Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hotel ved den danske ambassade i Bkk
|
|
Anjin |
Lagt på d. 04/01-2017 16:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Er der nogen som kan anbefale et hotel hvorfra man nemt kommer til den danske ambassade i Bangkok ? Jeg kan naturligvis godt finde hoteller i området, men det ville være dejligt at kunne trække på gode erfaringer fra andre. Pris ikke det vigtigste , vi skal kun være der en eller to nætter, men vil gerne være sikker på at kunne komme nemt til ambassaden. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/01-2017 17:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Ambassaden ligger forholdsvis tæt på Lumphini station, så du kan reelt lige så godt vælge et hotel nær metroen - det var i hvert fald hvad jeg gjorde, da jeg skulle bruge ambassaden ved mit seneste besøg i Bangkok. Men det gør måske ikke dit valg nemmere, når du får flere valgmuligheder på den måde.
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 04/01-2017 20:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
hvis det eksister endnu så prøv dette : The Step Sathon 87 South Sathorn Rd., Yannawa, Bangkok, 10120, dette kan også bruges: Astera Sathorn Hotel 143 South Sathorn Road, Yannawa, Sathorn, Bangkok 10120 Tel. 02-2127090 Fax. 02-2123610 E-mail : http://www.astera... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/01-2017 02:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Ligger et stenkast fra ambassaden. Tidligere hed stedet Pantip Court. http://www.pantip... |
|
|
pethan |
Lagt på d. 05/01-2017 02:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Pantip Suites ligger godt nok meget tæt på ambassaden, men jeg har hørt, at det er noget nedslidt. Hvis det var mig, ville jeg vælge Hotel ibis, der er et moderne, 3-stjernet hotel, som ligger i Soi Ngam Duphli, kun 5 minutters gang fra ambassaden,ca. 2 minutter væk fra Pantip Suites. Jeg har aldrig boet der, men har flere gange spist på restauranten. Den har nemlig en frokostbuffet, som må være et af de bedste tilbud i hele Bangkok: kun ca. 200 baht for et bredt udvalg af mad (første gang, jeg var der for ca. 3 år siden kostede den 199 baht, men så vidt jeg kan huske, er prisen steget til 229). Man kan spise alt, hvad man kan, af diverse kød- og fiskeretter - både thai og europæiske -, supper, pasta, pizza, sushi, salat osv. Desuden desserter, frugt, is og velsmagende friskbrygget kaffe ad libitum. Det er bedst at være der kl. 12, når de åbner, så alt er frisk. De to hoteller, som TG950 anbefaler, ligger i øvrigt i den anden ende af Sathorn, alt for langt væk fra ambassaden. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 05/01-2017 03:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Pinnacle Lumpinee Park Hotel ligger 5 minutters gang fra ambassaden. Gav i december 1090THB med morgenmad Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/01-2017 03:58
|
Der er muligheder nok i naerheden af ambassaden. Pantip har altid vaeret "home away from home" for mig. Har boet paa Pinnacle Lumphini hvor prisen er "rigtig" hvis man soeger en billig loesning men skiftede til Pantip hvor man faar en 90 kvm lejlighed med separat sovevaerelse. Ibis lyder ogsaa godt. Saa er der det gamle haederkronede Malaysia Hotel [url] http://www.malays...telbkk.com [/url] og naar man kigger paa deres website ser det ud som om det har faaet en kraftig renovering eller ogsaa er det deres website. Priserne ser fornuftige ud. En del kriminalromaner har haft deres udgangspunkt ved Malaysia Hotel. Har aldrig boet der men deres coffee shop er OK. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 05/01-2017 07:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Sandt nok,er Soi Ngarm Duuphli området spækket med billige hoteller,faktisk et rart område. Men,man skal ikke være sart.Det er blevet et hardcore bøsseområde,de senere år. |
|
|
pethan |
Lagt på d. 05/01-2017 08:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Så vidt jeg ved, er kun Malaysia og Babylon kendt som bøssehoteller i området – og især sidstnævnte. PS Da jeg skulle klippes i dag, og min frisør bor i området, tjekkede prisen på buffeten på Ibis. Den er rigtig nok 229 baht net for alt det, man kan spise, og de tilbyder stadig alle de retter, jeg nævnte nedenfor, med desserter, is og friskbrygget espressokaffe m.v. inkluderet i prisen. Venligt personale og masser af plads. Frisøren kan jeg i øvrigt også anbefale: hendes lillebitte salon U and Me (tlf. 0897887515) ligger direkte over for ambassaden ved siden af 123 Parking. Det koster godt nok 250 baht for en klipning, men den er alle pengene værd. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 05/01-2017 08:55
|
thongsala skrev: Sandt nok,er Soi Ngarm Duuphli området spækket med billige hoteller,faktisk et rart område. Men,man skal ikke være sart.Det er blevet et hardcore bøsseområde,de senere år. Det har det vist vaeret i mange aar. Det er snarere Soi Si Bamphen hvor de billige guest houses ligger og hvor boesserne holder til. Hotel Ibis ligger paa hjoernet af den soi. Der er ogsaa en side soi til Soi Sathorn 1 som hedder Soi Nanta (meget taet ved ambassaden) og her kan piger/damer gaa uden at blive overfaldet om aftenen/natten. Saa hvis man vil bo meget taet ved ambassaden er det her maaske sagen ? : http://www.babylo...mmodations En anden side soi til Sathorn 1 er Soi Goethe og her ligger Goethe Instituttet samt den tyske restaurant Ratsstube som ogsaa er et besoeg vaerd. Det sevaerdige ved den restaurant er dens dekorationer udover at maden er god. Hovedparten af gaesterne er Thai som vaelter sig i tyske poelse platter og pork knuckle og tysk oel. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 05/01-2017 11:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hmmm hvorfor bo i nærheden af ambassaden? Da jeg skulle ordne de danske papirer i forbindelse med mit ægteskab, havde jeg i forvejen sendt kopier med email således at ved fremvisning af de originale, var det blot en kortvarig ekspeditionssag. Herefter med taxa videre til udenrigsministeriet og hjem til Korat samme dag. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 05/01-2017 14:34
|
vandango skrev: Hmmm hvorfor bo i nærheden af ambassaden? Da jeg skulle ordne de danske papirer i forbindelse med mit ægteskab, havde jeg i forvejen sendt kopier med email således at ved fremvisning af de originale, var det blot en kortvarig ekspeditionssag. Herefter med taxa videre til udenrigsministeriet og hjem til Korat samme dag. Det kan man ikke idag, jeg har lige været turen igennem lige inden jul. Man kan sende kopier af det meste, men bare ikke den danske ægteskabserklæring. Der skal de have den originale da den også skal legaliseres på ambassaden efter nye krav fra thailandsk side. Det gør de samtidig med at de laver oversættelserne til engelsk og thai, pris 5200THB og det tager 2-3 arbejdsdage. Jo mere man ved,..
|
|
Nero |
Lagt på d. 05/01-2017 15:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Druwor skrev: vandango skrev: Hmmm hvorfor bo i nærheden af ambassaden? Da jeg skulle ordne de danske papirer i forbindelse med mit ægteskab, havde jeg i forvejen sendt kopier med email således at ved fremvisning af de originale, var det blot en kortvarig ekspeditionssag. Herefter med taxa videre til udenrigsministeriet og hjem til Korat samme dag. Det kan man ikke idag, jeg har lige været turen igennem lige inden jul. Man kan sende kopier af det meste, men bare ikke den danske ægteskabserklæring. Der skal de have den originale da den også skal legaliseres på ambassaden efter nye krav fra thailandsk side. Det gør de samtidig med at de laver oversættelserne til engelsk og thai, pris 5200THB og det tager 2-3 arbejdsdage. Er det ikke lidt smagløst, at ambassaden, for at hjælpe danske statsborgere, ( er det ikke derfor de er her) skriver regninger ud i den størrelses orden.? Beløbet du her opgiver, svarer til adskillige gange dagløn for en Thai'. Dårlig kultur, hvis ambassaden, skal tjene penge på at hjælpe danskere i udlandet. Hvis du indleverede dine papirer på engelsk, ville prisen så være den samme.? |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 05/01-2017 17:30
|
Mange tak for alle de gode input nu vil jeg kigge dem igennem, så vi kan vælge hvor vi booker. @Vandango . Det er bare lidt langt med en taxa fra Danmark og til ambassaden haha - nej - jeg ankommer med fly fra Danmark og tager så nogle dage i Bkk inden vi drager mod Korat senere. Vi bor normalt i området ved BTS/On Nut , men synes det var nemmere at prøve hotel nær ved ambassaden da vi har et møde der inden vi skal til Korat. |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2017 19:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Flere gode svar her, på ibis er alle værelserne dog røgfrie og til den lille side. Som jeg husker det kan vinduerne heller ikke åbnes. Bruges til dels af tourgroups. Pinnacel, Ibis, Pantip og så gar Malaysia + mange andre steder efter lyst og pengepung. Iøvrigt stadigt et af mine favoritområder i bkk "centrum" efter mange år. PS for de historiebevidste er Malaysia ganske interessant, selvom de renoverer er det stadig lidt af en tidslomme, billigt, basic, og good value. Med swimmingpool, men forvent intet fanzy. Redigeret af natty d. 05/01-2017 19:31 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
thongsala |
Lagt på d. 06/01-2017 10:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Soi ngarm doopli,som området ofte kaldes,havnede jeg direkte i ,på min første thailandtur,for godt 45 år siden ! Området har lige siden været meget forbundet med nostalgi for mig.Det er en del år siden,jeg begyndte,at bo i andre områder i Bangkok,men skal altid en tur derud,når jeg er i byen. Dengang lå Blue Fox på hjørnet af Soi ngarm doopli og Soi sri bhumpen.Nok det mest kriminelle værtshus,jeg nogen sinde har besøgt,men bestemt ikke kedeligt !!! Det var jo ikke bare ludere og lommetyve,det var også stedet,hvor det tog under 10 minutter,at indløse rejsechecks til kurs 65 og nogle gange 70 ! Området har huset mange typer.Op gennem 80erne kom mange junkier til området.Husker mange O.D`s fra de endnu mindre soi èr og billige gæsthuse.På et tidspunkt begyndte nogle af disse,at arbejde med politiet,og mangen en een, uskyldig turist,fik besøg på deres værelser af politiet på Malaysia Hotel,efter de havde været på en af de små hyggelige købmandsbutikker/restaurenter/barer i Sri Bhumpen. I 90 erne rykkede bøsse scenen ind på fuld styrke,og har været det siden.Bøsser har aldrig generet mig,men jeg kan godt se,at det gør ondt på thaierne,når de sidder og tungeslasker, oh well. Jeg tror kun der er 3 hoteller tilbage fra den tid. Malaysia Hotel,Privacy Thungmahamek Hotel og T.T.O. Guesthouse. Endelig er området i gåafstand fra Silom Rd. Godt Nytår. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/01-2017 12:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Anjin skrev: Mange tak for alle de gode input nu vil jeg kigge dem igennem, så vi kan vælge hvor vi booker. @Vandango . Det er bare lidt langt med en taxa fra Danmark og til ambassaden haha - nej - jeg ankommer med fly fra Danmark og tager så nogle dage i Bkk inden vi drager mod Korat senere. Vi bor normalt i området ved BTS/On Nut , men synes det var nemmere at prøve hotel nær ved ambassaden da vi har et møde der inden vi skal til Korat. Ja selvfølgelig når du kommer lige fra Danmark er det da klart. Min tur var med bus fra Korat og tilbage igen efter besøg på ambassaden og udenrigsministeriet. |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 06/01-2017 13:46
|
Nero skrev: Druwor skrev: vandango skrev: Hmmm hvorfor bo i nærheden af ambassaden? Da jeg skulle ordne de danske papirer i forbindelse med mit ægteskab, havde jeg i forvejen sendt kopier med email således at ved fremvisning af de originale, var det blot en kortvarig ekspeditionssag. Herefter med taxa videre til udenrigsministeriet og hjem til Korat samme dag. Det kan man ikke idag, jeg har lige været turen igennem lige inden jul. Man kan sende kopier af det meste, men bare ikke den danske ægteskabserklæring. Der skal de have den originale da den også skal legaliseres på ambassaden efter nye krav fra thailandsk side. Det gør de samtidig med at de laver oversættelserne til engelsk og thai, pris 5200THB og det tager 2-3 arbejdsdage. Er det ikke lidt smagløst, at ambassaden, for at hjælpe danske statsborgere, ( er det ikke derfor de er her) skriver regninger ud i den størrelses orden.? Beløbet du her opgiver, svarer til adskillige gange dagløn for en Thai'. Dårlig kultur, hvis ambassaden, skal tjene penge på at hjælpe danskere i udlandet. Hvis du indleverede dine papirer på engelsk, ville prisen så være den samme.? Det vil jeg tro. Den ægteskabserklæring som udstedes af kommunen er på dansk/engelsk skal legaliseres i udenrigsministeriet og på ambassaden. Da laver så deres egen på engelsk og thai. Men, ja det er nogle sindsyge priser. Ægteskabserklæring i Danmark er gratis og det koster 195 kroner at legalisere den i udenrigsministeriet, det tager under 30 minutter. Jo mere man ved,..
|
|
Anjin |
Lagt på d. 29/01-2017 07:38
|
Vi valgte Pantipsuites og det er ganske som HB skrev, meget tæt på ambassaden og alt i alt et rigtig godt sted. +90 m.2. lejlighed med udsigt over Bkk fra 19.sal og rigtig fin service på hotellet. Stilen i lejligheden var lidt som et herreværelse i gamle dage - på den gode måde. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/01-2017 12:53
|
Anjin skrev: Vi valgte Pantipsuites og det er ganske som HB skrev, meget tæt på ambassaden og alt i alt et rigtig godt sted. +90 m.2. lejlighed med udsigt over Bkk fra 19.sal og rigtig fin service på hotellet. Stilen i lejligheden var lidt som et herreværelse i gamle dage - på den gode måde. @Anjin hvad er prisen i dag ? Som jeg siger "Hvis Pantip Court/Suites er godt nok til een af de skandinaviske kongefamilier (paa privat besoeg) er det ogsaa godt nok til HB". |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |