Se indlæg
 Udskriv debat
Penge forsvinder fra mit 12call nummer
Tommy123
Vil høre om der er andre der er ude for noget af det same, jeg har mobil nummer AIS 12call uden internet, da jeg kun burger wifi I hjemmet, og aldrig slå mobildata til!

Nu lyder mit spørgsmål så på om hvordan jeg næsten hverdag, får en besked om at jeg på dagen har brugt internet for 10.bath og efterfølgende div forslag mht til internet pakke!

Undskyld mig men er det ikke helt sort, når jeg ikke har internet/mobildata tilsluttet????
Det er ikke de 10 bath, det er mere en forklaring på hvad der sker og hvorfor, eller er det bare endnu en thai scam??

mvh

Draaben
Hej .-) Du kan prøve at slå roaming af også
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

jens
Ja hvis du er helt sikker på mobildata er deaktiveret, og ikke bare dataroaming-
Så skulle det ikke kunne lade sig gøre at bruge en datamængde.
Og du er helt sikker på du ikke har et E/3G/H+/4G ved siden af signalstyrken, for så er mobildata altså ikke deaktiveret.

Tommy123
Ved siden af signal styrken står der bare AIS

jens
Tommy123 skrev:

Ved siden af signal styrken står der bare AIS

Og det er når du ikke er på wifi ?
For når du er på wifi vil den selvfølgelig ikke vise noget.
Hvilken telefon har du, iphone har jeg ikke meget fidus til at alt rent faktisk er deaktiveret når man tror det.

vandango
Måske opdaterer din telefon sig via dataconnection og ikke via wifi.
Hvad har du indstillet din telefon til?

Som udgangs punkt ville jeg selv henvende mig i en ais butik, da jeg alligevel kommer forbi et par gange om ugen.
Men hvis man bor på landet, kan det være en helt anden sag.

Bruger selv ais 12call i thailand, men kun wifi til internettet, har aldrig fået nogen dataregning.

Har du checket via *121# at du rent faktisk er blevet trukket?
Man får jo en helvedes masse reklamer på thai hele tiden.
Redigeret af vandango d. 18/08-2016 21:06

cesse
Det kunne jo være at du på en eller anden måde er blevet tilmeldt et abonnement der har 10 bath internet om dagen så du betaler for internet men du bruger det bare ikke

Tommy123
Der står det samme nemlig AIS lige meget om der er slå til eller fra mht wifi!
Jeg har selvfølgelig tjekket at der rent faktisk bliver trukket, og det bliver der!
Ja det er en iPhone 6 jeg har!
Har ikke fundet noget sted hvor roaming kan slås til/fra

Mvh

jens
De har jo en selvbetjeningsportal på deres hjemmeside, er det ikke bare at logge ind og kigge på usage detail.
https://eservice....ServiceWeb
Og der burde man også kunne se alle tilmeldte services, og ændre det hvis der er behov.

Jeg bruger kun dtacs selvbetjeningsportal og app, også til at tanke med kreditkort.
der er ofte bonus når man tanker via app.

Gunter
Tommy123 skrev:

Vil høre om der er andre der er ude for noget af det same, jeg har mobil nummer AIS 12call uden internet, da jeg kun burger wifi I hjemmet, og aldrig slå mobildata til!

Nu lyder mit spørgsmål så på om hvordan jeg næsten hverdag, får en besked om at jeg på dagen har brugt internet for 10.bath og efterfølgende div forslag mht til internet pakke!

Undskyld mig men er det ikke helt sort, når jeg ikke har internet/mobildata tilsluttet????
Det er ikke de 10 bath, det er mere en forklaring på hvad der sker og hvorfor, eller er det bare endnu en thai scam??

mvh

Hvis du modtager reklame sms'er, så koster det penge !... men jeg husker ikke lige hvordan man slår det fra.

vandango
Prøv at læse denne tråd.

http://www.thaivi...please-33/

hugoboerge
Min hustru har AIS.

Det er vigtigt engang imellem at checke messages fra AIS for ellers koster det. Hun fik regelmaessigt en besked om at hun havde brugt for THB 10.- internet og hvis hun ikke tog aktion ville hun blive bonget for THB 49.- i alt som ville daekke til midnat. Hun brugte bare ikke noget internet saa hendes pre-paid talekort fik hurtigt ben at gaa paa.

Vi proevede at slaa data communication fra og det virkede saa men det lader til at telefonen automatisk kobler paa efter man 1. har charget telefonen eller 2. har slukket telefonen og taender for den igen. Om min teori er rigtig eller forkert ?

John
Jeg har haft det samme nr. hos AIS i mange år. Og har aldrig oplevet det.
Jeg ved at de har flere typer SIM kort, det jeg har kalder de internationalt, og det virker i hele verden.
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til deres call center, og få opklaret hvorfor de trækker pengene.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Nero
hugoboerge skrev:

Min hustru har AIS.

Det er vigtigt engang imellem at checke messages fra AIS for ellers koster det. Hun fik regelmaessigt en besked om at hun havde brugt for THB 10.- internet og hvis hun ikke tog aktion ville hun blive bonget for THB 49.- i alt som ville daekke til midnat. Hun brugte bare ikke noget internet saa hendes pre-paid talekort fik hurtigt ben at gaa paa.

Vi proevede at slaa data communication fra og det virkede saa men det lader til at telefonen automatisk kobler paa efter man 1. har charget telefonen eller 2. har slukket telefonen og taender for den igen. Om min teori er rigtig eller forkert ?

Din teori er rigtig HB.
Har selv haft samme problem. Også med AIS. Det gælder om at holde øje med mobildata funktionen. Og om den er blevet slået automatisk til.
Er i Dk nu. Samme problem her. F.eks installerede jeg en opdatering på mobilen og efter genstart, checkede jeg om mobildato var blevet slået til. Det var det. Selskabet her er CBC, tidl. Bibob.

jh
Prøv lige denne link og se hvad du betaler for,jeg har lige købt nyt kort da den anden tog 15 Baht pr uge selv om den var lukket her i Danmark,jeg prøvede om jeg kunne lave det om på siden men nej.Måske i 12call butik i Thailand.Men her kan du se en del og ændre en del på din kort.

https://eservice....erviceWeb/

Spring til debat: