Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
RIP to King Bhumibol Adulyade
|
|
TG950 |
Lagt på d. 13/10-2016 18:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
evt. kan man kopier dette og sætte på sin profil i div. sociale medier Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
kirsten64 |
Lagt på d. 13/10-2016 20:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Hvad står der helt præcist?
Har været i Thailand 15 gange.
Bl.a. Nord Thailand, Bangkok, Phuket, Phi Phi, Ao Nang, Koh Lipe, Koh Mook, Koh Chang, Koh Mak, Koh Lanta, Koh Ngai, Khao Lak |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 21/10-2016 20:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
En ældre mand på 84 år cykler 400 km til Bangkok for at vise den afdøde konge sin respekt og sin taknemligehed. Kongen har bla. skænket ham cyklen. http://www.bangko...no-barrier Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 22/10-2016 00:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
En har skrevet et fint indlæg, for at hylde den afdøde konge. https://gpendrage...kcritique/ Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 22/10-2016 19:57
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Her fra Københavns Rådhusplads i dag: - https://www.faceb...702194441/ Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/10-2016 03:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hvorfor? Har du mødt ham eller kender du ham? Eller er du blot en thailofil wannabe, der ønsker at tækkes dine thailandske bekendskaber? Uanset hvad, så kommer jeg fra en helt anden baggrund. Men du har måske glemt din? Eller ligger under for en andens? Jeg lægger låg på den her nu, men jeg vil gerne uddybe en anden god gang. HVIS det bliver tilladt her. mvh. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 24/10-2016 18:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
rinpoche skrev: Hvorfor? Har du mødt ham eller kender du ham? Eller er du blot en thailofil wannabe, der ønsker at tækkes dine thailandske bekendskaber? Uanset hvad, så kommer jeg fra en helt anden baggrund. Men du har måske glemt din? Eller ligger under for en andens? Jeg lægger låg på den her nu, men jeg vil gerne uddybe en anden god gang. HVIS det bliver tilladt her. mvh. I al respekt og i frygt for at starte en ny brand, vil jeg egentlig gerne vide hvad der helt præcis er galt med at sætte et sådan billede på sin profil på div. sociale medier? uanset om man er thai el. udlænding? Det lyder som om du ligger inde med et form for svar på tungen, og vil egentlig gerne have det af ren nysgerrighed. Thailofil wannabe, ligge under for en andres baggrund osv...det er hårde ord fra en respekteret og velformulerende herre Jeg tænker, er det for vores vedkommende egentlig negativt at være fascineret af den thailandske kultur og tage nogle af deres ting til sig? Indtil videre har jeg kun set beundring fra thailændere overfor udlændinge der har postet div. hyldest videoer m.m. fx i forbindelse med kongens død. De fleste jeg har set har været ganske sympatiske og på ingen måde 'for meget'. Samtidig sætter jeg altid vores debatter herinde op imod udlændingedebatten i Danmark, hvor vi arbejder så hårdt på at udlændinge skal være så danske og gøre som os (hvilket er slået totalt fejl) men i Thailand er kampen omvendt, hvor det handler om hvem der kan holde sig mest til sin egen (overlegne?) kultur og ikke falde på halen for østens kultur, hvor det højst er tilladt at have en Buddha figur stående derhjemme og præke lidt zen buddhistiske filosofier fra tid til anden. Jeg kan ikke lade være at tænke på hvor mange udlændige der har denne debat i DK..."du må endelig ikke blive for dansk, din kartoffel!". Feminister står gerne på halen overfor emner som flerkoneri og arrangeret ægteskab har jeg stadig til gode at finde en dansker som kan forstå. Begge ting er ganske udbredte ude i den store verden. Man kunne finde utallige af disse eksempler hvor udenlandsk kultur kommer på tværs med de danske normer. Forskellen ender selvfølgelig i et økonomisk spørgsmål, om fordelingspolitik og modersamfundet, men hvis man bosætter sig i Thailand er det så tabu at blive 'for thai' og hvorfor egentlig? Selvfølgelig kan det blive ømt til tider og det kan gøres mere el. mindre elegant, som vi alle ved. Og selvfølgelig skal man have lov til at smile af det, klart nok. Det gør det også lettere at mange thaier gerne vil leve en moderne vestligt middelklasse livsstil med rigtigt køkken, rigtige sædetoiletter osv. Flere og flere thaier tager i disse år decideret afstand fra deres egen baggrunde, fx hvis de kommer fra landet, hvilket er ærgerlig efter min mening. Jeg havde en kæreste fra isaan som skiftede musiktrack i min bil når der for tid til anden sneg sig et 'mor lam' el. alm. thaipop/rock nummer ind i playlisten..hun ville kun høre vestligt engelsksproget musik. Jeg brainstormer bare lidt, Asian Farmer vil nok påstå at jeg famler i blinde, men er det umuligt at tage det bedste fra begge kulturer? eller mikse sin egen identitet på sin helt egen måde? Og behøves man fx at kende kongen el. have mødt ham for at hylde ham ved hans død? Jeg mener, mange thaier har jo heller aldrig mødt ham, og de fleste som har, har ikke haft muligheden til at have en dialog med ham. Forskellen på udlændinge og thaier er vel at de er vokset op med ham fra barnsben og blevet undervist i ham og lært fra deres miljø at respektere og elske ham, mens udlændinge 'blot' kan finde information i medierne samt via dialog m. thaier at lære om ham, og derved prøve at sætte sig ind forkærligheden for ham og hvorfor han er så respekteret og derved selv finde en form for respekt frem, nøjagtigt som hvis det var en Brasiliansk fodboldspiller fx Pelé el. hvilken som helst anden personlighed fra et fremmed land. En af grundene til deres kærlighed til den netop afdøde konge er jo også at mange ser ham som et menneske der er meget tæt på at opnå et decideret 'buddhahood'. Så det er ikke kun hans rolle som en god konge der bliver hyldet. Jeg prøver ikke at være provokerende og jeg ved godt at jeg er både dum og uvidende, for det har jeg fået af vide så mange gange herinde at jeg snart selv er begyndt at tro på det, men det sætter et stort spørgsmålstegn inden i mig...hvor går grænsen? Jeg kan fx godt lide at spise som tam, snakke og lære thai og følge det Thailandske kvinde volleyball hold, er det for meget? og må en thaier bosat og gift i danmark ikke heppe på fodboldlandsholdet, spise frikadeller med kartoffelsalat og tage ind og vifte med flag m. sin danske familie til Dronningens fødselsdag? En dronning jeg i øvrigt heller ikke kender. Vil gerne høre jeres mening? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2016 12:41
|
กรมประชาสัมพันธ์และ Google เชิญชวนปวงชนชาวไทยร่วมลงนามแสดงความอาลัยต่อการสวรรคตของ พระบาทสมเด็จพระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช ไม่ว่าคุณจะอยู่ที่ไหนในโลก The Public Relations Department of Thailand, together with Google would like to invite the public to share their condolences over the passing of His Majesty King Bhumibol Adulyadej of Thailand, no matter where you are in the world. https://sites.goo...pofmemory/ Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2016 18:54
|
Hmm, ja hvordan tager man det op uden at træde nogle over tærene. Jo altså, fik smidt nyheden om Steven Segal og Happy G i fjæset lige før. Og jeg sidder sådan tilbage og tænker, hva' fanden er det en joke. Jo et, hvad i alverden rager det resten af verden hvad Steven Segal laver. Og to, har Happy G virkelig ikke andet og lave???? Det får mig helt ærligt til at tænke på Kim Jong-un og Dennis Rodman's møde. Kort sagt, come on........ To medieludere som placere sig selv i fokus midt i folks sorg. Føj. Links: - http://englishnew...-bhumibol/ - https://www.faceb...245568401/ Med venlig hilsen
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2016 05:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Webmaster skrev: Hmm, ja hvordan tager man det op uden at træde nogle over tærene. Jo altså, fik smidt nyheden om Steven Segal og Happy G i fjæset lige før. Og jeg sidder sådan tilbage og tænker, hva' fanden er det en joke. Jo et, hvad i alverden rager det resten af verden hvad Steven Segal laver. Og to, har Happy G virkelig ikke andet og lave???? Det får mig helt ærligt til at tænke på Kim Jong-un og Dennis Rodman's møde. Kort sagt, come on........ To medieludere som placere sig selv i fokus midt i folks sorg. Føj. Links: - http://englishnew...-bhumibol/ - https://www.faceb...245568401/ Jeg mener ikke Web traeder nogen over taeerne, men maaske er det paa plads at naevne at Steven Seagal er ikke ubekendt med asiatiske forhold eftersom han tilbragte adskillige aar i Asien for at laere martial arts samt buddhisme (han er for oevrigt Buddhist). Man kan saa mene hvad man vil om hans film, men paa disse kanter er hans film populaere (Thaierne elsker jo action og blod osv) man kan saa sige det er udtryk for daarlig smag. Hans allerfoerste film i 80'erne blev godt modtaget af kritikerne at det saa har skortet med kvaliteten sidenhen er en anden sag. Han har aflagt adskillige besoeg i Thailand, han producerer film i Thailand og det kommer saa den thailandske filmindustri og oekonomi tilgode. Ved den nyligt afholdte filmfestival for film produceret eller indspillet i Thailand var der een af hans film paa programmet. Den svenske film (Praesten i Paradiset) samt den franske film om Pattaya blev som bekendt forbudt af censuren men saa viste man bare hr. Seagal's film nogle ekstra gange. Synd for den svenske film at den blev fjernet. Den franske film kan man godt forstaa, det var noget af en splatter film og det var ikke blod ! Der hvor jeg mener at Web for at bruge udtrykket "is barking up the wrong tree" er kommentaren omkring "medieludere". At Seagal bruger muligheden for at promovere sin naeste film ? - jeg tror han er serioes nok og viser sin respekt for HM og det thailandske folk. Hvad generalen angaar saa hvis man gaar tilbage i historien saa var et af hans foerste tiltag at stoppe den selvforherligelse som er/var udbredt af diverse politikere som satte store plakatter op rundt omkring og forherligede sig selv naar de havde brugt penge som ikke var deres egne. Sammenligningen med Nord Korea er helt ud i skoven. Jeg har ikke vaeret i Nord Korea og jeg tvivler at der er medlemmer her paa Portalen som har vaeret der. Uden tvivl vil der vaere selvforherligende billeder af diktatoren paa hvert gade hjoerne og i hver bagerbutik, hvis butikken ellers har noget broed at saelge. Det var bare min mening om den sag. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/10-2016 09:43
|
I Nordkorea er der også folk som på automatpilot ukritisk bakker op om den store leder. Så der kan man også godt drage paralleller.....
Med venlig hilsen
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2016 10:24
|
Webmaster skrev: I Nordkorea er der også folk som på automatpilot ukritisk bakker op om den store leder. Så der kan man også godt drage paralleller..... Som naevnt jeg har aldrig haft "fornoejelsen" at besoege Nord Korea og det har Web garanteret heller ikke saa hvordan kan man drage en parallel ? Jeg spoerger bare. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/10-2016 10:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
NK og TH? Ikke den store forskel i min optik. Begge lande har en styrende familie omgivet af militær, mens det statslige propaganda apparat konstant fodrer befolkningen med myter, omskrevet historie og direkte løgne, altsammen i "nationens tjeneste". |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2016 10:37
|
JohnBKK skrev: NK og TH? Ikke den store forskel i min optik. Begge lande har en styrende familie omgivet af militær, mens det statslige propaganda apparat konstant fodrer befolkningen med myter, omskrevet historie og direkte løgne, altsammen i "nationens tjeneste". JohnBKK jeg synes du skal flytte til NK og saa fortael os om den store eller lille forskel. "En styrende familie" i Thailand ? det kan da kun vaere den familie hvor hoevdingen sidder i sandkassen i Dubai. Hans gode venner eller snyltere fra Pheu Thai har lige vaeret i audiens i Dubai men det staar altsammen i BP (paa forsiden). Maaske var det en god ide at faa nogle nye briller med en bedre optik ? |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/10-2016 10:43
|
Det var ikke den familie jeg tænkte på, de styrer da intet nu, hvilket jo passer dig fint. Men OK, forskellen på NK og TH er at vi her har mad nok, ellers same same.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/10-2016 11:25
|
JohnBKK skrev: Det var ikke den familie jeg tænkte på, de styrer da intet nu, hvilket jo passer dig fint. Men OK, forskellen på NK og TH er at vi her har mad nok, ellers same same.. Beklager JohnBKK du har stadigvaek ikke fattet en dyt. For at drage paralleller skal man gerne have noget at sammenligne med. Det er lidt svaert for vi kan kun bruge de informationer som vi har til raadighed. Du naevner at her i Thailand har vi mad nok - det er korrekt Thailand er Asiens spisekammer. Hvad ellers - har Thailand atom bombe spraengninger ? Nej vel - ikke det som vi kender til men det kan da vaere at den "boevs" der kommer engang imellem ogsaa kaldet jordskaelv her i Thailand er en hemmelig underjordisk atomspraengning, hvem ved ? Laeg dine pop corn ind i skabet igen og undlad at drage paralleller med noget som vi ikke kender til. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/10-2016 12:33
|
hugoboerge skrev: Beklager JohnBKK du har stadigvaek ikke fattet en dyt. For at drage paralleller skal man gerne have noget at sammenligne med. Dyt dyt, der er jo noget at sammenligne med. Den stærke mand og diktaturet. Kræver bare at man anerkender det. Med venlig hilsen
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 26/10-2016 12:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Beklager JohnBKK du har stadigvaek ikke fattet en dyt. For at drage paralleller skal man gerne have noget at sammenligne med. Dyt dyt, der er jo noget at sammenligne med. Den stærke mand og diktaturet. Kræver bare at man anerkender det. Sorry, men både JohnBKK og Web har sgu fat i den korte ende her. At sammenligne NK og TH er som at sammenligne DK og Bulgarien. Alt er ens på papiret, men virkeligheden er en helt anden. "Den stærke mand og Diktaturet" arbejder ikke som i NK. Men i landets og folkets interesse! |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/10-2016 12:59
|
Begge lande, NK og TH hjernevasker deres befolkninger til at hylde overtro, løgnagtige myter og tilbedelse af mennesker som guddomme. Der er sgu da ingen forskel.. Læs lidt om King Naresuan og militærets rolle i de historier om ham. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 26/10-2016 13:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
JohnBKK skrev: Begge lande, NK og TH hjernevasker deres befolkninger til at hylde overtro, løgnagtige myter og tilbedelse af mennesker som guddomme. Der er sgu da ingen forskel.. Læs lidt om King Naresuan og militærets rolle i de historier om ham. Du glemte Christian IV.... nu hvor du vil så langt tilbage i tiden. Prajadhipok, Rama VII, ændrede styreformen i Thailand til demokrati. Sidste enevældige konge. Men nok sjovere at læse 3-400 år gamle historier..... |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |