvordan USA har kørt en selvmordskurs i ca. 35 år.

- men det er aldrig for sent at lære nyt, men det afhænger meget af dig selv, og hvor stædig du er.

https://www.youtu...yusTPUTYx0

Trump vil ha´hevet arbejdspladser hjem til USA, wtf er der galt i det?

@JohnBKK - at referere til Trump's uheldige valg af sang til den allerfoerste dans som jeg gjorde. Hvordan det har noget at goere med som du skriver "total uvidenhed hvordan verden haenger sammen" ?

Jeg har heller ikke paa noget tidspunkt naevnt noget om "arbejdspladser hjem til USA" men jeg vil da gerne naevne at det er der ikke noget galt i.

thongsala
Top 10 scams in Thailand,tror jeg titlen på denne tråd er ?

JohnBKK
Der må da være mange flere scams end de 10 nævnt her. Hvad med de farang der laver scams både overfor thai og andre farang?

F.eks. salg af boliger kun på grundlag af tegninger og brochurer, og som aldrig bliver bygget færdigt, og de penge der blev forudbetalt er mistet for good.

Nåja, og så var der jo også Herr Kronberg, indkasserede penge uden at levere, ikke godt..

sudsakhon
Jeg mødte en farang i BKK, der havde mistet pas og penge, da han var bestjålet. Han fortalte, at han bare skulle klare sig gennem weekenden, så kunne han komme til sin ambassade. Husker ikke om det var USA eller Canada.

Jeg gav ham gode råd om hvordan han kunne klare weekenden over i BKK. F.eks. sove i ventesalene på Bumrungrat hospital. Der er bløde sofaer, TV, aviser
og aircon. Der serveres softdrinks og ofte kan man tage sandwich. Der er mange, som venter på pårørende der i flere dage.

Det var egentligt først bagefter, at det gik op for mig, at han var en hustler, da en ven fortalte mig, at han var ret "kendt".

Jeg er nu ikke særlig naiv, men min tanke, da han spurgte om hjælp omfattede på ingen måde at jeg skulle give ham penge...Den præmis findes simpelthen ikke i mit hoved..

-Og jeg serverede en brugbar løsning..

Han nævnte noget om at deer var langt, husker jeg.
-Og jeg mener at jeg svarede noget om, at så gik ventetiden da med det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bade-Dyr
Kan jo ikke sige 100% det var(er) en Scam, Da jeg takke NEJ TAK !!!

Men da jeg kom på min først tur i 2010 til Thailand, Var der en del udlænding (også Dansker) nede i jomtien der ville sælge mig en andel i en Bar for et beløb, Har glemt hvor meget de sagde.

Hvis jeg investeret dette, Kunne jeg spare hele min førtidspension op hver måned.
Overskud var så stort at jeg kunne drikke fra morgen til aften hver dag, tage en kvinde med hjem, Betale alle faste udgifter pr måned.

Sjovt nok kunne de aldrig sige hvor mange andel der var solgt, Hvor store udgifter til lønning, varelager med mere.
Og en enkle kom med dags sedler håndskrevet på papirlap.

2 af dem der prøvet at sælge mig en andel, mødte jeg nogle dage senere nede ved 7/11.
De sad der og drak øl, Da jeg spurgte om vi ikke skulle gå op og se om nogle af de andre ikke var der, Var svaret, KAN vi ikke, venter på pensionen kommer om nogle dage.

Wardog
I Malaysia (mit nye yndlingsland) er der langt færre scams end i Thailand. Ikke nok med det, så bliver man heller ikke negativt diskrimineret som i Thailand. faktisk bliver man positivt diskrimineret og her taler jeg om personlig erfaring. Malaysia er et LANGT bedre alternativ end Thailand, omend folk hernede ikke er ligeså sukkersøde og smilende som thailændere.

Wardog
The_Horror skrev:

så er det ikke nu jeg skal indrømme at jeg nok er faldet for 5-6 af dem med mindre modifikationer, derudovre muligvis også den med "wrong change scam" uden dog at have opdaget det endnu, kun en enkelt gang på et diskotek hvor jeg ikke kunne forstå hvor mine byttepenge blev af, det var åbenbart (ensidigt) underforstået at jeg havde givet 600 THB i drikkepenge. Den går sikkert 8/10 gange sidst på natten.

Jeg er faldet for:

#1 bare ikke med Grand Palace men ved andre seværdigheder der sjovt nok var lukket, endte stadig i Gem Stores og ubehøvlet indiske Tailor Shops.

#5 Patpong sex show, dog med en større gruppe, ikke individuel.

#6 Hualamphong Scam, ikke Hualamphong, heller ikke tog, men Morchit hvor jeg efterspørger VIP aircon bus men ender med en 9 timers tur sammenklemt i en ødelagt 'goverment bus' smadrekasse uden aircon, mad, drikke el. toilet.

#8 Airport Taxi Scam, den har de fleste vidst været "skyldige" i på deres første rejse?

#9 Blackjack Scam, ikke helt som beskrevet, men på vej hjem fra en våd bytur blev jeg inviteret indenfor i noget der lignede en blanding mellem en lille klub og et bordel. De flinke mennesker ville spille kort (efter deres egne regler) og legen stoppede først da pungen var tom. De gav mig dog følelsen af at vinde engang imellem hvilket gjorde at denne stive farang ikke lagde mærke til at alle spillere var med på finten og sikkert har delt de ca. 10.000 thb jeg tabte :-)

#10 pregnancy scam, ingen yderligere kommentarer, bare en sød tanke til min første thai 'kæreste'.
du har ikke noget at skamme dig over. når man er et sympatisk menneske som dig selv tror man også automatisk at andre er det, men så rammer virkeligheden en ;-)

Spring til debat: