Se indlæg
Rayong - Noget værd?
|
|
Jeppe C |
Lagt på d. 10/01-2017 19:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Halløjsa TP! Jeg har fundet nogle afsindigt billige flybilletter med TG i midt i maj. Vi (2 voksne og 1 barn) vil gerne prøve lidt nyt ift. det sydlige Thailand som vi har været vant til. Jeg er faldet over Rayong-provinsen, men kender ikke meget til det, udover det jeg kan læse på Google. Det eneste vi er interesserede i er en fornuftig strand, god hotelstandard og lidt restauranter/madboder. Vi skal være afsted en 10-12 dage, så ikke nogen lang ferie. Vi plejer at tage til det sydlige Europa på samme tidspunkt, men det er simpelthen blevet for dyrt. |
|
|
energy |
Lagt på d. 10/01-2017 20:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Jeppe C skrev: Halløjsa TP! Jeg har fundet nogle afsindigt billige flybilletter med TG i midt i maj. Vi (2 voksne og 1 barn) vil gerne prøve lidt nyt ift. det sydlige Thailand som vi har været vant til. Jeg er faldet over Rayong-provinsen, men kender ikke meget til det, udover det jeg kan læse på Google. Det eneste vi er interesserede i er en fornuftig strand, god hotelstandard og lidt restauranter/madboder. Vi skal være afsted en 10-12 dage, så ikke nogen lang ferie. Vi plejer at tage til det sydlige Europa på samme tidspunkt, men det er simpelthen blevet for dyrt. Tag til Koh Samet... tag en båd fra Rayong.. dejlige strande... |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 11/01-2017 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Var i Rayong for en ca.7-8 år siden.Husker det, som et rart laidoff sted med meget venlige mennesker. 10-12 dage er jo også meget kort tid,hvis man skal rejse lidt rundt,men et passende antal dage for et sted ,som Rayong. I skal nok få en god tur.Hvor meget har I egentlig givet for flybilletterne ? Ps. Jeg tror desværre ikke,at I sparer ret meget i forhold til sydeuropa,Thailand er faktisk ikke så billig længere,derudover kommer der nye afgifter og skatter,hver måned. Det er lidt med et blødende hjerte,at kunne konstatere dette! |
|
|
Nero |
Lagt på d. 11/01-2017 12:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
energy skrev: Jeppe C skrev: Halløjsa TP! Jeg har fundet nogle afsindigt billige flybilletter med TG i midt i maj. Vi (2 voksne og 1 barn) vil gerne prøve lidt nyt ift. det sydlige Thailand som vi har været vant til. Jeg er faldet over Rayong-provinsen, men kender ikke meget til det, udover det jeg kan læse på Google. Det eneste vi er interesserede i er en fornuftig strand, god hotelstandard og lidt restauranter/madboder. Vi skal være afsted en 10-12 dage, så ikke nogen lang ferie. Vi plejer at tage til det sydlige Europa på samme tidspunkt, men det er simpelthen blevet for dyrt. Tag til Koh Samet... tag en båd fra Rayong.. dejlige strande... Og masser af moskito... |
|
|
vandango |
Lagt på d. 11/01-2017 13:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
energy skrev: Jeppe C skrev: Halløjsa TP! Jeg har fundet nogle afsindigt billige flybilletter med TG i midt i maj. Vi (2 voksne og 1 barn) vil gerne prøve lidt nyt ift. det sydlige Thailand som vi har været vant til. Jeg er faldet over Rayong-provinsen, men kender ikke meget til det, udover det jeg kan læse på Google. Det eneste vi er interesserede i er en fornuftig strand, god hotelstandard og lidt restauranter/madboder. Vi skal være afsted en 10-12 dage, så ikke nogen lang ferie. Vi plejer at tage til det sydlige Europa på samme tidspunkt, men det er simpelthen blevet for dyrt. Tag til Koh Samet... tag en båd fra Rayong.. dejlige strande... Med barn er der sgutte så meget at lave andet end tage på bådture, rundt på øen er for besværtligt hvis vejene overhovedet er farbare. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/01-2017 17:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Den virksomhed, jeg arbejdede for lå tæt på Rayong. Så jeg har både taget en eftermiddagsdukkert og slappet af på stranden en gang imellem, når det ikke var blevet mørkt inden man kunne komme af sted. Vi spiste også frokost i området en gang imellem. Der er fine strande og som alle andre steder i Thailand går man ikke sulten rundt. Hvis man da er til lokal mad. Der er ikke meget at lave, hvis dagens dasen på stranden skal peppes op.. Jo jo, der er den uundgåelige Central Plaza, men ikke noget eksklusivt. Jeg havde en bil, så transport var nemt, og skulle jeg savne lidt mere af det hele, kørte jeg op til Pattaya. Det ligger ganske tæt på. Samlet set, som du skriver, "interesserede i er en fornuftig strand, god hotelstandard og lidt restauranter/madboder", så bliver I ikke skuffet |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 11/01-2017 18:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Der sejles fra Ban Phe til Koh Samed - 50 B for returbillet. der betaless 10 B pr person, når du ankommer til øen til havnekontoret. dernæst betales 400 B pr. voksen farlang, da Koh Samed er en nationalpark. Vi er pt. i Mae Phim, der ligger lidt øst for Ban Phe. se evt. dette luksushotel: www.grandbluethailand.com ren og pæn strand - en fantastisk stor pool med stor restaurant. Og vejret er perfekt 28-30 grader om dagen. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
hiks |
Lagt på d. 11/01-2017 19:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Jeg kommer til hat mae rumpung rayung hver år i februar, der er en rigtig flot strand den sidste del af stranden flottere ind aonang, kata, karon og patong beach i syd. Der er ikke så meget trafik, der er mange svenskere i området. Men maj måned.... det en dårlig måned. Der er alt alt for stille lav sæson og ingen turister, og restauranterne lukker kl.20. Der er bølger ikke så nemt at bade, og kun få 10 bath tuk tuk. Maiphim har bedre hoteller, men ligger længere væk fra hovedbyen rayung hvor der er shopping center mm. Mai phim har også en stor 4 sporet vej foran standen, som fjerner lidt af hyggen. Prøv og kigge på koh samet og koh chang istedet, men 12 dage på koh samet er for meget øen er lille, men der er bus mellem de 2 øer Redigeret af hiks d. 11/01-2017 19:48 |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/01-2017 19:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Hmm hvor længe siden er det, at du har været på Koh Samet? De sidste 3-4 gange jeg har været der, sidst i november 2016, gav jeg 200 B for entré. 20 B for thai. Optrækkeri, røveri, skamfuldt jeg ved det, men jeg holder af øen, og hidser mig ikke længere op Meen der er i mine øjne altså forskel på 400 og 200 B Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
natty |
Lagt på d. 11/01-2017 19:56
|
vandango skrev: Med barn er der sgutte så meget at lave andet end tage på bådture, rundt på øen er for besværtligt hvis vejene overhovedet er farbare. Det kommer måske an på hvor gammel barnet er. Nej der er ikke noget Tivoli, seaworld osv til at underholde, men de farangunger jeg ser på øen virker ganske glade og tilfredse ved at gå ned i gear. Det virker som om deres påduttede Adhd forsvinder efter nogle dage i vandet, sandbygning, boldspil, god mad og kærlig omsorg fra thaierne. PS vejene er efterhånden ganske farbare, da det meste af hovedvejen er blevet asfalteret, desværre. Sikkert betalt af os "dumme" faranger Redigeret af natty d. 11/01-2017 20:02 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/01-2017 20:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
MHT farangpriser i nationalparker osv. så ved jeg godt at trådstarter bare er turist og kommer til at betale den afgift. Men fastboende burde slippe af sted med at betale "normal" pris. De gange jeg havde arbejdstilladelse og kunne fremvise den, var taksten som for thaier. Så vidt jeg ved, gælder det også ved arbejdstilladelser som lærer og derfor tænker jeg at det må gælde analogt for fastboende |
|
|
vandango |
Lagt på d. 11/01-2017 21:37
|
natty skrev: vandango skrev: Med barn er der sgutte så meget at lave andet end tage på bådture, rundt på øen er for besværtligt hvis vejene overhovedet er farbare. Det kommer måske an på hvor gammel barnet er. Nej der er ikke noget Tivoli, seaworld osv til at underholde, men de farangunger jeg ser på øen virker ganske glade og tilfredse ved at gå ned i gear. Det virker som om deres påduttede Adhd forsvinder efter nogle dage i vandet, sandbygning, boldspil, god mad og kærlig omsorg fra thaierne. PS vejene er efterhånden ganske farbare, da det meste af hovedvejen er blevet asfalteret, desværre. Sikkert betalt af os "dumme" faranger http://www.kohsam...otels.html Min hustru og jeg crashede en uge ved en strand der hedder Ao Vongduen på Vimarn Samed Resort. Bungalowen og terasse stod på pæle ved den stenede vandkant, jeg kunne ligge i fodenden af sengen og kigge ned i vandet, og hvilken lyd når vandet slog mod stenene. Vi planlagde mange sejlture men kom aldrig afsted på nogen som helst. Den fineste sandpulver strand, lå på briks med puder og spiste i vandkanten på en strandrestaurant. Ingen farang møjunger de fleste var nemlig afslappede, de kunne bade, spise og sove, ellers var der ikke en skid andet. |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/01-2017 21:48
|
vandango skrev: natty skrev: vandango skrev: Med barn er der sgutte så meget at lave andet end tage på bådture, rundt på øen er for besværtligt hvis vejene overhovedet er farbare. Det kommer måske an på hvor gammel barnet er. Nej der er ikke noget Tivoli, seaworld osv til at underholde, men de farangunger jeg ser på øen virker ganske glade og tilfredse ved at gå ned i gear. Det virker som om deres påduttede Adhd forsvinder efter nogle dage i vandet, sandbygning, boldspil, god mad og kærlig omsorg fra thaierne. PS vejene er efterhånden ganske farbare, da det meste af hovedvejen er blevet asfalteret, desværre. Sikkert betalt af os "dumme" faranger http://www.kohsam...otels.html Min hustru og jeg crashede en uge ved en strand der hedder Ao Vongduen på Vimarn Samed Resort. Bungalowen og terasse stod på pæle ved den stenede vandkant, jeg kunne ligge i fodenden af sengen og kigge ned i vandet, og hvilken lyd når vandet slog mod stenene. Vi planlagde mange sejlture men kom aldrig afsted på nogen som helst. Den fineste sandpulver strand, lå på briks med puder og spiste i vandkanten på en strandrestaurant. Ingen farang møjunger de fleste var nemlig afslappede, de kunne bade, spise og sove, ellers var der ikke en skid andet. Jamen er det ikke bare skønt!! Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 11/01-2017 21:56
|
Jo fandme så, men ville selv for 1 million dkr aldrig tage vores unger med. |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/01-2017 22:11
|
Kære vandango og hustru, Ungerne skal lære det, men ellers er der sgu desværre også WiFi i de billigste resorts, enten i hytterne eller restauranten .....hvis de da ikke kan undvære det efter en dejlig dag på stranden. Det sted jeg plejer at bo, som ellers er meget roligt, virker ungerne til at nyde det. Jeg tror faktisk de kommer hjem med et smil. Giv dem den oplevelse at glo på og høre vandet mod stenene. Lede efter strandkrabber,i sandet, som kan spises. Det er jo opdragende. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 12/01-2017 05:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
beklager hvis min tal er forkert, de er fra februar 2016. Der er ingen motorvej her, trafikken er minimal. masser af spisesteder, der lukker omkring kl. 22-2300 Barerne fortsætter til langt hen på natten, hvis mine oplysninger ikke kan bruges til noget, så spring mit/mine indlæg over. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
energy |
Lagt på d. 12/01-2017 08:17
|
Hvorfor ?.Er det fordi der ikke er noget Bon Bon land ?. Det er da lige nøjagtig fantastisk sted for børn. Roligt og afslappet med ok strande. :-) |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 12/01-2017 11:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
energy skrev: Hvorfor ?.Er det fordi der ikke er noget Bon Bon land ?. Det er da lige nøjagtig fantastisk sted for børn. Roligt og afslappet med ok strande. :-) Det er måske netop ro'en Van ikke vil have ødelagt af umulige unger.. :-) |
|
|
energy |
Lagt på d. 12/01-2017 12:29
|
farao54 skrev: energy skrev: Hvorfor ?.Er det fordi der ikke er noget Bon Bon land ?. Det er da lige nøjagtig fantastisk sted for børn. Roligt og afslappet med ok strande. :-) Det er måske netop ro'en Van ikke vil have ødelagt af umulige unger.. :-) Næppe, han skriver vores unger...... ;-) |
|
Spring til debat: |