Se indlæg
pris på at opføre et lille hus på 84 m3
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/12-2016 15:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Lyder godt Un-jai, så er de priser vi har fået opgivet jo ikke helt ved siden af.. Smørelsen tager søsteren sig af nu, hun er mere vaks til det. |
|
|
cesse |
Lagt på d. 16/12-2016 15:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Un-jai skrev: Det tre elmaster skal nok sættes af dem, ellers kan de jo ikke tage 50.000!!! Men mon ikke konen kan overtale dem med lidt "smørelse" ellers bliver det noget molboagtigt for det er jo sikkert de samme master som I lige har sat... BTW så har vi lige fået strøm og vand ind til grunden i Rayong: El en fase, 15 Amp, incl. mast og måler 22.000THB Vand 1/2" incl måler 5.000THB, så det syntes jeg er overkommeligt. Syntes derimod det er RET dyrt at få en mur hele vejen rundt om grunden, ca. 120m 296.000THB Så er den mur da vist også betalt der går 13 betonsten på en 1 M2 og en sten koster 4.5-5 baht og en stolpe 2.5m lang koster 300 baht så skal der cement og sand jeg tror at jeg gav 1000 baht for 2 m3 og cement koster ikke meget for en pose Men er man ikke der selv og tjekker man ikke prisen kan det godt blive dyrt (undskyld at jeg siger det) Hilsen blikkenslageren cesse |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 16/12-2016 16:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
cesse skrev: Un-jai skrev: Det tre elmaster skal nok sættes af dem, ellers kan de jo ikke tage 50.000!!! Men mon ikke konen kan overtale dem med lidt "smørelse" ellers bliver det noget molboagtigt for det er jo sikkert de samme master som I lige har sat... BTW så har vi lige fået strøm og vand ind til grunden i Rayong: El en fase, 15 Amp, incl. mast og måler 22.000THB Vand 1/2" incl måler 5.000THB, så det syntes jeg er overkommeligt. Syntes derimod det er RET dyrt at få en mur hele vejen rundt om grunden, ca. 120m 296.000THB Så er den mur da vist også betalt der går 13 betonsten på en 1 M2 og en sten koster 4.5-5 baht og en stolpe 2.5m lang koster 300 baht så skal der cement og sand jeg tror at jeg gav 1000 baht for 2 m3 og cement koster ikke meget for en pose Men er man ikke der selv og tjekker man ikke prisen kan det godt blive dyrt (undskyld at jeg siger det) Hilsen blikkenslageren cesse Du skal skam ikke undskylde Cesse, jeg kan ikke lige finde ud af at lægge billeder op i tråden, men jeg har lagt et par stykker af muren under "foto" på min profil, der er 55m i 2 meters højde og så er der 12 meter hvor der er væsentlig terræn højeforskel, så der er muren dobbelt nede i jorden så ikke den vælter pga. jordtryk fra vores side og så er der ca 65 meter hvor muren er bare en meter høj, samt den er pudset på vores side. Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 16/12-2016 16:38
|
sten til mur 144 m2 gange 5 baht per sten 10.000 baht 50 stolper a 300 baht 15.000 baht sand 20 m2 10 (lastbiler af de lille) 10.000 baht cement koster 110 baht tror jeg nok pr pose 80 poser = 2 tons = 8800 baht alt i alt 45.000 baht lad os så sige at det koster det dobbelte af det jeg har skrevet fordi jeg har glemt noget det er 90.000 baht så er der 200.000 baht til arbejdsløn en god dags løn er 500 baht om dage 500 baht op i 200.000 baht er 400 arbejdsdage Der er nogle i landsbyen der køre rundt på nye motorcykler det er jeg sikker på Hilsen ham der tror han ved hvad en mur koster Cesse |
|
|
cesse |
Lagt på d. 16/12-2016 16:49
|
Nu har jeg kikket lidt på billeder lige et spørgsmål har de fyldt cement i hulrummet mellem de 2 cement sten hvis de har vil jeg sige at den er meget solid men stadig godt betalt |
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 16/12-2016 19:56
|
Jeps, der er fyldt beton ned i hulrummet, det er dog kun den del der er nede i jorden på vores side af muren, syntes egentlig det ser ret godt ud af thaistandard at være, nu er ham bygmesteren også en gammel arbejdskollega af fruen og kendt for sit solide arbejde i området, han havde faktisk sagt nej til projektet (hus og hegn) måske det har hævet prisen "noget".... Vi har lidt af et problem med det første hus vi fik bygget, eller retter hegnet der er kommet til senere, der har vi 60-70m hegn hvor der også er niveauforskel, jeg sagde det til konen allerede den gang " få nu det lavet godt forankret i undergrunden", ja-ja og hvad er der sket - lortet er ved at vælte eller gør det nok i løbet af et par år, muren er jo nærmest stillet oven på jorden, på det lave område, siden er der fyldt jord på og skaden er godt igang, øv-øv... Jeg har lagt et par billeder til i fotoalbummet, også et af det kommende hus Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
Un-jai |
Lagt på d. 16/12-2016 19:58
|
Og undskyld til Handy for at hugge hans tråd...
Solen skinner altid, det er bare et spørgsmål om at finde et hul i skyerne
|
|
|
handy |
Lagt på d. 17/12-2016 03:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
no problem jeg kopier bare de oplysninger jeg kan bruge så bare fyr løs.... |
|
|
handy |
Lagt på d. 17/12-2016 05:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
http://www.skm.dk...ing-07.jpg man kan jo bruge håndværker fradrag som grænsegænger bla udvendigt maler arbejde... og installation af varmepumpe og isolation af tag |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 06:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Nahm skrev: @ Conrad Til vandet er det anbefalelsesværdigt at bruge den kraftigste godstykkelse samt at rense overfladen med sandpapir inden limning. Hvad er det for sandpapir du anbefaler før limning ?? Rør passer jo sammen, de skal da bare rengøres med sprit og derefter limes sammen, eller er rørføringerne i Thailand så ringe med div. ujævnheder at det er nødvendigt ? Din løsning er evt. ok, og det holder tæt, men det er da ikke meningen at der skal slibes i materialet. Det er almindeligt sandpapir, som alternativ bruger jeg acetone for at fjerne det fedtede lag der tit er på rørene og fittings. Og så er det min erfaring at delene tit ikke passer for godt sammen her, der er ofte for stram pasning. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 17/12-2016 06:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
handy skrev: http://www.skm.dk...ing-07.jpg man kan jo bruge håndværker fradrag som grænsegænger bla udvendigt maler arbejde... og installation af varmepumpe og isolation af tag Ved ikke om vi kan tage snakke her, Eller om vi skal åben en tråd til at snakke om "fradrag for håndværkere og hushjælp" ??? Er der nogle her inde der har brugt dette ? Og evt vil fortæller om bevis delen som skat.dk Måske bede om (Står man skal gemme papir i 3 år) ? Vi skal havde malet huse ude omkring March / April 2017, Og hvis det er mulige at kunne søge om et tilskud der til, Vil jeg da gerne prøve dette. Hvis der skal laves en ny tråd, Kan Admin så ikke være så rar at flytte min og evt kommater der over, Tak på forhånd. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 06:58
|
JohnBKK skrev: Conrad skrev: JohnBKK skrev: Nahm skrev: Selvfølgelig en rigtig god ide at isolere huset, både for at holde temperatur nede og spare på aircon , men også for at lukke div. støj gener ude, der er jo ofte køtere der altid gør, og naboer der spiller sindssyg musik osv, osv....listen er jo endeløs ..... Jeg ville også vælge termoruder der er lydisolerede, de er ekstremt gode hvis de er i god kvalli som i Dk, om der så kører en lastbil forbi lige udenfor kan det ikke høres. Nemlig Nahm, og så ligger der to templer indenfor 2 km. radius, og der kværnes jo bøn og alt muligt på deres kæmpe anlæg, frygteligt.. Men jeg er vel senil, døv og dum når tiden er inde til "The Final Move" - jeg hader det inderligt, men WTF skal man gøre? Flytte til Spanien lissom JUJ, og glo på flamingoer? Jeg er holdt op med at købe batterier til høreapparaterne efter at vi flyttede til Isaan og her er der endda ikke så megen larm. Måske kan du bevæbne dig med en skævbider og klippe en ledning til højtaleranlægget. Og få dig en hund der gerne vil have motion for så får du det også og vil beskæftige dig med lidt andet end PC'en. Vi har en Golden Retriever og det er en dejlig familiehund, men ikke en vagthund, til det har vi svigermors thai dog. Hvis du ikke har boet på landet i Danmark, så er det ikke sikkert at du kan falde til i Ban Nork, hvis Jeres hus ligger helt derude. Vi bor i udkanten af en provinsby og det er OK, men helt ude i rismarkerne er ikke noget for mig selv om jeg er fra Himmerland. Tak, hund bliver det ikke, har dårlig karma med de kræ.. Men der bliver vel nok at lave med eget hus og jord, kan jo begynde at grave ud til en svimmingpool, eller eksperimentere lidt i baghaven med clay- eller domehouses. Du skrev andetsteds om at jordforbinde stålkonstruktioner, er det for lynafledning eller hur? Nej det er for at forbedre sikkerheden ved at forbedre jordforbindelsen til ledende materiale i huset. Hvis du laver en swimmingpool, så husk at forbinde armeringen til jordforbindelsen. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 07:08
|
Bade-Dyr skrev: handy skrev: http://www.skm.dk...ing-07.jpg man kan jo bruge håndværker fradrag som grænsegænger bla udvendigt maler arbejde... og installation af varmepumpe og isolation af tag Ved ikke om vi kan tage snakke her, Eller om vi skal åben en tråd til at snakke om "fradrag for håndværkere og hushjælp" ??? Er der nogle her inde der har brugt dette ? Og evt vil fortæller om bevis delen som skat.dk Måske bede om (Står man skal gemme papir i 3 år) ? Vi skal havde malet huse ude omkring March / April 2017, Og hvis det er mulige at kunne søge om et tilskud der til, Vil jeg da gerne prøve dette. Hvis der skal laves en ny tråd, Kan Admin så ikke være så rar at flytte min og evt kommater der over, Tak på forhånd. Da jeg så at grænsegængere kunne udnytte det fradrag så blev jeg glad. Spurgte derfor Skat om hvordan jeg skulle forholde mig med hensyn til betaling og regninger, men Skat svarede at håndværkerfradraget ikke kunne udnyttes ved arbejder udført i Thailand. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 07:32
|
lek skrev: Asian Farmer skrev: lek skrev: Asian Farmer skrev: Yes, den hedder RCBO den indstillige enhed efter HFI enheden. RCBO'en vi har kan indstilles, den står på 15 Amp da det er max de kan levere her i området. Kostede også 1000 thb mere at få 15 Amp istedet for de normale 5 Amp fra PEA. Gasbeton eller standard bricks kommer nok også an på om man bygger med hulmur eller ej. Hulmur med en mastonit plade på indersiden og glasuld imellem er en kanon løsning. Ikke kun med fordelene ved isolering. Men rigtig rart IKKE at ha beton stolper i alle hjørner af huset. Og meget nemmere at installere køkken osv!! 15 amp er mere end rigelig, når man nu alligevel kun har 220v Stolperne.. Jo men så lær lige thaier lidt når man går i gang... mur op på indersiden af stolperne ( Koram ) selvom de ser total rådvilde ud.,, så får man rene mure inden i huset.... smart ik Jo det er sgu smart! Hvis man kun har et rum i huset............... uanset hvor stor behøver der jo ik være mere end 6 Koram, medmindre man bygger med vinkel på. så er der ingen dumme stolpe hjørner i huset. men man får de 6 halve stolper udvendig, med mindre man bygger dobbelt mur. Ja ja jeg ved godt mange / de fleste sætter stolper midt i huset, for såen gør thaier jo, men det er kun i vejen og fuldstændig unødvendig. Jern spær kan nemt bære 8 m plus udhæng. Det afhænger nok af tagbeklædningen om jernspær kan bære 8 meter. Ved cement tagsten ville det blive en meget kraftig konstruktion. Eternittag er noget lettere og stålplader er de letteste og stålpladerne kan fåes i den længde man ønsker og i mange farver og med runding ved afslutning. Desuden kan man få isolering limet på, så regnen ikke larmer så meget og så der ikke bliver så varmt under taget. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 17/12-2016 09:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Håndværker fradrag kan kun komme på tale hvis der er energibesparelse inkluderet i arbejdet. (ifølge mine oplysninger fra min tømrer) Flyver PE med THAI altid
|
|
|
jens |
Lagt på d. 17/12-2016 13:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Og der er nok en risiko for at skat de så vil have ejendomsværdiskat af huset i Thailand, hvis man først beder om håndværkerfradrag. Såfremt man har "glemt" at fortælle skat at man har et hus i Thailand. |
|
|
click |
Lagt på d. 17/12-2016 13:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Og der er nok en risiko for at skat de så vil have ejendomsværdiskat af huset i Thailand, hvis man først beder om håndværkerfradrag. Såfremt man har "glemt" at fortælle skat at man har et hus i Thailand. Ja nok kan ikke få nok men det kan blive dyrt at angive sig selv. SKAT kan gå op til 10 år tilbage så bare klø på med jeres fradrag men desværre bliver det nok til bidrag til den slunkne kasse i Danmark Held & Lykke SKAT takker alle uvidende danske skattebetalere for deres dumheder Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 14:01
|
birkedhoj skrev: Håndværker fradrag kan kun komme på tale hvis der er energibesparelse inkluderet i arbejdet. (ifølge mine oplysninger fra min tømrer) Men ifølge mine oplysninger fra Skat, så kan man ikke få fradrag for håndværker udgifter afholdt i Thailand. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 17/12-2016 14:07
|
jens skrev: Og der er nok en risiko for at skat de så vil have ejendomsværdiskat af huset i Thailand, hvis man først beder om håndværkerfradrag. Såfremt man har "glemt" at fortælle skat at man har et hus i Thailand. Da man som udlænding ikke kan eje jord i Thailand så er der næppe nogen som ejer hus her og så er der heller ikke tale om at man skal betale ejendomsskat til Danmark. Måske er der nogen hvis ægtefælle har dobbelt statsborgerskab og ægtefællen har hus her og så skal jeg ikke kloge mig på hvordan forholdene så er. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 17/12-2016 15:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Jeg tror, man skal holde sig under radaren og holde sin mund. Der er et punkt på selvangivelsen, som "skal" afkrydses, hvis man ejer fast ejendom i udlandet - og så falder hammeren! Og det er der åbenbart mange der gør?! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
Spring til debat: |