Se indlæg
 Udskriv debat
Bare en strøtanke i forbindelse med kongens bortgang
Webmaster
Dronning Margrethe har meget fint været ude og kondolere den thailandske konges bortgang (link). Og nu da dronningen selv er lidt oppe i årene, så sidder jeg tilbage med en lille tanke om at det havde da været på sin plads at Kronprinsen i stedet for at hoppe fjollet rundt i en trampolin og brække halsen var hoppet ind i et fly og smuttet til Thailand for at repræsentere Danmark i anledning af kongens død.

Som sagt bare en strøtanke i mit lille hoved....
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
natty
Jo, men hvornår foregår den officielle ceremoni, plejer der ikke at gå ret lang tid fra selve dødsfaldet og indtil det formelt er overstået?
Jeg har heller ikke set at andre statsoverhoveder, eller deres repræsentanter, skulle være ankommet til Thailand, udover vist nok Bhutans konge.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Webmaster
natty skrev:
Jeg har heller ikke set at andre statsoverhoveder, eller deres repræsentanter, skulle være ankommet til Thailand, udover vist nok Bhutans konge.

Næ, vist også den eneste jeg endnu har kunne læse mig frem til som skulle være ankommet.

Men når én af slagsbrødrene nede i mellemøsten stiller træskoene, så smider alle hvad de har i hænderne og møder op.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

natty
Webmaster skrev:

natty skrev:

Næ, vist også den eneste jeg endnu har kunne læse mig frem til som skulle være ankommet.

Men når én af slagsbrødrene nede i mellemøsten stiller træskoene, så smider alle hvad de har i hænderne og møder op.

Men hvornår kommer bisættelsen, eller hvad det nu hedder på thai, til at foregå? Der kommer vel til at foregå en ceremoni.

Fra BBC, kan desværre ikke linke på min tablet:

"As yet no date has been set for the king's cremation, but in the days to come he will be ceremoniously embalmed and tied in the foetal position.
Royal funerals usually last seven days in Thailand, and are held months or even years after the death so the state can prepare a lavish farewell. King Bhumibol's is expected to be highly ceremonial and full of pageantry.
When Princess Galyani Vadhana died in 2008, her funeral ceremony cost an estimated $9m (£6.1m). It featured three processions of soldiers, conch shell-blowers, drummers, and musicians, and her remains were carried in a 14-tonne golden carriage."

Når dagen er kendt, mon der så ikke bliver sendt invitationer ud?

Du nævner de mellemøstlige lande, men der er der jo helt anden tradition, med at man skal i jorden meget hurtigt, det samme gælder jo også indenfor jødedommen. Det er vel derfor man "flokkes" så hurtigt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

chaingmai
hva, skulle kronprinsen, lave i thailand i forbindelse med kongens død......lad os nu vente til den officielle ceremoni og se om han ikke dukker op .............

JohnBKK
Frede hygger sig hellere med korrupte folk i IOC, og han er stadig egentlig kun et barn i en lidt større krop. Hvordan han fik sig fumlet og famlet gennem universitetet er mig en gåde.. Sproget er på sinkeniveau, han kan ikke ytre sig så folk kan forstå det, han er en skandale, så bliv bare hjemme Frido og hop på trambolin, eller i en sø, kvæk, kvæk..

Tuttelu Tralla

Webmaster
natty skrev:
Men hvornår kommer bisættelsen, eller hvad det nu hedder på thai, til at foregå? Der kommer vel til at foregå en ceremoni.

Når dagen er kendt, mon der så ikke bliver sendt invitationer ud?

Du nævner de mellemøstlige lande, men der er der jo helt anden tradition, med at man skal i jorden meget hurtigt, det samme gælder jo også indenfor jødedommen. Det er vel derfor man "flokkes" så hurtigt.

Jo mon ikke du har ret i første punkt. Og jo du har ret i andet punkt.
Med venlig hilsen

Webmaster

HansW
Jeg har set andet steds at de foerste 15 dages "lig de parade" er forbeholdt familien og "eliten" derefter kan "folket" se urnen som det beskrives mener dog at det er en speciel kiste hvor kongen sidder up, ialt 100 dage foeend selve bisaettelsen "cremation" vil finde sted.
MVH Hans

cali111
HansW skrev:

Jeg har set andet steds at de foerste 15 dages "lig de parade" er forbeholdt familien og "eliten" derefter kan "folket" se urnen som det beskrives mener dog at det er en speciel kiste hvor kongen sidder up, ialt 100 dage foeend selve bisaettelsen "cremation" vil finde sted.

"lit de parade"

http://www.aseanmctour.dk
HansW
cali111 skrev:

HansW skrev:

"lit de parade"

Tak Cali 111 selvfoelgeligt "lit" og ikke "lig"
MVH Hans

Spring til debat: