Se indlæg
 Udskriv debat
Købe hus til sit Thailandske barn
bannok
Jeg er blevet skilt og bor nu til leje og konen og datteren bor i det hus som jeg lod bygge i Thailand for 8 år siden, huset er i hendes navn, min datter bor der også, så huset skal ikke sælges.

Mit spørgsmål er, kan jeg købe et hus i min datters navn, uden at min exkone bliver involveret?
Min datter er 11 år og vi har fælles forældremyndigheder over hende.

Min plan er jo at købe et hus som jeg skal bo i og have råderetter over huset.

Jeg har snakket med en ejendoms mægler om det, han siger at man kan købe ejendom i børnenes navn når de fylder 7 år, men gælder denne regel også når faren til det thailandske barn er udlænding?

Hvis det er nogen der har kendskab til dette hører jeg genre fra jer.

Har rettet overskriften Admin.
Redigeret af John d. 03/11-2016 06:18

hsn
Jeg kender folk der har købt i børns navn før. Der var barnet max. 3 år, så det burde kunne lade sig gøre. Dog kender jeg også nogle der undersøgte at sætte det i barnets navn... De fik svaret at man lige skal være opmærksom på, at det så ikke kan sælges, før barnet fylder 21.

Om det er 100% korrekt, det vil jeg ikke hænges op på. Men du kan sagtens købe i barnets navn i hvert fald.

Ksoerensen
Skulle din eks-kone senere vinde fuldt rigtighed over barnet.
Kan hun så ikke overtage huset?

bannok
Det er jo det jeg forsøger at finde ud‚ om ekskonen kan sætte en kæp i hjulet‚ blandt andre ting‚ men lige nu vil jeg først finde ud af om det kan lade sig gøre at køb et hus i datterens navn uden ekskonens indblanding.

chaingmai
da du skriver, at huset står i din ex-kones navn, så kan du da ikke sælge det uden hun er inde over..........det er din kone der ,,ejer" huset, hvorfor fylde flere penge i din ex..............LOL LOL

cesse
chaingmai skrev:

da du skriver, at huset står i din ex-kones navn, så kan du da ikke sælge det uden hun er inde over..........det er din kone der ,,ejer" huset, hvorfor fylde flere penge i din ex..............LOL LOL

Læs lige fra begyndelsen en gang til Pfft

chaingmai
det har jeg gjort, og kan se jeg har læst det forkert...........undskyld........................LOL LOL

JohnBKK
Jeg fatter nul og niks af at du bliver ved at flashe den smiley, især i en tråd som denne, fuldstændig og totalt malplaceret, hvad fanden er der med dig?

Læs:

"§16 - Gør dine indlæg lette at læse.
Overdreven brug af store bogstaver, farver, smilies and andet gør at læseoplevelsen bliver dårlig. Indsæt gerne en smiley for at udtrykke dig, store bogstaver der hvor det er nødvendigt også videre, men lad ikke dine indlæg ligne dårligt pyntede juletræer. Udråbstegn og spørgsmålstegn må gerne benyttes, men har du et spørgsmål så bliver det ikke vigtigere af at du benytter en byge af spørgsmålstegn i stedet for et som er det normale. Så brug venligst spørgsmålstegn og udråbstegn med måde."

Der bør kaldes en Admin på banen til at stoppe det, aldeles omgående...

Webmaster
JohnBKK skrev:
Der bør kaldes en Admin på banen til at stoppe det, aldeles omgående...

Wow, troede lige madamen havde det røde igen......
Rolig, han indrømmer bare sin fejl. Ingen grund til at fare i flint over det.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hugoboerge
Problemet for traadstarter er nok snarere grunden hvor huset skal bygges paa. Saa spoergsmaalet maa vaere om et barn kan eje jord/grund ? Hvis svaret er ja kan traadstarter leje grunden i 30 aar og bygge huset i eget navn.

Men det kan en sagfoerer svare paa.

Druwor
hugoboerge skrev:

Problemet for traadstarter er nok snarere grunden hvor huset skal bygges paa. Saa spoergsmaalet maa vaere om et barn kan eje jord/grund ? Hvis svaret er ja kan traadstarter leje grunden i 30 aar og bygge huset i eget navn.

Denne løsning kan uden problemer lade sig gøre. Vi har gjort det med min kones første hus, da vi købte et nyt hus. Den mindste datter overtog jorden/grunden og jeg overtog huset og lejer grunden på en 30 årig kontrakt med den klausul at hun ikke kan sælge grunden. Hun var 12 år da vi lavede det.
Vi lavede det fordi min svoger gerne ville bo i huset men ikke kunne låne penge til at købe det.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

bannok
Druwor skrev:

hugoboerge skrev:

Denne løsning kan uden problemer lade sig gøre. Vi har gjort det med min kones første hus, da vi købte et nyt hus. Den mindste datter overtog jorden/grunden og jeg overtog huset og lejer grunden på en 30 årig kontrakt med den klausul at hun ikke kan sælge grunden. Hun var 12 år da vi lavede det.
Vi lavede det fordi min svoger gerne ville bo i huset men ikke kunne låne penge til at købe det.

Din model lyder som en løsning, jeg skal nok have fat i en sagfører der har forstand på det.
Hvordan gjorde du det sådan rent praktisk, havde i en sagfører til at ordne alle papirerne.?

Druwor
Ja, vi havde en advokat til at ordne det hele
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Spring til debat: