Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
enkeltbillet
HongNam
Hej alle

Jeg går og planlægger en en "backpacker" tur med sønnike her til januar. Vi vil gerne starte måske den første måned i Thailand og så rejse videre til evt. Cambodia. Nu har jeg været i Thailand mange gange men det har jo selvfølgelig altid været med en returbillet i hånden. Jeg mindes at have læst her inde at man SKAL have en returbillet i hånden ved udrejse til Thailand ellers bliver man ikke lukket ombord(måske jeg husker forkert). Planen er jo en enkeltbillet til Thailand og så købe transport videre der fra efter en lille måned.
Men kan man det ? kan vi nøjes med en enkeltbillet eller har i en anden løsning vi kan gøre ?

På forhånd tak Smile

maik
Et spørgsmål der ikke kan gives et entydigt svar på. Se bl.a. denne tråd:

http://www.thaila...ost_246040

I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
thongsala
Altså,teoretisk skulle det være muligt,at rejse ind i Thailand,på en enkelt.
Men der er jo noget,der hedder T.I.T. !

Asian Farmer
thongsala skrev:

Altså,teoretisk skulle det være muligt,at rejse ind i Thailand,på en enkelt.
Men der er jo noget,der hedder T.I.T. !

Alle de gange vi har været i dk er på retur billetter fra Bangkok.
Hver eneste måned gennem de sidste mange år har jeg været hjemme i Thailand på lang weekend/miniferie... også i længere perioder imellem jobs...... altid billet købt i Thailand så næste gang jeg skal hjem er planlagt på forhånd.
Alle de skrøner om folk der blir afvist, tror jeg simpelthen ikke på!

milex
Som du skriver er det checkin i lufhavnen der kan være et problem. Immigration i Thailand er ligeglade.

Har du ikke et visum risikerer du der forlanges en billet ud af Thailand inden for 30 dage. Behøver ikke være en retur-billet.

Vil du - uden visum - have ro i sjælen, så køb den billigste airline-ticket ud af Thailand til et af nabolandene inden for de 30 dage. Kan fåes til 1.000 thb eller mindre ved lidt søgning - og smid den væk bagefter.

Og det er ikke nogen skrøne, er selv blevet forespurgt om visum eller onward-/return-ticket ved checkin CPH (THAI).

rinpoche
Det er bestemt ikke en skrøne, som du meget rigtigt skriver, milex.

Det drejer sig om "onward ticket regulation", hvilket ikke behøves at være en flybillet.

Hvor du derimod tager fejl, er at "immigrationen i Thailand er ligeglade".

Flyselskabet er for så vidt ligeglade, bortset fra at hvis man nægtes indrejse i Thailand, så skal dit flyselskab betale for din tilbagerejse fordi de ikke har udført deres kontrol omkring onward/return billet eller gyldigt visum.

Når det så er sagt, så er håndhævelsen heraf - meget til min forundring - temmelig lemfældig.

Men jeg kender også flere, der i lighed med milex, fik meget travlt med at erhverve sig en onward billet, da de ellers var blevet afvist boarding.

JohnBKK
Jeg har rejst mange gange på enkeltbillet og med flere forskellige selskaber, og selv med et Re-Entry stempel i passet har jeg måttet argumentere for ikke at blive afvist ved check-in. Passet blev også vendt og drejet adskillige gange, så det er ikke helt ligetil.. de er meget, meget obs på om det stempel er OK, der blev gloet nogle gange på det.

HongNam
Tak for de fine svar Smile Må vist hellere tænke mig grundigt om inden jeg køber en enkeltbillet Frown

handy
HongNam skrev:

Tak for de fine svar Smile Må vist hellere tænke mig grundigt om inden jeg køber en enkeltbillet Frown

ja bare køb en billet videre hos et af lavprisselskaberne har tidligere selv købt til Penang malaysia da jeg ikke havde nogen ide om hvor længe jeg skulle være i Los.....han en gang i min vilde ungdom ændret afgang 23 gange hos Thai af 75 US da jeg endelig fik røven i sæden var det i snuden af en 747 så lidt lir fik jeg for alle mine Dollars...

god weekend

oveboye
jeg er tit rest til thailand på enkelt billet også denne gang.eneste du skal huske ewr du skal skrive på din arrival kord nummeret på retur fly på,og der er normalt ingen problem.

vandango
oveboye skrev:

jeg er tit rest til thailand på enkelt billet også denne gang.eneste du skal huske ewr du skal skrive på din arrival kord nummeret på retur fly på,og der er normalt ingen problem.

Det var pokkers, jeg har da altid skrevet flynummeret jeg ankommer med på arrivel kortet, måske jeg gør det forkert? Wink

jojokent
Er lige ankommet d. 10 på en enkelt( norwegian). Der var ingen problemer. Men har engang i Hamburg lufthavn oplevet at de spurgte til retur billetten(aeroflot). Dengang købte jeg en billet til Malyasia til ca. 250 kr. Det er fordel at man skal ankomme i god tid til lufthavnen, så kan du altid nå det.
Har rejst flere gange med en billet der overskrider de 30 dage og det er gået , men på det sidste har jeg været nødt til at vise returbillet ved check ind.
Jeg rejser 10-11 gange retur til Thailand om året og somme tider er mine billetter "spredt"lidt ud.
Men final answer. køb bare en enkelt og hav din smartphone/tablet klar til at købe en enkelt til Maylasia(det plejer at være det biligste).
Bruger du internet check ind er der sikkert igen der spørger til det. God tur.

bokbok
Jeg har flere gange rejst enten med en retur til CPH 6 måneder senere eller på en BKK-CPH-BKK billet (hvilket vel svarer til en enkeltbillet når man står ved skranken i CPH). Jeg har kun haft problemer 2 gange - begge gange en kvindelig skrankepave (hedder det pavinde?).

Begge gange havde jeg heldigvis en entry permit i passet - men i det ene tilfælde ville damen ikke godkende det, så jeg måtte have en supervisor tilkaldt.

Andre gange har jeg ikke haft en entry permit, men er gået glat igennen - så det afhænger vist helt af hvem som står ved skranken.

I Thai immigrationen har jeg aldrig oplevet problemer (udover en gang hvor de forvekslede mig med en sortlistet dansker med samme navn som mit - det tog dog kun 20 minutter at afklare hvorefter der blev pænt undskyldt for fejltagelsen.

HCA
Jeg har en bekendt som i næste uge rejser til Thailand med en 3 måneders billet uden at have et visum, så nu venter jeg spændt på at høre om hans udfordringer i lufthavnen, om der virkelig er strammet op eller ej.

Spring til debat: