Se indlæg
 Udskriv debat
Qatar Airways CPH-DOH-HKT
Jeppe C
Hej TP!

De sidste utallige gange har vi fløjet ruten CPH-BKK-HKT med Thai Airways. Denne gang overvejer vi at prøve Qatar Airways, kun pga. at det er meget billigere. Vi syntes rigtig godt om Thai's 777'ere, men Qatar flyver med 787 til DOH og videre fra DOH til HKT med endnu en 787. Dog kan jeg læse mig til at deres "economy" er en noget sammenpresset affære. Der skulle efter sigende være rigtig dårlig benplads pga. IFE-boksen, og ydermere skulle sæderne være ret smalle. Er der nogen har lidt guldkorn her?
 
jens
Det er korrekt at sæderne er meget smalle, men benpladsen er nu ikke meget anderledes end alle andre rutefly.
Men de smalle sæder er nu også nok til at jeg ikke vil flyve med dem igen, Emirates b777 er ren luksus ifht.
Men hvad med Emirates kan de ikke være med prismæssigt de har da 2 daglige afgange til phuket fra Dubai.
 
Ksoerensen
Jeg har fløjet den tur et par gange.

Flyene plejer at være halvtomme.
De sidste to gange havde jeg hele sædereækken for mig selv.
 
kro90
Hej Jeppe
Har ikke prøvet dem endnu, men skal turen i Juli, med 777 fra CPH til Doha og A380 fra Doha til BKK 4.000.- for en retur billet.
Har en kolega der prøvede turen i Januar, og han havde ikke noget at klage over. Super gode og rene fly, god betjening, og mange tomme pladser på flyet fra Doha til Cph. han mente ikke sæderne var smaller end Thai's.
Vi glæder os til turen, der ellers er fløjet med Thai i mange år, men prisen iår var 7.300,- ved køb i februar, så 3.300,- sparet pr. person. og kun 3 timer i Doha.
Kim
 
Girobank
Vi var med Qatar i september fra Kastrup-Bangkok, det var med en 787 og fra Doha A 380.

De to timer i Doha airport gik hurtig, dejlig med den pause.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com
 
kiml
tror nok man skal være meget fint følende hvis man skal sammen ligne sædernes bredde på 17 1/2 tommer Thai 18 tommer Emirates 18 tommer iflg Seat guru.
 
christoffer
jeg har selv prøvet turen med deres nye dream liner, og jo man kan godt mærke forskel. grunden til dette er armlænene er inde i sædebredden. Dette r de ikke hos de andre flyselskaber der bliver nævnt. men eller havde vi en fin tur. det gælder jo bare om at kamme fra A til B.

Har også fløjet med dem inden de indsatte dream liner. det var et bedre fly syntes jeg.
 
JohnBKK
kiml skrev:

tror nok man skal være meget fint følende hvis man skal sammen ligne sædernes bredde på 17 1/2 tommer Thai 18 tommer Emirates 18 tommer iflg Seat guru.


Enig.. Det var mere interessant at vide dybden på sædet. Har fløjet med MAS B-777 og det var som at sidde på en bænk, meget ubehageligt..
 
jens
christoffer skrev:

jeg har selv prøvet turen med deres nye dream liner, og jo man kan godt mærke forskel. grunden til dette er armlænene er inde i sædebredden. Dette r de ikke hos de andre flyselskaber der bliver nævnt. men eller havde vi en fin tur. det gælder jo bare om at kamme fra A til B.

Har også fløjet med dem inden de indsatte dream liner. det var et bedre fly syntes jeg.


Og det er netop det de har talt armlænene med i sædebredden der gør en stor mærkbar forskel for iflg seatguru skulle de være 17,2" i Qatars B787.
http://www.seatgu..._787-8.php
Og 17" i emirates B777 iflg seatguru
http://www.seatgu...2class.php
Men i praksis er sæderne i emirates B777 markant bredere, og dem har vi fløjet med mange gange, og kun en enkelt gang retur med Qatars B787 så jeg er ikke i tvivl om det forholder sig sådan.

En anden ting det er at man ingen steder kan læse at de forreste yderste sæder(ABC+HJK række41-50) i emirates A380 er smallere pga flyets krumning der gør hele flykroppen smallere i forenden.
Dette er meget synligt når man står i flyet hvis man kigger på sæderyggens støbte plastic omkring skærmen at det er smallere.
http://www.seatgu..._Class.php
Sæderne har andre numre i konfigurationerne med 3 klasser, men jeg vil anbefale at undgå disse sæder.
Vi skal selv næste gange sidde på række 31A+B næste gang på upper deck fra dubai til bangkok.
 
Jeppe C
Jeg læser meget forskelligt, skal man bruge de ekstra penge på TG?
 
Anonym Bruger
Jeppe C skrev:

Jeg læser meget forskelligt, skal man bruge de ekstra penge på TG?


Det kan du jo kun selv svare på, nogle folk vil være fint tilfreds mens andre vil være sure. Så længe du ved hvad du går ind til så er jeg sikker på at du nok skal klare det.
 
Jeppe C
TomDK skrev:

Jeppe C skrev:

Jeg læser meget forskelligt, skal man bruge de ekstra penge på TG?


Det kan du jo kun selv svare på, nogle folk vil være fint tilfreds mens andre vil være sure. Så længe du ved hvad du går ind til så er jeg sikker på at du nok skal klare det.

Du har ret!

Alligevel er det meget sjovt at læse dette link, jeg synes faktisk aldrig at det har været dyrere at tage til Thailand!
http://ekstrablad...de/6023918
 
Anonym Bruger
Jeppe C skrev:

Du har ret!

Alligevel er det meget sjovt at læse dette link, jeg synes faktisk aldrig at det har været dyrere at tage til Thailand!
http://ekstrablad...de/6023918


Jeg har selv lige booket en tur til Las Vegas til næste år og der skal vi både vente 5 timer i en lufthavn og flyve 5 timer med et fly selskab der har notorisk dårlig benplads. Men jeg vidste det jo før jeg bestilte så det kommer ikke som en overraskelse og jeg kan forberede mig hjemmefra. Så kan jeg så glæde mig over at vi kommer derover for under 6800 kr i alt (+et måltid mad og en øl eller 2 i lufthavnen)

Angående om det er dyrere at tage til Thailand så afhænger det vel af mange ting. Vi rejser som en familie på 4 og der er det meget tydeligt at fly biletterne er blevet billigere. Til gengæld er hotel værelserne blevet dyrere og det er dyrere at være der primært pga den svage krone kurs. Men vi betalte 26000 for flybiletter og 4 overnatninger i 2009 og det var incl at vores yngste var under 2 og dengang og derfor kom meget billigt med og der var også rabat på vores ældste da hun var 8. I år fandt jeg biletter for 24000 direkte med thai og nu kan vi kun spare 500 kr på ham i forhold til os voksne som nu også inkluderer vores store pige på 14. Så når man tager inflation og det at vores børn er blevet ældre så er det blevet markant billigere at tage afsted. Vi valgte så en mellemlanding og fik det for 18000 og så er første uges hotel jo betalt af en mellemlanding.
 
kiml
Okay nyt for mig, havde eller planer om at bruge dem i år fordi de har nogle gode transit tider i Doha, så måske man skal finde andre veje. Var med Emirates Boeing 777 fra Bangkok den 29 Marts, sgu heller ikke bedste oplevelse, spænd sikkerhed selen ...... hvorfor det man sidder så fast at det ikke er nødvendigt.
Har en eller anden ide om der sidder nogle lobby folk i EU som kræver flere sæder i flyene. Men dyre transporter på vejene skal der være så meget plads til dem fint med dyrevelfærd. Men kan man ikke snart vedtage noget menneske velfærd.
christoffer skrev:

jeg har selv prøvet turen med deres nye dream liner, og jo man kan godt mærke forskel. grunden til dette er armlænene er inde i sædebredden. Dette r de ikke hos de andre flyselskaber der bliver nævnt. men eller havde vi en fin tur. det gælder jo bare om at kamme fra A til B.

Har også fløjet med dem inden de indsatte dream liner. det var et bedre fly syntes jeg.
 
Jeppe C
Nå, det blev Qatar Airways alligevel.. Så må vi se og mærke!
 
HCA
Turen til Doha er ikke særlig spændende med klemt plads, men med A 380 fra Doha til BKK er turen lige godkendt.
 
jc
HCA skrev:

Turen til Doha er ikke særlig spændende med klemt plads, men med A 380 fra Doha til BKK er turen lige godkendt.


Vær lige opmærksom på, at Qatar udskifter A380 med B777-300ER på de fleste afgange mellem DOH og BKK. Når vi kommer hen til efteråret, vil det kun være aftenafgangen fra DOH og morgenafgangen fra BKK, hvor der benyttes A380 og ikke på alle ugens dage.
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
HCA
jc skrev:

HCA skrev:

Turen til Doha er ikke særlig spændende med klemt plads, men med A 380 fra Doha til BKK er turen lige godkendt.


Vær lige opmærksom på, at Qatar udskifter A380 med B777-300ER på de fleste afgange mellem DOH og BKK. Når vi kommer hen til efteråret, vil det kun være aftenafgangen fra DOH og morgenafgangen fra BKK, hvor der benyttes A380 og ikke på alle ugens dage.


Ja det har jeg bemærket, lidt irriterende, er ellers lige blevet silvermedlem, og på de to sidste ture kommer der en sød pige og præsenterer sig og fortæller mig jeg er et særligt betydningsfyldt passager, og hun håber jeg må få en behagelig rejse og fortæller om menu kortet og om der ellers er noget jeg ønsker, når vi er ved at nå vejs ende vender hun tilbage og spørger mig om min oplevelse af turen. Så kom ikke her og ikke sig, at der ikke er lir på drengen hos muslimernes luftfartselskab.
 
JohnBKK
HCA skrev:

jc skrev:

HCA skrev:

Turen til Doha er ikke særlig spændende med klemt plads, men med A 380 fra Doha til BKK er turen lige godkendt.


Vær lige opmærksom på, at Qatar udskifter A380 med B777-300ER på de fleste afgange mellem DOH og BKK. Når vi kommer hen til efteråret, vil det kun være aftenafgangen fra DOH og morgenafgangen fra BKK, hvor der benyttes A380 og ikke på alle ugens dage.


Ja det har jeg bemærket, lidt irriterende, er ellers lige blevet silvermedlem, og på de to sidste ture kommer der en sød pige og præsenterer sig og fortæller mig jeg er et særligt betydningsfyldt passager, og hun håber jeg må få en behagelig rejse og fortæller om menu kortet og om der ellers er noget jeg ønsker, når vi er ved at nå vejs ende vender hun tilbage og spørger mig om min oplevelse af turen. Så kom ikke her og ikke sig, at der ikke er lir på drengen hos muslimernes luftfartselskab.


Utroligt hvad forhåbentligt godt uddannede og ikke mindst dannede mennesker fra den højest udviklede del af verden går på kompromis med når det gælder om at rejse. Det er fuck safety, og fuck "fair corporate employee policy" - det eksisterer ikke, og jeg vil skrupskide på hyl og skrig fra de sædvanlige fanboys der vil forsvare gedekneppe-selskaberne, I ved hvem I er, men I ved intet, nul, intet, nix, nada...

http://www.pprune...rates.html
 
vandango
JohnBKK jeg tror at folk vælger de lange arabiske ture som en del af ferieoplevelsen, som jeg selv aldrig vil kunne forstå.
For mig er det om hurtigst muligt at komme fra A til B.
Der er 3 flyselskaber der kan levere varen, hvis der er stor forskel på priserne, vælger jeg den billigste.
Min foretrukne har altid været Thaiairways.
 
Spring til debat: