Se indlæg
Drømmen om Thailand
|
|
Nordvighansen |
Lagt på d. 28/07-2016 15:57
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej med jer! Jeg har rejst i Thailand et par gange og min kone og jeg har talt om at flytte til Thailand for en periode. Vi har to børn, der skal med. Vi har søgt efter jobs, da vi mener, at dette er første (og eneste) skridt, for at vi kan hive rødderne op og flytte. Jeg har fået tilbudt et provisionslønnet job, hvor man (hvis man er blandt de gode) kan ende på omkring 17000 danske kroner. Vi har derfor et par opklarende spørgsmål; Hvor let (og hvor dyrt?) er det at skaffe en nogenlunde bolig i de større byer? (Chaing Mai, Bangkok, Hua Hin etc) Hvordan er skatteforholdet i forhold til Danmark? Hvordan er et almindelig rådighedsbeløb for en familie i Thailand? (Tænker middel, hverken de fattigste eller de rigeste) Jeg har hørt, at man skal have arbejdstilladelse og invitation af virksomheden - er det korrekt? Og hvordan får man familien med i denne invitation? Det var alt for første omgang Jeg håber, at nogen sidder inde med gode svar! Kap, Martin |
|
|
buick |
Lagt på d. 28/07-2016 16:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Du skal have en løn på 65.000 baht garenteret for en arbejdstilladelse og så skal jobbet være et der er godkendt til udlændinge, thailand har regler om at det en thai kan udføre det kan man ikke få arbejdestilladelse til. 65.000 om måneden er langt fra nok hvis du skal have 2 børn med der skal i skole hvilket nemt koster 2-500.000 kr om året pr barn bolig er nemt rådighedsbeløb kan i kun selv svare på da i kender jeres forbrug men google det hele 100.000 vis har spurgt om det samme |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2016 16:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
buick skrev: Du skal have en løn på 65.000 baht garenteret for en arbejdstilladelse og så skal jobbet være et der er godkendt til udlændinge, thailand har regler om at det en thai kan udføre det kan man ikke få arbejdestilladelse til. 65.000 om måneden er langt fra nok hvis du skal have 2 børn med der skal i skole hvilket nemt koster 2-500.000 kr om året pr barn bolig er nemt rådighedsbeløb kan i kun selv svare på da i kender jeres forbrug men google det hele 100.000 vis har spurgt om det samme Lidt korrektion. Jeg mener det er THB 50,000.- minimum om maaneden for en arbejdstilladelse. THB 65,000.- refererer til minimum om maaneden for at faa en visa extension baseret paa retirement. Men det kan man finde ud af ved at gaa ind paa Ministry of Manpowers hjemmeside. Her fremgaar det ogsaa hvilke stillinger som udlaendige ikke kan have. Skoleomkostningerne er vildt overdrevet og buick mener sikkert THB og ikke DKK. Hvis det er THB kan man risikere op til THB 1m per barn. |
|
|
buick |
Lagt på d. 28/07-2016 17:55
|
Sorry tastefejl det er selvfølgelig 200-500.000 baht pr barn om året hugoboerge skrev: buick skrev: Du skal have en løn på 65.000 baht garenteret for en arbejdstilladelse og så skal jobbet være et der er godkendt til udlændinge, thailand har regler om at det en thai kan udføre det kan man ikke få arbejdestilladelse til. 65.000 om måneden er langt fra nok hvis du skal have 2 børn med der skal i skole hvilket nemt koster 2-500.000 kr om året pr barn bolig er nemt rådighedsbeløb kan i kun selv svare på da i kender jeres forbrug men google det hele 100.000 vis har spurgt om det samme Lidt korrektion. Jeg mener det er THB 50,000.- minimum om maaneden for en arbejdstilladelse. THB 65,000.- refererer til minimum om maaneden for at faa en visa extension baseret paa retirement. Men det kan man finde ud af ved at gaa ind paa Ministry of Manpowers hjemmeside. Her fremgaar det ogsaa hvilke stillinger som udlaendige ikke kan have. Skoleomkostningerne er vildt overdrevet og buick mener sikkert THB og ikke DKK. Hvis det er THB kan man risikere op til THB 1m per barn. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 29/07-2016 03:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Nordvighansen skrev: Jeg har fået tilbudt et provisionslønnet job, hvor man (hvis man er blandt de gode) kan ende på omkring 17000 danske kroner. Martin Det lyder interessant med jobtilbudet - det nærmer sig de 100.000 THB. Hvad hedder firmaet du har fået tilbudet fra ? Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/07-2016 06:29
|
Der blev spurgt om skat i Thailand. Hvis man tjener THB 100,000.- om maaneden eller THB 1.2m vil skatten vaere THB 127,500.- efter gaeldende personfradrag plus fradrag for hustru/2 boern. |
|
|
buick |
Lagt på d. 29/07-2016 10:15
|
Nok ikke noget man skal regne særligt med når det hedder "hvis man er en af de gode og nok kan ende med" GAMBIT skrev: Nordvighansen skrev: Jeg har fået tilbudt et provisionslønnet job, hvor man (hvis man er blandt de gode) kan ende på omkring 17000 danske kroner. Martin Det lyder interessant med jobtilbudet - det nærmer sig de 100.000 THB. Hvad hedder firmaet du har fået tilbudet fra ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/07-2016 13:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
@Nordvighansen Lige en forklaring: Når GAMBIT spørger om firmaets navn, er det ikke for at være nysgerrig. Vi har jævnligt haft eksempler på mere eller mindre useriøse firmaer her i forummet. Hvis det er et af dem, du har forbindelse til, kan det være rart for dig at vide det, så du kan tage dine forholdsregler, eller finde dig et andet firma at arbejde for. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 29/07-2016 14:55
|
Lige for at illustrere hvad det koster for at have boern i en international skole. Nu er Bangkok Patana en af de bedre og priserne er ogsaa derefter: https://www.patan...uition.asp Bare "adgangsbilletten" er THB 250,000.- for barn nr. 1 og THB 200,000.- for barn nr. 2 og kan ikke refunderes. Herudover er der omkostninger til skolebus/kantine osv osv Det vil vaere en kaempe fordel hvis man faar en firmakontrakt hvor firmaet betaler for undervisning. |
|
Spring til debat: |