Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Only 2 Visa Exempt Entries At Border Crossings Per Calendar Year Effective Dec 31st
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/01-2017 06:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: I al sin enkelhed betyder det at for rejsende fra 37 nationer kan de nu faa 30 dages visa exemption via land mod 15 dage tidligere. Står der det nogen steder i lovændringen? Ikke som underforstået eller mellem linjerne, men direkte i teksten. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/01-2017 06:06
|
Bade-Dyr skrev: Måske i skulle begynde at læse med på Thaivisa, Så kunne i spare en masse besvære omkring hvordan, hvorfor. Læs her. Visa Exempt Entries Now 30 Days At Border Crossings No More 15 Days. http://www.thaivi...e-15-days/ Jeg tror ikke det ville have gjort nogen forskel. Jeg kan se, at der er flere i den tråd, der som jeg har bemærket, at ændringen af de 15 dage ikke er nævnt. Men det kan se ud som om, pasbetjentene har besluttet, at der er ændret til 30 dage (jf. billede af passtempel), og så må man jo håbe, de ikke ombestemmer sig. Tilsyneladende er ændringen til 30 dage ikke baseret på loven. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 06:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: I al sin enkelhed betyder det at for rejsende fra 37 nationer kan de nu faa 30 dages visa exemption via land mod 15 dage tidligere. Står der det nogen steder i lovændringen? Ikke som underforstået eller mellem linjerne, men direkte i teksten. Jeg glemte at skrive at det gaelder kun for 2 indrejser per aar. @Kim Ludvigsen - paa din egen hjemmeside skriver du jo selv omkring de 15 dage: Quote: "Du kan tage på et såkaldt visa run. Du passerer en landegrænse til fx Myanmar (Burma), Cambodja eller Laos, og vender så straks tilbage til Thailand, hvorved du får et nyt 15-dages visa. Denne metode kan dog ikke bruges igen og igen, da den tidligere har været misbrugt af mere eller mindre fastboende udlændinge. Du kan kun rejse ind i Thailand via landjorden to gange i samme kalenderår. Begrænsningen gælder ikke for ankomst via luften." Unquote. Det er denne 15 dages regel som nu er blevet aendret til 30 dage som det fremgaar at cirkulaeret og det gaelder for 37 lande heriblandt Danmark. Haaber det er klart og forstaaeligt nu. Maaske en god ide at du opdaterer din hjemmeside med den nye regel. Hvis du stadigvaek er i tvivt saa kontakt den Thailandske Ambassade. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/01-2017 06:37
|
hugoboerge skrev: Haaber det er klart og forstaaeligt nu. Maaske en god ide at du opdaterer din hjemmeside med den nye regel. Hvis du stadigvaek er i tvivt saa kontakt den Thailandske Ambassade. Jeg har skam opdateret min hjemmeside. Det er derfor, der står to indrejser i et kalenderår i min tekst. Jeg har ikke ændret de 15 dage, da loven tilsyneladende ikke er ændret på det punkt. Du gentager i dit indlæg en hel masse om ændring til 30 dage, men du skriver ikke noget nyt, og du svarer ikke på, om ændringen til 30 dage er nævnt i den thailandske lovtekst, som jeg tidligere linkede til. Jeg har stærkt på fornemmelsen, at mange - herunder måske pasbetjentene - ikke kan forstå den svagt formulerede bekendtgørelse om lovændringen, og at de derfor fejlagtigt tror, at de 15 dage er ændret til 30 dage. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 09:59
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Haaber det er klart og forstaaeligt nu. Maaske en god ide at du opdaterer din hjemmeside med den nye regel. Hvis du stadigvaek er i tvivt saa kontakt den Thailandske Ambassade. Jeg har skam opdateret min hjemmeside. Det er derfor, der står to indrejser i et kalenderår i min tekst. Jeg har ikke ændret de 15 dage, da loven tilsyneladende ikke er ændret på det punkt. Du gentager i dit indlæg en hel masse om ændring til 30 dage, men du skriver ikke noget nyt, og du svarer ikke på, om ændringen til 30 dage er nævnt i den thailandske lovtekst, som jeg tidligere linkede til. Jeg har stærkt på fornemmelsen, at mange - herunder måske pasbetjentene - ikke kan forstå den svagt formulerede bekendtgørelse om lovændringen, og at de derfor fejlagtigt tror, at de 15 dage er ændret til 30 dage. @Kim Ludvigsen - jeg ved ikke hvad du har faaet indenbords nytaarsaften som du stadigvaek har efterveer af. Enten kan du ikke forstaa eller ogsaa vil du ikke forstaa. Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Som naevnt tidligere, hvis du stadigvaek tvivler ville det vaere en god ide at kontakte den Thailandske Ambassade saa du kan faa det bekraeftet saa du kan korrigere din hjemmeside. Vi maa formode at de thailandske pasbetjente er bekendte med de nu gaeldende regler som klart og tydeligt siger 30 dage visa exempt via land jorden til folk fra 37 nationer. Nu skal man heller ikke undervurdere folk. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/01-2017 10:36
|
hugoboerge skrev: Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Nej, det pågældende dokument forklarer aldeles ikke klart og tydeligt, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Der står ikke ét ord om dette. INTET. Du læser mellem linjerne. Det er lovstof, og med den slags er det altså vigtigt, hvad der står, og ikke hvad man tror, der står. Jeg har bragt et link til den originale thailandske tekst i håb om, at den kunne kaste mere lys over problemet. Bruger jeg Google Translate får jeg intet om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Jeg håbede, at du (eller en anden) kunne læse den thailandske tekst bedre end Google Translate, men kan du åbenbart ikke, eftersom du bliver ved med at undgå at tage stilling til det dokument. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 02/01-2017 10:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Nej, det pågældende dokument forklarer aldeles ikke klart og tydeligt, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Der står ikke ét ord om dette. INTET. Du læser mellem linjerne. Det er lovstof, og med den slags er det altså vigtigt, hvad der står, og ikke hvad man tror, der står. Jeg har bragt et link til den originale thailandske tekst i håb om, at den kunne kaste mere lys over problemet. Bruger jeg Google Translate får jeg intet om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Jeg håbede, at du (eller en anden) kunne læse den thailandske tekst bedre end Google Translate, men kan du åbenbart ikke, eftersom du bliver ved med at undgå at tage stilling til det dokument. Kim Ludvigsen, du må bære over med hugoboerge, han er vist, hvad man kan kalde alternativt begavet, så han forstår alt, - på sin helt egen facon Jeg er ikke så alternativt begavet, så jeg forstår udmærket, hvad du skriver, og du har jo helt ret ! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 11:16
|
OleH skrev: Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Nej, det pågældende dokument forklarer aldeles ikke klart og tydeligt, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Der står ikke ét ord om dette. INTET. Du læser mellem linjerne. Det er lovstof, og med den slags er det altså vigtigt, hvad der står, og ikke hvad man tror, der står. Jeg har bragt et link til den originale thailandske tekst i håb om, at den kunne kaste mere lys over problemet. Bruger jeg Google Translate får jeg intet om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Jeg håbede, at du (eller en anden) kunne læse den thailandske tekst bedre end Google Translate, men kan du åbenbart ikke, eftersom du bliver ved med at undgå at tage stilling til det dokument. Kim Ludvigsen, du må bære over med hugoboerge, han er vist, hvad man kan kalde alternativt begavet, så han forstår alt, - på sin helt egen facon Jeg er ikke så alternativt begavet, så jeg forstår udmærket, hvad du skriver, og du har jo helt ret ! Det er soergeligt at OleH heller ikke kan forstaa et dokument udstedt af den Thailandske Ambassade angaaende nye regler for rejsende fra 37 nationer som nu kan rejse ind i Thailand via land visa exempt i 30 dage mod tidligere 15 dage og det gaelder 2 gange inden for et kalenderaar. Jeg synes hvis man er turist bl.a. fra Danmark skal man vaerdsaette dette initiativ som bl.a. betyder at man kan rejse fra Singapore (med tog) og faa 30 dage (mod tidligere 15 dage) uden visa. Det som Kim Ludvigsen efterlyser i dokumentet er at der ikke naevnes noget som helst om hvad reglen var tidligere dvs. 15 dage men desvaerre saa har de Thailandske myndigheder ikke vaeret saa forudseende at der findes en person ved navn Kim Ludvigsen som skal have alt serveret paa et soelvfad. Som anbefalet tidligere saa boer Kim Ludvigsen kontakte ambassaden i Koebenhavn for at blive bekraeftet saa han kan faa rettet sin hjemmeside til. Hvad "alternativt begavet" betyder har jeg ingen ide om, men maaske OleH kan komme med en god forklaring paa det ? Tak. Jeg har nu givet Kim Ludvigsen en loesning paa hans forstaaelses problem og maa beklage at jeg ikke kan bruge min tid paa at underholde Kim Ludvigsen med noget som fremgaar klart og tydeligt. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 02/01-2017 14:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: OleH skrev: Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Nej, det pågældende dokument forklarer aldeles ikke klart og tydeligt, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Der står ikke ét ord om dette. INTET. Du læser mellem linjerne. Det er lovstof, og med den slags er det altså vigtigt, hvad der står, og ikke hvad man tror, der står. Jeg har bragt et link til den originale thailandske tekst i håb om, at den kunne kaste mere lys over problemet. Bruger jeg Google Translate får jeg intet om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Jeg håbede, at du (eller en anden) kunne læse den thailandske tekst bedre end Google Translate, men kan du åbenbart ikke, eftersom du bliver ved med at undgå at tage stilling til det dokument. Kim Ludvigsen, du må bære over med hugoboerge, han er vist, hvad man kan kalde alternativt begavet, så han forstår alt, - på sin helt egen facon Jeg er ikke så alternativt begavet, så jeg forstår udmærket, hvad du skriver, og du har jo helt ret ! Det er soergeligt at OleH heller ikke kan forstaa et dokument udstedt af den Thailandske Ambassade angaaende nye regler for rejsende fra 37 nationer som nu kan rejse ind i Thailand via land visa exempt i 30 dage mod tidligere 15 dage og det gaelder 2 gange inden for et kalenderaar. Jeg synes hvis man er turist bl.a. fra Danmark skal man vaerdsaette dette initiativ som bl.a. betyder at man kan rejse fra Singapore (med tog) og faa 30 dage (mod tidligere 15 dage) uden visa. Det som Kim Ludvigsen efterlyser i dokumentet er at der ikke naevnes noget som helst om hvad reglen var tidligere dvs. 15 dage men desvaerre saa har de Thailandske myndigheder ikke vaeret saa forudseende at der findes en person ved navn Kim Ludvigsen som skal have alt serveret paa et soelvfad. Som anbefalet tidligere saa boer Kim Ludvigsen kontakte ambassaden i Koebenhavn for at blive bekraeftet saa han kan faa rettet sin hjemmeside til. Hvad "alternativt begavet" betyder har jeg ingen ide om, men maaske OleH kan komme med en god forklaring paa det ? Tak. Jeg har nu givet Kim Ludvigsen en loesning paa hans forstaaelses problem og maa beklage at jeg ikke kan bruge min tid paa at underholde Kim Ludvigsen med noget som fremgaar klart og tydeligt. Når jeg skrev alternativt begavet, var det et forsøg på at være diplomatisk! Men ok, let's cut the crap and forget about diplomacy, som man siger i udlandet! Der er to muligheder: Enten er du ikke i stand til at læse og forstå ret enkle tekster på engelsk og dansk, eller også vil du bare være "Rasmus Modsat" ! Jeg håber for dig, at det er sidste alternativ, for ellers har du godt nok ikke mange brikker at flytte med ! Sagt på en anden måde, du er ikke særlig godt begavet, eller du lader som om ! Og det er egentlig synd for den her side, at dine misopfattelser fylder så meget, for det gør den mindre læseværdig og mindre troværdig, når hugobøv fører sig frem, og jeg har lagt mærke til, at det især sker, når "turisten" Kim Ludvigsen kommer med indlæg. Men der er absolut ingen grund til at mobbe Kim Ludvigsen, han er den mest saglige og tåmodige debattant her på siden! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/01-2017 15:51
|
OleH skrev: hugoboerge skrev: OleH skrev: Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Du efterlyser et officielt dokument - det har Web vaeret saa rar at vise paa siden og det er et dokument fra den thailandske ambassade i Koebenhavn som klart og tydeligt forklarer at indrejsende fra 37 nationer nu kan rejse via landjorden med visa exempt paa 30 dage, dog kun 2 X per kalenderaar. Tidligere var det 15 dage som du selv beskriver paa din hjemmeside. Nej, det pågældende dokument forklarer aldeles ikke klart og tydeligt, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Der står ikke ét ord om dette. INTET. Du læser mellem linjerne. Det er lovstof, og med den slags er det altså vigtigt, hvad der står, og ikke hvad man tror, der står. Jeg har bragt et link til den originale thailandske tekst i håb om, at den kunne kaste mere lys over problemet. Bruger jeg Google Translate får jeg intet om, at de 15 dage er ændret til 30 dage. Jeg håbede, at du (eller en anden) kunne læse den thailandske tekst bedre end Google Translate, men kan du åbenbart ikke, eftersom du bliver ved med at undgå at tage stilling til det dokument. Kim Ludvigsen, du må bære over med hugoboerge, han er vist, hvad man kan kalde alternativt begavet, så han forstår alt, - på sin helt egen facon Jeg er ikke så alternativt begavet, så jeg forstår udmærket, hvad du skriver, og du har jo helt ret ! Det er soergeligt at OleH heller ikke kan forstaa et dokument udstedt af den Thailandske Ambassade angaaende nye regler for rejsende fra 37 nationer som nu kan rejse ind i Thailand via land visa exempt i 30 dage mod tidligere 15 dage og det gaelder 2 gange inden for et kalenderaar. Jeg synes hvis man er turist bl.a. fra Danmark skal man vaerdsaette dette initiativ som bl.a. betyder at man kan rejse fra Singapore (med tog) og faa 30 dage (mod tidligere 15 dage) uden visa. Det som Kim Ludvigsen efterlyser i dokumentet er at der ikke naevnes noget som helst om hvad reglen var tidligere dvs. 15 dage men desvaerre saa har de Thailandske myndigheder ikke vaeret saa forudseende at der findes en person ved navn Kim Ludvigsen som skal have alt serveret paa et soelvfad. Som anbefalet tidligere saa boer Kim Ludvigsen kontakte ambassaden i Koebenhavn for at blive bekraeftet saa han kan faa rettet sin hjemmeside til. Hvad "alternativt begavet" betyder har jeg ingen ide om, men maaske OleH kan komme med en god forklaring paa det ? Tak. Jeg har nu givet Kim Ludvigsen en loesning paa hans forstaaelses problem og maa beklage at jeg ikke kan bruge min tid paa at underholde Kim Ludvigsen med noget som fremgaar klart og tydeligt. Når jeg skrev alternativt begavet, var det et forsøg på at være diplomatisk! Men ok, let's cut the crap and forget about diplomacy, som man siger i udlandet! Der er to muligheder: Enten er du ikke i stand til at læse og forstå ret enkle tekster på engelsk og dansk, eller også vil du bare være "Rasmus Modsat" ! Jeg håber for dig, at det er sidste alternativ, for ellers har du godt nok ikke mange brikker at flytte med ! Sagt på en anden måde, du er ikke særlig godt begavet, eller du lader som om ! Og det er egentlig synd for den her side, at dine misopfattelser fylder så meget, for det gør den mindre læseværdig og mindre troværdig, når hugobøv fører sig frem, og jeg har lagt mærke til, at det især sker, når "turisten" Kim Ludvigsen kommer med indlæg. Men der er absolut ingen grund til at mobbe Kim Ludvigsen, han er den mest saglige og tåmodige debattant her på siden! OleH - jeg takker for de paene ord - og naar nu Kim Ludvigsen faar sin bekraeftelse fra den Thailandske ambassade forventer jeg at faa en undskyldning isaer fra dig. Takker paa forhaand. Man kan jo ogsaa sige at hr. OleH ikke kan laese og forstaa engelsk for naar nu alle fora i Thailand har laest og forstaaet cirkulaeret kan man undre sig over at d'herrer Ludvigsen/OleH endnu ikke har forstaaet essensen af det. OleH - vil du vaere rar at forklare hvad det er du ikke forstaar i cirkulaeret omkring de nye regler, saa kan vi diskutere om dine kundskaber i engelsk. Herudover OleH dine kommentarer generelt er utrolig negative mod alt og alle. Jeg kan ikke mindes at have laest noget positivt fra din haand. Du oenskes et Godt Nytaar. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/01-2017 16:21
|
hugoboerge skrev: Man kan jo ogsaa sige at hr. OleH ikke kan laese og forstaa engelsk for naar nu alle fora i Thailand har laest og forstaaet cirkulaeret kan man undre sig over at d'herrer Ludvigsen/OleH endnu ikke har forstaaet essensen af det. Du har åbenbart ikke læst det seneste link fra bade-dyr til Thai Visa: http://www.thaivi...e-15-days/ Her kan du se, at der er flere, der godt kan læse en engelsk tekst - altså, det der står, i stedet for det man selv opfinder. hugoboerge skrev: OleH - vil du vaere rar at forklare hvad det er du ikke forstaar i cirkulaeret omkring de nye regler, saa kan vi diskutere om dine kundskaber i engelsk. Vi kan i stedet konstatere, at det er dig, der ikke kan læse og forstå engelsk. Åbenbart heller ikke Thai, og vi kan vel efterhånden også tilføje dansk til listen. Webmasters dokument henviser til en lovændring - du har desuden fået et link til den originale thailandske tekst i lovændringen. INTET sted nævnes der, at der er ændret fra 15 til 30 dage. Hverken i webmasters kopi eller i den originale lovtekst. Der står NADA, NUL, NIKS, INTET om en ændring af antallet af dage. Man kan sagtens have ændret perioden i samme ombæring - i en ANDEN lovændring eller i en ANDEN bekendtgørelse. Dette er den absolut eneste grund til, at jeg stadig angiver det som en mulighed, at de 15 dage er lavet om. De er nemlig ikke lavet om i det dokument, som du bliver ved med at henvise til, fordi du læser noget i det, som der reelt ikke står der. |
|
|
sony |
Lagt på d. 02/01-2017 16:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Man må da sige i forsætter jeres ordævl her i det nye år.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/01-2017 20:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Man definerer grænser/enemærker og er klar til nye kampe i 2017! [img]http://www.boringly.com/uploads/articles/ee83a3fc.jpg[/img] is not a valid Image. Det er jo en totalt latterlig diskussion, som sædvanligt... 15, 30, 60 dage, who the fuck cares??? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/01-2017 02:54
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Man kan jo ogsaa sige at hr. OleH ikke kan laese og forstaa engelsk for naar nu alle fora i Thailand har laest og forstaaet cirkulaeret kan man undre sig over at d'herrer Ludvigsen/OleH endnu ikke har forstaaet essensen af det. Du har åbenbart ikke læst det seneste link fra bade-dyr til Thai Visa: http://www.thaivi...e-15-days/ Her kan du se, at der er flere, der godt kan læse en engelsk tekst - altså, det der står, i stedet for det man selv opfinder. hugoboerge skrev: OleH - vil du vaere rar at forklare hvad det er du ikke forstaar i cirkulaeret omkring de nye regler, saa kan vi diskutere om dine kundskaber i engelsk. Vi kan i stedet konstatere, at det er dig, der ikke kan læse og forstå engelsk. Åbenbart heller ikke Thai, og vi kan vel efterhånden også tilføje dansk til listen. Webmasters dokument henviser til en lovændring - du har desuden fået et link til den originale thailandske tekst i lovændringen. INTET sted nævnes der, at der er ændret fra 15 til 30 dage. Hverken i webmasters kopi eller i den originale lovtekst. Der står NADA, NUL, NIKS, INTET om en ændring af antallet af dage. Man kan sagtens have ændret perioden i samme ombæring - i en ANDEN lovændring eller i en ANDEN bekendtgørelse. Dette er den absolut eneste grund til, at jeg stadig angiver det som en mulighed, at de 15 dage er lavet om. De er nemlig ikke lavet om i det dokument, som du bliver ved med at henvise til, fordi du læser noget i det, som der reelt ikke står der. Takker Kim Ludvigsen fordi du selv linkede til hvad Bade-Dyr linkede til. Det fremgaar helt klart at nu kan man faa 30 dages visa exempt via landjorden mod tidligere 15 dage. Visa Exempt Entries Now 30 Days At Border Crossings No More 15 Days Se nu at faa rettet din hjemmeside og vaer rar at sende mig en paen undskyldning og det samme gaelder for OleH. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 03/01-2017 04:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Jeg glæder mig til at se alle bortforklaringer og undskyldninger fra den tabende part i denne her ret underholdende tråd når den endelige sandhed om 15/30 dage ved indrejse over landegrænse kommer frem. Jeg er helt sikker på at de nok skal matche de berømte "ultimative" bortforklaringer fra Anders Samuelsen Jeg giver hb ret i at Kim nogle gange vrøvler lidt for meget men mener nu, at han i denne her situation har 100% ret |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/01-2017 06:22
|
THansen skrev: Jeg glæder mig til at se alle bortforklaringer og undskyldninger fra den tabende part i denne her ret underholdende tråd når den endelige sandhed om 15/30 dage ved indrejse over landegrænse kommer frem. Jeg er helt sikker på at de nok skal matche de berømte "ultimative" bortforklaringer fra Anders Samuelsen Jeg giver hb ret i at Kim nogle gange vrøvler lidt for meget men mener nu, at han i denne her situation har 100% ret Takker - men hvad er det som Kim Ludvigsen har 100% ret i ? Han vil jo ikke akceptere at der nu gives 30 dage visa exempt via landjorden (2 gange indenfor hvert kalenderaar) paa trods af at det fremgaar helt klart af cirkulaeret som daekker nationaliter fra 37 lande. Paa hans egen hjemmeside naevner han korrekt den tidligere regel som sagde 15 dage (2 gange indenfor hvert kalenderaar). Jeg har anmodet Kim Ludvigsen om at kontakte den thailandske ambassade i Koebenhavn saa han kan blive bekraeftet omkring de 30 dage. At der i cirkulaeret intet naevnes omkring den gamle regel (15 dage) er saadan set underordnet, men som jeg naevnte tidligere saa har de thailandske myndigheder ikke vaeret klar over Kim Ludvigsens eksistens saa hvis de havde ville de sikkert have naevnt den gamle regel omkring de 15 dage i parantes. Som ejer af en website omkring rejser til Thailand og visa regler maa det formodes at man oensker at vaere saa up-to-date som overhovedet muligt. I indlaeg # 6 skrev Kim Ludvigsen: Quote: "Det fremgår ikke af den pågældende meddelelse. Der står blot, at den nye begrænsning gælder for dem, der kan få et 30 dages visa." Unquote. Her er det saa at Kim Ludvigsen misforstaar og ikke har laest teksten ordentlig for der staar nemlig: "Nationals entitled to a 30-days visa exemption (as indicated in the list below) are eligible to enter Thailand without a visa through land border checkpoints only twice a calendar year. The entering through international airports will not be affected by this regulation." Herefter skrives der: "Nationals of the following countries/territory [b]entitled to a 30-days visa exemption: Australia, Denmark etc etc" [/b] Skriver THansen: Jeg glæder mig til at se alle bortforklaringer og undskyldninger fra den tabende part i denne her ret underholdende tråd når den endelige sandhed om 15/30 dage ved indrejse over landegrænse kommer frem. Jeg er helt sikker på at de nok skal matche de berømte "ultimative" bortforklaringer fra Anders Samuelsen. Den "endelige sandhed" staar i cirkulaeret og den siger 30 dage over landegraenser kun 2 gange om aaret. Som jeg tidligere skrev kan det kun vaere til glaede for danske eller andre turister at man kommer ind paa et 30 dage visa exempt via fly og rejser over en landegraense og faar saa 30 dage ekstra ved retur mod tidligere 15 dage. Kun 2 gange indenfor et kalender aar. Nu kan der vist ikke koges mere suppe over det her. Nu afventer vi hvad Kim Ludvigsen finder ud af fra den thailandske ambassade i Koebenhavn Det bliver spaendende. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |