Se indlæg
 Udskriv debat
Kroner eller Baht til Thailand ?
cesse
Jeg var nede i min Bank idag (Danske Bank) der fik jeg oplyst at det bedste man kan gøre når man vil sende penge til Thailand var at veksle til Baht i Danmark og så sende dem til Thailand da man så undgår at betale vekselgebyr i Thailand
Er der nogen her på siden der har erfaring med hvad der er bedst på dette område ?

Kim Ludvigsen
Bankpersonen har måske glemt, at de selv tager et gebyr, enden direkte eller via en ringere kurs.

Generelt er det billigst at overføre penge fra en dansk bank til en thailandsk bank i danske kroner, men det afhænger af, hvilken bank man har i Danmark og i Thailand. Den Thailandske bank koster typisk mindre i gebyr/ringere kurs end den danske bank for selve omvekslingen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
jh
Kim Ludvigsen skrev:

Bankpersonen har måske glemt, at de selv tager et gebyr, enden direkte eller via en ringere kurs.

Generelt er det billigst at overføre penge fra en dansk bank til en thailandsk bank i danske kroner, men det afhænger af, hvilken bank man har i Danmark og i Thailand. Den Thailandske bank koster typisk mindre i gebyr/ringere kurs end den danske bank for selve omvekslingen.

Enig

THansen
Indlæg slettet da jeg vistnok misforstod spørgsmålet Smile

Girobank
Cesse, det er ikke helt rigtig det din bank har oplyst.

Uanset om du overfører Baht eller danske kroner til din thailandske bankkonto, så vi thaibanken snuppe et gebyr på mellem 150-200 B.

Det er normalt altid en fordel at overføre/fremsende i danske kroner (SWIFT-overførsel) til thaibankkonto.

Gebyrerne er de samme, selvfølgelig kan en kurssvingninger også spille ind.

Hold øje med kursen i en periode og lav en overførsel, når du er tilfreds med kursen.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

jens
Det er en fordel at have konto i enten bangkokbank eller kasikorn da der eller vil løbe ekstra gebyr på i Thailand .
Dette pga det er disse banker Danskebank bruger som korrespondentbanker, så pengene skal flyttes en gang mere(gebyr) hvis du har en anden bank i Thailand .

De aktuelle kurser kan du se her.
http://www-2.dans...7CMSValuta
http://www.kasiko...hange.aspx
http://www.bangko...Rates.aspx
Det er den der hedder betaling til udlandet du skal bruge i Danskebank og telex transfer i de thailandske.
Og kursen er lige nu 5,2 i Danskebank og 5,18 i de thailandske banker, så det er altså ikke korrekt at det er bedst at sende kroner.

Danskebank tager 50kr i gebyr og i bangkokbank er det mellem 200-500baht i gebyr, har aldrig selv overført så stort et beløb at vi har betalt mere end 200baht.
Det er 0,25% min 200 max 500 baht.
http://www.bangko.../Fees.aspx

click
Det er en fordel at have konto i enten bangkokbank eller kasikorn da der eller vil løbe ekstra gebyr på i Thailand .
Dette pga det er disse banker Danskebank bruger som korrespondentbanker, så pengene skal flyttes en gang mere(gebyr) hvis du har en anden bank i Thailand .
Det passer nu ikke helt Jeg fik at vide i danskebank at SCB er danskebanks korrespondentbank grunden til at jeg ved det er at når jeg overfører til min konto i SCB f.eks. mandag inden klokken 15.00 dansk tid fra Danskebank har jeg dem senest 10.00 Thaitid i SCB hvis jeg overfører til min Kasikorn konto også mandag inden klokken 15.00 dansk tid kan jeg risikerer først at have pengene i kasikorn bank torsdag morgen eller sommetider efter middag onsdag.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

1viggovax
måske har den danske bank flere samarbejds partner bank i thailand. jeg bruger danske bank-bangkok bank uden problemerCool

Girobank
Hvis der fremsendes i Baht, så er det kursen på afsendelsesdagen.

Hvis der fremsendes i Kroner, så er det kursen på modtagerdagen i Thailand.

Derfor er der jo en forskel som regel til vores fordel.

Men det bedste er jo at kontrollere det selv ved at prøve begge metoder.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

click

Der bliver nok aldrig tvivl om at det er bedst hvis man hæver på sin danske konto at hæve i danske kroner og lade omvekslingen ske i en thaibank de danske banker er jo gribbe ligesom resten af EU er det, og derfor kan det altid betale sig at sende til sin thai bank i danske kroner (heldigvis ikke i euro) men jeg kan da forstå at omkostningerne kan blive større hvis en thaibank modtager og derefter sender til en anden thaibank. derfor er det jo vigtigt at vide hvem ens danske bank har korrespondentbank med her i landet og det er jo ikke sikkert at en lille bank i Danmark har samme som en stor bank har, og heller ikke sikkert vat en storbank har samme, som en anden stor bank har. Derfor bør man jo undersøge hvilken bank, ens egen bank har som korrespondentbank i Thailand, så kan man muligvis spare en lille smule. Og en lille smule kan blive en stor kage en dag hvis man lever længe nokAngel
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Gunter
click skrev:

Der bliver nok aldrig tvivl om at det er bedst hvis man hæver på sin danske konto at hæve i danske kroner og lade omvekslingen ske i en thaibank de danske banker er jo gribbe ligesom resten af EU er det, og derfor kan det altid betale sig at sende til sin thai bank i danske kroner (heldigvis ikke i euro) men jeg kan da forstå at omkostningerne kan blive større hvis en thaibank modtager og derefter sender til en anden thaibank. derfor er det jo vigtigt at vide hvem ens danske bank har korrespondentbank med her i landet og det er jo ikke sikkert at en lille bank i Danmark har samme som en stor bank har, og heller ikke sikkert vat en storbank har samme, som en anden stor bank har. Derfor bør man jo undersøge hvilken bank, ens egen bank har som korrespondentbank i Thailand, så kan man muligvis spare en lille smule. Og en lille smule kan blive en stor kage en dag hvis man lever længe nokAngel

Yep, giver dig helt ret... man kan tjene en bajer og et halvt slag Fi**e... ved at overføre 10.000 Dkr direkte til sin Thai Bank.

Udover det, er det fuldstændig lige meget hvad kursen er ... med de få tusinderlapper de fleste har til rådighed. Wink

JohnBKK
Jeg bruger altid Western Union, det er hurtigt og dyrt..

Pfft

- og ellers enig med Gunter, det er småpenge det drejer sig om ved de overførsler, på den ene eller anden måde. Dog var der for nogle år siden meget stor forskel på THB kursen offshore og den kurs de anvendte i LOS, der tjente man penge ved at være snu, men idag er det hip som hap..

jens
Jaja 5,18 er mere end 5,20.Hammer
Gebyret i DK og Thailand er præcist der samme ved overførsel fra danske bank til bangkokbank uanset om man sender DKK eller THB.
Men i får ret og girobank kan åbenbart spå side han ved at kursen altid stiger inden de danske kroner når Thailand .Grin

cesse
Der er vel ikke andre måder en at prøve begge måder på den samme dag og se hvad der sker Angry

jh
click skrev:

Som du skriver. de danske banker er jo gribbe ligesom resten af EU . Jeg mener nu ikke Thai banker giver noget væk heller,deres gebyrer for alting er da også rimelige høje.Som feks flytte penge i Kasikorn bank fra eks min til fruen konto nå ja 50 baht,det er ca 10kr så mener ikke de er en skid bedre.
Lidt fra tråden men bare en indskydelse.

click
Som du skriver. de danske banker er jo gribbe ligesom resten af EU . Jeg mener nu ikke Thai banker giver noget væk heller,deres gebyrer for alting er da også rimelige høje.Som feks flytte penge i Kasikorn bank fra eks min til fruen konto nå ja 50 baht,det er ca 10kr så mener ikke de er en skid bedre.
Lidt fra tråden men bare en indskydelse.

Du har da helt ret jh da der jo ingen banker i hele verden er for kundernes skyld banker er kun sat i verden for at lave penge til deres ejere sådan er forretning jo og banker er ren forretning men deres gebyrer er godt nok steget i de senere år både i asien og europa ja nok over hele verden Du kan dog spare alle de små gebyrer ved at oprette en netbank så undgår du de 50 baht næste gang Nu kan jeg ikke huske kasikorns måder, men så vidt jeg husker kan man frit overføre i SCB op til 8 gange på en måned til andre kontoer i SCB bank

Bade-Dyr
Da jeg havde ScB (De første 5 år) betalte jeg ikke for at overføre til andre ScB konto.
Helle ikke hvis de var i andre provinser i Thailand.

Da ScB ikke ønske mig som kunde mere da jeg flytte til Bang Saen gik jeg over til KrungThai Bank og her har jeg 20 overførelse pr måned som er gratise til andre KrungThai Kontor, også over hele landet.

Betaler 25 baht for overførelse til konto hos andre Bank.

Så betaler jeg gebyrer for SmS alert så jeg kan holde øje med kontoen, Da jeg får en SmS med det samme der sker noget på kontoen.

Samt et års gebyr for korte, Og der følge en ulykke forsikring med korte. (Ikke den største)

Samt de tager et gebyr når jeg overføre fra Danmark.

Så synes faktiske ikke gebyr er så slemme igen her i Thailand.

De tager dog 10 baht for mobil top up fra deres bank apps, Så der bruger jeg Kasikorn Bank til, Da det er gratise ved dem.

Begge banke har gode, nemme Bank Apps til mobil der gøre det hele så nemt.

Har også internet banking til begge.

JohnBKK
Fint Badedyr, men det handler ikke om interne ovf. i LOS, men ovf. fra DK til TH, enten i DKK ell. THB, hva gør du???

Read the rules

Bade-Dyr
Johnbkk, Nu var der snak om gebyr fra Thailandsk bank, se evt post #15, Svar post #16.

Jeg overføre i Danske Kr, Da jeg i 2011 lave forsøget med at sende 10.000 dkr på begge måde samme dag, Og forskel var så stor, At det bliver mange penge på et år.

Har også test med korrespondentbank, og der er ingen forskel på om jeg bruge dem eller ej, på overførelse tiden, gebyr med mere.
Da jeg sendte til en korrespondentbank, og en ikke korrespondentbank samme dag, samme beløb.

De ankom inden for få minuter på begge kontoer, samme beløb gik ind på de 2 konto.

Det var i 2015 jeg teste det med korrespondentbank da jeg havde fået at vide det var hurtige, billiger. men Nope, Same same.

jens
Ja havde vi overført i kroner den 15 hvor jeg skrev indlægget med kurserne, og de var gået ind idag så havde man fået dagens kurs som er 5,135.
Så havde det da været bedre at have overført baht hvor kursen den 15 var 5,20 i Danskebank .
Havde man overført 100.000kr havde man tabt 6500 baht på at overføre i kroner, men alligevel er der flere herinde der påstår det er bedst.
Og jeg gentager lige mig selv gebyret i Danskebank og bangkokbank er præcis det samme uanset hvilken valuta man overfører i.

Badedyr 2011 var det ikke dengang der var markant forskel på valutakurserne som John også nævner, og ja der var det 0,2-0,3 baht mere ved overførsel af kroner.
Men idag er forskellen marginal, dog er kursen samme dag altid bedre i Danskebank end i de thailandske banker ved overførsel.
At kursen så kan ændre sig i løbet af de dage der går inden pengene når frem er en anden ting, men det kan jo gå begge veje og den sidste uge er det gået den forkerte vej.

Men det har nu gået jævnt ned af bakke siden brexit, men mon ikke det retter sig i løbet af et års tid.
Og hvis man kigger på kurven her så er ons/torsdag næsten altid de dage i ugen hvor kursen ligger højest.
http://finance.ya...22:true%7D

Spring til debat: