Se indlæg
 Udskriv debat
Stickmanweekly: Pattaya 2016
JohnBKK
GAMBIT skrev:

Beklager JohnBKK, jeg kunne ikke holde ud at høre mere på hende efter 0:35 men har checket hendes kanal og kan se hun backpacker en del lande og har højst sandsyneligt ingen anelse om hvad Thailand er og ikke er. Sorry hvis jeg virker lidt grumpy, men har glemt at tage mad med på min nattevagt så take no offence.

Enig, 0:35 min. er rigeligt.

Du skriver godt på tom mave..

Smile

GAMBIT
Haha, tak JohnBKK, god dag til dig dernede Grin
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
well said Gambodia....

Jeg er sikker på at det hele skyldes en alt for massiv global turisme i Thailand, som dels har ændret deres syn på omverdenen og dels har udspillet den enkelte turists værdi. Thailand er blevet grådige ligesom os selv og ligner mere og mere de nyrige russere vi så for år tilbage.

TAT har længe til min store forundring talt om kvantitet fremfor kvalitet når vi snakker turismen...de råbte kortvarigt op om at få flere "quality tourists" men deres målsætninger og handlinger har altid handlet om kvantitet. Måske deres stærkere og stærkere THB vil gøre arbejdet for dem.

Kig dig omkring, ikke blot er du ikke længere værdsat, sommetider føler man sig decideret uvelkommen. Bevares, sådan er det sikkert også at komme til Europa, øget velstand gør bare noget ved folks mentalitet...de har ikke længere brug for os...vores værdi er lig et stort nul som individ, nøjagtigt som de turister der lander i DK er. 'Thai smile' er blevet et automatisk værn uden indhold længere, som enten indeholder 0% følelser el. bliver erstattet af en hånende latter når du kigger væk.

Det er som JohnBKK skriver, ren Darwinisme og hele ideen om generøsitet. Vi er ikke længere til gavn for dem, de får ikke noget ud af os så hvorfor skulle de bruge tid og kræfter på os?

Som sagt forventer jeg ikke en æresport el. rød løber når jeg lander i lufthavnen, men jeg savner den autenticitet og stemning det gamle Thailand havde og når engang der er kommet rigtig godt gang i Thailand og deres produktionssamfund er erstattet af gæstearbejdere el. er lukket ned til fordel for et servicesamfund og når de ikke længere gider at få børn fordi det koster for mange penge og tid, når de ikke længere gider tale sammen el. se hinanden i øjnene længere...ja, så vil de savner deres gamle Thailand og se tilbage på en svunden tid. Deres guldalder er definitivt overstået..nu begynder tiden med depressioner og ensomhed som i Kina, Japan og Sydkorea der alle drømmer sig tilbage til deres simple tider inden kapitalismen og kapløbet for alvor gik i gang.

Det velstillet Thailand har som sådan altid set ned på os. Problemet er bare at det velstillet Thailand i dag vokser og vokser med lysets hastighed, og vores sikre baser hvor vi altid kunne finde en snert af stemning, fx barerne, hos fiskerne, risbønderne i isaan, taxichaufførerne, gadekøkkenerne osv...selv der er vi regnet ud...de har også youtube og internet.

Apropos barerne, da jeg kom i Thailand på en af mine første ture var der en barpige som ville have mig med på bytur (i kender turen), jeg var ung og flov over min påklædning i shorts, t-shirt og klipklappere når turen gik til et diskotek, men thaipigen sagde direkte, "du er farang du kan gå klædt i hvad som helst og stadig ikke tabe ansigt", året efter gik turen til Pattaya, badebyen er der nogle der fejlagtigt kalder den, men én aften da jeg kom i klipklappere var der en pige der sagde at det var total yt at gå i byen med den fodbeklædning....nå, men da jeg fik det med påklædningen på plads begyndte jeg at komme på nogle af de bedre klubber i BKK på mine årlige ture, og i starten var det ren slaraffenland, alle kiggede på mig og alle ville hen og tale med mig...man fik godt nok opmærksomhed og ude på landet var man superstjerne! sidste år var jeg de samme steder og uanset om vi snakker diskoteker el. isaan er man blot reduceret til en skygge, eneste kommunikation er når service crewet kommer hen og tilbyder lidt yaba, hvilket jeg pænt afslår i øvrigt. Man kan stadig hygge sig godt i Thailand, men det er på en anden måde...farang i alle afskygninger er blevet en fast inventar overalt, så nu foregår det hele blot i baggrunden fremfor før i rampelyset.

Jeg piver ikke, kan egentlig godt forstå dem, jeg prøver bare at sætte nogle eksempler op og jeg kunne komme med mange flere. Læg i øvrigt mærke til hvor mange steder som dengang var lukkede land for thaiboys, men i dag er de mere end velkomne, money talks, bullshit walks.

Jeg har det ligesom dig Gambit, det hele lyder meget sortseere-agtigt, men jeg holder egentlig stadig af at sætte min fødder i Thailand, jeg ved bare også med mig selv at min tid i Sydøstasien i fremtiden bliver mere udenfor Thailand end i selve Thailand, som nok altid vil stå som en stabil base.
Redigeret af The_Horror d. 01/09-2016 19:25

JohnBKK
You nailed it..

"Apropos barerne, da jeg kom i Thailand på en af mine første ture var der en barpige som ville have mig med på bytur (i kender turen), jeg var ung og flov over min påklædning i shorts, t-shirt og klipklappere når turen gik til et diskotek, men thaipigen sagde direkte, "du er farang du kan gå klædt i hvad som helst og stadig ikke tabe ansigt", året efter gik turen til Pattaya, badebyen er der nogle der fejlagtigt kalder den, men én aften da jeg kom i klipklappere var der en pige der sagde at det var total yt at gå i byen med den fodbeklædning....nå, men da jeg fik det med påklædningen på plads begyndte jeg at komme på nogle af de bedre klubber i BKK på mine årlige ture, og i starten var det ren slaraffenland, alle kiggede på mig og alle ville hen og tale med mig...man fik godt nok opmærksomhed og ude på landet var man superstjerne! sidste år var jeg de samme steder og uanset om vi snakker diskoteker el. isaan er man blot reduceret til en skygge.."

Det kaldes vel udvikling går jeg ud fra..?

Husker min første tur til Thailand i 1999, Phuket - det var som at deltage i en B-film hvor man mødte alle mulige slamberter, i.e. TimeShare Sharks, Boiler Room Ops., lejesoldater, smuglere, Serbiske gangstere, flygtede svindlere, fordrukne pensionister fra alle dele af DK samt Europa, sejlerbumser i Chalong, ældre folk og weirdo´s i Rawai - The Deep South - kaldte vi det, beboet af det værste og mest fordrukne "Mos Eisley" farang bundskrab, fordi det var billigt og væk fra hele Phuket masse turismen, som allerede dengang var ekstrem.

Men mon ikke det handler om at være i nuet og få sanset det der sker lige foran snuden på en, istedet for at længes tilbage til noget der måske kun er nostalgi og i værste fald fiktion?

Som gammel gigtsvag, affældig og fordrukken pensionist ønsker jeg sgu ikke at gentage hvad jeg oplevede på Phucket, no way.. jo, måske lige Isaan D-skålen på 17 år. Holy phuck det var godt, og vi fejrede hendes 18 års fødselsdag i Bamboo Bar med et kæmpeparty hvor også polib var inviteret, fordi de var så rare ikke at arrestere mig pga. "uterlig omgang med en mindreårig" - alt ku´ lade sig gøre dengang, og vel egentlig også idag, mon ikke?

TG950
GAMBIT skrev:

Vi kunne jo starte med at flytte over på Cambodia Portalen Grin SES

tror at Admin vil være glad for lidt selskab på portalen

s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/ea/3d/cf/ea3dcff8ed8e8939d98c96b81f747623.jpg
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

JohnBKK
Hva mæ Hanøj? Tjek den her idiot vlogger, han er da på speed, eller for meget Starfuck Coffee..

The_Horror
jesus christ, hvor finder du de videoer JohnBKK?

apropos Pattaya, word from isaan is: pattaya er byen hvor der kun kommer farang som ikke har penge :-) bum..det er en nedgradering fra sidste års: 'kun nærige faranger'.

JohnBKK
Aner det ikke, men Da Tube smider dem i hovedet på mig hver dag, de kender mig måske?

Nå, til good ol´Patty:

GAMBIT
@Web, er du også admin på Cambodia portalen ?
- Eldridge Cleaver

Webmaster
TG950 skrev:

GAMBIT skrev:

Vi kunne jo starte med at flytte over på Cambodia Portalen Grin SES

tror at Admin vil være glad for lidt selskab på portalen
Ja sgu' ikke meget der sker derover.
Men måske vender det en dag. Forsøger troligt at smide lidt nyt indhold ind hele tiden.

Men ingen tvivl om at Thailand fylder en del mere i de danske medier og den danske bevisthed.
Sådan var det også med Thailand engang, Mallorca fyldte mere i danskernes bevisthed.

Nå, linket er her: www.cambodja-portalen.dk
Hvis nogle skulle være interesseret.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
GAMBIT skrev:

@Web, er du også admin på Cambodia portalen ?

Jeps.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Webmaster
JohnBKK skrev:

Aner det ikke, men Da Tube smider dem i hovedet på mig hver dag, de kender mig måske?

Minder mig om historien med ham (skal nok lade være med at nævne navne) som havde bemærket at alle reklamerne var med russiske ludere.

Surprise
Med venlig hilsen

Webmaster

GAMBIT
Super, jamen jeg vil begynde at kigge forbi portalen noget oftere. Jeg forudser en del mere aktivitet fremover, JohnBKK og Horror bla. er allerede på vej over grænsen i en hestevogn Grin
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
Webmaster skrev:

JohnBKK skrev:

Minder mig om historien med ham (skal nok lade være med at nævne navne) som havde bemærket at alle reklamerne var med russiske ludere.

Surprise

LOOOOOOL hold kæft jeg skreg af grin da han spurgte ind til det Grin
- Eldridge Cleaver

vandango
Hæ hæ hæ hæ Grin

JohnBKK
Super Guide til Pattaya, Kev-in-Thailand, hold k... et sprog, London East End I guess.?

"Kiddie play and stuff.."

Oh yeah, u bet, hahahahaha!

Rolll
Redigeret af JohnBKK d. 02/09-2016 20:40

Spring til debat: