Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk tv i Thailand
energy
Hvis nogen skulle være interesseret i at se bla dansk tv i Thailand, så kan jeg anbefale denne her.
F-Secure Freedome VPN efter F-Secure
https://appsto.re...

Den virker perfekt på min Ipad. Der er gratis prøvetid i 14 dage. Derefter ca 300 kr om året.

vandango
Ellers kan mange routere der står i danske hjem opsættes til vpn.

energy
vandango skrev:

Og hvordan gør man så lige det ?.
Det er vist ikke lige til.
Det er en nørd som har anbefalet mig det her program.
Det er lige til at installere på 2 minutter og for ca 25 kr om mdr, så kører det bare.
Jeg er selv overrasket over hvor nemt det er....

lek
Det afhænger jo også lidt af om man har andet at lave end se tv...
For DR tv er ganske gratis også i Thailand... nej ikke alle udsendelser, men flere timer om dagen.

Ja DR tv er mest en gang lort, men det er tv jo... men news er nu ok.

vandango
energy skrev:

vandango skrev:

Og hvordan gør man så lige det ?.
Det er vist ikke lige til.
Det er en nørd som har anbefalet mig det her program.
Det er lige til at installere på 2 minutter og for ca 25 kr om mdr, så kører det bare.
Jeg er selv overrasket over hvor nemt det er....

Ja har checket, du skal være total nørd for at få sådanne op og køre.

DR app'en tilbyder ellers 6 kanaler der rigeligt dækker mit behov.

Link til modem menu her hjemme.

https://goo.gl/ph...SVVy7E6Gp9

click
DR app'en tilbyder ellers 6 kanaler der rigeligt dækker mit behov
.
Kan man få det til at køre uden VPN ?
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

vandango
click skrev:

.

Er i DK så ved det ikke.

click
Er i DK så ved det ikke.

Hold nu op vandango en IT nørdt som dig må sku da dele ud af sin viden til alle os IT-tumperAngel
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

vandango
click skrev:

Er i DK så ved det ikke.

Hold nu op vandango en IT nørdt som dig må sku da dele ud af sin viden til alle os IT-tumperAngel

For 10 - 15 år side ja! i dag er jeg blot gammel og tumpet på første sal.
Der er arbejdet for meget og drukket for mange bajare siden. Wink

click
For 10 - 15 år side ja! i dag er jeg blot gammel og tumpet på første sal.
ÅHH stakkels gamle vandango her er lidt til dig Smile

savarden
Køb en Kodi box i pantip eller andet IT Sted og sæt denne op med et par danske plugins og vupti du har alle de kanaler du ønsker... den kan kører uden VPN men vil man gerne være sikker på ingen kan spore de ting man ser skal der tilkøbes en VPN hos en udbyder som så sættes op i boxen Grin

energy
click skrev:

.

Nej, det kan du ikke.
Der er en masse programmer du ikke kan se.

click
Nej, det kan du ikke.
Der er en masse programmer du ikke kan se.

Nu har jeg jo VPN-Byen men det var jo hvis man kunne spare den og se DR.DK på en billigere måde

jojokent
Jeg bor fast hernede og ser en masse dr UDEN VPN.
De faa du ikke kan se er udenlandsk produceret altsaa ikke dansk. Og nu er det jo Dansk tv du efterlyser, ikke udenlandske.
De udenlandske docu og films kan du se saa mange andre steder.
Forslag http://www.primew... Her vil jeg paastaa at du kan se alt andet serier document og film. Og ofte foer i biografen.

Hymmer
jojokent skrev:

Jeg bor fast hernede og ser en masse dr UDEN VPN.
De faa du ikke kan se er udenlandsk produceret altsaa ikke dansk. Og nu er det jo Dansk tv du efterlyser, ikke udenlandske.
De udenlandske docu og films kan du se saa mange andre steder.
Forslag http://www.primew... Her vil jeg paastaa at du kan se alt andet serier document og film. Og ofte foer i biografen.

Det er helt korrekt, du kan se alt dansk produceret uden VPN, men da vi bor i et Big Brother Is watching You land, synes jeg en VPN er en ting jeg nødig vil undvære. Jeg er af den opfattelse at det jeg vil se/læse er helt op til mig og ikke en eller anden form for censur. At en VPN så har den ekstra fordel at du kan se live tv fra det meste af verden er vel kun et plus Cool

Anjin
Jeg bruger normalt vpn byen når jeg er i Thailand, for at kunne se min danske tv pakke, men jeg undrer mig over at hastigheden falder fra ca 14 mbit på min normale 3BB forbindelse i huset til ca 3 mbit når jeg benytter vpn byen, er der andre der oplever det samme ?

Hymmer
Det er Ping tiden der spiller ind.

Den server du logger på via VPN i Danmark bestemmer hastigheden.... PING = tidsrummet fra et signal fra afsender til den når modtager. Ofte ligger en del operatører af VPN på omkring 250 - 300 MS fra en server i Danmark.

Og det giver en dårligere forbindelse, og hvad mange ikke tænker på har upload hastigheden osse en del at sige ved tv steamming. Der skal jo hele tiden sendes en besked tilbage om at der modtaget og nyt kan sendes,,,,lidt simpelt udtrykt, men er grund princippet...

Anjin
Tak Hymmer Smile

Med de ca 3 mbit er det kritisk ift at se tv flydende. Hvis jeg opgraderer Mbit i Thailand på den almindelige forbindelse, vil det så også hæve Mbit via Vpn eller hjælper det ikke ?

Hymmer
Nu ved jeg ikke hvad din upload hastighed er, men ofte hernede er den 1-5 mb, kan du øge den vil du få en bedre oplevelse ved at se tv online. De 14 mb burde være okay i downloadhastighed.

Når de forskellige udbydere sælger forbindelser, lægger de ofte vægt og skriver med store bogstaver om downloadhastigheden, hvilket osse er brugbart hvis du fx downloader film, serier etc. Men selv der vil en højere uploadhastighed osse gøre downloadingen hurtigere. Når man fx. downloader skal der hele tiden sendes besked tilbage om det man har hentet nu rent faktisk osse er modtaget. De fleste er ikke klar over dette og fokuserer på en stor downloadhastighed.

Det næste der kan være et problem hernede er at næsten alt internet løber i kobberledninger, dvs, at der i perioder med mange brugere er det man kalder tragt problemer, dvs informationerne står i kø for at komme igennem. Så når du logger på en server der ligger i et land hvor der bruges fiber, går alt stærkt der da tragt problemet ikke findes i fiberkabler, men når det så rammer kobberkablerne kommer problemerne.

Hvis du har mulighed for at øge din uploadhastighed til rimelige penge, er jeg ret sikker på det vil forbedre din tv kvalitet, dvs du oplever færre frysninger eller lang loadingtid

Anjin
@Hymmer

Super. Jeg mener upload er 1 Mbit . Nu kan vi undersøge hvilke muligheder der er for at opgradere, dejligt at vide hvad der reelt betyder noget.

Spring til debat: