Se indlæg
 Udskriv debat
Nordjyder Søges Til TV-programmer
Researcher
Jeg synes det er skræmmende, at vi mediefolk efterhånden har bragt os selv i en situation, hvor vores hensigter bliver betvivlet, før alt andet er overvejet. Den frie presse burde være folkets talerør og en vigtig del af et demokrati. I stedet bliver den opfattet som en omvandrende sladdertante, der kun er ude på at finde gode historier til den næste bridgeaften.
Jeg forstår egentlig godt al modstanden, men kan jo kun tale for mig selv og mine tanker.

Jeg kan fornemme at jeg ikke finder den store hjælp herinde, men er glad for at have oplevet den mistro, der er blevet lagt for dagen. Den giver mig håb om, at I - modtagerne af tv-signalerne - snart er ved at være trætte af at se på alt det lort, der bliver hældt i hovederne på jer.
Det sker dog ikke før den store seerskare selv tager den nødvendige afstand. Indtil da kan jeg garantere jer for, at pengemaskinen kører videre med det samme åndsforsnævrende indholdSmile

Med det sagt, vil jeg en sidste gang opfordre interesserede i at henvende sig til mig.
Så vil jeg til gengæld bevise, at vi mediefolk ikke alle har skumle bagtanker - og at historier kan fortælles med respekt for de medvirkende.

JohnBKK
I mediefolk har ændret jeres job fra at referere fakta, nyheder m.v., til at være meningsdannere, spin-kvaksalvere og lobbyister til at fremme jeres egen dagsorden, det er en total misforståelse af det job.

Bare se på Brexit og Trumps sejr i USA, alle medier i DK og resten af verden skrev og meddelte at UK blive i EU og Trump tabe, det skete ikke.

Fornylig var Nigel Farage i DK - kan ikke lige finde artiklen - men Tom Jensen har skrevet om det på sin blog:

http://tomjensen....ns-ansvar/

Medierne skal ikke lave politik, de skal ikke diskutere med dem de interviewer, de skal være neutrale og objektive i deres arbejde.

Det er jo vanvid hvad det har udviklet sig til efterhånden..

Kim Ludvigsen
JohnBKK skrev:Medierne skal ikke lave politik, de skal ikke diskutere med dem de interviewer, de skal være neutrale og objektive i deres arbejde.

Nu er vi efterhånden langt ude ad et sidespor. Opret gerne en ny tråd til dette, hvis du vil fortsætte omkring medierne rolle. Blot en enkelt bemærkning til ovenstående:

Diskussion med politikere er ikke i modstrid med at være neutral og objektiv. Tværtimod. Især politikere skal udfordres, ellers er journalisten kun mikrofonholder.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
"Nu er vi efterhånden langt ude ad et sidespor. Opret gerne en ny tråd til dette, hvis du vil fortsætte omkring medierne rolle. Blot en enkelt bemærkning til ovenstående"

Der er vi da ikke, trådstarter taler jo selv om det, mediernes rolle, og min bemærkning var tænk som et supplement til hvad det her drejer sig om, nemlig at ligegyldigt hvad man siger, hvad man stiller op til, hvilket emne - i det her tilfælde Thailand og damer - så vil det alt sammen blive fordrejet og vendt så det passer til vedkommende mediefolks egne overbevisninger, holdninger og fordomme..
Redigeret af JohnBKK d. 11/12-2016 12:37

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

JohnBKK skrev:Medierne skal ikke lave politik, de skal ikke diskutere med dem de interviewer, de skal være neutrale og objektive i deres arbejde.

Nu er vi efterhånden langt ude ad et sidespor. Opret gerne en ny tråd til dette, hvis du vil fortsætte omkring medierne rolle. Blot en enkelt bemærkning til ovenstående:

Diskussion med politikere er ikke i modstrid med at være neutral og objektiv. Tværtimod. Især politikere skal udfordres, ellers er journalisten kun mikrofonholder.

Det med at vaere "neutrale" - op til valget i USA fulgte jeg CNN og det var jo helt oplagt at Trump ville tabe. Det pudsige kommer nu og det var at hele koedranden af CNNs panel af eksperter paa valgnatten eller da der blev talt stemmer op loebende blev laengere og laengere i deres ansigter.

Men for lige at komme tilbage til det traaden drejer sig om og som nogen medlemmer skriver "hvorfor skal der koges mere suppe" paa emnet omkring dansk/thai aegteskaber/forhold/aeldre danske maend som soeger lykken osv ? Der har da vaeret rigeligt med udsendelser allerede saa hvorfor starte med en ny ? Hvorfor er det lige netop Thailand som er interessant ? Eller er det paa grund af lad os kalde det for det daarlige ry som Thailand har faaet ?

GAMBIT
En journalist må og skal være upartisk eller også under udtrykket "gentleman og the press" for at historien som fortælles er ud fra de medvirkendes princip uden at det nødvendigvis skal drejes eller skævrides af en journalistisk agenda.
Der er desværre ikke mange "gentlemen of the press" længere og de "journalister" der fylder os med crap kunne ligeså godt være en youtube bruger med et camera og mikrofon og dem er der jo så rigeligt af så hvorfor ikke bare lavet sot eget shit istedet for at få en historie blodsuger rendende som i sidste ende tænker på sig selv og omtale produceret af naive medvirkende...

Vågn dog op for helvede og hold dit liv udenfor mediernes lys, for det medfører INTET positivt at blive ved med at fodre hele misundelses apperatet i Babylons zombie nation.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

JohnBKK
Enig med hb, derfor postede jeg også et link til Udvandrerne, der er danskere over hele verden man kan lave programmer med, Thailand er da gennemtæsket synes jeg.

"Eller er det paa grund af lad os kalde det for det daarlige ry som Thailand har faaet? "

Selvfølgelig, men det får man dem ikke til at indrømme..

JohnBKK
GAMBIT skrev:

En journalist må og skal være upartisk eller også under udtrykket "gentleman og the press" for at historien som fortælles er ud fra de medvirkendes princip uden at det nødvendigvis skal drejes eller skævrides af en journalistisk agenda.
Der er desværre ikke mange "gentlemen of the press" længere og de "journalister" der fylder os med crap kunne ligeså godt være en youtube bruger med et camera og mikrofon og dem er der jo så rigeligt af så hvorfor ikke bare lavet sot eget shit istedet for at få en historie blodsuger rendende som i sidste ende tænker på sig selv og omtale produceret af naive medvirkende...

Vågn dog op for helvede og hold dit liv udenfor mediernes lys, for det medfører INTET positivt at blive ved med at fodre hele misundelses apperatet i Babylons zombie nation.

Helt enig... den eneste jeg lige kan komme på er John Pilger, de er en uddøende art.

Læste forleden at CNN nu vil smide nogle hundrede mio. USD efter et ADHD hyperaktivt YouTube-monster ved navn Casey Neistat, det er f.... uhygligt, skræmmende tider vi lever i.

Frown

GAMBIT
Jep john, det er pisse uhyggeligt. Det har taget totalt overhånd.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Researcher
Jamen, så lad os lukke denne tråd i enighed.
Så vil jeg tage sværd i hånd og kæmpe en kamp for, at alle de gensidige fordomme forstummer.
I andre kan jo så bare brokke jer videre, og se om I formår at gøre en forskel ved at ødelægge det for migWink

sudsakhon
Kære Researcher

Man kan jo selvfølgelig vælge at anlægge et slør af pigefornærmethed, når ens gode ideer får lidt kvalificeret modspil.

I introducerer skam selv Jeres, helt sikkert sobre projekt, med en denne præmis:
[..] og ikke er bange for, at dem derhjemme bliver alt for misundelige..

Netop denne diskurs må I, -som "researchere" være ganske bevidste om har en særlig betydning de danskere, der har valgt at tilbringe et sikkert velfortjent otium især i "de varme lande".

Uanset hvad man ellers har af politisk holdning til spørgsmålet om offentlige eller private pensioner, må det ikke have kommet som en overraskelse for Jer, at allerede dette er et følsomt og kontroversielt emne.
Kan man fede den af med en førtidspension i Thailand, mens vi andre går og knokler for at de kan duske brune småpiger og drikke farvede drinks med paraplyer i?
Og folkepensionister kommer jo luskende hjem og stikker deres snabel i sundhedssystemet, når skavankerne bliver for dyre.

Fyld selv op med lignende opfattelser, der er rigeligt at øse af

Dette er bare en af de vinkler, I ikke må have været uvidende om.
En anden vinkel hænger vel sammen med sammensætningen af brugere her på sites som denne.

-Det bør heller ikke have været en fuldstændig overraskelse for en "researcher", at der udover ovenstående, og uanset Jeres noble hensigter, vil efterlades et billede, der bekræfter stereotyper.

Jeg har noteret mig, at der udtrykkes skepsis overfor den etablerede pengemaskine, hvis programvalg lappes villigt af den umælende befolkning som kattekillinger lapper fløde i sig.
Nu har den enkelte medieforbruger nok mindre at sige end produktionsselskabernes bombardement at underlødigt indhold, som vi er enige i. Mediebrugere er låst af licens og mediepakker. Man har ikke så mange steder at gå hen, når man vil stemme med fødderne.
Bliver der serveret junkfood, bliver det også spist.

Jeg forstår også, at I er kede af at Jeres projekt ikke blev modtaget som det geniale nyskabende materiale til en sikker Cavlingpris..

Men omvendt glemte I at se indad og spørge Jer selv "er der overhovet mulig at finde en ny vinkel, der ikke er gennemgnasket allerede" - Igen uagtet Jeres klart noble hensigter.
-Og især efter at have "researchet", samt at læst de (overraskende?)reaktioner, også at spørge sig selv om hvorfor i alverden projektet fik den tilbagemelding, som den gjorde.

Det er lidt ligesom fakulteterne på de thailandske universiteter. I burde se deres ansigter, når der ansøges om endnu et projekt, hvor prostitutionsmiljøet i badebyerne skal "undersøges"..

De restriktioner er produktionsselskaberne ikke hæmmet af. De kan møde op med et kamera og en tolk. -Hvis der er penge i salget af produktionen bagefter.

Men igen, uanset hvilke noble hensigter om pro bono arbejde for at højne Den Danske Mediebranche, I helt sikkert har, vil der være en del ydre faktorer, I ikke har kontrol over.
Derfor underer det mig virkeligt, at I er overrasket over reaktionen.

Jeg kan forestille mig svaret.. Jamen, vi vil fortælle den gode historie...
Fint. Men er det så den, der bliver fortalt, når man tager de forudsætninger, jeg har beskrevet i betragtning?
Redigeret af sudsakhon d. 11/12-2016 15:38

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
Researcher skrev:

Så vil jeg tage sværd i hånd og kæmpe en kamp for, at alle de gensidige fordomme forstummer.
I andre kan jo så bare brokke jer videre, og se om I formår at gøre en forskel ved at ødelægge det for migWink

@Researcher - nu skal man ikke give op saa nemt. Proev Facebook der er nogle grupper som henvender sig til danskere.

God jagt.

JohnBKK
Researcher skrev:

Åh, du overlever nok, mon ikke?

Lad os være i fred, vi kender alle nogle der er blevet hevet igennem de danske myndigheders paranoide kontrol fascisme, fordi det åbenbart er blevet suspekt at være pensionist og bo i Thailand, eller ofte rejse dertil, og derfor håber jeg at folk holder snuden væk fra dit projekt, både for deres egen og andres skyld. Der skal ikke serveres flere anledninger for den danske befolkning til at forarges, væmmes og evtl. anmeldes folk til div. myndigheder, bare fordi de har valgt at bo i/rejse til Thailand, nok er nok..

Asian Farmer
Researcher.... Prøv noget nyt!
Istedet for at kopiere og fortsætte i samme rille som alle de andre platugle-programmer!
Sgu kun syge gamle kællinger der gider se det lort.... men de klapper i deres fede hænder, og gnækker løs om de håbløst uintelligente mands personager det endnu engang er lykkedes at støve op til endnu et skræddersyet program!!!

Mangler du reelt ideer til noget godt TV, eller var det bare lige nogle betalte uger i Thailand på job du havde i kikkerten?
Hvis du reelt leder efter nordjyske folk der har gjort noget usædvanligt ude i den store verden (IKKE Thailand)... så smid en pm. Jeg har flere gode kollegaer fra Nord Jylland der driver BIG-farming ude hvor der virkelig er fart på!

vandango
BIG-farming. Grin
[img]http://cdnau.ibtimes.com/sites/au.ibtimes.com/files/styles/v2_article_large/public/2016/03/31/cannabis-farming.jpg[/img] is not a valid Image.

The_Horror
Problemet med nutidens journalister er 2 ting:

1. 90 % af dem er enten venstreorienteret eller feminister, eller begge dele. Tingene bliver derfor altid set fra det samme perspektivt.

2. Alt der bliver skrevet skal involvere en form for konflikt, sætte ting op mod hinanden. polariserings journalistik...hvor det før var mere en neutral og objektiv videreformidling af information skal det i dag være sensationspræget og underholdende.

Heldigvis har internettet givet os mange kanaler til en mere fri presse...eliten har ikke længere monopol på at sprede deres skjulte dagsorden, for kvikke hoveder vil idag have mulighed for at viderebringe sandheden til en stadig større skare og det piner magteliten og fratager dem et ellers vigtigt værktøj.

Men for at komme tilbage til udgangspunktet. Jeg tror på denne journalist når han siger at han vil lave et hæderligt stykke arbejde og fortælle en anden virkelighed end det Ole Vedel lort vi altid ser. Men helt ærligt? er det ikke ved at være for kedeligt....Alle i DK har snart været i Asien og det at være gift med en asiat er ligeså mainstream som at bruge Colgate tandpasta....det kan da umuligt være interessant længere, uanset indgangsvinklen...

Mit råd: Find en eller anden niche...Asien og Thailand er forældet, det er gårsdagens nyheder. Skriv om globalisering og udfordringerne heraf...skriv hvordan vores verden ser ud om 20 år og hvordan vi takler det..skriv om de ægte problemer der kan oplyse os alle så vi kan nå at handle....skriv om magteliten og dens struktur og hvordan den styrer os med skjulte dagsordener...find for helvede på noget interessant! at en eller anden dansk bonderøv har fundet kærligheden i Asien er sgu ikke interessant, hverken for mig eller Hr. og Fru Danmark hvis dagens højdepunkt består i at fodre fuglene i haven og tømme postkassen for reklamer.

og lige en sidste ting? Hvorfor lige en Nordjyde? er det fordi det lyder sjovt når de snakker? er konceptet en videreudvikling at landmand søger brud? som i "ensom fedladen landmand søger fattig thaikone fordi alle de danske kvinder er flyttet til storbyen og banken iøvrigt ikke vil låne flere penge til den i forvejen gældsbedynget stakkel der ikke engang må have underbetalte ukrainere til at arbejde nærmest gratis længere" ??

sorry...
Redigeret af The_Horror d. 12/12-2016 18:58
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

JohnBKK
sudsakhon skrev:

Kære Researcher

Man kan jo selvfølgelig vælge at anlægge et slør af pigefornærmethed, når ens gode ideer får lidt kvalificeret modspil.

I introducerer skam selv Jeres, helt sikkert sobre projekt, med en denne præmis:
[..] og ikke er bange for, at dem derhjemme bliver alt for misundelige..

Netop denne diskurs må I, -som "researchere" være ganske bevidste om har en særlig betydning de danskere, der har valgt at tilbringe et sikkert velfortjent otium især i "de varme lande".

Uanset hvad man ellers har af politisk holdning til spørgsmålet om offentlige eller private pensioner, må det ikke have kommet som en overraskelse for Jer, at allerede dette er et følsomt og kontroversielt emne.
Kan man fede den af med en førtidspension i Thailand, mens vi andre går og knokler for at de kan duske brune småpiger og drikke farvede drinks med paraplyer i?
Og folkepensionister kommer jo luskende hjem og stikker deres snabel i sundhedssystemet, når skavankerne bliver for dyre.

Fyld selv op med lignende opfattelser, der er rigeligt at øse af

Dette er bare en af de vinkler, I ikke må have været uvidende om.
En anden vinkel hænger vel sammen med sammensætningen af brugere her på sites som denne.

-Det bør heller ikke have været en fuldstændig overraskelse for en "researcher", at der udover ovenstående, og uanset Jeres noble hensigter, vil efterlades et billede, der bekræfter stereotyper.

Jeg har noteret mig, at der udtrykkes skepsis overfor den etablerede pengemaskine, hvis programvalg lappes villigt af den umælende befolkning som kattekillinger lapper fløde i sig.
Nu har den enkelte medieforbruger nok mindre at sige end produktionsselskabernes bombardement at underlødigt indhold, som vi er enige i. Mediebrugere er låst af licens og mediepakker. Man har ikke så mange steder at gå hen, når man vil stemme med fødderne.
Bliver der serveret junkfood, bliver det også spist.

Jeg forstår også, at I er kede af at Jeres projekt ikke blev modtaget som det geniale nyskabende materiale til en sikker Cavlingpris..

Men omvendt glemte I at se indad og spørge Jer selv "er der overhovet mulig at finde en ny vinkel, der ikke er gennemgnasket allerede" - Igen uagtet Jeres klart noble hensigter.
-Og især efter at have "researchet", samt at læst de (overraskende?)reaktioner, også at spørge sig selv om hvorfor i alverden projektet fik den tilbagemelding, som den gjorde.

Det er lidt ligesom fakulteterne på de thailandske universiteter. I burde se deres ansigter, når der ansøges om endnu et projekt, hvor prostitutionsmiljøet i badebyerne skal "undersøges"..

De restriktioner er produktionsselskaberne ikke hæmmet af. De kan møde op med et kamera og en tolk. -Hvis der er penge i salget af produktionen bagefter.

Men igen, uanset hvilke noble hensigter om pro bono arbejde for at højne Den Danske Mediebranche, I helt sikkert har, vil der være en del ydre faktorer, I ikke har kontrol over.
Derfor underer det mig virkeligt, at I er overrasket over reaktionen.

Jeg kan forestille mig svaret.. Jamen, vi vil fortælle den gode historie...
Fint. Men er det så den, der bliver fortalt, når man tager de forudsætninger, jeg har beskrevet i betragtning?

Juristen fandt lige nøjagtigt det svage punkt, tak for det..

Jeg vil skrupskide på "gode intentioner" - folk skal advares mod det lort de laver..
Redigeret af JohnBKK d. 12/12-2016 19:08

The_Horror
More sick

jeg tror ikke vi hører mere fra ham igen.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

JohnBKK
................ Dead

..........LOL LOL

Nahm
Trådstarter var vist "lidt for smart i en fart" så ferien på job i Thailand kan denne godt glemme Smile

Trådstarter røg lige ind i løvens hule ved at møde garvede thaifarere herinde, he he, fryder mig virkelig, dejlig læsning...egentligt ret utroligt at trådstarter troede der bare sådan lige kunne hverves naive personer på en side som denne med særdeles garvede og vidende folk der jo har besøgt Thailand masser af gange i mange år, og folk som også bor der..."synd" for journalisten- den gik ikke LOL
Mvh,
Nahm

Spring til debat: