Se indlæg
Thailands finansmarkeder tager positivt mod junta-ja
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/08-2016 08:37
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det finansielle marked i Thailand tager positivt imod det store ja, som den thailandske befolkning manifesterede ved søndagens afstemning om en ny forfatning. Forfatningen, der er skrevet af militærjuntaen med det kafkaske navn "National Council for Peace and Order", fik op mod to tredjedeles tilslutning for forfatningen, der vil cementere militærets magt i det politiske system i mange år fremover. Afstemningen, der ifølge tidligere hærchef og nu selvudnævnt premierminister Prayuth Chan-ocha kan bane vej for et parlamentsvalg næste år, indebærer, at de kommende folkevalgte regeringer vil blive underlagt betingelser dikteret af militæret. FORDUFTET POLITISK USIKKERHED STYRKER BAHT Thailandske bath styrkes mandag fra et treugers lavpunkt, efter at vælgerne godkendte den ny forfatning, der fjerner en stor del af den politiske usikkerhed, der har præget landet gennem mange år. - Den thailandske baht er styrket på grund af vedtagelsen af den nye forfatning udarbejdet af juntaen, som baner vejen for et valg. Det fjerner den politiske usikkerhed, men det er for tidligt at sige, om dette er et reelt udspil fra juntaen om af afgive magten, vurderer valutachef Wu Mingze fra INTL FCStone Inc. i Singapore over for Bloomberg News. Baht styrkes til 34,92 per dollar fra et treugers lavpunkt fredag på 35,10 baht per dollar. Det er samtidig en af de eneste asiatiske valutaer, der styrkes mandag trods den stærke amerikanske arbejdsmarkedsrapport fredag, der har sendt den amerikanske valuta på sejrsgang globalt. LETTELSE HOS INVESTORER Det førende aktieindeks i Bangkok, SET-indekset, stiger 1,1 pct. mandag morgen. - Resultatet giver lettelse hos investorerne og støtte til baht og de thailandske aktiver. Stabiliteten i Thailand er sandsynligvis kommet for at blive, hvilket bør tilskynde til en fortsættelse af kapitalindstrømningen indtil videre, siger rentestrateg Tsutomu Soma fra SBI Securities i Tokyo ifølge Bloomberg. Globale fonde har hidtil i år sat næsten 12 mia. dollar i thailandske obligationer og aktier. Ifølge de første optællinger stemte 61,4 pct. ja til den ny forfatning mod 38,6 pct.s nej ifølge den thailandske valgkommission. Det officielle resultat ventes ikke før om nogle dage. Kilde: http://www.sydinv...7&PID=9258 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 08/08-2016 11:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Jeg ved godt det er lidt uden for emnet, men skal altså have den her ud Efter en god bytur gik jeg ned i den lokale restaurant for at få noget morgen mad, kunne godt se tv'et gik som sædvanligt indenfor. De snakkede om om at ambassade ansatte fra USA havde været i Isan for at overvære valghandlingen, ikke som officielle observatører, da der ikke var det til den afstemning mere for at se hvad der skete. De talte til kameraet om hvordan der havde været lav valgdeltagelse og muligheden for at ytre sig imod referendummet var ikke eksisterende. Nå men den kære ejer kommer så ud, fortæller glad at Phuket var nr 1 og at det var blevet et ja, da jeg ligesom for at fortælle at omkring 50 % valgdeltagelse ikke lige er overvældende, men som en god Thaier over hører hun selvfølgelig det... men så kom den... Folk fra Isan har rigtig godt af det nu er blevet et ja, osse selv om de havde fået hjælp af mafiaen ( Repræsentanter fra den amerikanske ambassade) . Amerika er et dårligt land, hun håbede at Kina og Amerika nu ville bombe hinanden. Da holdt jeg min mund vidste jeg ikke kunne overbevise hende om at skete det ville der nok osse falde bomber her. Jeg har altid synes jeg haft en sund distance til Thaier udfald mod andre lande og for den sags skyld andre dele af Thailand end lige Phuket. Kan være hun er en ener, hun er stor royalist, så derfor stor tilhænger af det nuværende. Men hvis det er på den måde man hentyder til dem der mener anderledes, så er det noget af en krudttønde vi befinder os i. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/08-2016 13:46
|
Hymmer skrev: Folk fra Isan har rigtig godt af det nu er blevet et ja Med sådan en indgangsvinkel om at det er godt andre er blevet trynet, så er der ikke noget underligt at kanterne er trukket så skarpt op. Jeg havde haft noget mere respekt for hendes holdning hvis hun havde forholdt sig til det der blev stemt om end om hvem der kunne trædes under fode med afstemningen. Hymmer skrev: Amerika er et dårligt land, hun håbede at Kina og Amerika nu ville bombe hinanden. Ja ikke første gang at der er folk i Thailand som ikke ønsker det godt for USA og vesten. Bare se under 2. verdenskrig. Hymmer skrev: Kan være hun er en ener, hun er stor royalist, så derfor stor tilhænger af det nuværende. Det er nok snare uvidenhed som trykker hende. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2016 13:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Befolkningen i Isaan stemte faktisk "Ja" til spoergsmaal nr. 1 og et "Nej" til spoergsmaal nr. 2. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/08-2016 13:57
|
hugoboerge skrev: Befolkningen i Isaan stemte faktisk "Ja" til spoergsmaal nr. 1 og et "Nej" til spoergsmaal nr. 2. I følge de tal jeg sidder og kigger på, så stemte nordøst følgende: Spørgsmål 1: Yes 48,58% No 51,42 Spørgsmål 2: Yes 44,56% No 55,44% Klik på billedet for at se det større. Med venlig hilsen
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2016 14:55
|
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Befolkningen i Isaan stemte faktisk "Ja" til spoergsmaal nr. 1 og et "Nej" til spoergsmaal nr. 2. I følge de tal jeg sidder og kigger på, så stemte nordøst følgende: Spørgsmål 1: Yes 48,58% No 51,42 Spørgsmål 2: Yes 44,56% No 55,44% Klik på billedet for at se det større. Saa er der een af de engelsksprogede aviser som har klodset i det med grafikken - The Nation. De har byttet rundt paa Yes/No. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2016 17:22
|
Børsen: Danske selskaber trodser uro i Thailand http://thailand.u...2FF54A5A41 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/08-2016 08:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Interessant at se resultatet for sydthailand, ja vælgerne er i stort overtal. Men det er godt nok en lav valgdeltagelse. Redigeret af vandango d. 09/08-2016 09:04 |
|
Spring til debat: |