Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Thai kæreste til Danmark
|
|
Johnjohn |
Lagt på d. 29/09-2016 12:10
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Er der ikke en der kan skære det ud i pap for mig. Min kæreste snart kone vil gerne besøge mig her i Dk i 3 måneder, hvordan gør vi? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/09-2016 13:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hvor er det helt konkret, at filmen knækker? Det kan måske mindske den generelle forvirring, hvis du får afklaret de konkrete spørgsmål, hvor du er i tvivl |
|
|
Johnjohn |
Lagt på d. 29/09-2016 13:22
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Der skal søges Visa hvor og hvordan . Kan jeg gøre det her i Dk? |
|
|
milex |
Lagt på d. 29/09-2016 13:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Prøv at læse her: http://thailand.u...tay-visas/ |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/09-2016 17:57
|
Husk, at det er hende der skal søge visum. -Ikke dig. Du bør udfylde en invitation, det er det nemmeste for hendes visumansøgning. Husk, at notere, at I er kærester og at I har tilbragt tid sammen i virkeligheden, hvis det forholder sig sådan. Det er noget, der bliver lagt vægt på i sagsbehandlingen. Det skema, du skal udfylde -invitationen, hedder VU2 https://www.nyida...besoeg.htm -Din part i processen kan du læse om her: (Jeg har copy/pastet den relevante del, der er lige til at følge) https://www.nyida...besoeg.htm Privatbesøg: Hvis du vil invitere en ven eller et familiemedlem på et visumbesøg, kan du bruge enten en online-invitationsblanket eller en papirblanket for at lave en invitation. Se oversigt over invitationsblanketter. Hvis du bruger papirblanketten, kan du udfylde den i hånden med blokbogstaver eller på din computer, printe den ud og derefter sende den til den person du gerne vil invitere. Husk, at der skal udfyldes en blanket for hver person, du gerne vil invitere. Ansøger skal derefter medbringe invitationen på den ambassade, hvor han/hun skal indgive sin ansøgning. Hvis du bruger online-blanketten, har du mulighed for at tilføje flere personer i den samme blanket. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du skal gøre, hvis du vil bruge onlineblanketten. Onlineblanketten kræver NemID Du skal logge ind og signere invitationen med NemID. På nemid.nu kan du læse om, hvordan du bestiller, aktiverer og bruger NemID. Læs mere om NemID. Sådan gør du: 1.Log på med NemID 2.Start invitationen 3.Indtast information om værten – dig, der inviterer 4.Indtast information om visumansøger – personen, der skal have visum 5.Indtast information om besøget 6.Indtast og vedhæft eventuel yderligere information om besøget 7.Signér invitationen med NemID 8.Videregiv invitations-id til visumansøger Brug af invitations-id Når du har 'signeret' invitationen, vil du automatisk få oplyst et invitations-id. Hvis den visumpligtige udlænding (visumansøger) indgiver sin visumansøgning på en dansk repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), skal du videregive invitations-id'et til visumansøger. Ansøger kan herefter gå på repræsentationen og indgive sin visumansøgning. På repræsentationen skal ansøger oplyse invitations-id'et. Visumansøgningen vil derefter automatisk blive koblet sammen med din invitation, inden repræsentationen går i gang med at behandle visumsagen. Hvis ansøger indgiver sin visumansøgning på en repræsentation, som ikke er dansk, men som repræsenterer Danmark i det land, hvor ansøger bor, kan invitations-id'et ikke anvendes, fordi repræsentationen ikke har adgang til online-invitationen. Du skal i stedet sende en kopi af den udfyldte invitation til ansøger. Udlændingestyrelsen anbefaler, at du underskriver invitationen i hånden, inden du sender den til ansøger. Ansøger skal medbringe invitationen på repræsentationen. Du kan åbne en kopi af invitationen via Min Side, når du har udfyldt og indsendt invitationen. Du skal være opmærksom på, at invitationen kun er gyldig i 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du har indsendt invitationen. |
|
|
jens |
Lagt på d. 29/09-2016 18:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Og i Thailand skal hun jo søge via VFS og det står alt sammen nøje beskrevet på deres hjemmeside her. http://www.vfsglo.../thailand/ Og har hun styr på alt der står på tjeklisten så skulle det gerne gå smertefrit med visaet. Visaansøgningen er her i en god udgave der er nem at udfylde online og så gemme igen til at sende til hende eller udskrive. https://www.vfsgl...n_form.pdf |
|
|
kiml |
Lagt på d. 01/10-2016 04:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
og et er sikkert når hun søger visa skal hun have foto af jer sammen, så husk det og lad være med at tage 10 ens forskelligt tøj på man tror det er løgn. Var på den i Januar, måtte lige ned og lege foto model på Sukumvit. jens skrev: Og i Thailand skal hun jo søge via VFS og det står alt sammen nøje beskrevet på deres hjemmeside her. http://www.vfsglo.../thailand/ Og har hun styr på alt der står på tjeklisten så skulle det gerne gå smertefrit med visaet. Visaansøgningen er her i en god udgave der er nem at udfylde online og så gemme igen til at sende til hende eller udskrive. https://www.vfsgl...n_form.pdf |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 01/10-2016 06:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Din kæreste kan i øvrigt godt tage en hel dag ud af kalenderen, der er rigtig mange mennesker der kommer der og vil have visa. Husk endelig mad og drikkevarer, sidst min kæreste var der brugte hun 6 timer på stedet, desuden er der en masse bøvl med deres lille elevator, der selvfølgelig er alt for lille til alle de mennesker...thai-style Mvh,
Nahm |
|
|
milex |
Lagt på d. 01/10-2016 07:34
|
Nahm skrev: Din kæreste kan i øvrigt godt tage en hel dag ud af kalenderen, der er rigtig mange mennesker der kommer der og vil have visa. Husk endelig mad og drikkevarer, sidst min kæreste var der brugte hun 6 timer på stedet, desuden er der en masse bøvl med deres lille elevator, der selvfølgelig er alt for lille til alle de mennesker...thai-style Man kan altså også gå direkte på den danske ambassade. Kræver dog man har en aftalt tid - gøres nemt via en email. Og ambassaden er faktisk flinke til at besvare sådanne. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 01/10-2016 07:45
|
@Milex Go ide, især efter de er flyttet til Sukhumwit road, her går tingene noget trægt, men mon ikke de vil få lidt travlt på ambassaden hvis alle fulgte dit råd ? Mvh,
Nahm |
|
|
milex |
Lagt på d. 01/10-2016 07:52
|
Nahm skrev: @Milex Go ide, især efter de er flyttet til Sukhumwit road, her går tingene noget trægt, men mon ikke de vil få lidt travlt på ambassaden hvis alle fulgte dit råd ? Ingen anelse - men det virkede udmærket for mig Og det er altså ingen hemmelighed - står på ambassadens hjemmeside. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 01/10-2016 08:00
|
@ Milex, tak, det er guld info Mvh,
Nahm |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 01/10-2016 08:41
|
@ Johnjohn, Når hun har været i Dk et par gange kan i søge "multiply" visa, så kan hun få 1 års visa, det har min skønne kæreste fået. Mvh,
Nahm |
|
|
Narin |
Lagt på d. 01/10-2016 09:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
Min kone var på VFT for nogle måneder siden, og det var en meget ubehagelig oplevelse for hende. Hun blev udspurgt på det groveste om hende formål med besøget i DK. Jeg undrede mig over behandlingen af hende og skrev derfor til Ambassaden, og fik dette svar. Tak for din henvendelse. Vi vil selvfølge tage denne information alvorligt og vi er kede af at høre, at din veninde fik en dårlig oplevelse på VFS Centeret. VFS Centeret er til at hjælpe med at informere og til at modtage visumansøgninger og skal ikke interviewe ansøgere, da det ikke er en del af deres opgave. Jeg vil bede VFS Manageren om at briefe personalet om deres opgaver og yde en god service til vores visumansøgere. Med venlig hilsen/ Best regards ______________________________________________________ VARANI JOSIASSEN SENIOR VISA OFFICER DANISH EMBASSY, BANGKOK SATHORN SOI 1, (10 SOI ATTAKARN PRASIT) / 10120 BANGKOK PHONE +66 (0) 2343 1100 / THAILAND.UM.DK Så jeres veninder og koner skal ikke besvare ubehagelige spørgsmål. Mvh. Narin |
|
|
HCA |
Lagt på d. 01/10-2016 10:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Nahm skrev: @ Johnjohn, Når hun har været i Dk et par gange kan i søge "multiply" visa, så kan hun få 1 års visa, det har min skønne kæreste fået. Derefter kan hun få 3 års visa, det har min solstråle. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 01/10-2016 11:38
|
@Narin Stor ros til dig for din håndtering af sagen. Det er nemlig vigtigt at reagere på den slags til rette kanaler. Det som du beskriver, er en af overtrædelse af forvaltningsloven og det skal ambassaden reagere på. Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme, hvis de har informationerne om samme adfærd. Og Selvfølgelig ikke forældede historier. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 01/10-2016 14:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Muligheden for hhv 1 års/3 års visa (som nævnt af Nahm & HCA) gælder det uanset om man er gift eller "kun" kærester ? |
|
|
HCA |
Lagt på d. 01/10-2016 15:33
|
Anjin - i mit tilfælde er vi ikke gift. Uden at vide det tror jeg det er antallet af besøg, der udløser de længere visa. Man skal dog selv skrive det i ansøgningen ( rubrik 24 multi entry) og jeg gjorde det, jeg ringede efterfølgende til ambassaden inden de udstedte, for at gør opmærksom på de søgte 5 år, det havde de sørme overset, men proceduren fik jeg fortalt var først 3 år, og næste gang kunne vi søge 5 år. Så nu til sommer er det så en ansøgning på de 5 år, det gælder. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 01/10-2016 15:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@HCA Tak for info, -det vil vi helt sikkert forsøge. |
|
|
HCA |
Lagt på d. 01/10-2016 18:55
|
Anjin det vil i alfald spare din kæreste nogle ture til BKK, og dig nogle penge til visa virsa. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |