Se indlæg
Taget ved næsen eller ??
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 30/05-2006 22:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Ja den har været langt rundt allerede. Snak, ja det er en del af det der skal til, men læs lidt først... Thailand Fever har hjulpet mig og mange andre til at komme meget nemmer gennem en masse dagligdags problemer, den beskriver kort en masse af de elemetære kultur forskelle. Hvorfor man ikke kan få lov at være alene, når man besøger familijen, hvorfor hun ikke siger hvad der er galt. osv. osv. Et besøg er det andet der skal til, lær hende at kende på hendes hjemmebane, så må alt det andet komme senere. Good Luck Mr Tirak |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 31/05-2006 01:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Hej Tranen37, Ingen tvivl om at du er i et dilemma - hverken du eller vi kan spå om kvindens hensigter eller om hvad hun foretager sig. Hun er ingen "års unge" i bar sammenhæng og som alle andre er drømmen nok at finde sig en sød mand og starte en ny tilværelse. Man skal ikke være bleg for at det kan være spil for galleriet eller at hun for den sags skyld er blevet røvrendt af den ene falang efter den anden. Personligt tror jeg ikke du opnår noget ved at benytte "spioner" for at se om hun er sammen med andre - hvad hvis du finder ud af at hun er det? - vil du så glemme hende? Uden overhovedet at kende hende lyder det som om der godt kunne være nogle seriøse følelser, men omvendt er hun måske blevet trådt så mange gange over tæerne at hun af gode grunde ikke kan/tør/vil tro på noget før hun er 100% sikker. Undskyld mit danske, men de fleste bar piger har oplevet os kære vesterlændinge blive stormfuldt forelsket i løbet af 2-3 uger - så teoretisk KAN hun have oplevet det før! Så man kan vel dårligt fortænke hende i at "passe forretningen" og se hvad den nærmeste fremtid bringer. Hverken jeg eller andre kan sige om hun er på stoffer har masser af sponsorer eller andet. Mit bedste råd er at føler du virkelig noget for hende, så se at komme til Thailand så hurtigt som muligt! - Og læg så vejen forbi ambassaden og se at få lavet et besøgsvisum og få hende herop og se hvordan det går. Held og lykke under alle omstændigheder. |
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 31/05-2006 10:30
|
Antal indlæg: 67 |
Kære Tranen37 Allerførst tak fordi du er så modig at involvere os andre i så svære problemer, som du har. Når det er sagt, så tror jeg, at mange af os præcis kan genkende, det du nu er i gang med. Nogen har gode erfaringer, og andre har mindre gode..... Jeg har gjort mig en del tanker om, hvordan man kan lære hinanden bedre at kende, selvom der er mange tusind kilometers afstand og store forskelle på alt - sprog, kultur, alder, farve, uddannelse, økonomi, ja alt. Først og fremmest gælder det om at kunne kommunikere med hinanden. Selvfølgelig kræver det en telefon eller en computer, der virker. Men det kræver også, at man prøver at forstå hinandens sprog, kultur og sociale baggrund. Derudover kommer man ikke uden om, at det er enormt vigtigt at diskutere økonomi, da pengene i Thailand har en ufattelig stor betydning og en helt helt anden betydning end i Danmark. Sidst men ikke mindst bør begge parter gøre sig tanker om deres forventninger til selve parforholdet herunder jalousi, der for begge parter kan opstå berettiget såvel som uberettiget. Det hele er faktisk svært, og derfor er vi nogen stykker, der har fundet hinanden gennem DTW, som har sat sig sammen for at se, om man kan gøre noget for at hjælpe med disse problemstillinger. Vi har lejet os ind i stort hus i Bangkok - Wang Hin huset (Baan Wang Hin). Her er det nu muligt for Thaier at lære dansk og få kendskab til det danske samfund og den danske dagligdag. Thaien kan desuden tilbydes forskellige former for beskæftigelse i huset. Derudover har huset både almindelige telefonforbindelser og skypeforbindelse, der virker døgnet rundt. Endelig kan man let finde en billig bolig i nærheden. Da der er tale om mange forskellige problemstillinger, tilbyder vi meget individuelle løsninger. F.eks. er der mange der venter på at komme til Danmark for første gang på et turistvisum. I ventetiden kan vi så tilbyde en fornuftig beskæftigelse, danskundervisning, en bolig, hjælp til praktiske ting i forbindelse med rejsen (billet, forsikring, visum) samt selvfølgelig det vigtigste. Hjælp til at tale med hinanden og udrede misforståelser m.m. Vores forudsætninger for at lave huset er meget forskellige. Robert Kronberg har boet i Thailand i snart fem år, hvor han tidligere har været direktør for et rejsebureau og siden haft selvstændig virksomhed bl.a. ved rådgivning i forbindelse med etablering af virksomhed i Thailand. Clyde Haumann har været i Thailand i over 30 år, hvor han bl.a. har arbejdet som engelsklærer. Han taler flydende dansk, thai og laotisk. Jeg selv har kun været i Thailand i et år, men jeg har i over 20 år arbejdet med beskæftigelsesrådgivning bl.a. indenfor integrationsområdet. Vi kalder os Thaiintegration, og alle er selvfølgelig velkommen til at kontakte os eller komme forbi Wang Hin-huset for at få en uforpligtende snak om hvilke muligheder, der kan være for et samarbejde. Venlig hilsen Nielsen Bangkok |
|
|
tranen37 |
Lagt på d. 31/05-2006 14:22
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Tak Nielsen bangkok for dit søde og tankevækkende brev......det er rart at kunne modtage sådanne svar og former for muligheder. Mange hilsner fra Tranen37 |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 31/05-2006 17:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Du skulle næsten læse Private Dancer af Stephen Leather De første kapitler er gratis her: http://www.stephe...unpub.html Der er en her på forummet der gerne sender den fulde version. Kan dog ikke huske hvem det er. Jeg ved ikke hvor realistisk den beskriver nutidens barpiger, men man får en masse eksempler på hvor stor forskel der er på barpiger og falanger og alle de mange måder de misforstår og fejlfortolker hinanden. Hejsa jeg har lavet din henvisning om til et link bamsen Redigeret af d. 31/05-2006 18:34 |
|
|
tranen37 |
Lagt på d. 31/05-2006 18:16
|
Hej nicefarang Tak for dit indlæg..... Jeg vil meget gerne have den fulde version, så er det stadig muligt hører jeg gerne fra vedkommende.. Hilsen Tranen37 |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 01/06-2006 02:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det er søde og flotte svar der bliver givet her!!!! Ville det ikke være en ide at det danske hus i thailand lavede lidt mere reklame for sig selv her på DTW, jeg syntes det er et fantastisk initaitiv( sikkert stavet forkert), og det fortjener at blive markedsført! Stadigvæk held og lykke til Trane IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
tranen37 |
Lagt på d. 01/06-2006 23:15
|
Hej John.... Nu har jeg læst bogen du sendte...."private dancer", jamen dog, mange ting falder på plads og tingene ses fra en anden synsvinkel. Dog vil bogen aldrig ændre på de følelser jeg har, men den har lært mig meget.....og skal man "leve sig helt ind i den "...sikker også også skånt mig for meget. Til jer alle ! I drømmer ikke om hvor stor en støtte i har været, jeg fortryder ikke et sekund jeg lagde mit indlæg ind her, i er beviset på at der findes mange søde og rare mennesker, der ønsker at hjælpe når en "uvidende" turist kommer galt afsted på kærlighedens vej i thailand. Savner hende meget, jeg ved ikke om det er med glæde eller om det er med en vis bekymring at jeg kan fortælle Jeg har fået 2 opkald fra thailand idag, desværre begge med så dårlig forbindelse at jeg ikke kunne høre noget....desværre kunne jeg kun høre hende sige "hallo". Jeg ved at livet kan være hårdt engang imellem og at tingende ikke altid gpår som man ønsker, og at forelskelse og kærlighed kan gøre blind er sikkert og vist, jeg ser stadig ikke for godt (smiler venligt). I skal alle vide at jeg har det en smule bedre og i har en stor del af skylden for at jeg har det bedre. Ikka at forstå at jeg "forlader" jer....næææ slet ikke, jeg følger med herinde og hvem ved måske kan jeg hjælpe , hvis en anden har brug for det. Tak til alle.... Hilsen Tranen37 |
|
|
Lagt på d. 01/06-2006 23:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Tranen Jamen det er da dejligt at høre, at du har hørt fra hende igen Og dejligt at du har fået gode svar, som du kan tygge lidt på Jeg håber det bedste for dig/jer. De bedste hilsener fra bamsen |
|
Spring til debat: |