Se indlæg
Kaffe/the butik
|
|
Ksoerensen |
Lagt på d. 27/09-2016 10:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Hej Nogle af jer som har erfaring med at starte noget op i thailand? Kunne godt tænke mig at have et lille sted der sælger iskaffe og milktea. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 27/09-2016 13:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
køb en der er igang, de skifter tit ejere............ |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/09-2016 13:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Eller smæk en sidevogn på motorcy.. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 27/09-2016 16:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
been there, eller dvs exkonen has been there....hvad vil du gerne vide? først og fremmest skal du have arbejdstilladelse hvis du selv vil sælge det. Og/eller salgstilladelse. Du vil blive tjekket og politiet vil komme forbi og kræve gratis kaffe på ugenlig basis. Vil du sælge fra fx en lejet ejendom (ude foran) eller kører rundt og sælge det. Sidstnævnte kan du risikere at blive afkrævet penge for. Derefter skal du overveje om det skal være "Ksørensen's" egen hjemmelavet kaffebiks eller du vil (som de fleste gør) sælge et franshise brand. I sidste tilfælde skal du på et lille kursus et sted i Thailand hvor du lærer at lave disse forskellige drinks samt udleveret materiale fx skilte osv..Det hele koster. Hver periode (forskelligt) skal du så betale dem for at sælge deres brand af fx iskaffe og modtage deres emballage. Udbyttet efter alt er betalt er forskelligt alt efter hvor god en plads du har og dvs. hvor meget du kan sælge. Men det er ingen guldgrube..forvent ml. 5.000-15.000 THB i overskud pr. måned. Problemet i Thailand er at ligeså snart der er en som tjener bare lidt penge på noget, så vil alle lave det samme. Franchise giver vil selvfølgelig sørge for at det kun er dig som sælger netop det brand i nærheden, men eftersom der er mange brands vil der højst sandsynligt åbne noget i nærheden under andet navn. Dette er thai logik og derfor er det svært rigtig at tjene penge på når alt er betalt for. Det tog livet af min exkones butik...da hun åbnede var de to som solgte i byen, og pludselig var der iskaffe butikker på hvert et gadehjørne til samme mængde kunder. Priserne på produkterne til at lave tingene med steg, men salgsprisen var den samme...så det kan være op ad bakke. Er du smart at sætte prisen op med fx 10 THB, vil franchise giver komme efter dig, samtidig med at rygtet om 'det dyre sted' vil spredes. Mit råd er at finde på noget originalt at sælge...noget som du tror kunne blive en succes...og find ud af hvem du vil sælge til, fx. hvad er der i nærheden? skole, uni, office, supermarked osv.... men igen...det er et svært sted at tjene penge, for alle kan finde ud af at sælge og det er samtidig hårdt arbejde...det med kun at åbne butikken når det passer dig selv bliver kunderne hurtigt sure over...kører de forgæves mere end en gang vil de vælge et andet sted fremover. Redigeret af The_Horror d. 27/09-2016 16:20 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/09-2016 18:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Eller en pølsevogn, de kan erhverves billigt. http://www.dba.dk...oelsevogn/ |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 27/09-2016 21:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
The_Horror skrev: been there, eller dvs exkonen has been there....hvad vil du gerne vide? først og fremmest skal du have arbejdstilladelse hvis du selv vil sælge det. Og/eller salgstilladelse. Du vil blive tjekket og politiet vil komme forbi og kræve gratis kaffe på ugenlig basis. Vil du sælge fra fx en lejet ejendom (ude foran) eller kører rundt og sælge det. Sidstnævnte kan du risikere at blive afkrævet penge for. Derefter skal du overveje om det skal være "Ksørensen's" egen hjemmelavet kaffebiks eller du vil (som de fleste gør) sælge et franshise brand. I sidste tilfælde skal du på et lille kursus et sted i Thailand hvor du lærer at lave disse forskellige drinks samt udleveret materiale fx skilte osv..Det hele koster. Hver periode (forskelligt) skal du så betale dem for at sælge deres brand af fx iskaffe og modtage deres emballage. Udbyttet efter alt er betalt er forskelligt alt efter hvor god en plads du har og dvs. hvor meget du kan sælge. Men det er ingen guldgrube..forvent ml. 5.000-15.000 THB i overskud pr. måned. Problemet i Thailand er at ligeså snart der er en som tjener bare lidt penge på noget, så vil alle lave det samme. Franchise giver vil selvfølgelig sørge for at det kun er dig som sælger netop det brand i nærheden, men eftersom der er mange brands vil der højst sandsynligt åbne noget i nærheden under andet navn. Dette er thai logik og derfor er det svært rigtig at tjene penge på når alt er betalt for. Det tog livet af min exkones butik...da hun åbnede var de to som solgte i byen, og pludselig var der iskaffe butikker på hvert et gadehjørne til samme mængde kunder. Priserne på produkterne til at lave tingene med steg, men salgsprisen var den samme...så det kan være op ad bakke. Er du smart at sætte prisen op med fx 10 THB, vil franchise giver komme efter dig, samtidig med at rygtet om 'det dyre sted' vil spredes. Mit råd er at finde på noget originalt at sælge...noget som du tror kunne blive en succes...og find ud af hvem du vil sælge til, fx. hvad er der i nærheden? skole, uni, office, supermarked osv.... men igen...det er et svært sted at tjene penge, for alle kan finde ud af at sælge og det er samtidig hårdt arbejde...det med kun at åbne butikken når det passer dig selv bliver kunderne hurtigt sure over...kører de forgæves mere end en gang vil de vælge et andet sted fremover. Lærerigt indlæg Horror. ligeså snart der er en som tjener bare lidt penge på noget, så vil alle lave det samme Det er virkelig Thai logik - ikke noget med at skænke det en tanke at det både er dårlig stil overfor den første ejer, men at det bare er at gøre indtjening sværere for sig selv - Og så har vi jalousi gamet kørende på max - hvem handler hos hvilken "kaffebar" Et andet dejligt franchise er de små shop stande med grill kylling - Chiang mai er rimeligt packed med dem. Kan man finde et område der hvor der ikke er andre stande, er jeg sikker på man kan tjene ganske fornuftigt - fornuftigt nok til at f.eks. gamlemor eller gamlefar kan komplimentere den rolige livsstil. Jeg kender en der havde en pølsevogn i HUAHIN - Brian hed han. det kørte ikke rigtigt rundt. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 28/09-2016 19:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg har en lille kaffe shop i Pattaya. Har plads til gæste kan sidde ude. Hvor jeg sælger kaffe, øl , vand og kage og lave mad til danskerne. Vi bo så selv her. Ikke fordi vi tjene så mange penge på det med mere for så har thaikvinde noget at lave. Hvis jeg kan tjene til husleje + lys + el det kan jeg kun i turist sæson rest at året må jeg selv betale. Har for et par måned siden fået så man kan se dansk tv via internette. Det er mere til mig selv når der ingen gæster er men ønsker gæste at se tv så kan de det PS Har en billig husleje Vi har de bevilliger der skal til Redigeret af thaikurt1 d. 28/09-2016 19:46 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Girobank |
Lagt på d. 29/09-2016 06:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Super indlæg fra vandango, var det ikke opstart af noget i Thailand:Eller en pølsevogn, de kan erhverves billigt. http://www.dba.dk... Det med pølsevogn i HuaHin, hvor for gik det ikke godt? Måske fordi det ikke blev ordentlig passet! Jeg så det selv for en del år siden, åbnede al for sendt, så kunderne ville ikke vente på, at de stegte pølser blev færdige= ingen salg. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/09-2016 07:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Girobank skrev: Super indlæg fra vandango, var det ikke opstart af noget i Thailand:Eller en pølsevogn, de kan erhverves billigt. http://www.dba.dk... Det med pølsevogn i HuaHin, hvor for gik det ikke godt? Måske fordi det ikke blev ordentlig passet! Jeg så det selv for en del år siden, åbnede al for sendt, så kunderne ville ikke vente på, at de stegte pølser blev færdige= ingen salg. Gad vide om den stadigvaek eksisterer ? http://scandasia....n-bangkok/ det goer den aabenbart, naar man kigger paa deres FB side: https://www.faceb...foodstopth om biksen saa kan loebe rundt er saa en anden sag. |
|
|
HCA |
Lagt på d. 29/09-2016 09:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
GAMBIT skrev: ligeså snart der er en som tjener bare lidt penge på noget, så vil alle lave det samme Det er virkelig Thai logik - ikke noget med at skænke det en tanke at det både er dårlig stil overfor den første ejer, men at det bare er at gøre indtjening sværere for sig selv - Og så har vi jalousi gamet kørende på max - hvem handler hos hvilken "kaffebar" Det er vist ikke kun thai logik, det med at gå i andres fodspor. Det sker jo overalt hele tiden. |
|
|
Ksoerensen |
Lagt på d. 29/09-2016 14:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Hej Alle Jeg vil gerne takke for alle de fine indputs. Planen er droppet. Det lyder ikke til at tiden er rigtig og ideen er god. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/09-2016 18:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Min thailandske svoger ville bytte sit nuværende arbejde ud med en lille biks, hvor der solgtes nudelsuppe i et fabrikskvarter. -Egentligt en blændende ide og der blev da også investeret en opsparing i projektet. Det gik forrygende det første stykke tid og succesen rygtedes. Trylletrylle og der var lige pludselig 4 små forretninger, som solgte nøjagtigt det samme. INGEN overlevede. I dag køber fabriksarbejderne småting fra en motorcykel med sidevogn... Og gæt hvad...der er begyndt at komme flere motorcykler på samme tid. Det er thailogik. de KAN bare ikke lade være |
|
Spring til debat: |