Se indlæg
Turist visum til Thailand nødvendig el. ej ?
|
|
jan_lr |
Lagt på d. 06/07-2010 19:05
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej. Jeg rejser til Thailand- for første gang - i august. ca. 25 dage. På siden: "http://www.thaiembassy.dk/wv%20114_tourist_visa_danes.htm" Ser det ud til at jeg bare skal rejse, og ikke tænke på visum før jeg lander i Bangkok. Er det rigtigt forstået ? Jeg syntes at informationerne på ambassadens side er lidt kryptiske. På forhånd tak. Jan_lr |
|
|
Fido |
Lagt på d. 06/07-2010 19:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Som dansk statsborger - det går jeg ud fra at du er - falder du ind under følgende regel: they are nationals of countries which are exempted from visa requirements when entering Thailand for tourism purposes. Such nationals will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days. Du må altså opholde dig 30 dage i Thailand uden visum, du får bare et stempel i passet ved indrejse. God tur ! One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 06/07-2010 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Jan. God første-tur - der kommer sikkert mange efterfølgende. Du skal ikke have visum, når du holder dig under 30 dage. Bjarne |
|
|
jan_lr |
Lagt på d. 06/07-2010 19:21
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Tak for nogle hurtige svar. Jeg kan forestille mig at der kommer mange ture til Thailand. Da jeg har fundet en "Penneveninde" :-) dernede. Jan_lr |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 06/07-2010 19:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Du får nogle papir under flyvenen som du skal udfylde men jeg plejer at få hjælp af stewardessen da jeg er ordblind
Come As You Are
|
|
|
per p |
Lagt på d. 07/07-2010 07:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Ang. visum til Thailand du skal bruge et visum, men du udfylder et kort som bliver stemplet eller det bliver hæfteklammet fast i dit pas der er ingen ben i det |
|
|
cesse |
Lagt på d. 07/07-2010 12:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
per p skrev: Ang. visum til Thailand du skal bruge et visum, men du udfylder et kort som bliver stemplet eller det bliver hæfteklammet fast i dit pas der er ingen ben i det Så husk at have en kulepind med i flyveren så du kan udfylde visum papirer mens du flyver |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 07/07-2010 13:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
cesse skrev: per p skrev: Ang. visum til Thailand du skal bruge et visum, men du udfylder et kort som bliver stemplet eller det bliver hæfteklammet fast i dit pas der er ingen ben i det Så husk at have en kulepind med i flyveren så du kan udfylde visum papirer mens du flyver Det hvide kort som udleveres i flyveren er et "Indrejsekort" og absolut IKKE et visum. Som tidligere nævnt kan man opholde sig i Thailand i 30 dage uden visum. . |
|
|
dim |
Lagt på d. 07/07-2010 13:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Rigtig god tur. Jeg rejser selv 31 juli til 25 august God sommer Jimmi Andersen
|
|
|
thongsala |
Lagt på d. 12/10-2016 12:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg opdager lige,at det er en gammel tråd,så måske har noget ændret sig i mellemtiden. Jeg har tænkt mig,at flyve fra Oslo til Bangkok på en enkeltbillet,uden visum vel,at mærke,blive i Bkk. en uge eller to,inden jeg tager videre til Indien. Er dette stadig muligt ? |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 12/10-2016 15:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
thongsala skrev: Jeg opdager lige,at det er en gammel tråd,så måske har noget ændret sig i mellemtiden. Jeg har tænkt mig,at flyve fra Oslo til Bangkok på en enkeltbillet,uden visum vel,at mærke,blive i Bkk. en uge eller to,inden jeg tager videre til Indien. Er dette stadig muligt ? Det vil jeg kraftigt formode. Jeg landede med udløbet visa 4 oktober. Fik mine 30 dage ved ankomst. Alt som det plejer. Skal lige sige jeg altid rejser på retur billetter fra Thailand. Så lander altid uden billet videre. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 13/10-2016 19:09
|
Mange tak for indlæg,A.F. Meget nyttig viden for mig,lige nu, |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 13/10-2016 20:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
du kan risikere at blive afvist allerede i oslo lufthavn, hvis ikke du har en returbillet eller en billet videre til indien, det er sket for mange, mens andre ingen problemer har haft med det. og ja, du får automatisk 30 dage,ved at udfylde et lille blåt indrejsebevis som du udfylder i flyveren |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 13/10-2016 21:24
|
Præcis, hvad jeg frygtede,tingtong,øv. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 14/10-2016 01:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Jeg tror nu ikke at 'mange' er blevet afvist ved check-in. Det beror helt sikkert på andre forhold. Dansk pas gir 30 dages ophold. Hvis man ikke har en lang række af over-stays eller andre atypiske ting i registret. En enkelt billet er altid nok. Fordi man altid har muligheden for at rejse videre til et nabo land efter ankomst. Eller altid har drømt om at rejse med Pan-Asia fra Bangkok til Singapore. Eller noget helt syvende hvor man ikke skal bruge en retur billet eller en billet videre. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 14/10-2016 06:59
|
Altså,jeg bor i Jylland,og det ville være nemmest for mig,at flyve fra Billund,men dette indebærer en nat i Oslo,og det gider jeg ikke.Desuden er jeg blevet for gammel til,at sove i lufthavne.One night in Oslo,koster over en tudse (mindst),og flybilletten startende i Billund,er også en tudse dyrere end,hvis man fjyver fra Oslo. Jeg kan komme med færgen til Oslo for under 200 kr,så der er jo sparet næsten 2000 samt en kedelig nat i Oslo !Risikoen for bøvl i Oslo med dansk pas tror jeg ogå,er minimal,men er det den risiko værd ? Har aldrig fløjet Norwegian før.Den umiddelbare fordel er jo bla.a at turen hedder Oslo-Bkk. non-stop ! Og når jeg nu heller ikke må have bagage med, såååh ? Men tak for alle svarene. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/10-2016 07:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Du må da gerne have bagage med, har du mere end håndbagage, skal du blot betale for det. Problemet med returbillet (eller billet til et tredjeland) skyldes en regel i det land, man rejser til - mange lande har den samme regel (også Danmark). Det gør således ingen forskel, om du rejser fra Danmark eller Norge. Har du en billet til Indien, er der ingen problemer. Har du ikke en billet ud af landet, kan du købe en billig billet til fx. Malaysia eller evt. en lidt dyrere billet, der kan afbestilles. Kan du ikke fremvise en billet ud af Thailand, risikerer du at blive nægtet afrejse af flyselskabet. Risikoen er ikke stor, men den er der. Årsagen er, at hvis immigration i destinationslandet afviser dig, fordi du ikke har en billet ud af landet, så er der flyselskabet, der skal betale for din returrejse, og det har de selvfølgelig ikke lyst til. Det er derfor de (nogle mere end andre) kontrollerer, om man har billet ud af landet igen. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 14/10-2016 09:06
|
Ja,vel må jeg da have kuffert med, faktisk lige så mange,som det passer mig.Hvis jeg betaler for det ! Jeg kan vel også få drinks,hvis jeg betaler for det ! Selv flymad kan man få,hvis man betaler for det ! Men du ved godt,at grunden til,at man vælger Norwegian,oftest er,at man gerne vil spare penge. Den egentlige grund til,at jeg tager over Bkk. er,at min egentlige destination ,er Indien. Så i Bkk. vil jeg både anskaffe mig billet og visum til Indien,da det er meget vanskeligt,og bekosteligt,at opnå indisk visum i Danmark. Så,du har ret i,at hvis jeg køber Bkk.--Indien billet i Dk.er der ingen som helst problem,hverken i Oslo eller Bkk |
|
Spring til debat: |