Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Kroner eller Baht til Thailand ?
|
|
click |
Lagt på d. 20/07-2016 06:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg hæver som sagt altid i danske kr. i danskebank og overfører til SCB det tager som beskrevet før altid 3 dage Men for sjov prøvede jeg i en SCB ATM i mandags med 2 danske masterkort fra samme udsteder den danskebank man kunne kun hæve 10000 bath og det kostede 200 bath i gebyr. ATM skrev om jeg ville hæve i danske kr. og omregnede i danke kr. Jeg prøvede så at tage i THB på det ene kort det og i danske omvekslede på det andet kort bare for sjov det viste sig da jeg kom hjem, kunne jeg se på netbank at i THB kostede det mig 2011 kr. + 50 kr i kontanthævningsgebyr ialt 2061 danske kroner på det andet kort i THB kostede det mig 2073,76 +50 kr. i kontanthævningsgebyr ialt 2123,76 kr. Her kan man klart se hvad der betaler sig at hæve i DKR. eller i THB der er trods alt en forskel på 62,76 DKR. på 10.000 bath.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 20/07-2016 06:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Kan ikke huske beløbet størrelse tilbage i 2011, Men forskellen var mere end nok til jeg har valgt at overføre i Danske kr. Man kan jo også åben en "Foreign Currency Deposit Account " i Thailand. Så står ens penge som Danske kr. Eller den valuta man vælger at overføre i på sin Thailandske konto. Så kan man vente på kursen er god, også hæve der fra. Kan se Bangkok bank har til Danske kr. http://www.bangko...fault.aspx Og kan se min egen bank, Krungthai ikke har til Danske kr. Der er nogle krav for de konto, som man selv kan undersøge. |
|
|
jens |
Lagt på d. 20/07-2016 07:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
click skrev: Jeg hæver som sagt altid i danske kr. i danskebank og overfører til SCB det tager som beskrevet før altid 3 dage Men for sjov prøvede jeg i en SCB ATM i mandags med 2 danske masterkort fra samme udsteder den danskebank man kunne kun hæve 10000 bath og det kostede 200 bath i gebyr. ATM skrev om jeg ville hæve i danske kr. og omregnede i danke kr. Jeg prøvede så at tage i THB på det ene kort det og i danske omvekslede på det andet kort bare for sjov det viste sig da jeg kom hjem, kunne jeg se på netbank at i THB kostede det mig 2011 kr. + 50 kr i kontanthævningsgebyr ialt 2061 danske kroner på det andet kort i THB kostede det mig 2073,76 +50 kr. i kontanthævningsgebyr ialt 2123,76 kr. Her kan man klart se hvad der betaler sig at hæve i DKR. eller i THB der er trods alt en forskel på 62,76 DKR. på 10.000 bath. Det er jo så den omvendte situation ifht overførsel du beskriver der, hæver du i thaibaht foregår vekslingen i dk, og det kan ses på nets hjemmeside hvad tillægget er til noteringen(kan ikke finde det pt) Og tillægget er så vidt jeg husker højere på mastercard end visa. Du har jo også betalt markant mere der hvor du har valgt DKK pa SCB atm, og når du vælger det er det jo SCB der fastsætter vekselkursen. Hvis jeg har forstået dig ret du har nemlig skrevet THB ved begge eksempler. Og at sammenligne korthævning og overførsel er jo lidt som at sammenligne pærer og bananer. Ved bankoverførsel er det jo altid den kurs der hedder betaling til udlandet i kursbladet der bruges i Danskebank og den der hedder TT(telextransfer) i de thailandske banker. Ved korthævning især mastercard er der noget mere uklart hvordan kursen fastsættes. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/07-2016 07:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Mener det var omkring 2007 og nogle år efter der var stor forskel, fandt dette: "...actually there was no announcement such as you describe, and there is no policy on domestic vs offshore rates (the Bank of Thailand couldn't care less about offshore rates). The policy change you're probably referring to was in regards to the remittance of funds from short term investments, and was intended to slow or stop the strengthening of the Baht. The result was a shortage of Baht in international capital markets, and from there the law of supply and demand took over, and increased the value of the Baht outside of Thailand. The gap got up to five or six Baht at one point, but currently it's down around two Baht. With the current chaos in money markets, exchange rates are fluctuating by up to two Baht in the space of a week. This means a lot depends on WHEN a transaction is processed. Today's 'onshore' rate may be the 'offshore' rate three days from now, when your bank might actually process the debit. So, I don't think it's as simple as which bank you use." http://www.fodors...ailand.cfm Redigeret af JohnBKK d. 20/07-2016 07:51 |
|
|
click |
Lagt på d. 20/07-2016 08:36
|
Jens skrev Det er jo så den omvendte situation ifht overførsel du beskriver der, hæver du i thaibaht foregår vekslingen i dk, og det kan ses på nets hjemmeside hvad tillægget er til noteringen(kan ikke finde det pt) Og tillægget er så vidt jeg husker højere på mastercard end visa. Du har jo også betalt markant mere der hvor du har valgt DKK pa SCB atm, og når du vælger det er det jo SCB der fastsætter vekselkursen. Hvis jeg har forstået dig ret du har nemlig skrevet THB ved begge eksempler. Og at sammenligne korthævning og overførsel er jo lidt som at sammenligne pærer og bananer. Ved bankoverførsel er det jo altid den kurs der hedder betaling til udlandet i kursbladet der bruges i Danskebank og den der hedder TT(telextransfer) i de thailandske banker. Ved korthævning især mastercard er der noget mere uklart hvordan kursen fastsættes. Nu er det jo sådan at ATM maskinerne er blevet intelligente og i det du har sat kortet i maskinen skriver den det koster 200 bath VIL DU FORSÆTTE og hvis man derefter trykker yes skriver den så hvormange bath du vil have op til 10.000 og derefter når man har valgt skriver den så om regningen til Danmark skal sendes i danske kroner til den kurs den fastsætter eller om man vil have regningen sendt til Danmark i THB. og bagefter kunne jeg så se i netbank at det var bedre at sende de 10.000 bath til veksling i DK end at tage SCB kursen i ATM. 62,76 DKR er vel også en slags penge og hvad der er sparet er der tjent Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 20/07-2016 08:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Det vil altså sige, man skal kende kursen FØR man går til automaten. Er det sådan? Flyver PE med THAI altid
|
|
|
click |
Lagt på d. 20/07-2016 08:50
|
Det vil altså sige, man skal kende kursen FØR man går til automaten. Det kunne jo sikkert hjælpe lidt men jeg tror stadig det er billigere at lade regningen gå til DK i THB efter det jeg har oplevet i mit eksempel fra indlæg 21
Er det sådan? Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
jens |
Lagt på d. 20/07-2016 10:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Fuldstændig enig click, de thailandske banker tager en ågerkurs når de i atm tilbyder St hæve i DKK. Men det gør sig nu også gældende i de butikker hvor de tilbyder samme "service". Vi handlede lidt i central i forgårs, der tilbød de det slet ikke da jeg betalte med mastercard. Præcis det samme gælder sikkert i dk overfor udlændinge, kan da huske jeg så Bilka modtog betaling i euro til en kurs godt under 7kr. |
|
|
milex |
Lagt på d. 20/07-2016 10:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Jeg har lært at sige 'thai baht' når jeg bruger Mastercard i butikker. Hvis kvitteringen alligevel lyder på DKK får butikken lov til tilbageføre beløbet og lave ny transaktion på baht. Ikke altid særligt populært - men de gør det!. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 20/07-2016 11:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Den korte er altså, altid Baht.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
click |
Lagt på d. 20/07-2016 13:05
|
Kort Ja baht
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |