Se indlæg
10-year visa for senior tourists
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 23/11-2016 13:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Anjin hvis du tro du får 5 år ved indrejse, Tro jeg du bliver skuffet. Selv Elite program (Card) kan max give et år pr indrejse / forlængelse. Selv om man købe et 5-20 års Visa. Og ønske folk ikke at tage ud af Thailand, Skal de forbi Immigration en gang pr år for at få et år mere på Elite programmet. Som loven er nu, Kan der max give 1 år af gangen. Og der står intet om at de vil lave det om. Så "tro" bestemt det bliver det samme for det her Visa, Alt andet ville være mærkelige, Set med mine øjne. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 23/11-2016 14:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Bade-Dyr skrev: Anjin hvis du tro du får 5 år ved indrejse, Tro jeg du bliver skuffet. Selv Elite program (Card) kan max give et år pr indrejse / forlængelse. Selv om man købe et 5-20 års Visa. Og ønske folk ikke at tage ud af Thailand, Skal de forbi Immigration en gang pr år for at få et år mere på Elite programmet. Som loven er nu, Kan der max give 1 år af gangen. Og der står intet om at de vil lave det om. Så "tro" bestemt det bliver det samme for det her Visa, Alt andet ville være mærkelige, Set med mine øjne. "but they must report to immigration police every 90 days. The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Tag du bare nej-hatten af igen........... |
|
|
milex |
Lagt på d. 23/11-2016 15:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Hvis der ikke ændres på de nuværende O/O-A extensions så har jeg meget svært ved at se 'breaking news'. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/11-2016 01:12
|
Asian Farmer skrev: Bade-Dyr skrev: Anjin hvis du tro du får 5 år ved indrejse, Tro jeg du bliver skuffet. Selv Elite program (Card) kan max give et år pr indrejse / forlængelse. Selv om man købe et 5-20 års Visa. Og ønske folk ikke at tage ud af Thailand, Skal de forbi Immigration en gang pr år for at få et år mere på Elite programmet. Som loven er nu, Kan der max give 1 år af gangen. Og der står intet om at de vil lave det om. Så "tro" bestemt det bliver det samme for det her Visa, Alt andet ville være mærkelige, Set med mine øjne. "but they must report to immigration police every 90 days. The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Tag du bare nej-hatten af igen........... "The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Det her betyder ikke du får 5 år pr indrejse, Det betyder bare: Google translate for dig. Det visum vil være gyldig i første omgang for fem år og kunne forlænges med yderligere fem Altså intet med 5 år pr indrejse. Der er som sagt intet ude omkring hvor mange dage man får pr indrejse endnu. (Da jeg læste op på det igår, har ikke læst op på det idag endnu) Så at du tro det blive 5 år har du lov til, bare du ikke tro det pga af den tekst. Jeg tro det bliver et år som vi har i forvejen. Husk på at lave de om til at 5 år bliver ny max pr indrejse / forlængelse. Jeg vil da håber på 5 år, Da det vil betyder at frem for et års Married-Extension, At jeg vil kunne ansøge om 5 års Married-Extension til 1.900 baht, Da alle Extension idag koster 1.900 baht. Der er simpelhen så meget i loven der skal laves om, Hvis man lave om fra et år til 5 år. Og der er altså intet om at de vil omskrive det meste af Immigration loven (police order) bare for det her Visa. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 24/11-2016 07:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@Bade-dyr Jeg læser det heller ikke som 5 år pr indrejse*, men det vigtige (for mig) vil være hvis man slipper for at søge Non O hvert år. Jeg opholder mig typisk 1-3 mdr pr rejse i Thailand og kan se, at jeg blot skal rapportere hvis det er +90 dage, så alt i alt ser det godt ud.*Der står heller ikke , at det ikke er. Jeg afventer hvordan de selv fortolker det der står i artiklen, - eks kan vi som danskere bruge dette tilbud, nu hvor vi ikke specifik er nævnt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/11-2016 07:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Anjin skrev: Jeg afventer hvordan de selv fortolker det der står i artiklen, - eks kan vi som danskere bruge dette tilbud, nu hvor vi ikke specifik er nævnt. De nævnte lande er kun eksempler, det vil helt klart også komme til at gælde for danskere. Spørgsmålet er så, om det er rettet mod sådan nogle som os eller mod de fastboende. For os er det selvfølgelig nemmere at skulle rapportere efter 90 dage end at skulle på et visa-run. Det kan nok være svært for danske pensionister at klare indtægtsgrænsen, især hvis det er efter skat, så det er også spændende, hvordan det alternative beløb i banken skal placeres. Hvis de forventer, at man indsætter 3 millioner baht på en fastlåst konto i Thailand, så bliver de nok skuffede over den manglende interesse for visaet. |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/11-2016 07:56
|
Anjin skrev: @Bade-dyr Jeg læser det heller ikke som 5 år pr indrejse*, men det vigtige (for mig) vil være hvis man slipper for at søge Non O hvert år. Jeg opholder mig typisk 1-3 mdr pr rejse i Thailand og kan se, at jeg blot skal rapportere hvis det er +90 dage, så alt i alt ser det godt ud.*Der står heller ikke , at det ikke er. Jeg afventer hvordan de selv fortolker det der står i artiklen, - eks kan vi som danskere bruge dette tilbud, nu hvor vi ikke specifik er nævnt. Hej. Også det jeg skriver, vi ved intet før vi ser det official der kommer ud, og immigration loven rettes til. Da det mulige skal erstatte de i forvejen 1 år Visa (alt efter hvilken news site man læse på), tro jeg bestemt det er mønt på folk der kom og gå som dig, Og frem for at skal på en Embassy eller Consulate hvert år, kan klares sig med 1 gang pr 5 år, Måske 1 gang pr 10 år, alt efter hvordan de ønsker man få de næste 5 år. Men derfor kan man jo godt lufte sin mening om hvad der "Måske" kommer til at ske. Synes selv kun det er godt der kommer flere tilbud til folk, Også selv om nogle altid hakke ned på noget hvis de synes det er for dyrt, eller ikke kan klare kravene. (Læs evt på thaivisa om folk går amok over det) Som skrevet før, Jeg kan ikke klare kravene, Men derfor synes jeg det er et skridt i den rigtige retning. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 08:12
|
"The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Det her betyder ikke du får 5 år pr indrejse, Det betyder bare: Google translate for dig. Det visum vil være gyldig i første omgang for fem år og kunne forlænges med yderligere fem Altså intet med 5 år pr indrejse. Der er som sagt intet ude omkring hvor mange dage man får pr indrejse endnu. (Da jeg læste op på det igår, har ikke læst op på det idag endnu) Så at du tro det blive 5 år har du lov til, bare du ikke tro det pga af den tekst. Jeg tro det bliver et år som vi har i forvejen. Husk på at lave de om til at 5 år bliver ny max pr indrejse / forlængelse. Jeg vil da håber på 5 år, Da det vil betyder at frem for et års Married-Extension, At jeg vil kunne ansøge om 5 års Married-Extension til 1.900 baht, Da alle Extension idag koster 1.900 baht. Der er simpelhen så meget i loven der skal laves om, Hvis man lave om fra et år til 5 år. Og der er altså intet om at de vil omskrive det meste af Immigration loven (police order) bare for det her Visa.[/quote] Er du fuld eller bare ualmindelig Rasmus Modsat ? Alt er det samme, 90 dages rapportering(eller ud/ind-rejse), osv..... blot kun fornyelse hvert 5.!!! 5 års marriage-extension for 1900 baht.... fuld? Det koster 10.000 bath for 5 års visa, med mulighed for 5 år mere..... |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/11-2016 08:18
|
Asian Farmer skrev: "The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Det her betyder ikke du får 5 år pr indrejse, Det betyder bare: Google translate for dig. Det visum vil være gyldig i første omgang for fem år og kunne forlænges med yderligere fem Altså intet med 5 år pr indrejse. Der er som sagt intet ude omkring hvor mange dage man får pr indrejse endnu. (Da jeg læste op på det igår, har ikke læst op på det idag endnu) Så at du tro det blive 5 år har du lov til, bare du ikke tro det pga af den tekst. Jeg tro det bliver et år som vi har i forvejen. Husk på at lave de om til at 5 år bliver ny max pr indrejse / forlængelse. Jeg vil da håber på 5 år, Da det vil betyder at frem for et års Married-Extension, At jeg vil kunne ansøge om 5 års Married-Extension til 1.900 baht, Da alle Extension idag koster 1.900 baht. Der er simpelhen så meget i loven der skal laves om, Hvis man lave om fra et år til 5 år. Og der er altså intet om at de vil omskrive det meste af Immigration loven (police order) bare for det her Visa. Er du fuld eller bare ualmindelig Rasmus Modsat ? Alt er det samme, 90 dages rapportering(eller ud/ind-rejse), osv..... blot kun fornyelse hvert 5.!!! 5 års marriage-extension for 1900 baht.... fuld? Det koster 10.000 bath for 5 års visa, med mulighed for 5 år mere..... Nej jeg er ikke fuld. Som sagt er det ok andre tro det bliver noget andet, Jeg behøves ikke som dig er brude skældsord. Hvis de laver om fra et års pr indrejse / forlængelse for det her Visa til 5 års, Ja så kan vi andre også få 5 år , Det er simpel logik for perlehøns. Og ja, Alle Extension koster lige pt 1.900 baht her i Thailand. At du er uenige har du lov. Men ingen grund til den tone. Og lad os vente til dagen vi ser der kommer ud official, Så tager vi den op igen der. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 08:31
|
Bade-Dyr skrev: Asian Farmer skrev: "The visa will be valid initially for five years and could be renewed for another five" Det her betyder ikke du får 5 år pr indrejse, Det betyder bare: Google translate for dig. Det visum vil være gyldig i første omgang for fem år og kunne forlænges med yderligere fem Altså intet med 5 år pr indrejse. Der er som sagt intet ude omkring hvor mange dage man får pr indrejse endnu. (Da jeg læste op på det igår, har ikke læst op på det idag endnu) Så at du tro det blive 5 år har du lov til, bare du ikke tro det pga af den tekst. Jeg tro det bliver et år som vi har i forvejen. Husk på at lave de om til at 5 år bliver ny max pr indrejse / forlængelse. Jeg vil da håber på 5 år, Da det vil betyder at frem for et års Married-Extension, At jeg vil kunne ansøge om 5 års Married-Extension til 1.900 baht, Da alle Extension idag koster 1.900 baht. Der er simpelhen så meget i loven der skal laves om, Hvis man lave om fra et år til 5 år. Og der er altså intet om at de vil omskrive det meste af Immigration loven (police order) bare for det her Visa. Er du fuld eller bare ualmindelig Rasmus Modsat ? Alt er det samme, 90 dages rapportering(eller ud/ind-rejse), osv..... blot kun fornyelse hvert 5.!!! 5 års marriage-extension for 1900 baht.... fuld? Det koster 10.000 bath for 5 års visa, med mulighed for 5 år mere..... Nej jeg er ikke fuld. Som sagt er det ok andre tro det bliver noget andet, Jeg behøves ikke som dig er brude skældsord. Hvis de laver om fra et års pr indrejse / forlængelse for det her Visa til 5 års, Ja så kan vi andre også få 5 år , Det er simpel logik for perlehøns. Og ja, Alle Extension koster lige pt 1.900 baht her i Thailand. At du er uenige har du lov. Men ingen grund til den tone. Og lad os vente til dagen vi ser der kommer ud official, Så tager vi den op igen der. 1st!!!! skældsord???? Nu må du da lige styre dig, jeg har da ikke brugt skældsord!!!! Din logik holder ikke. Vi taler om et nyt 5 års visa med nogle nye krav for opnåelse. Forsikringer etc.... Hvor i alverden ser du at dit skod visa kan opgraderes til det nye long-stay uden at opfylde indkomst, bank og forsikrings kravene??????? |
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 24/11-2016 08:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Kim Ludvigsen skrev: Anjin skrev: Jeg afventer hvordan de selv fortolker det der står i artiklen, - eks kan vi som danskere bruge dette tilbud, nu hvor vi ikke specifik er nævnt. De nævnte lande er kun eksempler, det vil helt klart også komme til at gælde for danskere. Spørgsmålet er så, om det er rettet mod sådan nogle som os eller mod de fastboende. For os er det selvfølgelig nemmere at skulle rapportere efter 90 dage end at skulle på et visa-run. Gælder også for Danmark According to minutes of Tuesday’s cabinet meeting, the long stay, multiple-entry visa will be offered to citizens of 14 nations: Denmark, Norway, Netherlands, Sweden, France, Finland, Italy, Germany, Switzerland, Australia, the United States, the United Kingdom, Japan and Canada. The application fee will be 10,000 baht. http://www.khaoso...reactions/ |
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 24/11-2016 08:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Jeg sidder og tygger lidt på teksten.. 100000 bath månedlig indkomst eller 3 millioner i en bunden konto, ikke om jeg var ved mine fulde 5 ville jeg binde 3 millioner i Thailand Over 100000 i månedlig indkomst...ville jeg også kunne bevise på en dansk konto,..men aldrig drømme om at overføre til Thailand om måneden Forsikring med 100% dækning har jeg Har kun et problem, konen vil ikke bo i Thailand et par måneder ferie er fint, men ikke fast Det hele kommer vel an på hvad præcist der bliver lovtekst..ikke hvad diverse aviser og sider skriver |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 24/11-2016 08:52
|
Asian Farmer der er i forvejen Elite Visa der F.eks give 5 år. Der er også nogle der gyldig i 20 år, Og de først der udkom er gyldig for livstid kan jeg læse. Det betyder ikke at disse folk får 5-20 år pr indrejse eller en ny livtids stemple. MEN som kun give et år pr indrejse / forlængelse, bare fordi et Visa er god for 5/10 år, betyder det ikke du får det pr indrejse. Du forstå åbenbart heller ikke, At før man kan give 5 år pr indrejse, Er nød til at lave loven om, Da der idag kun kan gives Max op til et år. Laves det om pga det her Visa, Som man kan få op til 5 år pr indrejse (eller forlængelse) Ja så er det ikke kun det her Visa der får glæde af det. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare dig dette, Men det er nu ret simple synes jeg. Gider ikke snakke mere om det, Vi vente og se hvordan det kommer til at se ud, når det en dag er klar til at komme i loven. Vi 2 (samt andre som du kan læse) er bare uenige om hvordan det Måske kommer til at virker. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 09:04
|
Bade-Dyr skrev: Asian Farmer der er i forvejen Elite Visa der F.eks give 5 år. Der er også nogle der gyldig i 20 år, Og de først der udkom er gyldig for livstid kan jeg læse. Det betyder ikke at disse folk får 5-20 år pr indrejse eller en ny livtids stemple. MEN som kun give et år pr indrejse / forlængelse, bare fordi et Visa er god for 5/10 år, betyder det ikke du får det pr indrejse. Du forstå åbenbart heller ikke, At før man kan give 5 år pr indrejse, Er nød til at lave loven om, Da der idag kun kan gives Max op til et år. Laves det om pga det her Visa, Som man kan få op til 5 år pr indrejse (eller forlængelse) Ja så er det ikke kun det her Visa der får glæde af det. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare dig dette, Men det er nu ret simple synes jeg. Gider ikke snakke mere om det, Vi vente og se hvordan det kommer til at se ud, når det en dag er klar til at komme i loven. Vi 2 (samt andre som du kan læse) er bare uenige om hvordan det Måske kommer til at virker. Badedyr = The Horror = Kim Ludvigsen ???? Nogle kbh fjolser vil bare ikke forstå! Kun bruge al deres tid på at smide alle deres scenarioer fra sverige(amager) i hovedet på os andre! Læs da for fanden hvad der er skrevet fra starten, og prop alt dit bavl op hvor solen aldrig skinner !!!!!! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/11-2016 09:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Maaske en god ide at afvente hvad de kloge hoveder finder frem til og hvordan det skal administreres. Der er ingen grund til at vi farer i flint og skaelder hinanden ud over noget som vi ikke har nogen anelse om. For oevrigt saa har hverken Bangkok Post eller The Nation naevnt noget som helst om det nye initiativ i de trykte udgaver. Lad os vente og se tiden an. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 09:21
|
hugoboerge skrev: Maaske en god ide at afvente hvad de kloge hoveder finder frem til og hvordan det skal administreres. Der er ingen grund til at vi farer i flint og skaelder hinanden ud over noget som vi ikke har nogen anelse om. For oevrigt saa har hverken Bangkok Post eller The Nation naevnt noget som helst om det nye initiativ i de trykte udgaver. Lad os vente og se tiden an. WTF ???? Er der stadig trykte aviser ? Det kan da kun vaere yesterdays news de bringer ? Ikke som i de gode gamle dage... alt der stod i avisen var lov. Nogle af de gamle thai madammer her i landsbyen har stadig den samme opfattelse... sgu sjovt HB her er et link... saa du er fri for at vente til imorgen: http://www.bangko... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/11-2016 09:35
|
Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: WTF ???? Er der stadig trykte aviser ? Det kan da kun vaere yesterdays news de bringer ? Ikke som i de gode gamle dage... alt der stod i avisen var lov. Nogle af de gamle thai madammer her i landsbyen har stadig den samme opfattelse... sgu sjovt Maaske en god ide at afvente hvad de kloge hoveder finder frem til og hvordan det skal administreres. Der er ingen grund til at vi farer i flint og skaelder hinanden ud over noget som vi ikke har nogen anelse om. For oevrigt saa har hverken Bangkok Post eller The Nation naevnt noget som helst om det nye initiativ i de trykte udgaver. Lad os vente og se tiden an. @AsianFarmer - jo da der findes trykte aviser, men de findes maaske ikke hvor du bor (bannok et eller andet sted). Der er faktisk intet som at laese en avis til morgenkaffen istedet for at sidde med hovedet inde i en computer skaerm. Om det er "yesterday's news" de bringer ? der er noget om at redaktionen stopper paa et bestemt tidspunkt saa avisen kan gaa i trykken og hvis de trykte udgaver af BP og The Nation ikke er tilstraekklig kan man abonnere paa up-to-date news via sms. Min personlige mening er at man henvender sig til de "overvintrende" saa de undgaar besvaeret med at rejse ud af landet samt at undgaa visa runs. Jeg mener ogsaa at de nuvaerende regler ikke aendres. Der er noget som hedder "bedstefars reglen" eller "grandfathering" dvs at vi som er fastboenden vil vaere underlagt de nuvaerende regler ogsaa i fremtiden. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 09:42
|
hugoboerge skrev: Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: WTF ???? Er der stadig trykte aviser ? Det kan da kun vaere yesterdays news de bringer ? Ikke som i de gode gamle dage... alt der stod i avisen var lov. Nogle af de gamle thai madammer her i landsbyen har stadig den samme opfattelse... sgu sjovt Maaske en god ide at afvente hvad de kloge hoveder finder frem til og hvordan det skal administreres. Der er ingen grund til at vi farer i flint og skaelder hinanden ud over noget som vi ikke har nogen anelse om. For oevrigt saa har hverken Bangkok Post eller The Nation naevnt noget som helst om det nye initiativ i de trykte udgaver. Lad os vente og se tiden an. @AsianFarmer - jo da der findes trykte aviser, men de findes maaske ikke hvor du bor (bannok et eller andet sted). Der er faktisk intet som at laese en avis til morgenkaffen istedet for at sidde med hovedet inde i en computer skaerm. Om det er "yesterday's news" de bringer ? der er noget om at redaktionen stopper paa et bestemt tidspunkt saa avisen kan gaa i trykken og hvis de trykte udgaver af BP og The Nation ikke er tilstraekklig kan man abonnere paa up-to-date news via sms. Min personlige mening er at man henvender sig til de "overvintrende" saa de undgaar besvaeret med at rejse ud af landet samt at undgaa visa runs. Jeg mener ogsaa at de nuvaerende regler ikke aendres. Der er noget som hedder "bedstefars reglen" eller "grandfathering" dvs at vi som er fastboenden vil vaere underlagt de nuvaerende regler ogsaa i fremtiden. Jo jo... husker de goe gamle dage med tomme tykke JP osv om soendagen! Nu er det bare andre tider... nyhederne er online 24/7/365.... og de stopper ikke pga nogen skal trykke en trykt avis. Deadlines eksisterer ikke mere. .... Satme godt man ikke er jounalist med de vilkaar!!! Som det var annonceret "Senior Tourist", saa er det en bestemt maalgruppe man henvender sig til. Folk over 50 med en indkomst +100k pr md, eller 3m i banken. Det er ikke den traditionelle pensionist der er tale om her. Eller er du uenig? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/11-2016 10:50
|
Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: Asian Farmer skrev: hugoboerge skrev: WTF ???? Er der stadig trykte aviser ? Det kan da kun vaere yesterdays news de bringer ? Ikke som i de gode gamle dage... alt der stod i avisen var lov. Nogle af de gamle thai madammer her i landsbyen har stadig den samme opfattelse... sgu sjovt Maaske en god ide at afvente hvad de kloge hoveder finder frem til og hvordan det skal administreres. Der er ingen grund til at vi farer i flint og skaelder hinanden ud over noget som vi ikke har nogen anelse om. For oevrigt saa har hverken Bangkok Post eller The Nation naevnt noget som helst om det nye initiativ i de trykte udgaver. Lad os vente og se tiden an. @AsianFarmer - jo da der findes trykte aviser, men de findes maaske ikke hvor du bor (bannok et eller andet sted). Der er faktisk intet som at laese en avis til morgenkaffen istedet for at sidde med hovedet inde i en computer skaerm. Om det er "yesterday's news" de bringer ? der er noget om at redaktionen stopper paa et bestemt tidspunkt saa avisen kan gaa i trykken og hvis de trykte udgaver af BP og The Nation ikke er tilstraekklig kan man abonnere paa up-to-date news via sms. Min personlige mening er at man henvender sig til de "overvintrende" saa de undgaar besvaeret med at rejse ud af landet samt at undgaa visa runs. Jeg mener ogsaa at de nuvaerende regler ikke aendres. Der er noget som hedder "bedstefars reglen" eller "grandfathering" dvs at vi som er fastboenden vil vaere underlagt de nuvaerende regler ogsaa i fremtiden. Jo jo... husker de goe gamle dage med tomme tykke JP osv om soendagen! Nu er det bare andre tider... nyhederne er online 24/7/365.... og de stopper ikke pga nogen skal trykke en trykt avis. Deadlines eksisterer ikke mere. .... Satme godt man ikke er jounalist med de vilkaar!!! Som det var annonceret "Senior Tourist", saa er det en bestemt maalgruppe man henvender sig til. Folk over 50 med en indkomst +100k pr md, eller 3m i banken. Det er ikke den traditionelle pensionist der er tale om her. Eller er du uenig? @AsianFarmer overhovedet ikke uenig og jeg har skrevet min mening at det er dem som "overvintrer" som kan drage fordel af den ordning. Hvis man raad til at have bolig i DK og rejse til de varme lande om vinteren kan man sikkert ogsaa klare at have THB 3m staaende paa en Thai bank konto i et aar (hvorefter den ikke bindes). Efterfoelgende kan man saa bare bruge loes af de 3m THB. Egentlig en god ordning for dem som har pengepungen i orden. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 24/11-2016 10:57
|
@AsianFarmer overhovedet ikke uenig og jeg har skrevet min mening at det er dem som "overvintrer" som kan drage fordel af den ordning. Hvis man raad til at have bolig i DK og rejse til de varme lande om vinteren kan man sikkert ogsaa klare at have THB 3m staaende paa en Thai bank konto i et aar (hvorefter den ikke bindes). Efterfoelgende kan man saa bare bruge loes af de 3m THB. Egentlig en god ordning for dem som har pengepungen i orden.[/quote] Nu er bolig i DK ikke en af de ting jeg prioritirer... og vinter eksisterer praktisk taget ikke her. Men hvis man som taenkt eksempel tager Olie bisserne eller bare folk der ynder at holde til i Thailand mens de jobber i andre dele af Asien. Saa er den ordning da helt perfekt! |
|
Spring til debat: |