Se indlæg
 Udskriv debat
Spiritus DOHA
Elba
Hej
Inden længe flyver vi med Qatar til Phuket. Vi medbringer altid lidt "morgenmedicin" i form af en fl Fernet Branca. Vi skal denne gang mellemlande og skifte fly i Doha. Vil vi kunne medbringe alkohol købt i taxfree eller løber vi mon ind i problemer der?

sudsakhon
De muslimske guder har en holdning til hvad folk må drikke, hvordan de skal være klædt og hvem man må gifte sig med.

Derfor vil alkohol, der opdages i tolden blive konfiskeret.
Det ville være dumt at drikke i lufthavnen.
Men de muslimske guder har åbenbart ikke noget mod at tjene penge på alkohol, da man kan købe det som toldfrit på vej ud.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
thongsala
Jeg tror nu ikke,at I kommer gennem tolden,under en mellemlanding.Rolig nu.

juj
Ingen problemer, jeg har fløjet den tur. I kommer ikke igennem tolden.

sudsakhon
Vi blev kontrolleret og spurgt om vi medbragte bl.a. alkohol.
Men om det var en stikprøvekontrol, ved jeg ikke.

Jeg tror, at jeg misforstod den med morgenmedicinen... Altså at I ville forkorte det kvælende ophold i Doha med morgenmedicinen..

En flaske i bagagen opdages vel næppe. Især ikke hvis den er pakket som i transit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
kro90
Hej Elba
Vi har fløjet med Qatar en enkelt gang.
Vi blev tjekket, da vi skulle skulle skifte fly på ruten fra København - Doha - Bangkok. Håndbage blev tjekket, men indtjekket bagage gik fint igennem med Gl. Dansk og Jægermeister.
Du kan købe øl, vin og spiritus i Taxfree, men de er absolut ikke billige. Der kan købes øl og vand i baren og spise stederne. Vi besøgt en lounge, der var god mad, og meget forskelligt vand og mælk at drikke, ingen øl, vin eller spiritus. Så dog en der drak rødvin, så spurgte ham hvor han havde fundet det. Fik at vide at øl og vin skulle man spørge tjeneren om, så blev det serveret i et glas. Det virkede og vi fik da et par stykker hver. Sjov holdning. I faste tiden serveres der ikke øl og vin.
God tur.
Kim

Elba
Ha, ha - nej det er ikke spiritus vi medbringer for at sidde og drikke det i lufthavnen i Doha.
Det er et lille glas morgenmedicin hver dag på ferien

Spring til debat: