Se indlæg
Britain votes to break with EU
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 06/07-2016 12:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
Burundi kom ind i billedet fordi UK bliver truet med at deres økonomi vil ryge i sænk nu da de ønsker at forlade det nogle betegner som 'fællesskabet'. Burundi er et af afrikas fattigere lande :-) men reptilmenneskene skal nok få forpurret deres lyst til selvstændighed og indflydelse over deres egen hverdag. Det er trods alt nemmere for rothschild familien at kontrollere bankerne og befolkningernes penge fra et skrivebord i Brussel end ude i hvert enkelt land. Bare spørg Prince Charles der her bliver sat på plads af en Rothschild: [img]https://s32.postimg.org/y7wt321n9/image.jpg[/img] is not a valid Image. "I kommer aldrig ud af EU" ps. keder mig på jobbet idag, regnen gør at jeg ikke kan feje jeres fortorve, så hellere sprede lidt anti EU probaganda. Redigeret af The_Horror d. 06/07-2016 12:45 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2016 12:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
The_Horror skrev: Burundi kom ind i billedet fordi UK bliver truet med at deres økonomi vil ryge i sænk nu da de ønsker at forlade det nogle betegner som 'fællesskabet'. Burundi er et af afrikas fattigere lande :-) men reptilmenneskene skal nok få forpurret deres lyst til selvstændighed og indflydelse over deres egen hverdag. Det er trods alt nemmere for rothschild familien at kontrollere bankerne og befolkningernes penge fra et skrivebord i Brussel end ude i hvert enkelt land. Bare spørg Prince Charles der her bliver sat på plads af en Rothschild: [img]https://s32.postimg.org/y7wt321n9/image.jpg[/img] is not a valid Image. "I kommer aldrig ud af EU" ps. keder mig på jobbet idag, regnen gør at jeg ikke kan feje jeres fortorve, så hellere sprede lidt anti EU probaganda. Det har stadigvaek ikke en dyt at goere med Burundi. Der er sikkert en del her som ikke har kendskab til hvor Burundi ligger men The Horror har tilsyneladende et kendskab til Burundi _ |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 13:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
JohnBKK skrev: Kim Ludvigsen skrev: JohnBKK skrev: Din påstand og link til Reddit er da lige så meget far out bull som det jeg kommer med, hahaha! Du er velkommen til at søge andre steder - det vil være en fremgang i forhold til bare ukritisk at bringe citater fra white supremacist-sider. Nu strammer du den, synes jeg.. "white supremacist"???? Det kan være, du har fundet det et andet sted, men hvis du søger på Google, vil du se, at langt de fleste resultater, der kommer frem, er links til white supremacist-sider. Og det er vel ikke så underligt, når man ser på det falske citat. Det er jo white supremacisters værste frygt og udtryk for det stik modsatte af, hvad de selv går ind for. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 06/07-2016 13:45
|
@HB, lad nu være med at træde rundt i Burundi, jeg kunne ligeså godt have skrevet Malawi el. Laos...det var bare et eksempel på et fattigt land...og fattigt land er hvad 'man' truer UK med at de vil blive...eller et hvert andet land der overvejer at forlade EU diktaturet....fattigdom og massiv arbejdsløshed er deres sidste triumfkort.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2016 14:00
|
The_Horror skrev: @HB, lad nu være med at træde rundt i Burundi, jeg kunne ligeså godt have skrevet Malawi el. Laos...det var bare et eksempel på et fattigt land...og fattigt land er hvad 'man' truer UK med at de vil blive...eller et hvert andet land der overvejer at forlade EU diktaturet....fattigdom og massiv arbejdsløshed er deres sidste triumfkort.. OK helt i orden. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2016 14:08
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: Det er vel forståeligt. Han har taget det hårde slæb og trænger nu til at slappe af. Sådan har jeg det også efter et hårdt arbejde, og det må være endnu hårdere at skulle splitte UK og potentielt også EU end at tage opvasken. Der er så dem, der taler om, at rotterne forlader den synkende skude, men det er naturligvis fordi, de ikke forstår, at Nigel og Boris bare har behov for at slappe lidt af. Det er slet ikke fordi, de er nogle feje hundehoveder, der ikke tør feje op efter sig selv. @Kim Ludvigsen - jeg aner ikke om du mener det helt alvorligt det du skriver eller det er ren satire. Du skal have justeret dit satirometer, med en korrekt indstilling af det, ville du ikke være i tvivl @ Kim Ludvigsen - der er intet som skal justeres her. Det virker som om der mangler lidt jordforbindelse naar du udtrykker at de 2 (lad os kalde dem klovne - ref tegning i The Nation) nu har behov for at slappe af. Det er helt klart daarlige lederegenskaber der kommer til udtryk her. De 2 klovne har vildledt vaelgerne og nu toer de ikke staa til ansvar. Det er ret enkelt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 14:12
|
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: [quote]hugoboerge skrev: Du skal have justeret dit satirometer, med en korrekt indstilling af det, ville du ikke være i tvivl @ Kim Ludvigsen - der er intet som skal justeres her. Det virker som om der mangler lidt jordforbindelse naar du udtrykker at de 2 (lad os kalde dem klovne - ref tegning i The Nation) nu har behov for at slappe af. Note til mig selv: Uanset hvor tydelig du selv synes din satire er, så husk at skrive SATIRE med store bogstaver og fed tekst, når du bruger satire i en tråd, som hugoboerge følger. |
|
|
Hymmer |
Lagt på d. 06/07-2016 14:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
The_Horror skrev: @HB, lad nu være med at træde rundt i Burundi, jeg kunne ligeså godt have skrevet Malawi el. Laos...det var bare et eksempel på et fattigt land...og fattigt land er hvad 'man' truer UK med at de vil blive...eller et hvert andet land der overvejer at forlade EU diktaturet....fattigdom og massiv arbejdsløshed er deres sidste triumfkort.. Jeg afventer stadig de fordele UK har opnået ved Brexit Alt hvad der sker i UK lige nu pga afstemningen er nationaløkonomi for dummies... Men hvorfor tale om facts når man kan bruge tiden på underlige konspirationsteorier, eller dårlige sammenligninger. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2016 14:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
@Hymmer: Lad der nu falde lidt ro over det hele, trods alt kun få dage siden valget.. På den lange bane er jeg sikker på UK klarer den, også bedre end de gjorde i EU. Facts? Du ved da intet om facts og hvad der vil ske med UK fremover, det ved ingen, og så kan de komme med alle de skræmmebilleder de vil, men det er typisk NWO taktik, de har en plan og når et land fravælger den plan så går de amok. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2016 14:32
|
De(t) bedste indlaeg her maa krediteres Hymmer alt det andet er jo bare fnidder fnadder maaske lige bortset fra den satitiske tegning fra The Nation som jeg linkede til. De ledere som vildledte briterne har ogsaa vildledt sig selv for de havde garanteret ikke regnet med at afstemningen blev som den blev. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2016 14:35
|
Ole Chris skrev: Disse Reptilealiens, der så åbenbart styrer alt, hvorfor eliminerer de ikke de få klartsynede der har gennemskuet deres agenda ? Reptilerne kan levitere, skifte form og farve på nano-sekunder, i sagens natur rejse med hastigheder større end lyset. Det er lige så evident at tid behersker de også, så jeg undres over at de få begavede kritikere får lov til at skrive her, når de nu er omnipotente og ikke vil finde sig i modstand. Det går skidt for Hang Seng og Nikkei og pundet står til 8,75. Mon GB vil stabilisere sig, inden de når Tragtbægerkulturens niveau ? De er så fuldstændig helt og aldeles overbeviste om at deres plan vil lykkes, selvom flere og flere vågner op til det fremtidige mareridt. Men hovedparten af klodens befolkning snorksover og det vil de blive ved med.. Et Pund til 8,75? Jamen, det er da godt for eksporten..! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 14:59
|
JohnBKK skrev: Facts? Du ved da intet om facts og hvad der vil ske med UK fremover, det ved ingen, og så kan de komme med alle de skræmmebilleder de vil, men det er typisk NWO taktik, de har en plan og når et land fravælger den plan så går de amok. Man kan få en ganske god ide om, hvad der vil ske, hvis man ved lidt om, hvordan ting virker. Og vi ved fx, hvordan EU virker, hvilke aftaler man har med andre lande, og hvilke regler der gælder for udmelding af EU. Derfor kan man komme med nogle ganske gode gæt på, hvad fremtiden vil bringe. Problemet er selvfølgelig, at dem som ikke har sat sig ind i tingene vil kalde det skræmmekampagne, når andre fortæller, hvad der vil ske, og de vil forfalde til underlige konspirationsteorier, som ikke har meget med virkeligheden at gøre. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 06/07-2016 15:10
|
Hymmer skrev: The_Horror skrev: @HB, lad nu være med at træde rundt i Burundi, jeg kunne ligeså godt have skrevet Malawi el. Laos...det var bare et eksempel på et fattigt land...og fattigt land er hvad 'man' truer UK med at de vil blive...eller et hvert andet land der overvejer at forlade EU diktaturet....fattigdom og massiv arbejdsløshed er deres sidste triumfkort.. Jeg afventer stadig de fordele UK har opnået ved Brexit Spørger du fordi du ikke ved det? eller fordi du ikke tror på at der er nogle fordele ved Brexit? Ellers spørger du fordi du gerne vil have mig til at skrive en novelle? søg selv på google: "reasons for leaving the eu", her bliver fordelene remset op, sommetider side om side med ulemperne. Og det er en vigtig pointe. Mange af fordelene, kan være ulemper alt efter hvordan man ser på det og vice versa. Men her det første hit: 1. Freedom to make stronger trade deals with other nations. 2. Freedom to spend UK resources presently through EU membership in the UK to the advantage of our citizens. 3. Freedom to control our national borders. 4. Freedom to restore Britain’s special legal system. 5. Freedom to deregulate the EU’s costly mass of laws. 6. Freedom to make major savings for British consumers. 7. Freedom to improve the British economy and generate more jobs. 8. Freedom to regenerate Britain’s fisheries. 9. Freedom to save the NHS from EU threats to undermine it by harmonising healthcare across the EU, and to reduce welfare payments to non-UK EU citizens. 10. Freedom to restore British customs and traditions. Personligt ser jeg primært ulemper. Men det ligger mest gemt i hele ideologien og EU's opbygning. Hele idéen om at man tager en masse vildt forskellige lande og økonomier og prøver at ensrette dem og diktere det hele fra ét centralstyre, helt ligesom et fascistisk system. Blandet med idéen om at der ikke skal være noget der hedder grænser el. selvstyre. Samtidig mener jeg at EU er blevet for stort. Et godt demokrati skal styres fra mindre celler, fx som et lands størrelse, ellers virker det ikke. Udvidelsen er gået for vidt, især mod Sydøst. Lad os lave mindre fællesskaber med fx resten af Skandinavien som ligner os selv. Shit, jeg kunne skrive en hel roman som taler imod EU, og de er skrevet allerede af andre. Men hvordan folk blindt lader sig tillokke af noget så udemokratisk og korrupt er mig en gåde...ovenikøbet betaler vi vel 10-11 mia. om året som medlemskontigent og når der endelig er problemer såsom flygtninge- el. finanskriser, ja så virker EU overhovedet ikke. Folk snakker så meget om det gode ved fx handelssamarbejdet. Men hvad er det? man har fjernet nogle toldbarrierer og sagt; "hvis du køber nogle tyske biler, så køber vi lidt danske vindmøller" alt imens man lukker resten af verden ude i stedet for at handle med dem og samtidig sikre billigere priser til forbrugerne. De krav der oprindeligt var for at blive medlem i EU er der ikke en skid lande der overholder, og konsekvensen er øredøvende lav...der er faktisk konsekvens for at sige det lige ud. EU er styret af den økonomiske elite, og som citatet i det billede jeg lagde ind tidligere siger, så prøver de at bilde os alle naive fjolser ind at EU er i vores alles interesse, og at vi blivere rigere osv..så længe vi får vores løn og pension er vi glade. Eneste sted jeg kan øjne en lille fordel ved EU er på miljøområdet...fx ved at lovgive om at legetøj med skadelige stoffer ikke må sælges i EU osv..men du kan ikke fortælle mig at sådanne aftaler ikke kunne laves i et særligt "miljøsamarbejde" som landene så kan tilslutte sig? Første skridt for at jeg ville kunne tage EU alvorligt var nok at alle medlemslande uanset størrelse skulle have lige meget at sige (stemmer)..når Frankring og Tyskland står på magten, bliver det jo efter deres drejebog det hele, stoler du så meget på Merkel? en dame som midt i orkanen står og fortæller hele Mellemøsten at de er velkomne i EU alt imens det hele ramler for hvert enkelt land, der i forvejen bliver avlet ud. EU er en syg syg patient og der går ikke én uge på året hvor skeletterne ikke vælter ud. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2016 15:20
|
Kim Ludvigsen skrev: JohnBKK skrev: Facts? Du ved da intet om facts og hvad der vil ske med UK fremover, det ved ingen, og så kan de komme med alle de skræmmebilleder de vil, men det er typisk NWO taktik, de har en plan og når et land fravælger den plan så går de amok. Man kan få en ganske god ide om, hvad der vil ske, hvis man ved lidt om, hvordan ting virker. Og vi ved fx, hvordan EU virker, hvilke aftaler man har med andre lande, og hvilke regler der gælder for udmelding af EU. Derfor kan man komme med nogle ganske gode gæt på, hvad fremtiden vil bringe. Problemet er selvfølgelig, at dem som ikke har sat sig ind i tingene vil kalde det skræmmekampagne, når andre fortæller, hvad der vil ske, og de vil forfalde til underlige konspirationsteorier, som ikke har meget med virkeligheden at gøre. Virkeligheden? Har du patent på den og hvordan den skal opfattes? Jeg ser "the big picture" - noget som du åbenbart ikke har antenner til at opfatte, og så er det mere bekvemt at ned- og latterliggøre istedet. Du kunne jo prøve at lære lidt om det okkulte og dets symbolik: https://redgreena...of-the-eu/ - og jeg er enig i følgende: "Anti-democracy, gradual tyranny – that the EU understands it is moving towards an ’empire’ to rival the ambitions of the Holy Roman Empire, Charlemagne, and Napoleon (who was incidentally, a Freemason). The intention is to implement tyranny through gradual incremental steps to hide this A-Z plan from the public, who are too stupid and are not to be trusted with knowing (let alone challenging) the Elites agenda. This has been demonstrated by the fable, the quotes of Monnet and Toynbee (and others can be found), and how the last 6 decades have played out in front of our eyes. Did anyone ask us Brits to be in a position of a make-or-break Brexit vote – a choice between an irreversible leap of faith into the EU monster, or reclaiming the sovereignty we never gave permission to give away? Why SHOULD we be in this position? We are in this positions for all of the reasons outlined above. We have been utterly betrayed by a series of traitorous leaders wedded to a Globalist agenda, who have traded our sovereignty, liberty and birthright – ILLEGALLY – for wealth, power and a seat at the New World Order table." Redigeret af JohnBKK d. 06/07-2016 15:37 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 15:37
|
The_Horror skrev: 1. Freedom to make stronger trade deals with other nations. 2. Freedom to spend UK resources presently through EU membership in the UK to the advantage of our citizens. 3. Freedom to control our national borders. 4. Freedom to restore Britain’s special legal system. 5. Freedom to deregulate the EU’s costly mass of laws. 6. Freedom to make major savings for British consumers. 7. Freedom to improve the British economy and generate more jobs. 8. Freedom to regenerate Britain’s fisheries. 9. Freedom to save the NHS from EU threats to undermine it by harmonising healthcare across the EU, and to reduce welfare payments to non-UK EU citizens. 10. Freedom to restore British customs and traditions. 1. Deres største handelspartnere er i EU, så det er helt klart der, de har størst behov for stærke handelsaftaler. Nu får de så i en årrække ringere handelsaftaler, fordi de kommer uden for EU, og fordi reglerne - som UK selv har krævet vedtaget - siger, at forhandlingerne om handselsaftaler først kan starte, når UK er ude af EU. Det tager normalt år at forhandle den slags igennem. 2. De kommer til at betale tæt på det samme beløb, som de gør i øjeblikket. Norge betaler fx procentvis mere end flere af EU-medlemmerne. 3. De er nødt til fortsat at tillade den fri bevægelighed af personer, hvis de vil have adgang til EU-markedet. 4. Norge har måttet gennemføre flere end 10.000 EU-love siden 1994 (starten af EØS). Love, som de ikke selv har haft nogen som helst indflydelse på. 5. Se 4. 6. Hvor kommer de besparelser fra? 7. De kan måske få skabt nogle flere jobs i nogle områder af landet som følge af de svagere pund, men de vil tabe endnu flere jobs. 8. Mon ikke det kommer til at gå som med Norge. 9. De kan ikke ændre på, hvad de tilbyder EU-borgere, medmindre de også forringer vilkårene for deres egne borgere, ganske som det er nu. Det kommer af punkt 3. 10. Hvilke traditioner har man måttet opgive på grund af EU? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 15:41
|
JohnBKK skrev: Kim Ludvigsen skrev: Problemet er selvfølgelig, at dem som ikke har sat sig ind i tingene vil kalde det skræmmekampagne, når andre fortæller, hvad der vil ske, og de vil forfalde til underlige konspirationsteorier, som ikke har meget med virkeligheden at gøre. Virkeligheden? Har du patent på den og hvordan den skal opfattes? ... - og jeg er enig i følgende: [citat cuttet] Meget apropos konspirationsteorier, og så indeholder dit citat en henvisning til det forfalskede citat fra Monnet. Du kører lidt i ring. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2016 15:49
|
Ok, du er udenfor rækkevidde kan jeg forstå, men held og lykke med din fremtid i EU, et totalkorrupt NWO fascistisk projekt. Har du børn der også skal opleve den Europæiske Superstat, så har jeg egentlig ondt af dig..
Redigeret af JohnBKK d. 06/07-2016 15:57 |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 06/07-2016 17:16
|
Kim Ludvigsen skrev: The_Horror skrev: 1. Freedom to make stronger trade deals with other nations. 2. Freedom to spend UK resources presently through EU membership in the UK to the advantage of our citizens. 3. Freedom to control our national borders. 4. Freedom to restore Britain’s special legal system. 5. Freedom to deregulate the EU’s costly mass of laws. 6. Freedom to make major savings for British consumers. 7. Freedom to improve the British economy and generate more jobs. 8. Freedom to regenerate Britain’s fisheries. 9. Freedom to save the NHS from EU threats to undermine it by harmonising healthcare across the EU, and to reduce welfare payments to non-UK EU citizens. 10. Freedom to restore British customs and traditions. 1. Deres største handelspartnere er i EU, så det er helt klart der, de har størst behov for stærke handelsaftaler. Nu får de så i en årrække ringere handelsaftaler, fordi de kommer uden for EU, og fordi reglerne - som UK selv har krævet vedtaget - siger, at forhandlingerne om handselsaftaler først kan starte, når UK er ude af EU. Det tager normalt år at forhandle den slags igennem. 2. De kommer til at betale tæt på det samme beløb, som de gør i øjeblikket. Norge betaler fx procentvis mere end flere af EU-medlemmerne. 3. De er nødt til fortsat at tillade den fri bevægelighed af personer, hvis de vil have adgang til EU-markedet. 4. Norge har måttet gennemføre flere end 10.000 EU-love siden 1994 (starten af EØS). Love, som de ikke selv har haft nogen som helst indflydelse på. 5. Se 4. 6. Hvor kommer de besparelser fra? 7. De kan måske få skabt nogle flere jobs i nogle områder af landet som følge af de svagere pund, men de vil tabe endnu flere jobs. 8. Mon ikke det kommer til at gå som med Norge. 9. De kan ikke ændre på, hvad de tilbyder EU-borgere, medmindre de også forringer vilkårene for deres egne borgere, ganske som det er nu. Det kommer af punkt 3. 10. Hvilke traditioner har man måttet opgive på grund af EU? vi er ganske vist ikke enige og fred være med det, lavede du 10 punkter der talte for EU, kunne jeg pille dem ned på samme måde. Tag fx punkt 6, besparelser for britiske forbrugere. Du spørger hvor de besparelser skal komme fra og svaret er at UK nu kan lave handelsaftaler om import/eksport med hvem de ønsker og derved sikre billigere varer, hvor det før var EU der styrede dette til de store medlemslandes fordel fx koster en Japansk bil i EU meget mere end den burde, da de japanske biler er meget billigere. Men Tyskland og frankrig er interesseret i at europæerne køber tyske og franske biler, dette er et eksempel på hvordan EU beskytter sine medlemslandes virksomheder...protektionisme og lobbisme... se bare på hvorfor tyskland var så ivrige efter at 'hjælpe' grækenland...pga. solidaritet??? haha nej, fordi tyskland er grækenlands største eksportør af vare. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2016 18:09
|
UK har 64 millioner indbyggere. EU har 742 millioner indbyggere. Der er nok ikke så meget tvivl om, hvem der kan forhandle de bedste aftaler hjem. Der laves også biler i UK, så de har lige så stor interesse i at fremme egne biler på bekostning af de japanske. Og som sagt, UK's største eksportlande er andre EU-lande og USA. Det er det samme på importsiden, bortset fra, at her er Kina med. Hvis jeg skulle lave en liste over fordele ved EU, behøvede den kun at være på ét punkt. Det er et punkt, som efter min mening opvejer de første 100 punkter med ulemper - reelle ulemper, ikke dem på din liste, som ikke har meget hold i virkeligheden. Det ene punkt: Fravær af krig. Vi har haft den længste periode af fred nogensinde indbyrdes i de nuværende EU-lande. Skulle der være endnu et punkt, ville det være: Udvikling af demokratier. Vi har set flere diktatoriske lande overgå til demokrati for at være med i fællesskabet. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 06/07-2016 18:38
|
Kim Ludvigsen skrev: UK har 64 millioner indbyggere. EU har 742 millioner indbyggere. Der er nok ikke så meget tvivl om, hvem der kan forhandle de bedste aftaler hjem. Der laves også biler i UK, så de har lige så stor interesse i at fremme egne biler på bekostning af de japanske. Og som sagt, UK's største eksportlande er andre EU-lande og USA. Det er det samme på importsiden, bortset fra, at her er Kina med. Hvis jeg skulle lave en liste over fordele ved EU, behøvede den kun at være på ét punkt. Det er et punkt, som efter min mening opvejer de første 100 punkter med ulemper - reelle ulemper, ikke dem på din liste, som ikke har meget hold i virkeligheden. Det ene punkt: Fravær af krig. Vi har haft den længste periode af fred nogensinde indbyrdes i de nuværende EU-lande. Skulle der være endnu et punkt, ville det være: Udvikling af demokratier. Vi har set flere diktatoriske lande overgå til demokrati for at være med i fællesskabet. Hahahahaaaa! Du er jo totalt uden for pædagogisk rækkevidde unge mand, hvad er der galt med dig? Nu fører vi bare krig udenfor det du kalder fællesskabet, og mht. udvikling af demokratier er det da gået lige modsat, hvor mange nye medlemmer er næsten ultra-nationalt totalitære i deres "demokrati" - Polen, Ungarn, m.v. |
|
Spring til debat: |