Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
marineret sild...
dutling68
hvordan ville i lave dem i thailand og hvad for en fisk ville i bruge....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jh
dutling68 skrev:

Alm Makrel er godt at marinere,men lad dem endelig trække godt før i spiser af dem ellers smager de sku ikke af noget,gerne 4-5 dage.Har du opskriften på marinade.

1del vand-1 del eddike-1 del sukker,lidt løg hele peber. Den kan holde fisken i køleskab i ca 14 dage.

1viggovax
ta lidt attamon i lagen, så holder det lang tid, kan fås i pulver i dk. så men at fragte. hygge hej sa
viggovax sattahip

thaibertel
rigtigt viggovax, vil lige komme med en side bemærkning jeg har købt rigtige Norske frosne makrel der er 3 stk. i, jeg mener det var 120 b, hele de er jo rigtige fede i kødet, i Marko , det var en Svensker der fortalte mig det det var super godt de andre er for mager så der blev lavet marineret falske SILD men en rigtig god smag Fedt Rugbrød en kold Pilsner en rigtig god dag

HOJ
Hej har set på Danish Catering nye prisliste ferske frosne sild 1 kg 450 bath
han sender til hele Thailand i foam kasser med tøris vare plus fragt

her er add og tlf

Danish Catering NJ
Soi Khao thalo Pattaya
Ekmonkol 4 soi 2, 99/49 moo 9
Telefon 080 645 94 47
Web: HOJ

jh
jh skrev:

dutling68 skrev:

Alm Makrel er godt at marinere,men lad dem endelig trække godt før i spiser af dem ellers smager de sku ikke af noget,gerne 4-5 dage.Har du opskriften på marinade.

1del vand-1 del eddike-1 del sukker,lidt løg hele peber. Den kan holde fisken i køleskab i ca 14 dage.

Glemte lige de skal fileteres og steges og så marinere dem,rå marineret makrel kender jeg ikke

dutling68
HOJ skrev:

Hej har set på Danish Catering nye prisliste ferske frosne sild 1 kg 450 bath
han sender til hele Thailand i foam kasser med tøris vare plus fragt

her er add og tlf

Danish Catering NJ
Soi Khao thalo Pattaya
Ekmonkol 4 soi 2, 99/49 moo 9
Telefon 080 645 94 47

kender den godt..men det var mere for at man kunne springe et led over og så der kunne spares noget men hvad hedder silden på thai......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

thongsala
Da jeg boede i Thailand,brugte jeg flyvefisk,de er billige,og det tætteste,du kommer på sild.

chaingmai
skulle i komme til chiang mai,så har jeg set marinerede sild, supermarket i promenada....................LOL LOL

Spring til debat: