Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
kærsten fra thailand,besøg i danmark 90 dage
handy
Duffi skrev:

Jeg har i dag kontaktet flere rejsebureauer i Bangkok, som kun kan lave en reservation, der blot gælder nogle få dage (op til en uge). Med mindre så betaler det fulde beløb for billetten, vil reservationen blive annulleret. Og hvis man betaler for billetten og senere får brug for at annullere den, hvis der ikke fåes visa til Danmark, koster det et gebyr på 2.000 Baht.

Er der mon nogen som kender et rejsebureau i Bangkok (eller andre steder i Thailand), som kan lave en reservation på en billet, som ikke skal betales før man får svar på, om der er blevet bevilliget visa??

gå ind på sas.dk og køb en billet og afbestild den igen du har 24 timer fortrydelseret dvs de trækker ikke penge på kortet før efter 24 timer og de sender til din mail og så er det jo bare at printe den ud.

Kan jeg annullere min rejse?
Rejser bestilt på SAS.DK kan afbestilles inden for 24 timer fra reservations tidspunktet via linken i den bekræftelse du har modtaget på mail. Har du bestilt en billet indenfor 24 timer til afrejse kan den afbestilles frem til 12 timer før afrejse.
Hvis der er gået mere end 24 timer efter bestillingstidspunket, kan du bruge afbestillingsformularen eller ringe SAS Customer Contact Center.
Afbestilling via formular.

god dag
Redigeret af handy d. 14/07-2016 11:05

Henke
Vi købte billet første gang, vi tog chancen. Evt kan du købe en refunderbar billet stort set alle steder. Den koster noget mere, men når visum er udstedt kan du annullere den, få pengene tilbage og finde en billig billet.
Vi brugte Norwegian, med mindre der var kampagne ved Thai Airways. Norwegian har også Thai stewardesser. Det gjorde min hustru mere rolig første gang hun fløj alene.

Vær opmærksom på at når visum til 90 dage udstedes gælder det i 105 dage fra gyldighedsdato. Dette betyder ikke at hun må opholde sig i DK/Schengen i 105 dage. Det giver jer kun lidt fleksibilitet i forbindelse med rejseplanlægning! 90 dage, ikke mere. Og som nævnt tidligere; indrejsedag og udrejsedag tæller med i regnskabet.

Din kæreste skal tjekke sine stempler for korrekt dato, med det samme, når hun får dem i lufthavnen. Min hustru fik stemplet forkert udrejsedato. Hun opdagede det dog inden afgang og gik tilbage og fik det rettet.

Som allerede nævnt så er overstay = 3 års indrejseforbud!

Held og lykke med det Smile

Duffi
milex skrev:

Jeg tillader at referere til post #11 her i tråden:

milex skrev:

Du skal absolut ikke købe en billet før du har et visum i hånden.

Blot lave en reservation, kan gøres for et par hundrede baht i et hvert rejse-bureau.

Nogen gør det endda gratis.

Når I har fået visum, bestilles billetten - behøver ikke være den samme som den oprindelige reservation. Den kan I for så vidt smide væk bagefter.

Så på det tidspunkt kan du lave en seriøs søgning på billet.

Tak for svaret. Det må vi jo så prøve. Men så forstår jeg bare ikke, hvorfor man i det hele taget skal lave en reservation, hvis den bare smides væk bagefter. Det er jo bare spild af rejsebureauets (og egen) tid. Det bliver jo også temmelig bøvlet, når man køber en rejseforsikring gældende i samme periode som den oprindelige reservation. Det burde vel så være nok at forlange, at man har de kr. 50.000 til at købe billet og forsikring for?

jens
Det er jo lige så tåbeligt at man skal have købt rejseforsikringer når man afleverer ansøgningen om visa, det er jo spildte penge hvis man ikke får visa.
Det logiske ville jo være at man skulle fremvise forsikring og billet ved afhentning af pas med visa.

Og forsikringen vil jeg stadig anbefale at købe online ved BUPA som tidligere nævnt her i tråden.

Duffi
jens skrev:

Det er jo lige så tåbeligt at man skal have købt rejseforsikringer når man afleverer ansøgningen om visa, det er jo spildte penge hvis man ikke får visa.
Det logiske ville jo være at man skulle fremvise forsikring og billet ved afhentning af pas med visa.

Og forsikringen vil jeg stadig anbefale at købe online ved BUPA som tidligere nævnt her i tråden.

Er det muligt at ændre datoer på forsikringen hvis man, efter at have fået visa, ikke længere kan købe en billet på samme datoer, som på reservationen som man har været nødt til at lade udløbe?

milex
Duffi skrev:

jens skrev:

Er det muligt at ændre datoer på forsikringen hvis man, efter at have fået visa, ikke længere kan købe en billet på samme datoer, som på reservationen som man har været nødt til at lade udløbe?

Jeg ville blot købe noget ekstra 'tid' ved 1. bestilling af forsikringen. Det er faktisk ikke særligt dyrt.

Men undersøg selv hos BUPA. Hvor der også skrives at man kan få pengene tilbage hvis visum afslåes.

jens
Duffi skrev:

jens skrev:

Ja det står under FAQs her.
https://www.bupa....index.aspx

Dog senest en dag før den oprindelige udrejsedato.

Duffi
jens skrev:

Duffi skrev:

jens skrev:

Ja det står under FAQs her.
https://www.bupa....index.aspx

Dog senest en dag før den oprindelige udrejsedato.

Får man tilsendt forsikringen fra Bupa med posten, eller kan man bare printe den ud fra nettet?

jens
Den kommer på mail med det samme når man har betalt plus den også kommer på skærmen til udprintning umiddelbart efter betaling.
Men både police og kvittering kommer på mail.

Spring til debat: